L’AJUNTAMENT D’ONDARA AVANÇA EN LES ACTUACIONS DEL CASC ANTIC AMB UNA NOVA REUNIÓ PARTICIPATIVA I RESULTATS CONCRETS

El veïnat fa seguiment de millores ja executades i planteja noves mesures en mobilitat, enllumenat i convivència per a continuar transformant el barri

Ondara, 21.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir, 20 de maig, una nova reunió de barri amb el veïnat del Casc Antic, dins del calendari d’encontres participatius per a reforçar la comunicació directa i fer seguiment de les actuacions municipals. La sessió, que va tindre lloc a l’edifici El Prado i va estar presidida per la regidora del barri, Rosa Ana Marí, va permetre comprovar l’estat real de moltes de les demandes traslladades en reunions anteriors i avançar en noves propostes.

La trobada va destacar pel seu caràcter pràctic, amb un repàs detallat de mesures ja executades. Entre les actuacions concretes realitzades, s’ha completat la poda dels arbres del carrer La Pau (zona BBVA), millorant la visibilitat del mirall de trànsit, que a més ha sigut substituït. També s’ha actuat en la poda d’arbrat en el carrer Carlos Arniches i entorns de la passarel·la, així com en la millora de l’enllumenat, amb el canvi a llums LED al pont i la il·luminació inferior de la façana del Prado, incrementant notablement la visibilitat nocturna en aquests punts.

Altres actuacions ja iniciades o en procés inclouen la revisió de la il·luminació en carrers com Llimoner i Serra, on el veïnat havia detectat falta de lluminositat; la neteja periòdica dels punts de llum per a evitar l’acumulació de fulles; així com la intervenció en immobles en mal estat, amb treballs ja començats en una vivenda del carrer Roser per a garantir la seguretat.

En matèria de mobilitat i aparcament, es van abordar diverses problemàtiques concretes. En la plaça del Genovés, es manté oberta la gestió dels vehicles estacionats durant llarg temps, mentre que al carrer Carlos Arniches queda pendent la pintura de les places d’aparcament. A més, s’ha acordat reordenar una plaça d’estacionament en la zona de la carnisseria Picó, transformant-la en plaça per a persones amb diversitat funcional per a millorar la visibilitat en la cruïlla sense reduir l’espai disponible.

Respecte a la seguretat viària, el veïnat va insistir en la problemàtica del carrer Sant Domènec, amb excés de velocitat, vehicles mal estacionats sobre voreres i dificultats en els passos de vianants. L’Ajuntament estudiarà mesures com la instal·lació de semàfors pedagògics, la millora de la senyalització i el reforç de la vigilància policial. També es revisarà l’estat dels embornals en aquest carrer per a evitar problemes d’inundació en episodis de pluja.

Altres incidències detectades han sigut la circulació en direcció prohibida en carrers com Sant Joan de Déu, així com el pas indegut d’un autobús pel carrer Sant Domènec, qüestions que seran traslladades a la Policia Local per a la seua vigilància i control. En aquest sentit, el veïnat ha demanat també una major presència policial a peu pels carrers del Casc Antic.

Pel que fa a l’espai públic i la convivència, s’ha descartat definitivament la instal·lació de nous contenidors en la plaça del Genovés per a evitar problemes d’incivisme, i es mantindrà el sistema actual de recollida. A més, s’estudiarà la proposta veïnal de retirar un punt conflictiu d’estacionament de motos al carrer Sant Cristòfol i substituir-lo per jardineres, que serien mantingudes pel propi veïnat per a crear un espai més amable.

Entre altres demandes, també s’ha posat sobre la taula la necessitat de millorar la senyalística de carrers sense eixida, per a evitar incidències amb vehicles de repartiment, reforçar la neteja de jardineres i eliminar males herbes en zones com el Xopar.

La regidora Rosa Ana Marí ha valorat molt positivament la reunió, destacant que “són trobades molt necessàries, en les quals el veïnat participa activament, planteja problemes i també aporta solucions”. A més, ha subratllat que moltes de les actuacions requereixen terminis diferents, però que el veïnat “entén perfectament quines mesures poden executar-se de forma immediata i quines són a més llarg termini”.

