LES DEMANDES VEÏNALS DEL BARRI DEL CRIST ES TRADUEIXEN EN ACTUACIONS REALS A ONDARA

El consistori fa balanç dels avanços, presenta projectes clau i arreplega noves propostes

Ondara, 15.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dijous 14 de maig una nova reunió de barri, corresponent al Barri del Crist, que va tindre lloc a l’Aulari de la Música i que va estar encapçalada per l’alcalde d’Ondara i regidor del barri, José Ramiro. La trobada va servir per a fer seguiment de les actuacions exposades en la reunió anterior del mes de febrer, així com per a continuar fomentant la participació veïnal mitjançant un diàleg directe sobre les necessitats i propostes del barri.

Segons va valorar l’alcalde, “va ser una trobada molt positiva, en què vam poder explicar al veïnat tot el que s’ha anat avançant en les demandes que ens havien traslladat”. En aquest sentit, José Ramiro va destacar que s’estan materialitzant tant “xicotetes accions com grans actuacions”, incidint especialment en millores en la via pública, la senyalització o la mobilitat.

Durant la reunió es va repassar un ampli conjunt d’accions ja realitzades en els últims mesos, entre les quals destaquen la creació del pas de vianants a l’Aulari, l’eliminació de pins perillosos, la implantació de nous espais d’aparcament com el pàrquing en gir en la zona de Menéndez Pidal amb Joan Gil, la reorganització de jardineres a la plaça 9 d’Octubre o la reserva d’espais per a mobilitat en carrers com Pizarro. També s’han executat millores puntuals com actuacions en la zona de la capella o la reorganització de contenidors, una intervenció que, segons l’alcalde, “ja és una realitat, encara que les obres administrativament tarden més del que voldríem”.

A més, es va informar de les actuacions actualment en execució, centrades principalment en la millora de la mobilitat i l’estacionament del barri, en línia amb el nou esquema de circulació consensuat amb el veïnat en la reunió anterior, amb direccions úniques i reorganització de places d’aparcament.

Projecte de la rotonda del Llavador

Un dels projectes destacats és la futura rotonda del Llavador, amb una inversió aproximada de 300.000 euros, que permetrà millorar la connexió del Barri del Crist amb el nucli urbà i facilitar una mobilitat més segura i directa. L’actuació contempla habilitar una nova eixida pel camí Fondària cap al carrer Dolors, així com la creació d’un segon carril que connectarà directament amb la rotonda del Llavador i Doctor Fleming, evitant el pas pel centre urbà. A més, es preveu una rotonda-illeta que facilitarà els moviments dels vehicles i millorarà la seguretat viària. Tal com va avançar José Ramiro, el projecte “passarà dilluns per Junta de Govern per a la seua aprovació i iniciarà la fase de contractació”, després de la qual es procedirà a la seua execució.

Pel que fa a les qüestions en estudi, es van abordar diverses propostes relacionades amb la regulació de l’aparcament (limitació horària, reorganització de places), la millora de la seguretat en encreuaments i passos de vianants, la senyalització, la reducció de la velocitat o aspectes tècnics com la fibra òptica o la instal·lació de càmeres.

Igualment, es van detallar diferents actuacions en procés, com l’asfaltat de l’avinguda de l’Oest, la millora i adequació de parcs (amb ombra, neteja i jardineria), actuacions en la xarxa de sanejament, la comunitat energètica o iniciatives per a millorar la seguretat del riu i els seus entorns. També es va posar especial atenció en actuacions al voltant dels centres educatius, especialment al col·legi Marjals i l’entorn del carrer Gonzalo Ortolà, on s’estudien millores en la seguretat viària, la reubicació de passos de vianants i possibles canvis en l’estacionament per a guanyar places.

