EL TRINQUET D’ONDARA ES PREPARA PER A UN DESAFIAMENT AMB MARC I TOMÀS II CONTRA FRANCÉS I FÉLIX EL DIJOUS 1 DE SETEMBRE

  • El desafiament comptarà amb 3.000 euros d’eixida a la corda
  • Francés i Félix han guanyat la “reballà” i han triat de feridor a Barraca

Ondara, 25.08.22. Aquest matí s’ha presentant al Trinquet Municipal d’Ondara el gran Desafiament de Pilota, modalitat escala i corda, que s’ha organitzat per al proper dijous 1 de setembre 2022, per part de la Fundació de Pilota Valenciana ( de la mà del trinqueter Daniel Ribera) amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Esports.

Els desafiaments són una peça essencial per a seguir mantenint la flama dels reptes tant per als jugadors, com pels aficionats; i el Trinquet Municipal d’Ondara serà la pròxima seu on es visca aquest tipus de cartell en la modalitat d’escala i corda, el dijous dia 1 de setembre. Marc i Tomás II es batran amb Francés i Félix amb 3.000 euros d’eixida a la corda. Un duel que comptarà amb Barraca i Ausina com a feridors, i tindrà lloc a les 18.00 hores amb una partida prèvia de juvenils, a les 16.30 hores. El preu únic de l’entrada serà 10 euros.

L’esdeveniment esportiu ha estat presentat hui per l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; la Regidora d’Esports, Mar Chesa; el trinqueter Daniel Ribera; els pilotaris Marc, Tomás II, Francés i Félix; i els feridors Barraca i Ausina. En la presentació han aprofitat per fer la «reballà». Francés i Félix han guanyant i han triat de feridor a Barraca. Cal esmentar que han sigut els mateixos jugadors els que han llançat el repte. Es veuen capaços de superar a l’altre equip i volen mesurar-se en aquest tipus de partides. Una aposta valenta i que garanteix un espectacle d’intercanvis i quinzes.

L’Ajuntament d’Ondara, per mitjà de la Regidoria d’Esports, continua així apostant per la pilota. Seu habitual en el calendari estival, el Trinquet d’Ondara, que compleix enguany el seu 150 aniversari, no para de créixer dins de la programació d’èlit i la celebració d’aquest desafiament segur que implica altre pas més en el futur del trinquet ondarenc. Cal esmentar que fa 36 anys de l’últim desafiament que es va fer al trinquet d’Ondara, que va ser en 1986.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

GORKA ARBONA, DE L’ESCOLA DE PILOTA D’ONDARA, CAMPIÓ AUTONÒMIC INDIVIDUAL DE RASPALL EN CATEGORIA JUVENIL

*Notícia: FedPiVal*

Ondara i El Genovés guanyen els primers ors a Favara

14/7/2022 Gorka, en categoria juvenil i Aitor, en categoria cadet van conquistar els títols en les primera jornada de finals masculines dels XL JECV de raspall masculí

En el trinquet de Favara es van disputar ja les primeres fases finals dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana de Raspall Masculí. La localitat de la Ribera Baixa va gaudir dels millors jugadors d’escoles de les categories juvenil i cadet, els huit jugadors que van competir durant la passada tard del dimecres van donar el màxim i van rendir respecte a les seues expectatives.En la categoria cadet es van enfrontar els millors quatre jugadors del nostre territori, els quals van ser, Vicent del CPV Xeraco, Joan del CPV Moixent, Aitor del CPV El Genovés i Rubén del CPV Beniarbeig-El Verger. Aquesta fase final es va dur a terme amb 6 partides de competició en la qual es van enfrontar tots els jugadors entre ells, pràcticament en tots els enfrontaments va haver-hi una gran igualtat, en la qual les partides es van decidir per xicotets detalls. El millor dels quatre va ser Aitor del CPV El Genovés, el qual va guanyar totes les seues partides i es va convertir en campió individual. Mentre que, les medalles entre els altres tres participants es van decidir per diferència de jocs, que va proclamar com a subcampió a Joan del CPV Moixent, la medalla de bronze la va guanyar Vicent del CPV Xeraco i el quart lloc el va obtindre Rubén del CPV Beniarbeig-El Verger.

