LA XXII CURSA POPULAR D’ONDARA SE CELEBRARÀ EL DISSABTE 28 DE MAIG 2022

Torna la normalitat post-covid a l’esport local amb la gran festa de l’atletisme, organitzada pel Club d’Atletisme d’Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament

Ondara, 03.05.22. Tres anys després de la darrera edició amb normalitat (que es va celebrar al maig de 2019), torna la gran festa de l’atletisme local d’Ondara, amb la 22a edició de la Cursa Popular d’Ondara (11a prova puntuable del Circuit a Peu Marina Alta) que se celebrarà el dissabte 28 de maig 2022, organitzada pel Club d’Atletisme d’Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara. La XXII Cursa Popular d’Ondara ha sigut presentada per la Regidora d’Esports, Mar Chesa, el cap de la Policia Local, Toni Galiano, i els representants del Club d’Atletisme Ondara, el seu president Miguel Moreno; Mª José Català i Juan Ginestar. L’esdeveniment comptarà amb animació musical, amb la participació de la batukada Ondaratack durant el recorregut de la cursa. Cal indicar que eixe mateix dissabte 28 de maig tindrà lloc el festival musical Spring Fest by Gegant a la Plaça de Bous d’Ondara, organitzat per la Regidoria de Cultura, de manera que hi haurà un gran ambient i animació en la volta a peu d’Ondara.

Des de l’organització es preveu la participació d’uns 1.300 corredors en la prova dels adults. A més, s’espera l’assistència d’uns 500 xiquets que participaran en les curses de categories inferiors. La cursa d’Ondara és tot un referent en l’àmbit esportiu comarcal, i un dels esdeveniments esportius més importants que se celebren en la localitat, segons ha recalcat la Regidora d’Esports, Mar Chesa; qui ha agraït el seu suport als patrocinadors, a Protecció Civil, a la Policia Local, a Somesport, i sobretot, al Club d’Atletisme d’Ondara per la seua organització de l’esdeveniment.

Les inscripcions dels adults (aquells que no estiguen inscrits ja al Circuit a Peu Marina Alta) es podran efectuar en la web www.somesport.com . I per als xiquets i xiquetes d’Ondara, es distribuirà una circular en els col·legis, a fi que s’apunten, encara que també es podran inscriure a través de la web de somesport.

La prova tindrà 10 quilòmetres, amb el mateix recorregut que en l’edició anterior de 2019, amb eixida des de l’Avinguda Doctor Fleming i meta al carrer General Bosch, al costat del Prado. L’eixida de la cursa dels adults serà a les 19 hores. Abans, des de les 16:30 hores, se celebraran les carreres de les categories inferiors: prebarrufets, barrufets, prebenjamins, benjamins, alevins, infantils, i cadets (femení i masculí). Tots els xiquets i xiquetes inscrits en les proves de categoria prebarrufets, barrufets i prebenjamins obtindran una medalla per la seua participació. A partir de la categoria benjamí, es lliuraran trofeus als guanyadors de cada categoria.

Des de l’organització s’ha volgut agrair la participació dels patrocinadors i col·laboradors del circuit, així com als col·laboradors de la prova d’Ondara.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

L’ESCOLA MUNICIPAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA D’ONDARA ACONSEGUEIX 25 PODIS EN LA 2ª FASE DE LA LLIGA COMARCAL 2022 I 1ª DE LLIGA INTERCLUBS

Ondara, 03.05.22. El passat dissabte 30 d’abril es va celebrar la 1a Fase de la Lliga Interclubs i la 2a Fase de la Lliga Comarcal de Gimnàstica Rítmica a Xàbia, on l’Escola de Gimnàstica Rítmica d’Ondara va participar amb un total de 102 gimnastes. Es van obtindre un total de 25 podis.

Pel que fa a la CLASSIFICACIÓ d’Interclubs

CLASSIFICACIÓ 1a FASE

Equip cadet

1a Zaira Quintanar amb cinta

2a Irene Rivera amb aro

2es General

Individual cadet

7a Carla Riera

8a Zoe Barber

9é Joan Pere Sendra

Per altra banda, la CLASSIFICACIÓ de la 2a Fase de la Lliga Comarcal:

MODALITAT INDIVIDUAL

Prebenjamí mans lliures:

1a Alexandra Llopis

Benjamí mans lliures:

1a Paula Sendra

2a Nerea González

Aleví pilota:

1a Giselle Vicente

2a Àngela Malonda

4a Lucía Fernández

5a Yoanna Gancheva

Infantil pilota:

1a María Fernández

2a Carla Tinca

3a Zoe Rabasco

Cadet maces:

1a Pau Mut

Juvenil cinta:

1a Ana Reig

3a Azahar Vanaclocha

MODALITAT CONJUNTS

Benjamí mans lliures:

1a ONDARA “C”: Ariadne, Dàlia, Nermín, Llum i Valentina

4es ONDARA “M”: Anne, Emma, Zoe, Carla i Sofia

Aleví mans lliures:

1es ONDARA “L”: Anna H, Anna R, Daniela, Irene i Laura

2es ONDARA “S”: Adriana, Olivia, Yuneire, Anhelina i Maria

3es ONDARA “O”: Roser S, Lucía, Àngela, Sílvia, Julia i Roser V.

Infantil 5 pilotes:

1es Emma, Lucía, Julia, Wallae i Sandra

MODALITAT DUOS

Benjamí mans lliures:

3sQuim i Elliot

Aleví mans lliures:

4es Lola i Ixchel

5es Paola i Lucia

Infantil 2 aros:

4es: Lara i Lucia

Juvenil 2 aros:

2es Giuliana i Maria

4es Lara i Mireia

MODALITAT TRIOS

Benjamí mans lliures:

2es Paula M, Aurora i Paula M

Aleví 3 pilotes:

1es Carla, Azahara i Noa

2es Núria, Mireia i Maria

3es Clàudia, Júlia i Yaiza

MODALITAT EXHIBICIÓ

ONDARA “D”: Abril, Irene, Lucía, Neus i Marina

ONDARA “T” Gisella, Clàudia, Ximena, Lina, Jazmín i Lucía

BABY I PREBENJAMÍ: Ona, Noa, Vera, Chloe, Marina, El•la, Zaira, Beatriz, Emma i Laia.

Dulce, Blanca, Àngela, Vera, Sira, Paula, Victoria i Joana.

ONDARA SERÀ SEU EL 8 DE MAIG DE LES FINALS PROVINCIALS DELS XL JECV EN LA MODALITAT D’ESCALA I CORDA

Ondara, 29.04.22. Les finals provincials dels XL Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana en la modalitat d’Escala i Corda per equips se celebraran al Trinquet Municipal d’Ondara el dia 8 de maig. Durant la jornada es disputaran un total de 10 finals, comprenent totes les categories.

L’Ajuntament d’Ondara ha signat hui un conveni de col·laboració amb la Federació de Pilota Valenciana perquè Ondara siga la seu d’aquesta important cita esportiva d’àmbit provincial dels JECV, com ha destacat la Regidora d’Esports, Mar Chesa, que ha signat el conveni amb Vicent Molines, vicepresident de la Federació de Pilota Valenciana. Ambdós han presentat aquests esdeveniments esportius acompanyats pel coordinador de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, Juanma Garrido.

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco, serà una de les escoles que disputarà les provincials d’Escala i corda el pròxim diumenge 8 de maig.

La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha destacat que “és un orgull” que Ondara siga seu novament d’aquest important esdeveniment esportiu del nostre esport autòcton, i ha reiterat el suport de l’Ajuntament d’Ondara per a continuar promocionant i potenciant la pilota valenciana.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA SERÀ SEU DE LA I COPA PRESIDENT DIPUTACIÓ D’ALACANT DE RASPALL FEMENÍ AQUEST DIUMENGE 24 D’ABRIL

La partida serà emesa en directe per Proximia TV

Ondara, 20.04.22. Ondara acollirà la I Copa President Diputació d’Alacant de raspall femení, aquest diumenge 24 d’abril a les 10:30 hores, al Trinquet Municipal d’Ondara. Ondara és una de les seus d’aquesta competició de raspall femení, que es juga durant el mes d’abril en trinquets alacantins. La I Copa President de la Diputació d’Alacant de raspall d’Elit Femenina (organitzada per la Federació de Pilota Valenciana amb al patrocini de la Diputació Provincial d’Alacant i la col·laboració dels municipis que són seus) es jugarà a la modalitat de parelles, amb huit equips repartits en dos categories, i s’està disputant a Gata de Gorgos, Xàbia, Benissa, Benidorm, Ondara, Pedreguer i Petrer.

A Ondara es jugarà la darrera partida de la fase regular abans de les finals. Aquest diumenge 24 d’abril al trinquet municipal d’Ondara, la partida de segona categoria començarà a les 10:30 hores, entre Natalia de Navarrés-Marina d’Algímia d’Alfara; i Aina de Meliana-Joana de Tavernes Blanques. La partida de primera categoria es jugarà a les 11:30 hores entre Victoria de València-Anabel de Tavernes Blanques; i Aida de Moixent-Myriam de l’Alqueria d’Asnar. Aquesta partida serà emesa en directe per Proximia TV.

Des de l’Ajuntament d’Ondara, tant la Regidora d’Esports, Mar Chesa, com l’Alcalde, José Ramiro, han expressat el seu orgull perquè «s’haja triat el nostre trinquet com una de les seus de la I Copa President de la Diputació d’Alacant de raspall d’Elit Femenina; una competició pionera a l’hora de posar en valor i donar la visibilitat i el reconeixement que es mereix a la pilota d’elit femenina». En Ondara «recolzem el nostre esport autòcton i pensem que competicions d’elit d’aquest tipus són un puntal a l’hora de refermar la igualtat entre homes i dones en el món de la pilota, avançar en la professionalització de la pilota femenina, i en el creixement del nombre de dones i xiquetes que practiquen pilota; de fet, ací Ondara tenim escola de pilota amb xiquetes i equips femenins, i creiem que la Copa President de la Diputació d’Alacant de raspall d’Elit Femenina és fonamental per a què el nostre esport en femení tinga més visibilitat i repercussió en la societat».

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ARNAU MAS, DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA, BRONZE AUTONÒMIC EN CATEGORIA INFANTIL EN ELS JECV DE FRONTÓ INDIVIDUAL

Ondara, 11.04.22. Ahir es van disputar al frontó d’Almussafes les finals autonòmiques dels XL JECV de Frontó individual. Arnau Mas, de 13 anys, de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, va aconseguir el tercer lloc autonòmic en categoria infantil, havent realitzat una magnífica competició.

L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, està coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Arnau Oliver i Raül Blasco. Des de la Regidoria d’Esports, la seua responsable Mar Chesa, ha donat l’enhorabona a Arnau Mas i als seus entrenadors de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara pels resultats i l’esforç.

QUADRE D’HONOR dels XL JECV de frontó individual: (dades Fedpival):

BENJAMÍ

1º Marc L. CPV Vinalesa

2º David CPV Algímia d’Alfara

3º Dídac C. CPV Orba

4º Víctor CPV Almenara

ALEVÍ

1º Jaume D. CPV Massamagrell

2º Germán CPV Meliana

3º Salva CPV Onda

4º Alejandro CPV Beniarbeig-El Verger

INFANTIL

1º Sergi CPV Oliva

2º Saúl CPV Moixent

3º Arnau M. CPV Ondara

4º Ferran CPV Vila-real

CADET

1º Carlos CPV El Puig

2º Joan A. CPV Massamagrell

3º Félix P. CPV Beniarbeig-El Verger

4º David M. CPV Onda

JUVENIL

1º Xavi B. CPV Vinalesa

2º Dani M. CPV Benidorm

3º Ulises V. CPV Vinalesa

4º Jaume F. CPV Xàbia

L’ESCOLA MUNICIPAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA PARTICIPA AMB 78 GIMNASTES EN LA 1ª FASE DE LA LLIGA COMARCAL CELEBRADA A PEGO

Ondara, 11.04.22. El passat dissabte 9 d’abril es va celebrar la 1a Fase de la Lliga Comarcal 2022 de Gimnàstica Rítmica a Pego, on l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara va participar amb un total de 78 gimnastes. Les i els gimnastes d’Ondara van gaudir i demostrar tota la feina feta.

CLASSIFICACIÓ 1a FASE

MODALITAT INDIVIDUAL

Prebenjamí mans lliures:

1ªAlexandra Llopis

Benjamí mans lliures:

2ªPaula Sendra

3ªNerea González

Aleví pilota:

2ªLucía Fernández

3ªYoanna Gancheva

5a Giselle Vicente

6a Àngela Malonda

Infantil pilota:

2ªCarla Tinca

4a Zoe Rabasco

5a María Fernández

Cadet maces:

1ªPau Mut

5a Iratxe Parra

Juvenil cinta:

1ªAna Reig

3ªAzahar Vanaclocha

MODALITAT CONJUNTS

Benjamí mans lliures:

3ªONDARA “C”: Ariadne, Dàlia, Nermín, Llum i Valentina

4es ONDARA “M”: Anne, Emma, Zoe, Carla i Sofia

Aleví mans lliures:

2ªONDARA “O”: Roser S, Lucía, Àngela, Sílvia, Julia i Roser V.

3ªONDARA “L”: Anna H, Anna R, Daniela, Irene i Laura

4es: ONDARA “S”: Adriana, Olivia, Yuneire, Anhelina i Maria

Infantil 5 pilotes:

1ª Emma, Lucía, Julia, Wallae i Sandra

MODALITAT DUOS

Benjamí mans lliures:

4ts Quim i Elliot

Aleví mans lliures:

4es Paola i Lucia

5es: Lola i Ixchel

Infantil 2 aros:

5es: Lara i Lucia

Juvenil 2 aros:

3ªGiuliana i Maria

4es Lara i Mireia

MODALITAT TRIOS

Benjamí mans lliures:

1ªPaula M, Aurora i Paula M

Aleví 3 pilotes:

1ªCarla, Azahara i Noa

3ªNúria, Mireia i Maria

4es Clàudia, Júlia i Yaiza

MODALITAT EXHIBICIÓ

ONDARA “D”: Abril, Irene, Lucía, Neus i Marina

ONDARA “T” Gisella, Clàudia, Ximena, Lina, Jazmín i Lucía

Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, la seua responsable, Mar Chesa, ha donat l’enhorabona a l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, gimnastes i entrenadores, pels seus èxits en aquesta nova temporada.

ONDARA RENOVARÀ LA GESPA DEL CAMP DE FUTBOL

Mar Chesa: «Gràcies a la tasca dels treballadors municipals, Ondara podrà executar aquest projecte tan necessari per a la pràctica esportiva del futbol»

Ondara, 05.04.22. L’Ajuntament d’Ondara ha impulsat l’execució d’un important projecte per a millorar les instal·lacions esportives municipals, segons han anunciat l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i la Regidora d’Esports, Mar Chesa, en la seua visita a les instal·lacions. Després d’haver presentat (segons el que es va acordar en la Junta de Govern Local) a la Diputació Provincial d’Alacant la necessitat de renovar la gespa artificial del Camp de Futbol del Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza, aquest projecte s’ha inclòs per a executar dins d’aquesta anualitat 2022, segons ha publicat la Diputació. En concret, la renovació de la gespa del camp de futbol d’Ondara està valorada en 151.211,61 euros, dels quals, la Diputació es farà càrrec de 130.000 euros; i l’Ajuntament d’Ondara assumirà la resta. L’ajuda econòmica està emmarcada en la convocatòria de subvencions per a Ajuntaments de la Província d’Alacant, per a inversió en renovació de la gespa artificial dels camps de Futbol municipals, a executar pels Ajuntaments, publicada en el Butlletí Oficial d’Alacant, el dia 18/05/2021.

La Regidoria d’Esports, Mar Chesa, ha destacat la importància que tindrà aquesta renovació de la gespa per a millorar la pràctica esportiva del futbol a Ondara, ja que el camp de futbol municipal té un ús intensiu tant per l’Escola Municipal de Futbol d’Ondara com per la U.D Ondarense.

Segons la memòria valorada de renovació de la gespa artificial del camp de futbol d’Ondara, redactada per l’oficina tècnica municipal, el pressupost per a canviar la gespa és de 151.211,61 euros (IVA inclòs). L’Ajuntament d’Ondara va presentar en els terminis prevists a la Diputació una sol·licitud perquè finance el màxim de 85% (un total de 130.000 euros), sent aquest l’import màxim de subvenció establida per a aquest municipi de 7.076 habitants. L’Ajuntament d’Ondara es compromet a assumir la quantia restant.

En la memòria es detalla que el camp de Futbol del Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza ja disposa de gespa artificial, però aquesta es troba degradada i s’entèn que ha arribat al final de la seua vida útil. El camp de futbol municipal disposa de gespa artificial des de juliol de l’any 2011. Després d’haver passat pràcticament 10 anys des de la seua finalització es fa necessària la seua substitució. La solució consta de la retirada de la gespa existent prèvia desmuntatge de l’equipament de porteries. Posteriorment s’obriran i netejaran les canaletes. Per a acabar, s’instal·larà la nova gespa que s’assentarà amb arena i cautxú i es recol·locarà l’equipament.

L’ESCOLA DE TENNIS TAULA D’ONDARA PARTICIPA AL TORNEIG EMMARCAT EN EL PROGRAMA “DONA I ESPORT” DE XÀBIA

Van participar a aquest torneig femení Zoe You Fang Peiró, categoria cadet, i Elena Medvedeva categoria absoluta

Ondara, 10.03.22. El passat dissabte 5 de març, l’Escola Municipal de Tennis Taula d’Ondara va participar el torneig de tennis taula que es va celebrar a Xàbia, emmarcat en la proposta esportiva “Dona i Esport” que Xàbia acull del 5 al 24 de març. El torneig va comptar amb la cinc vegades campiona d’Europa, Sara Ramírez.

Per part de l’Escola Municipal de Tennis Taula d’Ondara, van participar a aquest torneig femení Zoe You Fang Peiró, categoria cadet, i Elena Medvedeva categoria absoluta. Zoe va quedar 1ª classificada en categoria cadet. Elena també va quedar primera, en ser l’única participant en la seua categoria.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

8 DE MARÇ – ESPORT AMB NOM DE DONES

Hui, 8 de març, Dia Internacional de la Dona, des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara es vol reconèixer la tasca de l’únic equip femení federat que tenim a Ondara, l’equip senior femení de Bàsquet

ESPORT AMB NOM DE DONES!❗

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACULL AQUEST DIUMENGE 6 DE MARÇ LA VOLTA CICLISTA FÉMINES – AJUNTAMENT D’ONDARA DE LA XXXVI VOLTA LA MARINA 2022

Aquest cap de setmana estarà dedicat al complet al ciclisme a Ondara, perquè dissabte 5 de març, Ondara acull també la setena etapa de la Volta la Marina 2022

Ondara, 01.03.22. Aquest diumenge 6 de març Ondara acollirà la Volta la Marina Trofeu Ajuntament d’Ondara – II Volta Ciclista Fémines, dins de la XXXVI Volta la Marina 2022. La II Volta Ciclista Fémines – Ajuntament d’Ondara és un esdeveniment treballat des de la perspectiva d’Igualtat, donant importància a la Dona en el panorama ciclista comarcal; de fet, amb aquest esdeveniment Ondara commemorarà l’efemèride del 8 de Març, Dia Internacional de la Dona.

La Regidora d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Mar Chesa, i la Regidora d’Igualtat, Raquel Mengual, han presentat aquest esdeveniment del ciclisme femení,acompanyades per responsables de l’organització de la prova i representants del Club Ciclista Segària (col·laborador de l’etapa d’Ondara). En la presentació realitzada a l’Ajuntament d’Ondara han participat el president del Club Ciclista Segària, Esteban Reig; i Mónica Jorro, membre de la directiva.

L’etapa II Volta Ciclista Fémines d’Ondara compta amb 80 km de recorregut; és exclusiva per a dones, i podran participar des de la categoria de cadets fins a M-60. En l’etapa d’Ondara les participants podran gaudir dels paratges naturals del municipi, així com de la Plaça de Bous d’Ondara com a atractiu turístic. L’eixida (10 hores) i la meta (12 hores) tindran lloc a l’Avinguda Doctor Fleming, davant de la Plaça de Bous. La primera mitat de volta es correrà sobre un circuit semiurbà de poc més de 22 quilòmetres que travessarà Beniarbeig, Sanet i Negrals, Benimeli, Ràfol d’Almúnia, Sagra, Tormos i Benidoleig. En cada pas per Ondara hi haurà situada una meta volant. A partir del segon pas, les ciclistes afrontaran la part més exigent amb la pujada de Vall de Laguar, de primera categoria, per la vessant de Sagra. Els últims 19 quilòmetres seran de baixada fins a la meta d’Ondara. Respecte a les xiques en categoria cadet, l’eixida es donarà des de la localitat de Sagra, en el quilòmetre 32,5 de carrera.

Aquesta no serà l’única prova ciclista d’aquest cap de setmana a Ondara, que estarà dedicat al complet a aquest esport en la població, ja que el dia anterior, el dissabte 5 de març, Ondara acollirà la setena etapa de la XXXVI Volta la Marina 2022 amb un recorregut de 80 quilòmetres amb eixida i arribada l’avinguda Doctor Fleming. L’eixida serà en aquesta ocasió a la vesprada, el dissabte 5 de març a les 16h. De manera que tindrem, durant tot el primer cap de setmana de març, un gran ambient ciclista a Ondara.