Noves propostes del veïnat

En el torn de paraula, el veïnat va plantejar noves inquietuds i propostes, destacant temes recurrents com la neteja viària, el manteniment urbà, l’estat de l’enllumenat o la gestió dels espais per a mascotes. En aquest sentit, l’alcalde va remarcar que des de l’Ajuntament “es traslladen aquestes demandes als serveis municipals, com SINMA, per a reforçar la neteja i donar resposta a les necessitats de la ciutadania”. Entre les propostes també es va abordar la necessitat de millorar la seguretat en zones de joc, com el parc de l’Aulari de la Música, on es planteja instal·lar elements de protecció per a evitar riscos derivats de la proximitat amb la calçada.

José Ramiro va concloure valorant molt positivament la participació ciutadana: “Estem molt contents, perquè això demostra que tenim un barri viu, amb veïns i veïnes implicats que volen millorar el seu entorn. L’Ajuntament està al seu costat per a fer realitat aquestes necessitats”. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha destacat, una vegada més, la importància de les reunions de barri com a eina fonamental per a escoltar el veïnat, fer seguiment de les actuacions municipals i avançar cap a un municipi més pròxim, participatiu i cohesionat.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA IMPULSA UN CURS PER APRENDRE A UTILITZAR EL MÒBIL DIRIGIT A LA GENT GRAN

Ondara, 14.05.26. La Regidoria de Gent Major de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Jordi Ruiz, ha organitzat un curs pràctic sobre el funcionament dels telèfons mòbils, amb l’objectiu de facilitar l’autonomia digital de les persones majors i ajudar-les a traure el màxim profit dels seus dispositius.

Aquest curs permetrà aprendre, de manera senzilla i al propi ritme, a utilitzar aplicacions bàsiques com telefonia, missatgeria, càmera o WhatsApp, així com altres eines útils del dia a dia.

Les inscripcions ja estan obertes i es poden formalitzar en la consergeria del Centre Social en l’horari habitual, fins al 19 de juny o fins completar les places.

El curs es desenvoluparà durant els mesos de juliol i agost, els dimarts i dijous, amb inici previst per al 2 de juliol.

Cal destacar que tindran prioritat les persones empadronades a Ondara.

Des de la Regidoria de Gent Major s’anima a participar en aquesta iniciativa que promou l’aprenentatge, la connexió i la inclusió digital de les persones majors.

REGIDORIA DE GENT MAJOR * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA PRESENTA EL NOU PARC INFANTIL DE TOSSALS EN UNA REUNIÓ DE BARRI PARTICIPATIVA I AMB AVANÇOS REALS

La trobada amb el veïnat de Caixa d’Estalvis i Tossals confirma millores executades i situa com a gran novetat un nou espai de jocs amb tirolina, torres i zones per a totes les edats

Ondara, 14.05.26. L’Ajuntament d’Ondara ha fet un balanç molt positiu de la reunió de barri celebrada aquest dimecres 13 de maig al Centre Social amb el veïnat de Caixa d’Estalvis i Tossals, en què la participació ciutadana i la presentació del nou parc infantil de Tossals van ser els grans protagonistes de la vesprada. La trobada, encapçalada pel regidor de barri, Miguel Gomis, va reunir al voltant de 15 persones i va permetre continuar reforçant la línia de treball municipal basada en la proximitat, el seguiment de les actuacions i l’escolta activa del veïnat.

Un dels moments destacats va ser la presentació en primícia del projecte del nou parc infantil que s’ubicarà dins del parc de Tossals; una actuació molt demandada per les famílies. El nou espai lúdic, que se situarà entre la zona del pumptrack i l’àrea de cal·listènia, oferirà una àmplia varietat d’elements de joc, com una tirolina, torres —inclosa una torre elevada per a xiquets més majors—, tobogans, estructures d’escalada i jocs adaptats a diferents edats. Aquest projecte suposarà un important salt qualitatiu per al parc de Tossals, que fins ara comptava amb zones esportives i biosaludables però no disposava d’un espai específic i complet de jocs infantils. La proposta va ser molt ben acollida pels assistents, que van valorar positivament la diversificació d’usos del parc i la creació d’un entorn més familiar i inclusiu.