Pel que respecta a la categoria juvenil, van competir per aconseguir les medalles Miguel del CPV Santa Anna, Kevin del CPV Muro, Gorka del CPV Ondara i Oriol del CPV Almassora. El millor dels quatre va ser Gorka del CPV Ondara, el qual va véncer a tots els seus rivals. La medalla de plata la va obtindre Miguel del CPV Santa Anna, ja que només va perdre contra el campió i va obtindre la victòria contra les seues uns altres dos rivals. La medalla de bronze li la va penjar Kevin del CPV Muro després de véncer a Oriol del CPV Almassora que va tancar el podi en la quarta posició. Van realitzar el lliurament de medalles el tinent alcalde de Favara, José Francisco Vicedo i el president del club de Favara, Gustavo García.La setmana vinent es disputaran les finals de les categories infantil, la qual serà el dilluns 18 de juliol, aleví, que es jugarà el dimarts 19 de juliol i benjamí que competiran el dijous 21 de juliol.

La Xarxa Esportiva de la Marina Alta recupera per aquest estiu el programa de rutes nocturnes Camina la Lluna

**Nota premsa Macma:

Amb aquesta activitat la MACMA recupera un projecte del CEMA-Consorci Esportiu de la Marina Alta, que ja estava consolidat després de 10 edicions.
Camina la Lluna és un conjunt de rutes nocturnes per a descobrir diferents indrets de la comarca fugint de la calor de l’estiu. Amb aquesta proposta es vol donar a conéixer el nostre territori i no sols en l’àmbit paisatgístic, sinó també botànic, patrimonial, cultural o gastronòmic. Es realitzaran diferents parades interpretatives al llarg de l’experiència: etnobotànica, rastreig de fauna nocturna, història, curiositats i anècdotes locals, toponímia, astronomia, etc.

Aquestes activitats es faran els tres primers divendres d’agost i s’inicien a les 20 h de la vesprada. La proposta va dirigida tant a les persones de la comarca com de fora, que vulguen descobrir nous racons i viure aquesta nova experiència de senderisme nocturn.

Es tracta de recorreguts de dificultat baixa, per la complexitat i la durada, s’inclourà un tast de tomaques, raïmet de pastor, variat de coques, panses de Llíber, dolços tradicionals i raïm de moscatell. Acompanyats amb suc de moscatell, vi, cervesa i mistela, tot de la comarca.

La primera eixida, «Etnobotànica entre ceps i riuraus», és una ruta circular entre Xaló i Llíber. Es durà a terme el divendres 5 d’agost i es tracta d’un recorregut de 9 km i 130 m de desnivell, amb una durada aproximada de 4 hores. En aquesta ruta entre els dos pobles units pel riu Gorgos o Xaló, caminarem rodejats per diferents varietats de ceps i ens endinsarem en zones boscoses i partides rurals.

La segona eixida, «Rastreig nocturn al voltant del riu Girona», serà el divendres 12 d’agost. L’itinerari serà circular amb un desnivell positiu acumulat de 25 m i una distància total de 6 km, amb una durada aproximada de 3:30 h. Amb sortida del centre de Beniarbeig, creuant Pamis i Ondara i tornant pel camí vell fins a l’inici per descobrir la vida silvestre al voltant del Riu Girona.

Per a finalitzar, el divendres 19 d’agost es realitzarà la ruta «Camins de ferradura i l’aigua més pura», que transcorre per la Vall de Laguar, entre els pobles de Fleix i Benimaurell. L’itinerari és circular amb un desnivell positiu acumulat de 200 m i una distància total de 7 km. En aquesta descobrirem els llavadors i fonts amagades entre el poble del mig i el poble de dalt. Combinarà trams de pista forestal, camins asfaltats i trams de senda tradicional empedrada.

