La ruta gastronòmica tornarà del 7 de maig al 25 de juny amb deu establiments i un preu únic de 4 euros
Ondara, 27.04.26. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Promoció Econòmica, que dirigeix Raquel Mengual, ha presentat una nova edició de la Ruta de la Tapa “Ondara es destapa” – Primavera 2026, una iniciativa amb la qual es pretén impulsar l’hostaleria local i dinamitzar l’activitat econòmica i social del municipi. La presentació, realitzada hui en l’Ajuntament d’Ondara, ha comptat amb la presència d’alguns dels restauradors participants: Omaira Farfan (Allibaixbar-El Racó d’Omaira), Juan Llorca (La Plassa), Javier Quijada (D’Irio), Sara Carrió (La Dinaora,-Bergante) i Adalberto León (Friends).
La ruta es desenvoluparà tots els dijous, del 7 de maig al 25 de juny, i oferirà una tapa especial més beguda al preu únic de 4 euros en cadascun dels establiments participants. En aquesta edició de primavera 2026 participen un total de 10 bars i restaurants d’Ondara, que són: Allibaixbar-El Racó d’Omaira, D’Irio, Bar La Dinaora,-Bergante, Ca Ivan, Bar El Bosc, Bar Prado, La Plassa, El Parche (sabor colombià), Ramis Hotel, i Friends Bar.
La Ruta de la Tapa convida la ciutadania a tastar totes les propostes gastronòmiques, votar per les tres millors tapes i entrar en el sorteig d’un sopar per a dues persones al local guanyador. Per a participar en el sorteig, caldrà completar i dipositar el passaport de la ruta a l’Espai Català fins al 6 de juliol.
La Regidora de Promoció Econòmica, Raquel Mengual, ha destacat que “aquesta iniciativa és una aposta clara pel comerç de proximitat i pels negocis hostalers del municipi, alhora que permet gaudir de la gastronomia local i convertir els dijous en un espai de trobada i convivència”.
La Ruta de la Tapa “Ondara es destapa” compta amb el suport de l’Ajuntament d’Ondara, la Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme i l’ADL, consolidant-se com una de les accions de dinamització econòmica més esperades de la primavera al municipi.
REGIDORIA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA * AJUNTAMENT D’ONDARA
Ondara, 27.04.26. El Valencia Basket s’ha proclamat campió del Cadet IR Autonòmic femení després de disputar-se la fase final a Ondara, que ha estat l’escenari del desenllaç d’aquesta competició inclosa dins dels XLIV Jocs Esportius i organitzada per la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana (FBCV).
En la classificació final, el NBF Castelló va aconseguir el títol de subcampió, mentre que el Traumacoke El Pilar va finalitzar en tercera posició i el Yomee Godella en quarta. Els tres primers equips classificats han obtingut, a més, el bitllet per al Campionat d’Espanya de Clubs.
La final va enfrontar el Valencia Basket i el NBF Castelló, amb victòria clara del conjunt valencià per 55 a 15. L’equip entrenat per Lydia Muñoz va marcar diferències des de l’inici amb un parcial de 12-0, que encarrilava el partit molt prompte i confirmava el triomf en els primers minuts de la segona meitat.
Prèviament, en el partit pel tercer i quart lloc, el Traumacoke El Pilar es va imposar al Yomee Godella per 50 a 61. Malgrat que el conjunt de Godella va començar millor i va tancar el primer quart amb avantatge, El Pilar va saber reaccionar després del descans i gestionar els minuts finals per certificar una victòria clau que li dona accés al Campionat d’Espanya.
Ondara ha acollit amb èxit aquesta fase final, amb presència d’autoritats locals en les instal·lacions esportives. L’entrega de trofeus va comptar amb la participació de l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, el regidor d’Esports, Jordi Ruiz, el secretari general de la FBCV, Víctor M. Salvador, i la presidenta del CB Ondara, Sandra Pérez. El Trofeu a Millor Jugadora de la Fase Final va ser per a Paula Reynal, del Valencia Basket.
L’obra del periodista ondarenc s’imposà entre les 34 participants del IX Premi Antoni Vidal de Narrativa dins dels Premis Vila de Santanyí 2026: una de les grans cites literàries de l’illa balear
Dotat amb 5000 €, el guardó de narrativa reconegué l’obra «Una novel·leta porno» que serà publicada a finals juliol per l’editorial balear AdiA Edicions
Ondara, 27.04.26. La Regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, Rosa Ana Marí, vol felicitar públicament l’escriptor i periodista ondarenc Jovi Lozano‑Seser pel Premi Antoni Vidal Ferrando de narrativa, guardó atorgat aquest cap de setmana a Mallorca en el marc dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2026, una de les principals cites culturals de les Illes Balears.
La gala de lliurament, celebrada al Teatre Principal de Santanyí, va reconéixer les millors obres presentades en les modalitats de poesia, teatre i narrativa. En aquesta novena edició del Premi Antoni Vidal Ferrando, el jurat va escollir com a obra guanyadora la novel·la «Una novel·leta porno», signada per Jovi Lozano‑Seser, entre un total de 34 originals presentats en la modalitat de narrativa, d’un global de 120 obres participants en els diferents guardons.
El jurat, format pels escriptors Miquel Rayó, Alba Noguera i Irene Zurrón, va destacar l’originalitat, el caràcter crític i la qualitat literària de l’obra, valorant especialment la seua capacitat per abordar la realitat contemporània des de la ironia i la mirada subversiva. El guardó comporta la publicació de l’obra premiada, que serà editada per l’editorial mallorquina AdiA Edicions. Està previst que la novel·la es presente oficialment el 18 de juliol al mateix municipi de Santanyí, coincidint amb les festes de Sant Jaume.
Lozano-Seser recollí el premi dissabte passat a una gala on els guanyadors rebien, a més del trofeu escultura, la dotació econòmica que, en el cas de la modalitat de narrativa, era de 5.000€, tal com agraí l’escriptor d’Ondara en rebre la distinció al teatre santanyiner. “És un doble goig i agraïment aquest premi ja que és la segona vegada que es reconeix a Mallorca la meua obra i, de fet, va ser fa deu anys quan vaig rebre el premi Vila de Lloseta per la meua novel·la El traductor», explicà l’autor al seu parlament. «Una novel·leta porno és una comèdia transgressora, subversiva, escrita contra la correcció política i contra les censures de tota mena i és per això que agraïsc de cor la valentia dels membres del jurat per haver acceptat les regles i els valors d’una novel·la que espere que agrade als lectors i lectores». Lozano-Seser hi explicà que, més enllà del títol, «no es tracta d’una novel·la eròtica, sinó d’una història de precarietat contemporània contada des de l’acidesa i la ironia d’un narrador tan crític com la biografia que s’hi conta». Segons l’autor, d’altra banda, l’obra recupera el registre còmic d’El traductor, publicada fa ara una dècada, i en resposta i agraïment als lectors i lectores que demanaven «un retorn a la burrera pura i dura».
Aquest reconeixement arriba, a més, en un moment especialment significatiu per a l’autor i per al municipi d’Ondara, ja que aquesta mateixa setmana passada es va culminar l’ampliació del mural literari de l’O‑30 amb una nova àrea dedicada a Jovi Lozano‑Seser, com a homenatge públic a la seua trajectòria i a la seua aportació a la literatura en valencià. Amb aquest mural, l’Ajuntament d’Ondara ha volgut convertir l’espai públic en un lloc de memòria cultural i educativa, i posar en valor figures pròximes que projecten el nom del poble més enllà del seu àmbit local.
Des de la Regidoria de Cultura, la seua responsable, Rosa Ana Marí, s’ha subratllat que “aquest premi consolida la trajectòria d’un dels autors ondarencs més reconeguts del panorama literari valencià” i que “és un orgull comptar amb creadors com Jovi Lozano‑Seser, que contribueixen de manera decisiva a la difusió de la literatura en valencià i a la projecció cultural d’Ondara”.
Amb aquest guardó, Jovi Lozano‑Seser suma més de quaranta premis literaris al llarg de la seua trajectòria, entre els quals destaquen el Premi Enric Valor, el Premi Alfons el Magnànim, el Premi Ciutat de València o el Premi Isabel de Villena. La novel·la premiada serà el desé llibre de l’autor, que es consolida com una de les veus més sòlides i personals de la narrativa contemporània en valencià.
Gran afluència de públic en una jornada que posa el colofó al Mes del Llibre
Ondara, 27.04.26. La Plaça Major d’Ondara es va convertir diumenge 26 d’abril en un animat espai de trobada cultural amb la celebració de la Fira del Llibre, l’acte que ha posat el punt final a la programació del Mes del Llibre impulsada per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara. Amb una gran participació i molt bona resposta del públic, la Fira del Llibre d’Ondara ha tornat a demostrar l’interès i l’estima del poble per la lectura, la cultura i les activitats compartides al carrer.
Durant tot el matí, veïns i veïnes de totes les edats van recórrer els diferents estands literaris, participant en signatures de llibres i trobades amb autors i autores, i gaudint d’un ambient festiu i familiar al carrer. La fira va comptar amb la presència d’escriptors i escriptores com Robert Miralles i Cebrià, Sergio Pérez Corral, Eduardo Bellver Alberola, Nieves Sendra Mefford i María Hernández Delgado, així com del col·lectiu Poetes per la Cultura, amb la col·laboració de la llibreria Dilatando Mentes.
Es van desenvolupar també activitats infantils, que van mantindre els més menuts com a protagonistes, mentre les famílies compartien temps de lectura, jocs i descoberta. A migdia, el concert-vermut del grup Doña Manteca va posar la nota musical a la jornada, atraient encara més públic i convertint la plaça en un espai de convivència i celebració. La Fira del Llibre es va completar amb servei de barreta amb menjar i beguda, amb la col·laboració de l’Assemblea local de l’AECC, i amb una jornada de portes obertes de la Biblioteca Municipal, que va convidar la ciutadania a redescobrir els seus espais.
La Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, ha realitzat un balanç molt positiu de la Fira del Llibre i del conjunt de les activitats del Mes del Llibre, destacant “la gran participació de la ciutadania i la bona resposta del públic en tots els actes programats”. Marí ha subratllat que “la Fira del Llibre s’ha convertit ja en una cita consolidada, que demostra l’estima d’Ondara per la lectura i la cultura, i la importància de traure els llibres al carrer i compartir-los en família”. La regidora ha volgut agrair especialment la implicació dels autors i autores participants, de les entitats col·laboradores, així com de totes les persones que han fet possible el desenvolupament de la jornada, i ha remarcat “la il·lusió amb què el poble d’Ondara ha viscut tot el Mes del Llibre, des dels actes infantils fins a les propostes per a públic adult”.
L’Edifici El Prado s’ompli per a la presentació de «Ondara en el temps», un quadre concebut per a representar el poble i quedar-hi per sempre
Ondara, 27.04.26. L’Edifici El Prado d’Ondara va acollir divendres la presentació del quadre «Ondara en el temps», obra del pintor ondarenc Antonio Torres, en un acte que va registrar una gran afluència de públic i que s’emmarca dins de la programació del Mes del Llibre organitzada per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara.
L’acte va comptar amb la intervenció de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, que va remarcar que la idea d’aquest encàrrec partia de la voluntat de crear una obra “per i per a Ondara”, i que tinguera un lloc representatiu del poble. En aquest sentit, l’alcalde va destacar que el quadre estarà ubicat a l’Alcaldia de l’Ajuntament, “un espai que simbolitza la democràcia, el poble i allò que ens representa com a comunitat”.
Per la seua banda, Antonio Torres va expressar la il·lusió i la responsabilitat que va suposar per a ell rebre aquest encàrrec institucional, i va posar l’accent en l’estima i el vincle que manté amb el municipi. L’artista va recordar que va arribar a Ondara l’any 1989 i que, des del primer moment, el poble “el va acollir com un més”, un fet que, segons va afirmar, ha marcat profundament tant la seua vida com la seua trajectòria artística. Pel que fa a l’obra, Torres va explicar amb detall les seues característiques, el procés creatiu i els nombrosos detalls que conté el quadre. Ondara en el temps és una pintura de gran format i estil costumbrista que recrea una escena quotidiana plena de vida, amb xiquets i xiquetes jugant, persones conversant, en un espai emblemàtic del municipi perfectament recognoscible: la plaça del Convent i la font de la Carxofa. Una composició cuidada, rica en color i harmonia, que busca transmetre l’essència del poble i amb la qual qualsevol ondarenc o ondarenca pot sentir-se identificat. Durant la presentació, el públic va poder escoltar un àudio explicatiu preparat pel propi autor, que va permetre seguir l’obra amb major profunditat i comprendre millor el significat de cadascun dels seus elements. L’artista va destacar també l’orgull que suposa per a ell que tant aquesta obra com el quadre de La Soledat formen part del patrimoni artístic d’Ondara, ja que considera que és una manera de deixar una part d’ell mateix al poble “per a sempre”.
Un dels moments més destacats de l’acte va ser quan l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i la Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, van llevar conjuntament la tela que cobria el quadre, descobrint oficialment l’obra davant del nombrós públic assistent. Un gest carregat de simbolisme amb què es va donar pas a la contemplació d’una pintura concebuda com a representació del poble d’Ondara.
Després de l’exposició temporal a la Casa de Cultura, «Ondara en el temps» quedarà instal·lada de manera definitiva a l’Alcaldia de l’Ajuntament d’Ondara, com a quadre institucional i representatiu del municipi, consolidant-se com una peça que uneix art, memòria, identitat i orgull col·lectiu.
La Copa Diputació d’Alacant 2026 va celebrar les seues dos finals este diumenge en el trinquet El Rovellet de Dénia amb sengles triomfs per a les parelles
En escala i corda la partida es va ajustar en el tram final però Salva Palau i Gimeno, representant a l’Ajuntament d’Ondara, van aconseguir frenar a Giner, Jesús i Carlos (Pedreguer – Masymas) per 60-50
Informació: PilotaPro
La Copa Diputació d’Alacant 2026 va celebrar les seues dos finals este diumenge en el trinquet El Rovellet de Dénia amb sengles triomfs per a les parelles. Victoria i Myriam van superar amb comoditat a Anabel, Fanni i Mireia per 25-00. En escala i corda la parida es va ajustar en el tram final però Salva Palau i Gimeno, representant a l’Ajuntament d’Ondara, van aconseguir frenar a Giner, Jesús i Carlos (Pedreguer – Masymas) per 60-50.
En escala i corda, després de dos primers jocs igualats, Salva Palau i Gimeno (Ondara) es distanciaven en el marcador amb el d’Alginet provocant errors en els seus rivals. El 15-30 no va deixar fora de la partida a Giner, Jesús i Carlos, que van retallar amb diversos jocs consecutius quan els rojos van perdre un poc de coordinació en el seu joc (30-35). Àlvaro Gimeno va tirar de la partida en eixe moment per a demostrar un gran nivell superant al trio amb molta confiança.
La distància en el marcador es va anar fins al 35-50 i res semblava frenar a la parella. Però els nervis i el factor psicològic va entrar en joc quan un bon Giner aconseguia ficar a l’equip en partida amb diversos colps complicats. Jesús i Carlos se sumaven aportant quinzes que van portar als seus al 45-50. El trio travessava el seu millor moment amb el de Murla alçant tres pilotes difícils, amb Jesús llançant-se a les lloses i Carlos tancant amb dos accions el quinze que posava el 50-50.
L’equip d’Ondara ja no estava còmode i la remuntada del trio semblava inevitable. Els nervis provocaven una bona acció seguida d’un error i en eixe tall delicat de la partida van saber resistir Salva Palau i Gimeno. El de Massalfassar no volia que se li escapara el títol i animava constantment al seu company, que va tindre diverses oportunitats per a tancar el VAL. De fet el trio va estar a un de posar-se per davant, però quan Salva Palau va aconseguir connectar amb la pilota, la final es va acabar decidint a favor del seu equip per 60-50.
En el lliurament de premis va estar el president de la Federació de Pilota Valenciana, Vicent Molines; l’alcalde d’Ondara, José Ramiro; el director gerent de Masymas-Supermercats, José Juan Fornés la regidora d’Esports de Pedreguer, Celia Mas; el regidor d’esports de Dénia; Valentín Alcalà; i el president del Club Pilota Valenciana de Dénia, Juanvi Llull.
Des de Compromís per Ondara celebrem que l’escriptor ondarenc Jovi Lozano-Seser haja estat finalment incorporat al mural literari municipal, ocupant el lloc que li correspon al costat dels grans noms de la nostra literatura.
Aquest reconeixement arriba un any després que presentàrem una moció denunciant la seua absència i reclamant un tractament institucional a l’altura de la trajectòria de Jovi Lozano-Seser, escriptor ondarenc amb més de 40 premis literaris i una projecció consolidada.
Considerem especialment rellevant que no s’haja creat cap apartat diferenciat d’“escriptors locals”, tal com es va plantejar inicialment, sinó que Jovi Lozano-Seser haja estat situat on correspon: al costat de les escriptores i escriptors de referència de la nostra literatura.
Per a nosaltres, aquest fet confirma que la reivindicació era justa i necessària. Celebrem que, gràcies a la iniciativa i insistència de Compromís, Jovi Lozano-Seser, escriptor ondarenc, tinga hui el seu merescut lloc.
Entenem que aquest no és un èxit partidista, sinó una victòria per a la cultura, la llengua i el reconeixement del talent del nostre poble.
• El Prado d’Ondara acollí un dels actes destacats dins la programació cultural d’abril
• La presentació del catàleg històric estigué introduïda per l’alcalde José Ramiro i la regidora de Cultura Rosa Ana Marí
Ondara, 24.04.26. Tenint en compte el marc idoni del dijous 23 d’abril, és a dir, el Dia del Llibre, l’Edifici El Prado d’Ondara acollí anit en una multitudinària convocatòria la presentació d’un treball editat pel propi Ajuntament d’Ondara. I és que, tal com s’avançà en la presentació oficial de la programació cultural ondarenca per al mes d’abril, es tractava d’una aposta clara per la investigació, la difusió del coneixement i la memòria local. Si més no, aquestes són les coordenades que guien el “Catàleg general de noms i cognoms d’Ondara”, de Robert Miralles i Cebrià, «una obra de gran valor documental i identitari per al municipi», tal com definí l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, en la introducció d’un concorregut acte en què la Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, assenyalà com «aquesta publicació reflecteix el compromís de l’Ajuntament d’Ondara amb la recuperació de la memòria històrica, la investigació rigorosa i la difusió del patrimoni cultural propi».
No debades, un dels pilars fonamentals pel que fa a l’edició municipal del treball és la seua difusió, motiu pel qual es lliurà un exemplar a tots els assistents per tal de refermar el caràcter divulgatiu de l’obra. Un dels grans interessos i finalitats, així mateix, del seu autor, el professor, historiador i cronista ondarenc Robert Miralles, el qual abordà en la seua ponència de presentació de l’estudi la panoràmica històrica que permet situar en l’espai i en el temps els llinatges d’Ondara. I és que des dels temps de la conquesta de Jaume I fins a la primera meitat del segle XX, Miralles enumerà les principals incorporacions a l’arxiu local: un procés per etapes que permet comprovar els orígens de molts dels cognoms que considerem «de tota la vida» però que realment tenen una data clara d’arribada i assimilació. Una llarga etapa d’incorporacions que l’historiador enumerà en una amena i cronològica exposició que il·lustrava amb anècdotes les curiositats i també els malentesos amb què sol interpretar-se l’origen de molts dels cognoms ondarencs que coneixem hui en dia.
En resum, l’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Cultura, celebrava així i de manera institucional el Dia del Llibre, amb un acte que pretenia acostar i vinclar la història local i la cultura popular. En aquest sentit, el programa d’abril continua hui divendres a l’Edifici El Prado, a les 20.15 hores, (recepció a les 19:45 hores) amb la presentació de la nova obra artística realitzada pel pintor ondarenc Antonio Torres, titulada «Ondara en el tiempo». En l’acte de hui, a més, hi intervindran novament l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i la Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí. D’altra banda, la Fireta del Llibre del proper diumenge 26 d’abril a la Plaça Major ondarenca culminarà l’abast festiu d’una agenda cultural d’abril en què els llibres i la cultura n’han estat els protagonistes.
José Miguel Sastre, campió del circuit sub-18 , i Àlex Terrades, campió de l’individual sub-23
Ondara, 24.04.26. Dos joves pilotaris d’Ondara van assolir ahir el màxim èxit dins del Programa de Rendiment de la Federació de Pilota Valenciana (FedPival) en la modalitat de raspall masculí. El trinquet de Castelló de Rugat (València) va acollir les finals dels Circuits Sub-18 i Promeses, així com de l’Individual Sub-23, en una jornada on el talent ondarenc va tornar a quedar palés.
Àlex Terrades (19 anys) va revalidar el títol de campió de l’Individual Sub-23 de raspall, mentre que José Miguel Sastre (17 anys) es va proclamar campió del Circuit Sub-18. Els dos pilotaris formen part del Club de Pilota Valenciana Ondara i s’han format esportivament a l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, sent seleccionats en 2023 per a integrar-se en el Programa de Rendiment de FedPival, destinat a la detecció i formació dels talents amb més projecció de la pilota valenciana.
En la final del Circuit Sub-18, Dario Artal (CPV El Genovés), jugant de rest, i José Miguel Sastre (CPV Ondara), de mitger, es van imposar amb autoritat per 25-0 a la parella formada per Sergi Sánchez (CPV Oliva) i Marc Pons (CPV Quatretonda). L’equip campió va mostrar una gran coordinació i un alt nivell de joc durant tota la partida.
oplus_34
Posteriorment, en la final de l’Individual Sub-23, l’actual campió de la categoria, Àlex Terrades (CPV Ondara), es va imposar per 25-5 a José Ferrando, revalidant així el títol aconseguit l’any 2025. Cal destacar que Terrades viu una temporada especialment brillant, ja que enguany també s’ha proclamat campió de la Lliga Pro2 de raspall, junt amb el seu germà Marc Terrades, competint sota el nom de l’equip Ajuntament d’Ondara – Portal de la Marina.
Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, el seu responsable, Jordi Ruiz, ha volgut felicitar públicament els dos esportistes: «José Miguel i Àlex són un exemple del gran treball que es fa des de l’Escola de Pilota d’Ondara i des del club. Aquests èxits no són casuals, sinó el resultat d’anys d’esforç, constància i passió per la pilota. Per al poble d’Ondara és un orgull veure com els nostres joves destaquen al màxim nivell autonòmic». Ruiz també ha subratllat la importància del Programa de Rendiment de la Federació: «Aquest programa permet als pilotaris més prometedors entrenar i competir en un entorn d’alta exigència, amb seguiment tècnic i competicions de primer nivell. Que Ondara tinga representació i campions en aquest programa demostra que anem pel bon camí en la promoció de l’esport base».
El Programa de Rendiment de la Federació de Pilota Valenciana està orientat a detectar, formar i potenciar joves pilotaris amb projecció, oferint-los entrenaments específics, seguiment tècnic, preparació física i competicions estructurades per categories. L’objectiu és facilitar la transició dels esportistes des de l’etapa formativa fins a l’alt rendiment, i nodrir el futur de la pilota valenciana tant en l’àmbit amateur com professional. Els bons resultats en aquestes competicions permeten als esportistes accedir a la consideració oficial d’esportista d’elit, un reconeixement que facilita la seua projecció esportiva i el suport institucional.
Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha reiterat el compromís de continuar donant suport a l’Escola de Pilota, al CPV Ondara i als joves esportistes del municipi, promovent valors com l’esforç, el treball en equip i l’arrelament a la pilota valenciana.
Ondara, 24.04.26. L’Ajuntament d’Ondara ha culminat la nova ampliació del mural literari de la zona de l’O‑30, amb la incorporació d’un espai dedicat a l’escriptor i periodista ondarenc Jovi Lozano‑Seser, en el marc de les activitats del Mes del Llibre. El mural, ja finalitzat, esdevé un nou element de reconeixement a la trajectòria d’una de les veus més destacades de la literatura contemporània en valencià vinculada a Ondara.
La pintura, realitzada novament per Larouch Art de Carrer, s’integra dins del projecte iniciat l’any passat amb motiu del Dia del Llibre, que converteix l’espai públic en un lloc de memòria cultural i educativa, posant en valor figures rellevants de la creació literària valenciana. En aquest cas, el mural dedicat a Jovi Lozano‑Seser destaca com una clara aposta per la lectura com a eina de llibertat i construcció col·lectiva.
Jovi Lozano‑Seser és considerat l’autor ondarenc amb una trajectòria més premiada en llengua valenciana, amb una obra sòlida i reconeguda que ha contribuït de manera important a la difusió de la literatura en valencià i a la projecció del nom d’Ondara dins i fora del territori valencià. El mural suposa un homenatge públic a aquesta aportació literària i periodística, així com un reconeixement a la seua vinculació amb el poble.
La Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, ha destacat que amb aquesta ampliació del mural literari “continuem apostant per posar la literatura en valencià al carrer i per reconèixer figures pròximes que formen part de la nostra identitat cultural”. Segons ha explicat, “aquest projecte reforça el vincle entre cultura, espai públic i educació, i ens ajuda a transmetre referents literaris a les noves generacions”.
L’ampliació del mural literari dedicat a Jovi Lozano‑Seser se suma així al conjunt d’actes que estan omplint el mes d’abril a Ondara, reafirmant el compromís municipal amb la promoció de la lectura, la creació artística i la posada en valor del talent local.