A més d’aquesta novetat destacada, la reunió va servir per fer seguiment de les millores ja executades a partir de peticions del veïnat. Entre elles, destaca l’actuació al camí de Xàbia, on s’han pintat línies grogues i instal·lat senyalització per evitar l’estacionament indegut, així com la col·locació d’espills de visibilitat, millorant notablement la seguretat en aquest punt.

També s’han dut a terme actuacions al parc de Tossals, com la reposició d’elements en l’àrea de cal·listènia, la millora de l’arena i la pròxima instal·lació d’un nou aparell d’abdominals, responent així a les demandes de les persones usuàries.

Pel que fa a projectes en marxa, es va informar de l’estat de la remodelació del parc d’Oscar Esplà (Caixa d’Estalvis), que ja compta amb el projecte redactat i es troba en fase de licitació, amb previsió que puga executar-se pròximament.

Durant la trobada també van sorgir noves inquietuds, com la necessitat de millorar la convivència i reduir conductes incíviques, especialment pel que fa a la recollida d’excrements de gossos. En aquest sentit, l’Ajuntament treballa en una campanya de conscienciació i recorda que ja s’estan imposant sancions en els casos detectats.

Igualment, es van abordar qüestions relacionades amb la senyalització viària —amb la detecció de senyals mal ubicades o contradictòries— i demandes de control de velocitat en determinats carrers, aspectes que seran estudiats tècnicament per tal d’oferir les solucions més adequades.

Aquesta reunió s’emmarca en la nova ronda de trobades de barri impulsada per l’Ajuntament per “continuar avançant en la millora dels barris mitjançant un diàleg continu i participatiu amb la ciutadania”.

Finalment, el regidor Miguel Gomis va avançar que la pròxima reunió amb el veïnat de Caixa d’Estalvis i Tossals se celebrarà aproximadament d’ací a dos mesos, amb l’objectiu de continuar fent seguiment de les actuacions i mantenir obert aquest espai de participació ciutadana.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONTINUA AQUEST DIJOUS 14 DE MAIG LES REUNIONS DE BARRI AMB LA TROBADA DEL BARRI DEL CRIST

Ondara, 13.05.26. L’Ajuntament d’Ondara dona continuïtat aquesta setmana a les Reunions de Barri amb la trobada corresponent al Barri del Crist, que se celebrarà aquest dijous 14 de maig, a les 20 hores, a l’Aulari de la Música.

La reunió estarà encapçalada pel regidor de Barri del Crist i alcalde d’Ondara, José Ramiro, i té com a objectiu oferir un espai de diàleg directe amb el veïnat per a compartir inquietuds, propostes i idees que permeten continuar millorant el dia a dia del barri.

Aquesta convocatòria dona continuïtat a la reunió celebrada el passat mes de febrer, en la qual es van repassar diverses actuacions realitzades al barri i es van abordar qüestions com la mobilitat interna, la reordenació del trànsit, la seguretat viària, l’aparcament, l’enllumenat i el manteniment dels espais públics. En aquella trobada també es va plantejar un nou esquema de mobilitat, amb direccions úniques i canvis en la ubicació dels contenidors, que va comptar amb un ampli suport veïnal, i que en molts casos són accions que ja s’han implementat en aquests últimes setmanes.

La reunió d’aquest dijous permetrà actualitzar l’estat d’aquestes actuacions, valorar l’evolució de les mesures acordades i continuar recollint noves aportacions del veïnat, en un entorn de participació activa i constructiva.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’anima totes les veïnes i veïns del Barri del Crist a participar en aquesta trobada, recordant que les Reunions de Barri són una eina fonamental per a escoltar les necessitats reals de cada zona i construir una Ondara més pròxima, participativa i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA

EL CICLISTA ONDARENC DANI CEPA ÉS LÍDER DE LA COPA D’ESPANYA A FALTA D’UNA PROVA

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha desitjat molta sort a l’ondarenc en l’última prova que es disputarà el diumenge 17 de maig a Vigo.

Ondara, 12-05-2026. El ciclista ondarenc Dani Cepa, de l’equip Caja Rural-Alea, arriba a l’última prova de la Copa d’Espanya Elit-Sub 23 com a líder de la classificació individual a falta d’una prova que es disputarà el diumenge 17 de maig a Vigo. El segon classificat, Vicent Zaragoza, està a 70 punts d’ell.

El jove ondarenc ha visitat l’Ajuntament d’Ondara per a rebre els ànims de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, també de Jordi Ruiz, Regidor d’Esports, i dels regidors Rosa Anna Marí i Miguel Gomis de cara a l’última prova d’esta competició. Ramiro li ha manifestat que «estem molt orgullosos de tot el que estàs fent i et desitgem molta sort per al diumenge. Volem fer-te entrega d’una insígnia amb l’escut d’Ondara perquè la pugues portar el dia de la prova. Esperem i desitgem que la pròxima setmana tornes a Ondara com a Campió de la Copa d’Espanya».

Per la seua banda Dani Cepa, de 21 anys, ha explicat que anirà a per totes a Vigo: » vull lluitar per la victòria perquè seria una gran alegria aconseguir la Copa d’Espanya a títol individual guanyant la prova que ens falta «. La Copa d’Espanya Elit-Sub 23 consta d’11 proves de les quals ja se n’han disputat 10. Dani Cepa ha guanyat en dos d’elles. A més l’ondarenc també ha explicat que tots els equips centren els seus esforços en la Copa d’Espanya, per la qual cosa «ser líder i estar a un pas de guanyar-la és molt important per a mi».

ONDARA CONVOCA EL X PREMI DE COMPOSICIÓ PER A DOLÇAINA I PIANO “VILA D’ONDARA”

Ondara, 12.05.26. La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara ha convocat el X Premi de Composició per a Dolçaina i Piano “Vila d’Ondara”, una iniciativa consolidada que té com a objectiu fomentar la creació musical, ampliar el patrimoni cultural del municipi i impulsar noves obres per a la formació de dolçaina i piano, posant en valor la música tradicional i contemporània valenciana.

El certamen, que arriba enguany a la seua desena edició, està adreçat a compositors i compositores que podran presentar obres originals i inèdites, d’estil lliure, amb una duració aproximada d’entre cinc i deu minuts, escrites per a dolçaina en Sol i piano. El jurat valorarà especialment aquelles composicions que incorporen elements de la música tradicional o popular valenciana, sense limitar la llibertat creativa.

El termini de presentació d’obres finalitza el 3 d’agost de 2026, i aquestes s’hauran d’enviar al Departament de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, seguint les bases establertes en la convocatòria: https://laveu.ondara.org/wp-content/uploads/2026/05/BASES-X-CONCURS-PIANO.pdf.

Un jurat tècnic seleccionarà un màxim de tres obres finalistes, que seran interpretades en directe per Josep Alemany (dolçaina) i David González (piano) en un concert que tindrà lloc el 17 d’octubre de 2026, a la Casa de Cultura d’Ondara. Durant aquest esdeveniment, el públic assistent podrà votar el Premi del Públic.

El certamen compta amb una dotació econòmica de 2.500 euros per al primer premi, patrocinat per l’Ajuntament d’Ondara; 1.000 euros per al segon premi, patrocinat per Balearia, i 500 euros per al Premi del Públic, patrocinat per la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters.

Des de la Regidoria de Cultura s’anima a la participació en aquest premi, que reafirma el compromís de l’Ajuntament d’Ondara amb la creació musical, la cultura valenciana i el suport al talent compositiu.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA CELEBRA ESTE DISSABTE 16 DE MAIG UNA NOVA CITA DEL CICLE “12 MERCATS”

Ondara, 12.05.26. Este dissabte 16 de maig, la Plaça de Bous d’Ondara acull una nova cita del cicle “12 Mercats”, amb el Mercat d’Artesania i Família, una proposta pensada per a tots els públics.

