La presentació de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara es va realitzar el passat 27 d’octubre al pavelló
Ondara, 06.11.23. El passat divendres 27 d’octubre es va realitzar la presentació de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara al Pavelló Municipal, en un acte coordinat per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, que està dirigida per Lluís Fornés. En aquesta temporada 2023-2024, l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara està integrada per 137 gimnastes i 7 entrenadores (Giuliana Sánchez, Vanessa Escrivà, Sandra Gamero, Eva Signes, Irene Estévez, Natalia Cholbi i Alícia Ivars).
En l’acte de presentació, en primer lloc, es va realitzar una desfilada de tota l’escola, i seguidament les gimnastes federades, que estan actualment en plena temporada, van fer una exhibició de les seues coreografies.
La categoria baby consta aquest curs 2023-24 d’11 gimnastes; la categoria pre-benjamí, 16; la categoria benjamí està formada per 22 gimnastes; l’aleví, per 33; la categoria infantil, la formen 30 gimnastes. Les categories cadet i juvenil, estan formades per 25 gimnastes. Des de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara afirmen que «ens espera una temporada plena d’emocions i il·lusions».
Ondara, 06.11.23. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Raül Blasco, ha participat aquest cap de setmana en les finals autonòmiques JECV en la modalitat d’OneWall, tant individual com de parelles, aconseguint un or en categoria cadet, una plata i un bronze en aleví parelles, i un or en cadet individual, alçant-se com a campió autonòmic Arnau Mas.
La final de JECV OneWall per parelles es va disputar dissabte passat 4 de novembre als frontons d’Agost (Alacant). L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va aconseguir arribar a la fase final autonòmica JECV OneWall parelles amb un total de 6 equips, en les cinc categories: Àlex Chavés i Aleix Contrí (benjamí), Unai Forqués i Dídac Chesa (aleví), Guiu Vizuete, Vicent Molines i Andreu Frasés (aleví), Alma Contrí i Joan Garrido (infantil), Arnau Mas i Éric Juan (cadet) i Àlex Terrades i Àlex Serra (juvenil). Finalment i després de molt d’esforç, l’Escola d’Ondara va aconseguir un or, una plata, i un bronze. El pòdium autonòmic per parelles ha quedat de la següent forma: 1r classificat Cadet (Arnau-Èric); 2n Classificat Aleví (Guiu-Andreu-Vicent); 3r Classificat Aleví (Unai-Dídac), i 4t Classificat Benjamí (Àlex-Aleix).
La final de JECV One Wall individual es va disputar el diumenge 5 de novembre al pavelló de Tavernes Blanques (València). Per l’escola de pilota d’Ondara havien aconseguit classificar-se per la final autonòmica individual Àlex Chavés (benjamí), Unai Forqués (aleví), Dídac Chesa (aleví), Guiu Vizuete (aleví), Joan Garrido (infantil), Arnau Mas (cadet) i Àlex Terrades (juvenil). Tots van realitzar una primera fase de grups ajustadíssima i emocionant, però només Arnau Mas va arribar a la fase final autonòmica, que va guanyar, aconseguint el campionat autonòmic en categoria cadet.
La Regidoria d’Esports, dirigida per Lluís Fornés, va posar a disposició de l’Escola de Pilota autobusos, tant dissabte com diumenge, per a traslladar als classificats de l’Escola a les finals autonòmiques d’OneWall parelles i individual. Lluís Fornés ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara i als seus entrenadors per l’èxit d’haver arribat a la final autonòmica i els bons resultats aconseguits.
Més de 1.100 persones van participar en la cursa d’ahir, amb una marea taronja prenent els carrers d’Ondara
Ondara, 23.10.23. La VI Cursa Solidària d’Ondara a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer va tindre lloc ahir diumenge 22 d’octubre amb una altíssima participació de persones de totes les edats (més de 1.100 persones d’Ondara i de la comarca van assistir a aquesta cursa). Aquest esdeveniment solidari, que va estar organitzat per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara i la Junta Local de l’AECC, amb la col·laboració del Club d’Atletisme d’Ondara, va aconseguir el seu objectiu: recaptar fons per a la lluita contra el càncer. Enguany s’han recaptat un total de 8.420 euros en aquest esdeveniment solidari.
Abans del començament de la marxa amb la «marea taronja», els 8.420 euros van ser lliurats simbòlicament en un gran xec a nom d’AECC, que va ser atorgat per l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i el Regidor d’Esports, Lluís Fornés, a la presidenta de Junta Local d’AECC, Mª Carmen Bisquert, i membres de la Junta Local. Abans de l’eixida de la cursa, a l’escenari instal·lat al costat de la plaça de Bous, Mª Carmen Bisquert va donar lectura al manifest en què va destacar que la recaptació es destinarà a la investigació contra el càncer; va agrair la disposició dels participants d’Ondara i altres pobles de la rodalia per a donar suport a una iniciativa que, segons va remarcar “ens permet avançar en el impacte social i emocional de la malaltia, encara que quede molt per treballar”. Va centrar bona part del seu discurs al càncer de mama; al respecte, va indicar que més de 34.000 persones van ser diagnosticades de càncer de mama a Espanya l’any passat, ressaltant que gràcies a la investigació i a la conscienciació sobre el càncer de mama, la supervivència mitjana a 5 anys és del 85%; no obstant, va matissar que el càncer de mama metastàtic encara té mal pronòstic, afirmant que «el càncer és igual per a tots, però no tots som igual enfront del càncer».
La cursa va tindre 4.200 metres de recorregut per a caminants i 7.000 metres per a corredors (amb eixida i arribada al carrer General Bosch, davant de la plaça de Bous) per un nou circuit per les partides Xebics, Mollons i Alfatares (els corredors van arribar fins a Torrecarrals). La cursa va ser realitzada per caminants de totes les edats; molts d’ells xiquets i xiquetes; alguns inclús en carret de bebè. Els corredors i corredores van realitzar una ruta de 7 km. Totes les persones inscrites van rebre una camiseta commemorativa taronja de la cursa. Per a animar la cursa, es va oferir “zumba” a càrrec d’Esther Calatayud. Es van lliurar trofeus per als tres primers classificats de cada categoria.
L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i el Regidor d’Esports, Lluís Fornés, han agraït l’esforç realitzat per la Junta Local de l’AECC i el Club d’Atletisme Ondara en l’organització de la caminada, així com van expressar el seu agraïment a totes les persones que han col·laborat, tant negocis i empreses, com a participants en la carrera, Policia Local i Protecció Civil. Més de 1.100 persones van participar en la cursa d’ahir. A més, 150 empreses locals i comarcals han contribuït econòmicament en la cursa solidària.
Ondara, 10.10.23. El passat dissabte 30 de setembre es va realitzar al pavelló municipal d’Ondara l’acte de presentació de l’Escola Municipal de Bàsquet d’Ondara, organitzat per la Regidoria d’Esports d’Ondara que dirigeix Lluís Fornes. Un total de 120 xiquets i xiquetes de totes les edats integren aquesta temporada els 10 equips de l’Escola Municipal de Bàsquet d’Ondara, que està coordinada per Vicent Mas Sivera. Els entrenadors i entrenadores de l’Escola són Alba Costa, Joan Muñoz, Sergio López, Antonio Carrió, Arnau Mas, Sergi Garcia, Sandra Pérez.
Ondara, 02.10.23. La Federació de Pilota Valenciana, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, va organitzar ahir diumenge 1 d’octubre la primera una trobada femenina de Pilota Grossa al trinquet d’Ondara (i al carrer Sant Antoni). Un esdeveniment que va comptar amb la participació de 22 dones jugadores de pilota grossa, les quals van gaudir d’una jornada de germanor al voltant del món de la Pilota Grossa; modalitat que cada dia guanya més adeptes en ser una modalitat que permet la participació de persones de diferent nivell i condició física.
L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Esports que dirigeix Lluís Fornés, va col·laborar en la celebració d’aquest esdeveniment posant a disposició de la Federació les instal·lacions municipals i oferint un dinar (consistent en un arròs), a totes les persones que van participar en aquesta trobada. A més, es va comptar amb la col·laboració del Bar Trinquet, del Club de Pilota d’Ondara i de l’Escola Municipal de Pilota (Toni Albert, del CPV Ondara, i Juanma Garrido, coordinador de l’Escola de Pilota, van fer d’homes bons durant les partides).
El Regidor d’Esports, Lluís Fornés, va expressar la seua satisfacció per l’alta participació, l’alta assistència de jugadores i també de públic per veure les partides. També la Federació de Pilota Valenciana estava satisfeta amb el resultat de la Trobada, i ja es pensa en poder repetir l’any que ve, segons ha destacat el regidor.
Ondara, 25.09.23. La Federació de Pilota Valenciana, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, organitza una trobada femenina de Pilota Grossa aquest diumenge 1 d’octubre al trinquet d’Ondara i carrers adjacents, entre les 9 i les 13 hores. Cal destacar que aquesta és la primera Trobada Femenina de Pilota Grossa que impulsa la Federació de Pilota, perquè, si bé anteriorment s’han realitzat trobades femenines d’altres modalitats (com galotxetes, raspall o llargues), aquesta és la primera ocasió que es realitza de pilota grossa; modalitat que cada dia guanya més adeptes en ser una modalitat que permet la participació de persones de diferent nivell i condició física.
La Trobada Femenina de Pilota Grossa ha estat presentada per la Regidoria d’Igualtat d’Ondara, Nerea Mallol; el Regidor d’Esports, Lluís Fornés, i la vicepresidenta de les modalitats en recuperació de la Federació de Pilota Valenciana, Bea Gavilà. A aquesta activitat, que ja ha tancat el termini d’inscripcions, podia apuntar-se qualsevol jugadora interessada en practicar aquesta modalitat tan divertida i que any rere any va creixent dins del món de la pilota valenciana. Aquest diumenge 1 d’octubre de 9 a 13 hores, se celebraran partides de la modalitat, on totes les participants tindran l’oportunitat de conèixer la pilota grossa, guiades per dones i homes que ja la practiquen i per tècnics de la Federació de Pilota Valenciana. Serà una magnífica jornada de germanor al voltant de la Pilota Grossa. Les partides es disputaran tant al Trinquet de Pilota Grossa d’Ondara com als carrerons dels voltants, on ja es van jugar anteriors trobades de Pilota Grossa en 2021 i 2022.
Cal recordar que al 2018 es va inaugurar la remodelació del Trinquet de Pilota Grossa d’Ondara, després de la realització de les obres de millora, amb les quals es va recuperar aquesta instal·lació esportiva municipal per a la pràctica de la modalitat de “pilota grossa”; un joc de pilota valenciana que es practicava antigament en el “trinquetet” d’Ondara, que data de 1872. El trinquet de “pilota grossa” d’Ondara és un dels més antics de tota la Comunitat Valenciana en què es practicava aquesta modalitat de joc centenària (va ser molt popular durant el s. XVIII i XIX). Des de la seua reforma i posada en funcionament, el trinquet de Pilota Grossa d’Ondara té una gran activitat i és escenari de trobades i campionats. Ara, aquest diumenge seran les dones les protagonistes en realitzar-se la trobada femenina.
El Regidor d’Esports, Lluís Fornés ha destacat que l’Ajuntament d’Ondara sempre col·labora en tot allò que proposa la Federació de Pilota per potenciar l’esport autòcton. També ha aprofitat per recordar que l’Ajuntament d’Ondara va adquirir recentment el segon trinquetet per ampliar les instal·lacions dedicades a la pilota. Per la seua banda, la Regidoria d’Igualtat, Nerea Mallol, ha indicat que «l’esport constituïx un motor de canvi i ajuda a promoure la igualtat entre homes i dones», considerant que «aquest tipus d’iniciatives, com la trobada femenina de pilota grossa, són fonamentals i molt necessàries en aquests moments, i més si es tracten d’esports més minoritaris», expressant la seua satisfacció perquè es faça aquesta primera trobada a Ondara, i apostant perquè es facen més trobades per fomentar l’esport femení.
Ondara, 25.09.23. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara va participar dissabte passat 23 de setembre a València en la celebració del XXXII Dia de la Pilota Valenciana, que va comptar amb el lliurament, en L’Alqueria del Bàsket de València, dels trofeus als millors equips de les fases finals Autonòmiques dels XLI Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana (que lliura la Federació de Pilota Valenciana) en les diferents modalitats.
L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara ha aconseguit en la temporada 2022-2023 un total de 11 guardons, tenint com a coordinador a Juanma Garrido, i com a entrenadors a Arnau Oliver i Raül Blasco. Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Lluís Fornés, es va posar a disposició de l’escola un autobús per a acudir a València a arreplegar els trofeus.
L’equip Benjamí d’Ondara ha aconseguit 4 trofeus; quatre bronzes en one wall parelles, escala i corda, raspall i llargues. L’equip cadet ha aconseguit en aquesta temporada també 4 trofeus: una plata en llargues, i 3 bronzes en one wall parelles, frontó parelles, raspall. L’equip juvenil ha aconseguit plata en one wall parelles, i bronze en raspall i llargues.
Tant l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, com el Regidor d’Esports, Lluís Fornés, han felicitat els integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara i als seus entrenadors, pels èxits aconseguits durant tota la passada temporada 2022-2023. Lluís Fornés va acompanyar els integrants de l’escola en el lliurament de premis del Dia de la Pilota, i va expressar el seu orgull perquè l’escola d’Ondara haguera collit tants èxits esportius. També ha animat els integrants de l’Escola per a continuar així en la nova temporada que ja ha donat inici en l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, tenint de nou com a coordinador a Juanma Garrido, i com a entrenador a Raül Blasco.
Les inscripcions (5 euros) es poden realitzar en www.somesport.com , i tota la recaptació es destinarà íntegrament a l’AECC per a la investigació de la lluita contra el càncer
Ondara, 22.09.23. Hui ha sigut presentada a la Casa de Cultura d’Ondara la VI Cursa Solidària d’Ondara a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer, que se celebrarà el diumenge 22 d’octubre 2023. En la presentació de l’esdeveniment esportiu solidari han participat l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; el Regidor d’Esports, Lluís Fornés; l’Oficial de la Policia Local, Desi Torres; la presidenta de la Junta Local d’Ondara de l’AECC, Mª Carmen Bisquert; i els representants del Club d’Atletisme Ondara, el seu president Miguel Moreno; Mª José Català i Juan Ginestar.
Les inscripcions es poden realitzar fins al 19 d’octubre a la web de www.somesport.com , i també de forma presencial en negocis locals: Calçats Dora, La Furiona, Esports Colau, Somriures, Naturalmente (herbolari), Ondara Òptics, Perruqueria Antonia Domènech, i Allianz Seguros. El preu de la inscripció, 5 euros, es destinarà íntegrament a benefici de l’Associació Espanyola Contra el Càncer. Des de l’organització es treballa amb una previsió d’alta participació, esperant arribar a més de mil inscripcions.
L’eixida VI Cursa Solidària d’Ondara serà a les 9:30 hores del diumenge 22 d’octubre des del Prado (igual que l’any passat)); l’arribada també serà al Prado. Abans, a les 9 hores, hi haurà primer un escalfament per a animar la cursa; a continuació es realitzarà el lliurament del xec en favor d’AECC i es llegirà el manifest. Posteriorment, en finalitzar la cursa, també es realitzarà una animació per a tots els participants. La cursa tindrà un recorregut de 4.2 km de circuit urbà per a caminants, mentre que per a corredors el recorregut s’augmenta fins als 7 km. La cursa transcorrerà per les partides Xebics, Mollons i Alfatares (els corredors arribaran fins a Torrecarrals). L’arreplegada dels dorsals es podrà realitzar el divendres 20 d’octubre de 18 a 21 hores al Decathlon d’Ondara; el dissabte 21 d’octubre de 18 a 20 al Decathlon; i el mateix dia de la cursa, diumenge 22 d’octubre, abans de l’eixida de la cursa.
El Regidor d’Esports, Lluís Fornés, ha agraït l’esforç realitzat per la Junta Local de l’AECC en l’organització de la cursa; ha destacat la col·laboració del Club d’Atletisme d’Ondara, i ha fet una crida a la solidaritat, ja que tota la recaptació que s’aconseguisca en aquest esdeveniment esportiu, es destinarà íntegrament a l’AECC per a la investigació de la lluita contra el càncer, tal com ha recalcat la presidenta de la Junta Local, Mª Carmen Bisquert, qui ha animat a la ciutadania a inscriure’s i participar en aquesta carrera solidària. Lluís Fornés ha agraït també la col·laboració de Policia Local, Protecció Civil, i Ondara Custom Club en la celebració de la cursa.
La Junta Local d’AECC s’ha bolcat en l’esdeveniment i ha aconseguit la col·laboració, mitjançant patrocini, de més 150 empreses locals i comarcals, que han posat el seu granet d’arena i contribuït econòmicament en la cursa solidària. La presidenta de la Junta Local, Mª Carmen Bisquert, ha agraït a tots ells la seua aportació i ha animat a la ciutadania a inscriure’s i participar en la carrera solidària. Ha recalcat l’agraïment a la Regidoria d’Esports i al Club d’Atletisme d’Ondara per possibilitar que la cursa siga una realitat, mostrant la seua esperança en què siga novament un èxit i se superen els mil participants.
Ondara, 19.09.23. Divendres passat 15 de setembre es va presentar a la Casa de Cultura d’Ondara el Circuit Trail Marina CTM 23/24; una presentació que va comptar amb el Regidor d’Esports d’Ondara, Lluís Fornés, com a amfitrió, i amb Pep Giner (Club Atletisme Ondara) com a presentador d’un Circuit Trail Marina amb un calendari que començarà el 7 d’octubre 2023 i culminarà l’11 de maig de 2024, amb un total de 14 proves. L’acte va comptar amb els representants de totes les proves del circuit. Les inscripcions al Circuit estan ja obertes a la web de https://www.mychip.es/ . La prova d’Ondara, el Gegant de Pedra, se celebrarà el 18 de febrer de 2024, organitzada pel Club Atletisme Ondara i la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara.
Pep Giner va anar detallant cada prova, indicant que són 14 les proves que conformen el Circuit Trail de Mitges Maratons i 12 de distància Esprint. Enguany, una de les novetats són les noves proves de Benigembla, el Badall Trail i Polop, el Trail Monte Ponoig. Una altra de les novetats d’enguany, és que qui estiga inscrit al Circuit, ja siga el de Mitges o d’Esprint, si fan la Botamarges de 63kms o la Marató de Confrides, els puntuaran com si feren la prova corresponent del Circuit, de cara als regals del final de Circuit, però caldrà avisar (els mateixos participants), a l’organització, per tal que sapiguem que s’ha participat en eixa prova, i la marcaran com a feta. El mínim de proves per optar, tant als regals finals del Circuit, com a les classificacions, serà de 8 proves disputades, en el Circuit pertinent, ja siga Mitja o Esprint. No es podrà estar inscrit als dos Circuits. Les categories no canvien, (es va afegir l’any passat la de Màster +60 i continua igual). Una novetat més serà el Trofeu a l’equip Femení més nombrós, que finalitze el Circuit (8 proves mínim), gentilesa de Decathlon Ondara.
CALENDARI CIRCUIT TRAIL MARINA 2023-2024
El Circuit dóna inici el dissabte 7 d’octubre a Forna amb la Trencaclosques, de 22kms, que és la germana menuda de la Botamarges de 63 kms i que es celebrarà el mateix dia.
La segona prova a celebrar-se, el diumenge 22 d’octubre, serà a Benigembla, estrenant-se en el Circuit, la Badall Trail, organitzada pel Dénia Corre i amb la total implicació de l’Ajuntament de Benigembla. La prova tindrà dos modalitats, 21 i 15 kms, passant la de 21k pel famós Badall de la Serra del Carrascar i pujant al Cim del Cocoll.
Diumenge 5 de novembre, és el torn de Xaló amb el V Bèrnia Moscatell Trail, 21k i 15k, d’sprint i senderistes, amb les imponents vistes de la Serra de Bèrnia a un costat i del Montgó a l’altre. Aquestes tres proves, a Forna, Benigembla i Xaló, són les que tenen les inscripcions obertes.
Diumenge 26 de novembre, a Gata de Gorgos se celebra la Cursa dels Tres Tossals, amb 20k, 10,5 sprint i 10,5k senderistes, pujant els clàssics Serrellars i Tossal del Moro.
Diumenge 10 de desembre, Calp celebrarà la XIX edició del Trail Serra d’Oltà. Tindrà les proves de 21k, 14k sprint i 14k senderistes, passant tots ells per la Serra d’Oltà, amb les boniques vistes, al fons, del Penyal d’Ifac.
En 2024, diumenge 14 de gener, les proves comencen a la Marina Baixa, on Callosa celebra l’Almèdia Trail, amb les versions de 24k, 16k sprint i 13k senderista, gaudint de les boniques vistes de tota la Marina Baixa i de l’Embassament de Guadalest.
La segona novetat, quant a curses que d’aquest Circuit, serà el VII Trail Monte Ponoig, el diumenge 28 de gener, en Polop de la Marina, amb les versions de 20k i l’esprint trail. La prova s’estrena en aquesta edició, de la mà del Club Ciclista Polop i de molts voluntaris que mouen aquesta prova.
Diumenge 11 de febrer, a Pedreguer tindrà lloc la Mitja Marató Ocaive, amb les distàncies de 21,5k, 14,7k i 13,7k per senderistes. Enguany van recuperar el pas pel Castell de l’Ocaive, pegant una volta a la Muntanya Gran, molt atractiva.
El diumenge 18 de febrer tindrà lloc la XIV edició del Gegant de Pedra d’Ondara, amb les clàssiques distàncies de 21k, 13,7k i 13,7k de senderistes, pegant la volta a Segària. Amb la col·laboració de la Regidoria d’Esports d’Ondara. Inscripcions: https://www.mychip.es/evento/gegant-de-pedra-ondara-ctm-2024-11
El dissabte 2 de març, a Orba i la Vall de Laguar, es realitzarà l’Atzavares Trail, el bonic recorregut que ens porta a visitar el Barranc de l’Infern, en les distàncies de 24k i 14k d’esprint.
El diumenge 24 de març, a les portes de la Setmana Santa tindrem el Pego Trail a la ciutat de la Marjal. En les modalitats de 21k, 15k sprint i 15k senderista, passant pel Refugi de la Figuereta.
Pugem un poc més amunt… Fins la Vall de Gallinera, que ens la trobarem ben florida per la flor del cirer, ja que és el diumenge 7 d’abril, i des de Benialí celebrem l’Arrapapedres Trail, en les versions de 28k, 14k sprint i 14k senderista.
El diumenge 21 d’abril ens n’anem a Senija i el seu mític Camí dels Bandolers, amb 21k, 12,4k sprint i 12,4k senderista, recorrent els antics senders dels bandolers i roders, com Vicent de la Tona.
I, com és ja habitual, es tanca el Circuit a Confrides, la xicoteta localitat de la Marina Baixa que viu a l’ombra de l’Aitana i La Serrella. I és aquesta última muntanya, la Serrella, la que els farà vibrar amb la seva marató de 42kms o la versió del Circuit de 22k. El Trail de Primavera, tindrà lloc el dissabte 11 de maig.
Ondara, 06.09.23. Durant aquest estiu, l’Ajuntament d’Ondara, a través de les Regidories d’Educació (dirigida per Rosa Ana Marí) i Esports (dirigida per Lluís Fornés), ha tornat a oferir les Escoles d’Estiu 2023, amb la finalitat de proposar un projecte lúdic, educatiu i esportiu de qualitat per als xiquets i xiquetes de 3 a 12 anys, sent una proposta d’oci sa, diferent i en un entorn segur i familiar que ha facilitat la conciliació familiar i laboral en època estiuenca. En concret, des de la Regidoria d’Educació s’ha coordinat l’Escola Educativa d’Estiu al Col·legi Sanchis Guarner (juliol i agost), i des de la Regidoria d’Espors, s’ha coordinat l’Escola Multiesportiva a la piscina i pavelló (juliol i agost). A més, s’ha impartit també el Taller de Rítmica al pavelló durant el mes de juliol. Segons ha informat el Regidor d’Esports, Lluís Fornés, les escoles d’estiu han sigut un èxit de participació, amb un total de 347 participants en les tres propostes estiuenques.
Pel que fa a l’Escola Educativa, enguany han participat 103 xiquets i xiquetes que han pogut gaudir d’activitats lúdiques i divertides. S’han realitzat tallers, activitats de psicomotricitat, s’han divertit a la piscina (alumnes de 1er i 2n de primària) i, sobretot, han treballat amb la naturalesa. La Regidora d’Educació, Rosa Ana Marí, ha manifestat la importància de la comunicació constant amb l’empresa NitiDia per tal d’ajustar l’equip de monitors i les activitats a les necessitats dels participants i a les seves famílies.D’altra banda, l’Escola Multiesportiva ha comptat amb un total de 182 participants, que han desenvolupat activitats molt variades i relacionades amb l’esport i l’activitat física, fent un repàs pels diferents esports, des dels més coneguts i populars fins a altres innovadors i tradicionals, jocs educatius amb contingut físic on el principal objectiu sempre ha sigut gaudir de l’estiu d’una manera activa i saludable. I, com sempre, no han faltat les activitats aquàtiques (les activitats en la piscina han estat supervisades per socorristes de l’empresa municipal SINMA). Els tallers han estat supervisats per un equip qualificat de monitors i d’un coordinador per a garantir la màxima seguretat i control cada dia. Quant al taller de gimnàstica rítmica de juliol, va comptar amb 62 participants i va estar coordinat per Alícia Ivars. Lluís Fornés, Regidor d’Esports, ha expressat la seua satisfacció per l’evolució dels curs i ha volgut destacar la importància dels mateixos per a la conciliació de les famílies del nostre poble.
REGIDORIES D’EDUCACIÓ I D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA