L’EQUIP INFANTIL DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA, CAMPIÓ AUTONÒMIC DE GALOTXA JECV

Ondara, 28.02.22. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest passat diumenge 27 de febrer a les finals autonòmiques de Galotxa dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, organitzades per la Federació de Pilota Valenciana, i celebrades al Carrer Municipal d’Aldaia i al carrer de pilota de Borbotó (València).

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara havia aconseguit classificar l’equip infantil, en guanyar la fase provincial. Ahir a Borbotó, l’equip infantil d’Ondara, integrat per Arnau Mas, José Miguel Sastre, Dani Serra i Íker Costa, va aconseguir, en primer lloc, guanyar la primera semifinal contra l’equip de Moixent, i a continuació va jugar la final per l’or autonòmic contra Meliana A. En una final molt ajustada, que es va decidir en l’últim joc (després de portar un tanteig de 20-20 val-val) finalment l’equip d’Ondara va aconseguir el punt decisiu i es va alçar com a campió autonòmic de la seua categoria en la modalitat Galotxa, guanyant 25-20.

La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara pels seus èxits autonòmics.

QUADRE D’HONOR GALOTXA

BENJAMÍ

1º Beniarbeig-El Verger

2º Vinalesa

3º Almenara

4º Meliana

ALEVÍ

1º Massamagrell

2º Meliana A

3º Sella-Relleu

4º Castelló

INFANTIL

1º Ondara

2º Meliana A

3º Moixent

4º Vila-real

CADET

1º Massamagrell

2º Algímia d’Alfara

3º Beniarbeig-El Verger

4º Vila-real

JUVENIL

1º Massamagrell

2º Moixent

3º Vila-real

4º Beniarbeig-El Verger

457 PERSONES VAN CULMINAR AHIR LA XII EDICIÓ DEL GEGANT DE PEDRA 2022 PER LA SERRA DE SEGÀRIA

La prova va estar organitzada pel Club Atletisme Ondara i la Regidoria d’Esports

Ondara, 21.02.22. Ahir diumenge 20 de febrer es va celebrar per la Serra de Segària la marxa i carrera per muntanya XII Gegant de Pedra, organitzada pel Club Atletisme Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara. La prova va discórrer amb normalitat, després que en 2021 no es poguera celebrar per les restriccions del covid. Al final, van acabar ahir la dotzena edició d’aquesta prova un total de 457 persones (148 caminants de 14 km, 151 corredors de 14 quilòmetres, i 158 corredors de 21 quilòmetres). La 12a Edició del Gegant de Pedra ha estat organitzada pel Club Atletisme Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, amb la col·laboració de l’Alberg de Segària, Protecció Civil, Policia Local i els Ajuntaments de Benimeli, Beniarbeig, Ràfol d’Almúnia i El Verger, així com la col·laboració d’entitats locals i persones particulars.

El lliurament de trofeus es va produir a l’àrea de l’Alberg Municipal, on l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i la Regidora de Serveis Socials, Mª Carmen Velázquez, van ser els encarregats de lliurar els premis, junt a representants del Club Atletisme Ondara, encapçalats pel seu president, Miguel Moreno. La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha agraït als participants la seua assistència i als col·laboradors la seua contribució a la prova. També ha donat l’enhorabona al Club Atletisme Ondara per la seua magnífica organització.

En la prova de 14 km, el primer corredor en arribar a la línia de meta va ser Ignacio Cardona Torres, del CA Llebeig de Xàbia, amb un temps d’1:16:26. La primera corredora va ser, en 14K, Sophie Mullins del CA Llebeig de Xàbia, amb un temps d’1:40:02. En la prova de 21 km, el primer va ser David Garcia d’Esports Colau Trail amb un temps de 2:02:18. La primera corredora de 21K va ser Jessica Mataix Crespo de l’Aper Alcoi amb un temps de 2:35:47. El primer corredor local de la prova de 21K va ser Pau Enguix del C.A. Ondara Trail, i els tres primers locals en 14K van ser Fernando Server, Raül Lara i Jordi Ramis del C.A. Ondara i Ondara Tri-Esport. En fémines, la primera corredora local en 14K va ser Lara Ginestar de l’Ondara Tri-Esport.

Les classificacions de cada modalitat es poden consultar en la web de www.mychip.es

https://www.mychip.es/resultado/gegant-de-pedra-22/finished

* Fotos: Club Atletisme Ondara **

1 OR, 2 PLATES I 1 BRONZE PER A L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA EN LES FINALS PROVINCIALS DE GALOTXA JECV

  • L’equip infantil s’alça com el campió provincial i jugarà la final autonòmica
  • Benjamins i cadets d’Ondara aconsegueixen la plata, i alevins el bronze

Ondara, 14.02.22. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest passat diumenge 13 de febrer al carrer artificial de pilota del Verger en les finals provincials d’Alacant de Galotxa dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, organitzades per la Federació de Pilota Valenciana.

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir l’or provincial en la categoria infantil amb l’equip integrat per Arnau Mas, José Miguel Sastre, Íker Costa i Dani Serra, que es classifiquen així per a la final autonòmica de Galotxa.

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir també 2 plates (en categories benjamí i en cadet) i un bronze en aleví. L’equip benjamí estava integrat per Marc Domènech, Unai Forqués, Vicent Molines i Guiu Vizuete.

L’equip cadet per Àlex Serra, Mateu Guitart, Andreu Mullor i José Mengual.

I l’equip aleví per Joan Garrido, Ailin Romans, Alma Contrí i Paco Salort.

La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara pels bons resultats aconseguits.

QUADRE D’HONOR

BENJAMÍ

1º Beniarbeig-El Verger

2º Ondara

3º Gata de Gorgos

4º Sella-Relleu

ALEVÍ

1º Sella-Relleu

2º Beniarbeig-El Verger

3º Ondara

4º Gata de Gorgos

INFANTIL

1º Ondara

2º Gata de Gorgos

3º Sella-Relleu

4º Finestrat

CADET

1º Beniarbeig-El Verger A

2º Ondara

3º Beniarbeig-El Verger B

4º Orba

JUVENIL

1º Beniarbeig-El Verger A

2º Beniarbeig-El Verger B

3º Alfàs del Pi

4º Xàbia

EL DIUMENGE 20 DE FEBRER SE CELEBRA EL XII GEGANT DE PEDRA A LA SERRA DE SEGÀRIA

  • Aquesta prova es reprèn enguany 2022, després que en 2021 no es poguera celebrar per les restriccions per covid (la darrera edició, la XI, es va realitzar al febrer de 2020)
  • Hi haurà tres modalitats; dos de carrera (es podrà triar entre 14 km o 21 km) i una de caminants (14 km)
  • Per tercera vegada, aquesta prova s’integra en el III Circuit Trail la Marina, que està format per curses en 13 pobles

Ondara, 09.02.22. El Club d’Atletisme d’Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara han organitzat per al diumenge 20 de febrer de 2022 la marxa i carrera per muntanya XII Gegant de Pedra (GDP XII), que discorrerà per la Serra de Segària. La marxa es podrà efectuar caminant o corrent per un paratge natural de gran bellesa com és la serra de Segària. Els corredors podran triar entre córrer 14 o bé 21 quilòmetres; mentre que per als caminants la marxa serà de 14 quilòmetres. La prova ha sigut presentada hui a l’Ajuntament d’Ondara per la Regidora d’Esports, Mar Chesa; el president del Club d’Atletisme d’Ondara, Miguel Moreno, i els membres del Club, Mª José Català i Juan Ginestar. Aquesta prova es reprèn enguany 2022, després que en 2021 no es poguera celebrar per les restriccions per covid (la darrera edició, la XI, es va realitzar al febrer de 2020).

Cal destacar que el XII Gegant de Pedra estarà inclòs, per tercera vegada, al III Circuit Trail la Marina, que està integrat per 13 curses en 13 pobles (Xaló, Pego, Gata, Calp, Callosa, Llíber, Pedreguer, Ondara, Senija, Benissa, Benialí, Orba i Confrides). Unes curses que es van iniciar a l’octubre de 2021 i finalitzaran al mes de maig d’enguany 2022.

Les inscripcions per al XII Gegant es poden fer online en la web de www.mychip.es , en l’enllaç https://www.mychip.es/evento/gegant-de-pedra-22 i també de forma presencial a l’oficina d’assegurances Allianz d’Ondara (Avinguda Doctor Flèming 36). La quota d’inscripció és de 15 euros (limitada a 750 participants). L’eixida serà a les 8:30 hores del diumenge 20 de febrer per als corredors que facen 21 quilòmetres (desnivell 1185m); a les 9 hores per als corredors que facen 14 quilòmetres (desnivell 600m), i a les 9:05 hores per als caminants (14 km). L’eixida i la meta seran al Parc Municipal de Segària. Els participants aniran recorrent tota la Serra de Segària, passant pels termes municipals d’Ondara, Beniarbeig, Benimeli, Ràfol d’Almúnia i El Verger. Cal destacar com a novetat d’aquesta edició la col·laboració de Decathlon Ondara. Els participants en el XII Gegant de Pedra podran arreplegar els seus dorsals de la cursa en Decathlon Ondara en el seu horari d’obertura (de 10 a 22 hores) el dissabte 19 de febrer. També es podran arreplegar en la línia d’eixida (Parc de Segària) el diumenge 20 de febrer des de les 7:30 hores.

El XII Gegant de Pedra està organitzat pel Club d’Atletisme d’Ondara i l’Ajuntament d’Ondara, amb la col·laboració de Protecció Civil, Policia Local, Centre Excursionista d’Ondara i dels Ajuntaments de Benimeli, Beniarbeig, Ràfol d’Almúnia i El Verger. Mar Chesa ha volgut agrair al Club d’Atletisme d’Ondara la seua organització d’aquest esdeveniment esportiu, i a tots els col·laboradors per la seua contribució a què aquesta prova siga una realitat.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA ACONSEGUEIX UN OR (INFANTIL) I UNA PLATA (BENJAMÍ) EN LES FINALS AUTONÒMIQUES JECV DE FRONTÓ PARELLES

Arnau Mas i Dani Serra en infantil guanyen l’or, i Marc Domènech i Unai Forqués en benjamí, la plata autonòmica

Ondara, 07.02.22. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest passat diumenge 6 de febrer al Frontó Municipal José Ventura Salvador d’Almussafes (València) en les finals autonòmiques de frontó parelles dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, organitzades per la Federació de Pilota Valenciana.

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir l’or autonòmic en la categoria infantil amb la parella integrada per Arnau Mas i Dani Serra, i la plata en la categoria benjamí amb la parella integrada per Marc Domènech i Unai Forqués. La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara pels bons resultats aconseguits.

QUADRE D’HONOR

BENJAMÍ

1º Vinalesa

2º Ondara

3º Meliana

4º Almenara

ALEVÍ

1º Meliana

2º Sella-Relleu

3º El Genovés

4º Onda

INFANTIL

1º Ondara

2º Oliva

3º Meliana B

4º Vila-real

CADET

1º Massamagrell

2º El Puig

3º Beniarbeig-El Verger

4º Castelló

JUVENIL

1° Beniarbeig-El Verger

2° Moixent

3° El Puig

4° Vila-real

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACULL LA TROBADA DE PILOTA GROSSA AMB MOTIU DEL 150 ANIVERSARI DEL TRINQUET

Ondara, 24.01.22. Ondara va acollir ahir la Trobada de Pilota Grossa amb motiu del 150º aniversari del Trinquet d’Ondara, organitzada pel Club de Pilota d’Ondara, amb la col·laboració de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara i la Federació de Pilota Valenciana. El Trinquet Municipal d’Ondara data de 1872, fet que comporta que siga considerat com un dels tres més antics del país. Passà a ser propietat municipal en 2007, fou rehabilitat completament en 2015, i en 2018 es va reformar de forma integral el Trinquet de Pilota Grossa. Amb la commemoració de l’aniversari del trinquet enguany 2022, es vol retre homenatge a un dels esports més tradicionals del nostre poble; i és que Ondara sempre ha estat lligada al món de la pilota, segons ha recalcat l’Alcalde, José Ramiro.

D’aquesta manera, i durant tota la jornada d’ahir diumenge 23 de gener, es va viure un gran ambient de pilota tant al Trinquet Municipal d’Ondara com als carrerons, que van acollir les pistes on es van disputar les partides de les 3 categories que es van jugar (2 masculines i 1 femenina). Van participar un total de 24 equips distribuïts en 3 categories: 8 equips en categoria femenina, 8 equips en segona i 8 equips en primera categoria. Es va jugar a pilota grossa al Trinquet de pilota grossa, i també als carrers Sant Antoni i Sant Cristòfol. Durant tot el matí es va fer una lligueta classificatòria, passant els primers de cada grup a jugar les finals per la vesprada. Van participar equips de Parcent, Ondara, El Verger, Murla, Llutxent, Dénia i l’Abdet (qui va participar amb 7 equips). Des del Club de Pilota d’Ondara també es va organitzar un dinar de germanor per a tots i totes els/les participants. Les parelles finalistes van ser les següents:

▪️Femení: Inés-Alicia vs Paula-Ainhoa.

▪️Segona: Juanma-Vicent vs Mario-Nahum.

▪️Primera: Basilio-Moisés vs Rogelio-Juanjo.

Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Mar Chesa, es va donar l’enhorabona al Club de Pilota d’Ondara per l’organització d’aquesta iniciativa i es va agrair la participació de tots i totes els jugadors i jugadores, els quals van gaudir d’una magnífica jornada de germanor al voltant del món de la pilota grossa, que cada dia guanya més adeptes en ser una modalitat que permet la participació de persones de diferent nivell i condició física.

Cal recordar que fa ara 4 anys, al febrer de 2018, es va inaugurar la remodelació del Trinquet de Pilota Grossa d’Ondara, després de la realització de les obres de millora, amb les quals s’ha recuperat aquesta instal·lació esportiva municipal per a la pràctica de la modalitat de “pilota grossa”; un joc de pilota valenciana que es practicava antigament en el “trinquetet” d’Ondara, que data de 1872. El trinquet de “pilota grossa” d’Ondara és un dels més antics de tota la Comunitat Valenciana en què es practicava aquesta modalitat de joc centenària (va ser molt popular durant el s. XVIII i XIX). Des de la seua reforma i posada en funcionament, el trinquet de Pilota Grossa d’Ondara té una gran activitat i és escenari de trobades i campionats.

L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA, OR EN LES FINALS PROVINCIALS JECV DE FRONTÓ PARELLES EN CATEGORIES BENJAMÍ I INFANTIL

Marc Domènech i Unai Forqués en benjamí, i Arnau Mas i Dani Serra en infantil, jugaran la final autonòmica el 30 de gener

Ondara, 17.01.22. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest passat diumenge 16 de gener a Beniarbeig en la fase final provincial dels JECV frontó parelles, aconseguint l’or provincial en la categoria benjamí amb la parella integrada per Marc Domènech i Unai Forqués, i en categoria infantil amb la parella integrada per Arnau Mas i Dani Serra, obtenint així el pas a les finals autonòmiques dels JECV Frontó Parelles del proper 30 de gener 2022.

Els resultats han sigut:

Benjamí: La Nucia 35 – 40 Ondara.

Infantil: Agost 5 – 40 Ondara.

La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara pels bons resultats aconseguits.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA SANT SILVESTRE D’ONDARA RECAPTA 1.680 EUROS PER A LA RESIDÈNCIA MARE DE DÉU DE LA SOLEDAT

L’edició número 11 d’aquesta cursa es va celebrar ahir en un ambient festiu. En total hi van participar 336 persones.

Ondara, 30-12-2021. L’edició número 11 de la Sant Silvestre d’Ondara es va celebrar ahir amb la participació de 336 persones entre corredors i corredores i caminants (novetat enguany). Es tracta d’una cursa solidària ja que la recaptació anirà destinada a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara. Enguany s’han aconseguit 1.680 euros gràcies a totes i a tots els inscrits.

La cursa es va celebrar sobre un recorregut de 4 quilòmetres i, més enllà de la competició, moltes i molts dels participants la van utilitzar com a motiu de festa i d’alegria. La victòria va ser per a Mark Tanner, del Triatlón Huracán, seguit per Moha Rida i Youssef Ahatach, del Dénia Corre. Pel que fa a les xiques la primera classificada va ser l’ondarenca Sara Gimena, de l’Esports Colau, seguida de Benita Breiter, del Juventud Atlética Elche, i d’Alexandra Bishop, del Corremundos.

L’edició d’enguany de la Sant Silvestre d’Ondara també va entregar premis a les millors disfresses. El primer premi va ser per a l’Associació Espanyola contra el Càncer d’Ondara, el segon premi per al carruatge de rens i elfos i el tercer premi per a les caixetes de bombons.

La Sant Silvestre va tornar a desenvolupar-se de forma física i amb totes les mesures de seguretat necessàries per a evitar qualsevol problema. Mar Chesa, Regidora d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, va agrair a totes i a tots els participants la seua presència a Ondara i també la tasca realitzada pel Club Atletisme d’Ondara i la resta de col.laboradors i col.laboradores.

ONDARA CELEBRA LA SEUA 11a SANT SILVESTRE SOLIDÀRIA A FAVOR DE LA RESIDÈNCIA EL DIMECRES 29 DE DESEMBRE 2021

  • La Regidoria d’Esports organitza aquesta cursa de disfresses per a acomiadar l’any, destacant novament el seu vessant solidari en favor de la Residència d’Ondara
  • Com a novetat, hi haurà opció de corredors i caminants

Ondara, 01.12.21. Ondara celebrarà per onzè any consecutiu una cursa Sant Silvestre de 4 quilòmetres per a acomiadar l’any d’una forma sana i divertida; una carrera en què els participants podran córrer disfressats. Si bé en 2020, a causa de la pandèmia, aquesta cursa es va fer de forma virtual durant 2 dies, en aquesta edició es tornarà a realitzar amb normalitat; això sí, extremant totes les precaucions i seguint totes les recomanacions sanitàries per a evitar la propagació del covid (caldrà portar mascareta en l’eixida i meta; els premis es lliuraran a l’aire lliure; i el xocolate i les coques es repartiran individualment). Com a novetat, enguany hi haurà opció per a caminants i per a corredors (en ambdós casos la distància serà de 4 km). La presentació de la 11a Sant Silvestre Solidària s’ha realitzat hui davant de la Residència d’Ondara, amb la participació de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; la Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa; la directora de la Residència, Paqui Ferrando; i el president del Club d’Atletisme d’Ondara, Miguel Moreno.

Igual que en les quatre darreres edicions, la d’aquest 2021 serà una prova solidària, la recaptació de la qual es destinarà a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara. Per a això, la inscripció en la cursa tindrà un preu de 5 euros; i les inscripcions i el pagament es realitzaran a través de la web de somesport https://www.somesport.com/ , para evitar portar diners en efectiu i reduir els contactes innecessaris.

La 11a Sant Silvestre Solidària d’Ondara se celebrarà el dimecres 29 de desembre de 2021. L’eixida serà a les 20 hores des del Prado, i des d’allí els participants, tant corredors com caminants, recorreran 4 quilòmetres pel nucli urbà, fins a arribar novament a la meta al Prado. Els dorsals es podran arreplegar una hora abans de la prova en el punt d’eixida. La recaptació obtinguda per la participació en la cursa es destinarà al 100% a la Residència d’Ondara. Després de la carrera, hi haurà coques i xocolate que es repartiran de manera individual per a tots els participants. Es donaran premis als participants que porten les millors disfresses. També es premiarà als tres primers classificats femení i masculí. En aquesta ocasió, el lliurament de premis es realitzarà a les 20:45 hores al carrer Vicent Andrés Estellés (no a l’interior del Prado com en anteriors edicions).

La 11a Carrera Sant Silvestre d’Ondara està organitzada per la Regidoria d’Esports, amb la col·laboració del Club d’Atletisme d’Ondara, així com de Protecció Civil, Policia Local, i Ondara Custom Club, i de diversos negocis col·laboradors. La Regidora d’Esports, Mar Chesa, ha animat a la ciutadania d’Ondara i de la comarca a participar en aquesta iniciativa esportiva de caràcter solidari. La directora de la Residència, Paqui Ferrando, ha destacat que la participació en la Sant Silvestre és molt important, perquè els participants en aquesta acció solidària, en col·laborar econòmicament amb la Residència d’Ondara, ajuden a la seua labor assistencial i a l’atenció a les persones residents.