Des de les 10 del matí i fins a les 6 de la vesprada, hi haurà mercat de comerç artesà i urbà, parades de stock, així com una completa fireta d’activitats infantils amb jocs gegants i tallers de manualitats.

A partir de les una i mitja del migdia, música en directe amb Verea Flamenca, i a les dos i mitja, degustació de paella valenciana gegant a preus populars.

La jornada continuarà a les quatre de la vesprada amb un tardeo musical de pop, rock, indie i funky amb Fran Gallego DJ.

Una cita per gaudir en família, comprar productes locals i passar un dissabte diferent a Ondara, dins del projecte 12 Mercats, que impulsa el comerç local i la vida social al municipi.

REGIDORIA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ENCETA AQUEST DIMECRES 13 DE MAIG LES NOVES REUNIONS DE BARRI AMB LA TROBADA DE CAIXA D’ESTALVIS I TOSSALS

Ondara, 12.05. 26. L’Ajuntament d’Ondara iniciarà aquest dimecres 13 de maig una nova ronda de Reunions de Barri, començant pel barri de Caixa d’Estalvis i Tossals, amb una trobada oberta al veïnat que tindrà lloc a les 20 hores al Centre Social.

La reunió estarà encapçalada pel regidor de Barri, Miguel Gomis, i s’emmarca dins de l’aposta municipal per reforçar la proximitat amb la ciutadania, escoltar de manera directa les seues inquietuds i continuar avançant en la millora dels barris mitjançant un diàleg continu i participatiu.

Aquesta convocatòria dona continuïtat a la reunió celebrada el passat mes de febrer, en la qual es van abordar qüestions rellevants per al barri, com ara la remodelació integral del parc de Caixa d’Estalvis, la creació d’un nou parc infantil en la zona de Tossals, millores en mobilitat i aparcament, actuacions de manteniment i seguretat, així com el seguiment d’incidències traslladades pel veïnat relatives a voreres, enllumenat i convivència en espais públics.

La trobada d’aquest dimecres servirà per actualitzar l’estat d’aquestes actuacions, informar sobre els projectes en marxa i recollir noves propostes i suggeriments de les persones residents, en un espai obert al diàleg i a la participació ciutadana.

Des de l’Ajuntament d’Ondara es convida tot el veïnat de Caixa d’Estalvis i Tossals a assistir a aquesta reunió, recordant que la seua implicació és fonamental per continuar construint una Ondara més pròxima, participativa i adaptada a les necessitats reals de cada barri.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ELS PREMIS OCELL DE 2025/26 GUARDONEN L’IECMA, LA RESIDÈNCIA D’ONDARA, EL PROFESSOR JOSEP PUIG RAMISI EL CUINER PEP ROMANY

** Nota Premsa Associació Cultural Ocell **

  • L’Auditori Municipal d’Ondara acollí ahir diumenge la vint-i-cinquena i alhora vint-i-sisena edició dels seus guardons en una gala que comptà amb el concert del cantautor valencià Tomàs de los Santos
  • L’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta i la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara foren els guardonats del present any mentre que el cuiner Pep Romany i el professor de música Josep Puig Ramis foren els premis corresponents de l’exercici de 2025

Ondara, 11.05.26. Amb un discurs de reivindicació cívica i social també de recordatori del que ha suposat l’agenda d’actes de l’Associació Cultural Ocell durant aquest 2026, any del 50é aniversari del col·lectiu, obria anit Anna Mestre com a mantenidora de l’acte la XXV i alhora la XVI gala de lliurament dels Premis Ocell, l’últim lliurament dels quals es va ajornar el passat desembre per motius climatològics. Una doble cita per a l’anualitat de 2026 que, tal com cada any, guardona aquelles personalitats que els membres de l’associació proposen i voten tant en l’àmbit local com comarcal.

Cal recordar que els guardons compten amb el recolzament de l’Ajuntament d’Ondara i que els encarregats de lliurar els premis foren l’alcalde José Ramiro i la regidora de Cultura, Rosa Ana Marí. No debades, la gala començà amb els guardons de 2025. El primer dels premis de la nit va ser el d’àmbit comarcal, el qual recaigué en el visionari i conegut cuiner Pep Romany, responsable d’El Pont Sec a Dénia, i «un dels màxims responsables de la dignificació i valoració de la cuina tradicional per mitjà de la potenciació de la tradició des dels productes de proximitat», tal com s’introduí en una acta que tot seguit reconegué la trajectòria del professor de música ondarenc Josep Puig Ramis. Conegut al poble com Pep el de la Fonda, el docent agraí el guardó en un emotiu discurs on destacà la vàlua de la seua família i on apel·là a la preservació dels Dolors i a l’important llegat patrimonial del compositor ondarenc Gonzalo Ortolà.

A continuació, pel que fa als reconeixements de 2026, el premi comarcal va ser atorgat a l’IECMA, l’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta, entitat en representació de la qual parlà la seua presidenta, Rosa Seser, per ressenyar la transcendència i llarga trajectòria d’una organització «que probablement siga una de les que compta amb més socis i sòcies dins del context del País Valencià». Així mateix, la distinció local de 2026 va ser per a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara en representació de la qual recollí el premi la seua directora Paqui Ferrando, la qual ressaltà el caràcter solemne d’un reconeixement d’aquestes característiques a un organisme públic i fonamentat en les cures a la tercera edat.

Pel que fa a l’espectacle de gala d’enguany, aquesta culminà amb el concert del cantautor valencià Tomàs de los Santos. Conegut especialment per la dedicació als grans poetes en la nostra llengua que caracteritza la seua discografia, l’artista oferí un recital heterogeni on relluí la seua veterania i brillant posada en escena. Elegància i reivindicació lingüística que tancaren la doble gala d’enguany dels Premis Ocell i que marquen l’inici per al proper exercici de 2027.

** Nota Premsa Associació Cultural Ocell **

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONTINUA AMB LES REUNIONS DE BARRI DURANT EL MES DE MAIG

Ondara, 11.05.26. L’Ajuntament d’Ondara dona continuïtat a les Reunions de Barri amb una nova ronda de trobades durant el mes de maig, amb l’objectiu de reforçar la proximitat amb la ciutadania i mantindre un canal directe de comunicació entre el veïnat i l’equip de govern municipal.

A través d’aquestes reunions, cada regidor o regidora de barri atendrà de primera mà les inquietuds, suggeriments i necessitats de les persones residents en cadascuna de les zones del municipi, en un espai obert al diàleg i a la participació ciutadana. Totes les reunions se celebraran a les 20 hores.

🗓️ Calendari de Reunions de Barri – Maig 2026

📍 Dimecres 13 de maig – Caixa d’Estalvis i Tossals

• Regidor: Miguel Gomis

• Lloc: Centre Social

📍 Dijous 14 de maig – Barri del Crist

• Regidor: José Ramiro

• Lloc: Aulari de la Música

📍 Dimarts 19 de maig – Pamis

• Regidor: Miguel Gomis

• Lloc: Església de Pamis

📍 Dimecres 20 de maig – Casc Antic

• Regidora: Rosa Ana Marí

• Lloc: Edifici El Prado

📍 Dijous 21 de maig – Zona Nord

• Regidor: Jordi Ruiz

• Lloc: Casa de Cultura

📍 Divendres 22 de maig – Partides

• Regidor: Miguel Gomis

• Lloc: Centre Social

📍 Dimarts 26 de maig – CEIP Sanchis Guarner / Barri Sanchis i Av. Marina Alta

• Regidora: Raquel Mengual

• Lloc: Centre Social

Una eina de proximitat i participació

Les Regidories de Barri continuen consolidant-se com una eina fonamental per a escoltar el veïnat, detectar necessitats concretes i treballar conjuntament en la millora dels barris i la qualitat de vida al municipi.

L’Ajuntament d’Ondara anima tota la ciutadania a participar activament en aquestes trobades, recordant que la seua opinió és essencial per a construir una Ondara més participativa, pròxima i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA