Ondara, 24.11.21. El passat dissabte 20 de novembre es va celebrar el tan esperat Provincial i Autonòmic de Federació de conjunts a Quart de Poblet (València), on el conjunt cadet de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica, format per Vega Vizcaya, Paula Vives, Aina Server, Mireia Pons i Valeria Doménech va defensar un exercici de 3 aros i 4 maces.
La competició va constar de la realització de dos passes amb el mateix exercici, que sumant les dues puntuacions van obtenir la classificació final, guanyant la medalla de plata com a subcampiones provincials i la quarta posició a nivell autonòmic.
Molta feina i moltes hores per part de les gimnastes i entrenadores, han donat els seus resultats. Alícia Ivars, entrenadora del conjunt: “el més important és l’aprenentatge i l’experiència que han obtingut, aconseguint així créixer en aquest esport”.
Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, la seua responsable, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona a l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, gimnastes i entrenadores, pels seus èxits en aquesta nova temporada.
Arnau Mas i Dani Serra s’alcen amb el campionat en la final celebrada a Massamagrell
Ondara, 22.11.21. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest passat diumenge 21 de novembre a Massamagrell (València) en la fase final autonòmica dels JECV one wall parelles, aconseguint l’or autonòmic en la categoria infantil amb la parella Ondara A, integrada per Arnau Mas i Dani Serra.
Massamagrell va acollir ahir les fases finals dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana de One Wall Parelles en les categories benjamí, aleví, infantil, cadet i juvenil, amb 26 escoles de Castelló, València i Alacant que presentaren més de 50 equips.
L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir arribar a la fase final autonòmica JECV onewall parelles amb un total de 4 equips: aleví (Joan Garrido-Alma Contrí), infantil A (Arnau Mas-Dani Serra), infantil B (Uxue Arbona-Íker Costa) i cadet (Àlex Serra-José Miguel Sastre-Andreu Mullor); aconseguint guanyar el campionat amb l’equip infantil Ondara A, format per Dani Serra i Arnau Mas.
La Regidora d’Esports, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara per l’èxit d’haver arribat a la final autonòmica i els bons resultats aconseguits.
“150 anys de pilota a Ondara”, publicació editada per l’Ajuntament d’Ondara, està en fase d’elaboració, i se sol·licita la col·laboració ciutadana d’aquelles persones que puguen aportar tot el que tinga a veure amb el trinquet i amb la pilota a Ondara
Ondara, 17.11.21. L’Ajuntament d’Ondara, a través de les Regidories de Patrimoni, Cultura i Esport, està preparant l’edició del llibre titulat “150 anys de pilota a Ondara”, a fi de commemorar el 150 aniversari del Trinquet Municipal d’Ondara en 2022. Aquesta efemèride i les iniciatives que es van a realitzar al llarg de l’any que ve 2022 per a commemorar-la, han sigut donades a conèixer al propi Trinquet Municipal d’Ondara per part de l’Alcalde, José Ramiro; la Regidora de Patrimoni, Raquel López; la Regidora d’Esports, Mar Chesa, i l’exjugador professional de pilota valenciana, Toni Albert, que serà el coordinador de la publicació.
La commemoració del 150 aniversari del trinquet d’Ondara en 2022, comptarà amb la celebració d’una setmana festiva, formativa, esportiva i cultural, amb diversos actes relacionats amb el trinquet d’Ondara i, en general, amb la pilota al poble d’Ondara, que s’està projectant per a després del 9 d’octubre de 2022, i que comptarà amb activitats tant a l’escola, com al propi trinquet i altres instal·lacions municipals, incloent-hi una exposició temàtica, a banda de la publicació del llibre “150 anys de pilota a Ondara”.
El llibre “150 anys de pilota a Ondara”, impulsat i editat per l’Ajuntament d’Ondara, està en fase d’elaboració, i per a això, des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha sol·licitat la col·laboració ciutadana, a fi que aquelles persones que puguen realitzar aportacions (fotos, històries sobre el trinquet, anècdotes, detalls que coneixen, etc.), puguen participar activament en la publicació. Per això, s’ha posat a disposició de la ciutadania el correu aniversaritrinquet@ondara.org i el telèfon 627920713. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha animat a participar en aquest llibre a totes les persones que vullguen col·laborar, aportant tot el que tinga a veure amb el trinquet i amb la pilota a Ondara.
El Trinquet Municipal d’Ondara data de 1872, fet que comporta que siga considerat com un dels tres més antics del país. Passà a ser propietat municipal en 2007, fou rehabilitat completament en 2015, i en 2018 es va reformar de forma integral el Trinquet de Pilota Grossa. Amb la commemoració de l’aniversari del trinquet en 2022, es vol retre homenatge a un dels esports més tradicionals del nostre poble; i és que Ondara sempre ha estat lligada al món de la pilota, segons ha recalcat l’Alcalde, José Ramiro.
El conjunt cadet queda segon en el Torneig de Federació
Ondara, 15.11.21. El passat dissabte 13 de novembre, d’una banda, es va celebrar la III Fase i Final de la Lliga Provincial d’Interclubs i d’altra banda, un Torneig nivell federació, ambdues competicions organitzades pel club ECA i celebrades a Alacant.
En primer lloc, pel que fa al nivell interclub, el conjunt infantil de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, format per Zaira Quintanar, Joan Pere Sendra, Irene Rivera, Zoe Barber i Carla Riera, van obtindre la medalla d’or en la 3a fase i amb la suma de les 3 fases, van aconseguir ser els subcampions de la lliga de la categoria infantil amb 10 maces.
L’aleví Carme Marín amb els seu exercici de cèrcol va aconseguir la 3a posició en la 3a fase i a la final va ser la subcampiona de la lliga de la categoria aleví.
Aquests 6 gimnastes han donat per finalitzada la temporada amb uns molt bons resultats, tant a nivell d’obtindre bones qualificacions com a nivell personal. Enhorabona!
Respecte al torneig de nivell federat, el conjunt cadet format per Paula Vives, Mireia Pons, Vega Vizcaya, Valeria Doménech i Aina Server, amb un exercici de 3 cèrcols i 4 maces, van obtindre el segon lloc del torneig, preparant-se així per a la gran cita que els espera el pròxim dissabte dia 20 de novembre, on disputaran el provincial i autonòmic de Federació a Quart de Poblet. Força i ànims per a elles!
Tot l’equip tècnic sent orgull per la feina ben feta i estan agraïdes amb les famílies per tot el seu suport.
Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, la seua responsable, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona a l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, gimnastes i entrenadores, pels seus èxits en aquesta nova temporada.
Ondara, 09.11.21. El passat dissabte 30 d’octubre es va celebrar la 2a Fase de la Lliga Provincial d’Interclubs a Calp. Va participar el conjunt infantil de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, format per Zaira Quintanar, Irene Rivera, Zoe Barber, Joan Pere Sendra i Carla Riera amb 10 maces, que van obtenir el segon lloc, quedant subcampions en la 2a fase.
I l’aleví Carme Marín, amb el seu exercici de cèrcol, va obtindre la quarta posició en la 2a fase.
La 3a fase tindrà lloc aquest dissabte 13 a Alacant, on serà la final de la Lliga, i se sumaran els punts obtinguts en les 3 fases, de manera que s’obtindrà el resultat final.
A més a més, el conjunt cadet de Federació, integrat per Mireia Pons, Paula Vives, Aina Server, Valeria Doménech, Vega Vizcaya i Isa Cano, les quals van realitzar una exhibició per iniciar la temporada, també tindran un Torneig aquest pròxim dissabte. Molta sort per a ells i elles!
Més de 1.400 persones van participar en la cursa d’ahir, que va ser de les més multitudinàries que s’han celebrat a Ondara
Ondara, 08.11.21. La IV Cursa Solidària d’Ondara a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer va tindre lloc ahir diumenge 7 de novembre amb una altíssima participació de persones de totes les edats (més de 1.400 persones d’Ondara i de la comarca van assistir a aquest esdeveniment). Després que en 2020 aquest acte s’haguera de realitzar de forma virtual degut a la pandèmia, en aquesta quarta edició es va celebrar la cursa solidària de forma presencial, amb les corresponents mesures de prevenció del covid. Aquest esdeveniment solidari va estar organitzat per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara i la Junta Local de l’AECC, amb la col·laboració del Club d’Atletisme d’Ondara, que va aconseguir el seu objectiu: recaptar fons per a la lluita contra el càncer.
Es van recaptar més de 7.000 euros que van ser lliurats simbòlicament en un gran xec a nom d’AECC, que va ser atorgat per l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, la Regidora d’Esports, Mar Chesa, i el president del Club Atletisme Ondara, Miguel Moreno, a la presidenta de Junta Local d’AECC, Mª Carmen Bisquert, qui va destacar que la recaptació es destinarà a la investigació contra el càncer. Mª Carmen Bisquert va recalcar que la cursa va ser un èxit total i que no s’esperaven tanta participació; a més, va agrair la seua aportació a tots els participants.
L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i la Regidora d’Esports, Mar Chesa, els quals van participar en la cursa, van agrair l’esforç realitzat per la Junta Local de l’AECC i el Club d’Atletisme Ondara en l’organització de la caminada, així com van expressar el seu agraïment a totes les persones que han col·laborat, tant negocis i empreses, com a participants en la carrera. Més de 1.400 persones van participar en la cursa d’ahir; una cosa que suposa tot un rècord de participació. A més, 150 empreses locals i comarcals han contribuït econòmicament en la cursa solidària.
La cursa va tindre 4.500 metres de recorregut (amb eixida i arribada en el Centre Social) per un circuit urbà pel pla parcial Tossals i per la partida Alfatares, que va ser realitzat per caminants de totes les edats; molts d’ells xiquets i xiquetes; alguns inclús en patinet o en carret de bebè. Els corredors i corredores van realitzar una ruta de 6 km. Totes les persones inscrites van rebre una camiseta commemorativa de la cursa. Per a animar la cursa, es va oferir “zumba” i balls, a càrrec de les professores Esther Calatayud i Areli Montiel. Es van lliurar trofeus per als tres primers classificats de cada categoria. De forma prèvia a l’eixida de la cursa, des de la Junta Local de l’AECC es va realitzar un homenatge en record a Pepa, una dels seus membres, difunta recentment.
Ondara, 18.10.21. El passat dissabte 16 d’octubre es va celebrar la 1a Fase de la Lliga Interclubs de la província d’Alacant, a Alacant. L’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara va participar amb dos coreografies.
D’una banda, l’aleví Carme Marín va competir en cèrcol en la modalitat individual, on es va proclamar subcampiona de la 1a fase, on va defensar el seu exercici fins el final, demostrant el seu treball.
D’altra banda, el conjunt infantil format per Zaira Quintanar, Joan Pere Sendra, Irene Rivera, Carla Riera i Zoe Barber van actuar amb un exercici de 10 maces, on van lluitar fins el final per mostrar el seu treball. Es van proclamar subcampions en la seua categoria.
Els/les gimnastes de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara estan entrenats per Alícia Ivars, Irene Estévez, Sandra Gamero i Natalia Cholbi.
Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, la seua responsable, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als/les gimnastes i les seues entrenadores pels seus resultats.
Després que en 2020 la cursa haguera de ser virtual per la pandèmia, per a enguany l’alçament de les restriccions permetrà realitzar la cursa amb normalitat
Les inscripcions (5 euros) es poden realitzar ja en www.somesport.com , i tota la recaptació es destinarà íntegrament a l’AECC per a la investigació de la lluita contra el càncer
Ondara, 13.10.21. Aquest matí ha sigut presentada en la Casa de Cultura d’Ondara la IV Cursa Solidària a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, que se celebrarà de forma presencial el diumenge 7 de novembre. En la presentació de l’esdeveniment esportiu solidari han participat la Regidora d’Esports, Mar Chesa; el president del Club d’Atletisme d’Ondara, Miguel Moreno; i la presidenta de la Junta Local d’Ondara de l’AECC, Mª Carmen Bisquert, acompanyada per membres de l’associació.
Després que en 2020 la cursa haguera de ser virtual per la pandèmia, per a la present edició l’alçament de les restriccions permetrà realitzar la cursa amb normalitat i de forma presencial. Les inscripcions es poden realitzar des de demà i fins al 4 de novembre a la web de www.somesport.com , i també de forma presencial en negocis locals: Calçats Dora, La Furiona, Esports Colau, Naturalmente (herbolari) i Allianz Seguros. El preu de la inscripció, 5 euros, es destinarà íntegrament a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer. Des de l’organització es treballa amb una previsió d’alta participació, esperant arribar a les mil inscripcions.
L’eixida IV Cursa Solidària d’Ondara serà a les 9:30 hores del diumenge 7 de novembre des del Centre Social d’Ondara; l’arribada també serà al Centre Social. Abans, a les 9:0 hores, hi haurà un escalfament per a animar la cursa. En finalitzar la cursa, també es realitzarà animació per a tots els participants. La cursa tindrà un recorregut de 4.500 metres per circuit urbà per a caminants, mentre que per a corredors el recorregut s’augmenta fins als 6 km. La cursa transcorrerà pel pla parcial Tossals i, com a novetat, també per la partida Alfatares, segons ha donat a conèixer el president del Club d’Atletisme d’Ondara, Miguel Moreno.
La Regidora d’Esports, Mar Chesa, ha agraït l’esforç realitzat per la Junta Local de l’AECC en l’organització de la cursa; ha destacat la col·laboració del Club d’Atletisme d’Ondara, i ha fet una crida a la solidaritat, ja que tota la recaptació que s’aconseguisca en aquest esdeveniment esportiu, es destinarà íntegrament a l’AECC per a la investigació de la lluita contra el càncer, tal com ha recalcat la presidenta de la Junta Local, Mª Carmen Bisquert, qui ha animat a la ciutadania a inscriure’s i participar en aquesta carrera solidària. Mar Chesa ha agraït també la col·laboració de Policia Local, Protecció Civil, i Ondara Custom Club en la celebració de la cursa.
La Junta Local d’AECC s’ha bolcat en l’esdeveniment i ha aconseguit la col·laboració, mitjançant patrocini, de més 150 empreses locals i comarcals, que han posat el seu granet d’arena i contribuït econòmicament en la cursa solidària. La presidenta de la Junta Local, Mª Carmen Bisquert, ha agraït a tots ells la seua aportació i ha animat a la ciutadania a inscriure’s i participar en la carrera solidària. Ha recalcat l’agraïment a la Regidoria d’Esports i al Club d’Atletisme d’Ondara per possibilitar que la cursa siga una realitat, mostrant la seua esperança en què siga novament un èxit i se superen els mil participants.
Dissabte passat, Ondara va ser la població amfitriona en acogir aquest campionat
Ondara, 04.10.21. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, sota la coordinació de Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, va participar aquest dissabte passat 2 d’octubre en la primera cita esportiva de la nova temporada: el III Campionat Escolar de Pilota Grossa, organitzat per la Federació de Pilota Valenciana, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara.
La localitat d’Ondara va ser l’amfitriona de la competició escolar d’aquesta modalitat centenària de pilota valenciana, que va comptar amb dos vessants; amistosa (categories benjamí i aleví) i competició (infantil, cadet i juvenil). En total, més de 70 xiquets i xiquetes i 28 equips de les escoles de pilota d’Abdet, Beniarbeig-El Verger, Ondara i Gata de Gorgos han participat en la jornada, que s’ha disputat al Trinquet de Pilota Grossa d’Ondara i a altres dues canxes de pilota grosssa instal·lades als carrerons. L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, va participar en el lliurament dels trofeus.
L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir un or en el III Campionat Escolar de Pilota Grossa amb l’equip Infantil A (Dani Serra – José Miguel Sastre); una plata amb l’equip Cadet A (Àlex Serra – Arnau Mas) i un bronze amb l’Infantil B (Íker Costa – Joan Garrido). A més, durant el matí va tindre lloc al trinquet una jornada de raspall amb els equips prebenjamí, benjamí i aleví. La Regidora d’Esports, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola per l’èxit d’aquesta trobada esportiva i els bons resultats aconseguits.
Quadre d’honor del Campionat Escolar celebrat a Ondara amb la participació de les escoles d’Abdet, Beniarbeig-El Verger, Ondara i Gata de Gorgos:
L’Escola de Pilota d’Ondara ha sigut la més guardonada de la present edició dels JECV, aconseguint un rècord de 13 premis autonòmics
Juanma Garrido ha sigut triat, per segon any consecutiu, millor entrenador
Ondara, 20.09.21. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va participar dissabte 18 de setembre a València en la celebració del Dia de la Pilota Valenciana, que va comptar amb el lliurament, en L’Alqueria del Bàsket de València, dels trofeus als millors equips de les fases finals Autonòmiques dels XXXIX Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana (que lliura la Federació de Pilota Valenciana) en les diferents modalitats.
L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara ha aconseguit en aquesta edició la fita de ser l’escola que més premis autonòmics ha aconseguit en la temporada 2020-2021, amb un total de 13 guardons, comptant com a entrenadors de pilota amb Juanma Garrido i Néstor Portes. Per la seua banda, el coordinador de l’Escola, Juanma Garrido, va ser premiat com el millor entrenador de la temporada 2020-2021 de Escoles de Pilota (els premis als entrenadors van ser votats pels propis tècnics de les escoles de pilota). Aquest és el segon any consecutiu en què Juanma Garrido s’alça amb aquest guardó. El lliurament de trofeus, celebrat a València, va comptar amb protocols especials de prevenció de Covid-19, que van motivar que només un integrant per equip arreplegara cada premi.
L’equip Benjamí d’Ondara va arreplegar 1 trofeu, sent segon autonòmic en la modalitat de llargues. L’equip Aleví d’Ondara va arreplegar 5 trofeus; és campió en llargues, subcampió en frontó i raspall; tercer en galotxa i escala i corda. L’equip Infantil va aconseguir 5 trofeus: és campió en escala i corda; subcampió autonòmic en llargues, raspall i one wall; i bronze en galotxa. L’equip Cadet és segon autonòmic en llargues; i l’equip Juvenil d’Ondara és el tercer autonòmic en frontó.
Tant l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, com la Regidora d’Esports, Mar Chesa, han felicitat els integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara i als seus entrenadors, Juanma Garrido i Néstor Portes, pels èxits aconseguits durant tota la passada temporada. José Ramiro va acompanyar els integrants de l’escola en l’arreplegada de premis del Dia de la Pilota, i va expressar el seu orgull perquè l’escola d’Ondara haguera collit tants èxits esportius.
Mar Chesa i José Ramiro han animat els integrants de l’Escola per a continuar així en la nova temporada que ja ha donat inici en l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, tenint com a coordinador a Juanma Garrido, i com a entrenadors a Arnau Oliver i Raül Blasco.