Inscripció prèvia obligatòria al següent enllaç: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdXhaHF2w7_jT_E1EyWAWoh-P0VHPnD8oBk3I_hZP5-lPXzoA/viewform

** Nota premsa Macma **

ONDARA ALBERGA LES FINALS DELS JECV DE LLARGUES AQUEST DISSABTE 25 DE JUNY

Les finals autonòmiques dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana de la modalitat de Llargues es jugaran a Ondara. La jornada de finals se celebrarà aquest dissabte 25 de juny al matí, en ella les millors escoles de la modalitat competiran al carrer Llibertat i al carrer Sant Josep d’Ondara. Les escoles que competiran per proclamar-se campiones seran Agost, Beniarbeig-El Verger, Gata de Gorgos, Vall de Laguar, La Nucia, Massalfassar, Ondara, Orba, Pedreguer, Sella-Relleu i Xaló. Com a esment especial cal destacar a les escoles de Beniarbeig-El Verger amb 5 equips finalistes, l’escola d’Ondara amb 4 equips finalistes, i les escoles d’Agost i Sella-Relleu que tindran a dos equips representants cadascuna d’elles.

La jornada començarà al carrer Llibertat a partir de la 8.30 hores del matí, amb la disputa de la final B de la categoria juvenil entre Gata de Gorgos i Beniarbeig-El Verger B. Seguidament, a les 9.15 hores es disputarà la final A, en la qual s’enfrontaran Vall de Laguar i Beniarbeig-El Verger A. A les 10.00 hores, competiran els equips cadets, en la qual en la final pel bronze jugaran les escoles d’Ondara i Sella-Relleu, mentre que, la medalla d’or la disputaran els equips de Massalfassar i Beniarbeig-El Verger. Tancaran la competició en aquest carrer, les finals d’infantils. La final pel tercer lloc la disputaran Agost B i Xaló, i la final pel títol la competiran Agost A i Ondara.

Les categories benjamí i aleví jugaran al carrer Sant Josep a partir de les 9.00 hores del matí. Els primers a jugar en aquest segon carrer seran l’escola de Pedreguer que jugarà la final B benjamí contra el perdedor de la semifinal entre La Nucia i Beniarbeig-El Verger, que esta pendent de jugar-se. A continuació, es jugarà la final pel títol entre el vencedor de la semifinal pendent i l’equip d’Ondara A. A les 10.30 hores, es jugarà la final pel bronze aleví, en el qual competiran Sella-Relleu i Orba, mentre que la final aleví pel títol autonòmic la disputaran els equips de Beniarbeig-El Verger i Ondara.

En l’última edició d’aquesta competició es van proclamar campiones autonòmiques les escoles d’Orba en benjamins, Ondara en alevins, Sella-Relleu en infantils, Beniarbeig-El Verger A en cadets, i Xàbia en juvenils.

*Nota FedPiVal **

L’EQUIP CADET MASCULÍ DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE BÀSQUET D’ONDARA, CAMPIÓ DEL TROFEU FEDERACIÓ

Guido Grosman aconsegueix el reconeixement com a jugador més valuós

Ondara, 20.06.22. El diumenge 19 de juny es va disputar a Elda (Alacant) la Final del Trofeu Federació de Basquet, en la que va participat l’Escola Municipal de Bàsquet d’Ondara, en categoria cadet masculí, després de haver superat diverses fases els equips ondarencs. L’equip Cadet Masculí A d’Ondara va arribar a la final, i va aconseguir ser el campió del Trofeu, en imposar-se al Joventut d’Alcoi per 62 – 39. El jugador d’Ondara, Guido Grosman, va obtindre el reconeixement com a MVP (jugador més valuós).

Els integranst de l’equip Cadet A d’Ondara, que està entrenat per Sergio López, són: Pau Aparisi Ballester, Aizan Cristofer Canto Mas, David Mut Femenia, Guido Grosman Martinez, Gorka Pons Oltra, Josep Romans Escriva, Salvador Sapena Català, Andreu Serra Ordóñez, Ivan Server Garcia, i Blai Soldevila Barber

La crònica del partit és la següent: Cadet Masculí Primera, final. Escoles Esportives Ondara 62 – 39 CB Joventut d’Alcoi. Un bon inici i una millor recta final van atorgar el triomf a Escoles Esportives Ondara en categoria Cadet, i ho van fer davant d’un CB Joventut d’Alcoi que va oposar resistència en moltes fases del partit fins que el pas dels minuts van fer impossible la seua lluita per la victòria. MVP (jugador més valuós): Guido Grosman (Escoles Esportives Ondara).

La Regidora d’Espors d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’equip i entrenador pels seus èxits.

UN OR, UNA PLATA I UN BRONZE PER ALS EQUIPS D’ONDARA EN EL TORNEIG DE FUTBOL VILA D’ONDARA DE CATEGORIES PREBENJAMÍ I ALEVÍ

Ondara, 13.06.22. El passat dissabte 11 de juny es disputava en el Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza el Torneig de Futbol Vila d’Ondara en les categories aleví de primer i segon any, i prebenjamí de primer any, amb la participació de l’Escola Municipal de Futbol d’Ondara. A les 9:00 del matí començaven els partits amb molta il·lusió i ganes per part de tots els xicons, suportant un calor intens, però la seua entrega els superava.

En alevins de primer any, l’Escola Municipal d’Ondara aconseguia la tercera posició, malgrat haver disputat un gran encontre contra el Dénia. Es proclamava campió l’aleví de segon any, golejant al Gorgos en un partit vibrant. El prebenjamí de primer any aconseguia la segona plaça, a pesar de la derrota contra Teulada, ja que minuts després obtindria una victòria contra Benitatxell, desplegant un gran futbol.

Paral·lelament, en Benissa i Dénia es disputaven 2 tornejos, on l’ Escola d’Ondara assolia un gran subcampionat en Benissa de la mà del benjamí A, que només va caure en la final contra l’ Elx. En Dénia, els campions de copa i lliga, aconseguiren arribar a semifinals, on no van poder superar a Oliva ni la forta calor que feia.

De vesprada era torn de la categoria cadet. El local Ondara va guanyar 1-0 als veïns d’El Verger. Enhorabona a tots els membres de l’escola de futbol per esta gran temporada!

L’EQUIP INFANTIL D’ONDARA, CAMPIÓ AUTONÒMIC EN LA FINAL D’ESCALA I CORDA JECV

Els alevins d’Ondara aconsegueixen el bronze autonòmic EiC

Ondara, 13.06.22. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar ahir diumenge 12 de juny 2022 a les finals autonòmiques d’Escala i Corda dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, organitzades per la Federació de Pilota Valenciana, i celebrades a Moixent (València).

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara havia aconseguit classificar dos equips, l’aleví i l’infantil, per a la fase final autonòmica, en haver aconseguit ser campions provincials d’Escala i Corda. En la final autonòmica celebrada ahir, els campions provincials d’Alacant van jugar una lliga entre 4, competint contra els campions provincials de València i de Castelló, i el subcampió del València, en cada categoria. L’equip aleví d’Ondara, amb Joan Garrido, Paco Salort i Pau Mahiques, va aconseguir la tercera posició i bronze autonòmic després de jugar contra Massamagell (1er), Meliana (2n) i Onda (4t).

L’equip infantil, amb Uxue Arbona, José Miguel Sastre i Arnau Mas (Dani Serra de baixa per lesió), van aconseguir guanyar les tres partides, que van jugar contra Meliana A (2n), Vilareal (3er) i Meliana B (4t), i es va alçar com a nou campió autonòmic en Escala i Corda infantil. Es dóna la circumstància que l’equip Infantil de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara ha aconseguit en aquesta temporada l’or autonòmic en totes les modalitats disputades fins a la data: escala i corda, raspall, galotxa, one wall parelles, frontó parelles i pilota grossa.

La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona a l’Escola de Pilota d’Ondara pels seus èxits a aquesta final autonòmica d’Escala i corda.

PÒDIUM AUTONÒMIC JECV – ESCALA I CORDA 2022

BENJAMÍ

1º Vinalesa

2º Algímia d’Alfara

3º Beniarbeig-El Verger

4º Almenara

ALEVÍ

1º Massamagrell

2º Meliana

3º Ondara

4º Onda

INFANTIL

1º Ondara

2º Meliana A

3º Vila-real

4º Meliana B

CADET

1º Massamagrell

2º Algímia d’Alfara

3º Beniarbeig-El Verger

4º Onda

EL DILLUNS 13 DE JUNY COMENÇA EL III TORNEIG NITS D’ESTIU D’ONDARA

Ondara, 10.06.22. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Esports que dirigeix Mar Chesa, torna a impulsar per a aquest estiu de 2022 la celebració del III Torneig Nits d’Estiu d’Ondara, que es disputarà en 2 disciplines esportives: futbol sala i bàsquet, al Pavelló Municipal d’Ondara del 13 al 25 de juny, organitzat per la Regidoria d’Esports d’Ondara, en col·laboració amb els clubs esportius locals.

Es tracta d’un torneig d’àmbit local i comarcal. El proper dilluns dia 13 de juny comença el III Torneig Nits d’Estiu d’Ondara, a les instal·lacions del pavelló municipal.

Es jugaran les modalitats de futsal i bàsquet masculí. En el cas del bàsquet femení se celebrarà el torneig d’una manera diferent. Un 3c3 el dia 25 de juny, que acompanyarà les finals del torneig per gaudir totes i tots junts de l’esport.

CALENDARI III TORNEIG NITS D’ESTIU ONDARA : Imatge adjunta ⤵⤵

* En cas de canvis d’horaris, s’informarà en les xarxes socials de @basketondara o @racingondarense . **

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA PREINSCRIPCIÓ EN LES ESCOLES ESPORTIVES MUNICIPALS D’ONDARA ES REALITZARÀ DEL 10 DE JUNY FINS AL 21 DE JULIOL 2022 EN LA WEB WWW.ESPORTSONDARA.COM

Ondara, 09.06.22. La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Mar Chesa, ha donat a conèixer que de cara a la pròxima temporada, les preinscripcions per a les Escoles Esportives Municipals es realitzaran des del 10 de juny i fins al 21 de juliol, al igual que l’any passat, en la web engegada per l’àrea d’Esports municipal: www.esportsondara.com

Del 10 de juny al 21 de juliol 2022 s’ofereix la possibilitat de reservar la plaça esportiva per a millorar la gestió dels equips i entrenadors de la temporada 2022-2023. Fins al 21 de juliol es podrà formalitzar la inscripció, aportant tota la documentació necessària en l’apartat de «Matrícules Esportives Obertes 2022-2023» de la web www.esportsondara.com . Per a poder realitzar la inscripció s’haurà d’abonar la totalitat de la taxa corresponent a cada escola, o bé 50 euros en concepte de reserva de plaça, i en començar la temporada, s’abonarà la resta.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ofereixen per al nou curs 2022-2023 un total de set disciplines esportives: futbol, bàsquet, gimnàstica rítmica, tennis-taula, pilota valenciana, escola multiesportiva (de 4 a 6 anys), i tennis. Des de la Regidoria d’Esports es recorda als usuaris la necessitat de formalitzar la inscripció en el període fins al 21 de juliol, i s’ha animat a les famílies a inscriure els xiquets i xiquetes en alguna de les Escoles Esportives Municipals, l’objectiu de les quals és la formació integral de valors relacionats amb la pràctica esportiva. Quant als preus de les Escoles Esportives Municipals, es mantenen els mateixos que aquest curs 2021-2022, amb descomptes per ser resident a Ondara i per tindre germans inscrits.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

TRIOMF DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE FUTBOL D’ONDARA EN EL TORNEIG VILA d’ONDARA

En benjamins de primer any, l’Escola Municipal d’Ondara aconsegueix la primera i tercera posició del Torneig, i en benjamins de segon any, la tercera

Ondara, 07.06.22. El passat 4 de juny es disputava en el Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza d’Ondara el Torneig de Futbol Vila d’Ondara, en categoria benjamí de primer i segon any, i infantil. A les 9:15 hores van començar els partits amb molta il·lusió i ganes per part de tots els xicons. A les 13:30 hores finalitzava una jornada carregada d’emocions amb el lliurament de trofeus.

En benjamins de primer any, l’escola municipal d’Ondara aconseguia la primera i tercera posició, i en benjamins de segon any, la tercera.

De vesprada va ser el torn de la categoria infantil, on Benissa es va proclamar campió del Torneig, derrotant a Pedreguer i al local Ondara, que va realitzar dos grans encontres, però sense fortuna.

Paral·lelament, en Dénia, es van disputar les finals de copa Acydma, on l’ equip prebenjamí d’Ondara va quedar campió, guanyant en la final a Xàbia la Marina, i aconseguint així el doblet, ja que abans havia aconseguit guanyar la lliga.

Enhorabona a estos campions!