La pròxima reunió del barri del Casc Antic es preveu per després de l’estiu, amb l’objectiu de poder informar de nous avanços en les actuacions i continuar treballant de manera conjunta en la millora del barri. Mentrestant, l’Ajuntament continuarà informant del progrés de les intervencions a través dels seus canals habituals.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA AVANÇA AMB EL VEÏNAT DE PAMIS EN MESURES DE MOBILITAT I MILLORA D’ESPAIS PÚBLICS

La trobada ha permés fer seguiment de mesures ja executades i continuar treballant en les principals demandes del veïnat

Ondara, 20.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dimarts 19 de maig la reunió de barri de Pamis, que va tindre lloc a l’Església de la localitat i que va estar presidida pel regidor de barri, Miguel Gomis. La trobada va comptar amb la participació del veïnat i es va desenvolupar en un ambient “prou constructiu”, segons ha destacat el regidor. Miguel Gomis ha valorat molt positivament la implicació veïnal, assegurant que “la gent ve a aportar coses, ve a donar idees, i són els que realment utilitzen els carrers i coneixen les necessitats del dia a dia”.

Durant la reunió es va realitzar un repàs de les actuacions ja executades o en marxa arran de les reunions anteriors. Entre aquestes, destaca la nova senyalització per regular l’aparcament altern en els carrers, una demanda històrica del veïnat, així com la instal·lació i reubicació de papereres. A més, també s’ha impulsat la dinamització del nucli amb la celebració recent d’una festa aprofitant l’aniversari de la Raboseta de Pamis, una iniciativa que va tindre una gran acollida: “va ser una gran festa familiar, molt bonica”, ha indicat Gomis.

Pel que fa a les principals preocupacions, el veïnat continua incidint en dues qüestions clau: la reducció del trànsit de pas i la manca d’aparcament. En aquest sentit, l’Ajuntament està treballant en la modificació de la circulació per evitar el trànsit innecessari pel nucli urbà. S’implantaran direccions úniques i restriccions d’entrada en punts concrets, especialment en l’accés des del centre comercial i des de la carretera d’accés des de Pedreguer, amb l’objectiu de reduir el volum de vehicles que travessen el poble sense necessitat. “No es tracta de fer grans desviaments, sinó d’evitar un trànsit que passa per dins del poble quan realment només suposa un minut més anar per fora”, ha explicat.

Respecte a l’aparcament, Gomis ha reconegut la dificultat d’ampliar espais disponibles, tot i que s’han estudiat diverses opcions, com la possibilitat d’habilitar solars o aprofitar un aparcament privat actualment bloquejat per qüestions bancàries, que podria aportar unes 15 places si es resol la situació.

Una altra de les qüestions destacades és la millora de l’edifici de l’antiga escoleta, que el veïnat ha proposat convertir en un espai d’ús social i d’esbarjo. En aquest sentit, el regidor ha avançat que ja s’han iniciat els tràmits per actuar en l’estructura: “ja tenim empresa per a substituir el mur interior que està en mal estat i després s’actuarà en l’interior per adaptar-lo i fer-lo accessible, amb accés per a persones amb mobilitat reduïda”.

La reunió també va servir per continuar recollint propostes i inquietuds, en una dinàmica que Gomis ha defensat com a essencial: “és molt important escoltar directament els veïns i veïnes, perquè són els que millor coneixen les necessitats del seu barri”. Finalment, el regidor ha reiterat la voluntat de donar continuïtat a aquestes trobades, amb una nova reunió prevista aproximadament en dos mesos, amb l’objectiu de presentar nous avanços i continuar treballant conjuntament amb el veïnat.

Les reunions de barri es consoliden així com una eina fonamental per reforçar la participació ciutadana i la proximitat de la gestió municipal, permetent avançar de manera coordinada en la millora de cada nucli.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA LA REUNIÓ DE LA REGIDORIA DE BARRI DE LA ZONA NORD AQUEST DIJOUS 21 DE MAIG

La trobada servirà per continuar fent seguiment de les actuacions i recollir noves propostes del veïnat

Ondara, 20.05.26. L’Ajuntament d’Ondara celebrarà aquest dijous 21 de maig la reunió de la Regidoria de Barri de la Zona Nord, una nova trobada dins de la ronda de reunions de barri impulsades durant aquest mes amb l’objectiu de reforçar la participació ciutadana i el contacte directe amb el veïnat.

La reunió tindrà lloc a les 20 hores a la Casa de Cultura i estarà conduïda pel regidor de barri, Jordi Ruiz, qui atendrà de primera mà les inquietuds, suggeriments i necessitats de les persones residents en aquesta zona del municipi.

Aquesta trobada dona continuïtat al treball iniciat en les reunions anteriors, com la celebrada el passat mes de febrer, en què ja es van plantejar diverses millores i actuacions per a la Zona Nord. Entre aquestes, destaquen accions ja executades com millores en la senyalització viària, ampliació d’aparcaments o adequació de passos de vianants, així com altres actuacions que es troben en execució o en fase d’estudi.

L’objectiu d’aquesta nova reunió és fer seguiment de les actuacions realitzades i en marxa, informar del seu estat actual i continuar recollint noves aportacions del veïnat per a seguir millorant el barri.

Les reunions de barri s’han consolidat com una eina fonamental de participació, permetent un espai directe de diàleg entre la ciutadania i l’equip de govern municipal per detectar necessitats concretes i treballar de manera conjunta en la millora de la qualitat de vida.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’anima a tots els veïns i veïnes de la Zona Nord a participar en aquesta trobada i aportar les seues propostes, recordant que la seua implicació és clau per a construir un barri millor.

AJUNTAMENT D’ONDARA

LA BIBLIOTECA D’ONDARA AMPLIA L’HORARI PER FACILITAR L’ESTUDI DURANT EL PERÍODE D’EXÀMENS I LES PAU

Ondara, 19.05.26. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Cultura dirigida per Rosa Ana Marí, ha anunciat l’ampliació de l’horari d’obertura de la Biblioteca Pública Municipal amb motiu del període d’exàmens finals dels diferents nivells educatius i de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU).

Aquesta iniciativa té com a objectiu oferir un servei més ampli i adaptat a les necessitats de l’alumnat en una època especialment exigent, facilitant un espai adequat per a l’estudi en condicions òptimes de comoditat i tranquil·litat.

La Biblioteca Municipal disposa d’instal·lacions preparades per a l’estudi, amb punts de connexió elèctrica per a dispositius electrònics i servei d’internet, fet que permet a les persones usuàries treballar amb autonomia i eficàcia.

Davant l’increment de la demanda durant aquests mesos, s’ha establit un horari extraordinari per als mesos de maig i juny de 2026:

HORARI EXTRAORDINARI:

– Dissabte i diumenge 23 i 24 de maig: de 9:30 a 20:30 hores (oberta tot el dia)

– Dissabte, diumenge i dilluns 30 i 31 de maig i 1 de juny: de 9:30 a 20:30 hores (oberta tot el dia)

– La resta de dies: matins de 9:00 a 13:30 hores i vesprades de 16:30 a 20:30 hores

Amb aquesta mesura, l’Ajuntament d’Ondara reforça la seua aposta per oferir serveis públics adaptats a les necessitats de la ciutadania, donant suport tant als estudiants com als usuaris habituals de la Biblioteca en un moment clau del calendari acadèmic.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA EL VEÏNAT DEL CASC ANTIC A UNA NOVA REUNIÓ DE BARRI EL 20 DE MAIG

La trobada permetrà fer seguiment de les actuacions i continuar recollint propostes per a la millora del barri

Ondara, 19.05.26. L’Ajuntament d’Ondara continua amb el calendari de reunions de barri del mes de maig amb la convocatòria de la trobada corresponent al Casc Antic, que se celebrarà el dimecres 20 de maig, a les 20 hores, a l’edifici El Prado, i que estarà encapçalada per la regidora del barri, Rosa Ana Marí. Aquesta sessió s’emmarca dins de la ronda de reunions impulsada pel consistori per reforçar la proximitat amb la ciutadania i mantindre un canal directe de comunicació amb el veïnat, en un espai obert al diàleg, la participació i l’intercanvi d’idees per a continuar millorant cada barri.

La reunió donarà continuïtat a l’encontre celebrat el passat mes de febrer, en el qual es va destacar una alta participació i es van abordar diferents qüestions d’interès per al Casc Antic, com la regulació d’accessos mitjançant pilons, la reorganització de jardineres al carrer Major, la millora de la seguretat i la visibilitat en cruïlles, així com actuacions en enllumenat, poda d’arbrat i manteniment urbà. En aquella trobada també es van tractar temes com la mobilitat i l’aparcament, el control de la velocitat en determinats carrers o la recollida de residus porta a porta, així com diverses propostes relacionades amb el civisme i la convivència veïnal.

La sessió del 20 de maig servirà per a actualitzar l’estat d’aquestes actuacions, informar sobre els avanços realitzats en els últims mesos i continuar recollint noves inquietuds i propostes del veïnat del Casc Antic, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats reals i seguir avançant en la millora de la qualitat de vida al barri.

Des de l’Ajuntament d’Ondara es convida a totes les veïnes i veïns del Casc Antic a participar activament en aquesta reunió, recordant que les Regidories de Barri són una ferramenta fonamental per a construir una Ondara més pròxima, participativa i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA

📢 INFORMACIÓ INSCRIPCIONS CATEGORIES INFANTILS – XXVI CURSA POPULAR D’ONDARA

Amb motiu de la celebració de la XXVI Cursa Popular d’Ondara, que tindrà lloc aquest dissabte 23 de maig de 2026, s’informa sobre el sistema d’inscripció per a les categories infantils.

Enguany, a causa de la situació actual de vaga educativa, no es distribuiran les habituals circulars en els centres escolars per a la inscripció dels xiquets i xiquetes.

Per aquest motiu, des del Club d’Atletisme Ondara s’ha habilitat un sistema alternatiu mitjançant codi QR, perquè les famílies puguen realitzar les inscripcions de manera senzilla i directa.

📍 Els codis QR estaran disponibles a l’entrada dels centres educatius:

CEIP Sanchis Guarner

CEIP Marjals

📲 A més, també es podrà accedir a la inscripció a través de la publicació en La Veu d’Ondara, on es difondrà aquest mateix enllaç.

⚠️ IMPORTANT: No s’admetran inscripcions el mateix dia de la cursa.

Des de l’organització s’anima a totes les famílies a realitzar la inscripció amb antelació perquè els xiquets i xiquetes puguen participar en aquesta gran festa esportiva.

ES PRESENTA LA 10a EDICIÓ DEL PREMI DE COMPOSICIÓ PER A DOLÇAINA I PIANO VILA D’ONDARA

La grans novetats seran l’increment de la dotació econòmica del primer premi, patrocinat per l’Ajuntament d’Ondara, i la creació d’un segon premi patrocinat per Baleària.

Ondara, 18-05-2026. El diumenge 17 de maig es va celebrar a la Casa de Cultura d’Ondara la presentació de la 10a Edició del Premi de Composició per a Dolçaina i Piano Vila d’Ondara. Les principals novetats tenen a vore amb la dotació econòmica i amb l’augment dels premis. En aquest sentit el primer premi, patrocinat per l’Ajuntament d’Ondara, estarà dotat amb 2.500 euros. A més, per a esta edició, s’ha incorporat un nou premi, dotat amb 1.000 euros, patrocinat per Baleària. I es manté el premi del públic, amb una dotació de 500 euros, que està patrocinat per la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters.

A l’acte va estar present Rosa Anna Marí, Regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, i Paco De Domingo, President de la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters. Durant la presentació es van llegir les bases del concurs; cal destacar que el termini d’admissió d’originals finalitzarà el 3 d’agost de 2026 i les obres finalistes seran interpretades per Josep Alemany i per David González el pròxim diumenge 18 d’octubre de 2026 a la Casa de Cultura d’Ondara.

Precisament el músic, compositor, director i dolçainer ondarenc Josep Alemany i el pianista David González van interpretar ahir diferents peces musicals mentre es van llegir les bases del concurs. En concret el públic present va poder escoltar «Amor a mort» d’Enric Montsant, «El Caballero y la Rosa», de Begonya González Gómez, «Valencianies» (Primer Premi del Concurs de Composició per a Dolçaina i Piano Vila d’Ondara de 2019) i les famoses «Granada», d’Agustín Lara, «Sabor a mí», del cantant mexicà Álvaro Carrillo, i «My Way» de Frank Sinatra.

DOCENTS EN VAGA TRASLLADEN LES SEUES REIVINDICACIONS A L’AJUNTAMENT D’ONDARA

Ondara, 18.05.26. Aquest matí, un grup de docents en vaga indefinida, iniciada el passat 11 de maig, s’ha concentrat davant de l’Ajuntament d’Ondara dins de la convocatòria “Docents als ajuntaments!”, una iniciativa impulsada arreu del territori per a portar les seues reivindicacions directament a les institucions locals. Una representació del col·lectiu ha sigut rebuda per l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, amb qui han mantingut una reunió en la qual han traslladat les seues demandes en defensa de l’educació pública.

Aquesta vaga indefinida del professorat valencià es va convocar després de mesos de negociacions sense acord amb la Conselleria d’Educació, i afecta tot el sistema educatiu públic no universitari. Entre les principals reivindicacions del col·lectiu docent destaquen la reducció de les ràtios a les aules; l’increment de les plantilles docents; la millora salarial i la recuperació del poder adquisitiu; la disminució de la càrrega burocràtica; així com una major inversió en infraestructures, instal·lacions i recursos educatius. Els sindicats argumenten que aquestes mesures són necessàries per a millorar tant les condicions laborals del professorat com la qualitat del sistema educatiu públic.

En el transcurs de la reunió, les i els docents han sol·licitat expressament a l’alcaldia d’Ondara que traslladara a la corporació municipal la seua crida a desbloquejar la negociació i avançar cap a un acord que millore les condicions educatives. En aquest sentit, han incidit en aspectes com la baixada de ràtios, la millora d’instal·lacions i la climatització dels centres, el reforç de plantilles i recursos o l’agilització de les substitucions, així com millores laborals per al professorat, com ara l’augment salarial o la reducció de la burocràcia. Així mateix, han apel·lat especialment als representants polítics amb capacitat d’interlocució en l’àmbit autonòmic perquè contribuïsquen a facilitar un acord positiu per al conjunt de la comunitat educativa. Seguint aquesta petició, l’alcalde d’Ondara ha traslladat el missatge a tots els regidors i regidores de la corporació municipal.

La convocatòria d’aquestes concentracions respon al lema “Plantem cara poble a poble, alcaldia a alcaldia”, amb l’objectiu de donar visibilitat al conflicte i recavar el suport institucional dels ajuntaments. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha escoltat i recolzat al col·lectiu, i s’ha agraït que hagen traslladat les seues inquietuds i propostes en una trobada marcada pel diàleg institucional.

L’encontre ha conclòs amb una foto conjunta a les portes de l’Ajuntament, en una jornada que ha reunit docents i ciutadania en defensa de l’educació pública.

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA LA REUNIÓ DE BARRI DE PAMIS EL PRÒXIM 19 DE MAIG

La trobada servirà per fer seguiment de les mesures de trànsit proposades pel veïnat i recollir noves aportacions

Ondara, 18.05.26. L’Ajuntament d’Ondara continua amb la ronda de reunions de barri corresponent al mes de maig amb la convocatòria de la reunió de Pamis, que tindrà lloc el dimarts 19 de maig a les 20:00 hores a l’església de Pamis, i que estarà presidida pel regidor de barri, Miguel Gomis.

Aquesta trobada s’emmarca dins de l’aposta municipal per reforçar la proximitat amb la ciutadania i mantindre un canal directe de comunicació amb el veïnat, oferint un espai obert a la participació per a compartir inquietuds, suggeriments i propostes de millora del barri.

La reunió també permetrà fer seguiment dels assumptes tractats en la trobada anterior, celebrada el passat mes de febrer, en què el veïnat de Pamis va consensuar diverses mesures per millorar la mobilitat i reduir el trànsit innecessari. Entre les propostes destacades, figuraven la implantació de direccions úniques en determinats vials, amb l’objectiu d’evitar el trànsit de pas i incrementar la seguretat i la qualitat de vida en la zona.

El regidor Miguel Gomis ha animat tots els veïns i veïnes de Pamis a participar en aquesta reunió «per tal de continuar avançant de manera conjunta en la millora del barri i fer seguiment de les actuacions plantejades».

Les Regidories de Barri es consoliden així com una eina fonamental de participació ciutadana, que permet escoltar de primera mà les necessitats reals de cada zona i treballar col·lectivament en la construcció d’una Ondara més pròxima i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA

GRAN HOMENATGE ALS GERMANS TERRADES AL TRINQUET D’ONDARA

El descobriment d’un cartell commemoratiu immortalitza la seua victòria en la Lliga Pro2 i el reconeixement de tot un poble

Ondara, 18.05.26. El trinquet municipal d’Ondara va acollir divendres passat un emotiu i multitudinari homenatge als germans Marc i Àlex Terrades, recents campions de la Lliga CaixaBank de Raspall Pro2, en un acte organitzat per la Regidoria d’Esports que va reunir a un nombrós públic. Aquest reconeixement institucional va posar en valor la gran temporada realitzada pels dos pilotaris ondarencs, que han portat el nom d’Ondara al màxim nivell de la pilota valenciana, convertint-se en un referent per a l’afició i per a les noves generacions.

L’acte, que va mantindre el factor sorpresa fins al final, va tindre com a moment central el descobriment d’un cartell commemoratiu amb imatges de la final guanyada, que els propis germans Terrades van destapar davant de totes les persones assistents. El cartell, que ja llueix a la paret principal del trinquet, recorda la fita aconseguida amb el següent text:

“CAMPIONS RASPALL LLIGA PRO2 2026

AJUNTAMENT D’ONDARA – PORTAL DE LA MARINA

AMB ELS JUGADORS ONDARENCS MARC I ÀLEX TERRADES

AJUNTAMENT D’ONDARA – REGIDORIA D’ESPORTS”

Aquest element simbòlic queda així integrat en el trinquet, l’espai on els dos pilotaris s’han format des de ben menuts, convertint-se en un record permanent d’un dels grans èxits recents de l’esport ondarenc.

Durant l’homenatge, el Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, va felicitar els dos esportistes i va destacar que aquest reconeixement és “més que merescut”, subratllant que els germans Terrades són “un orgull per a tot el poble” i un clar exemple de l’èxit de la base i de la gran tradició pilotària d’Ondara.

Per la seua part, Marc i Àlex Terrades van prendre la paraula per a mostrar el seu agraïment pel suport rebut, expressant que aquest homenatge al seu poble “és un orgull molt gran”. Els dos pilotaris van voler fer una menció especial a la seua família, peça fonamental en la seua trajectòria esportiva, així com a totes les persones que els han acompanyat al llarg del seu camí.

El triomf dels germans Terrades en la Lliga Pro2 arriba després d’una temporada excel·lent, en què l’equip Ajuntament d’Ondara – Portal de la Marina es va proclamar campió en la final disputada a Guadassuar, consolidant-los com dues de les grans promeses de la pilota valenciana.

L’acte va estar marcat per un ambient molt especial, amb una gran assistència de veïnat i aficionats que no van voler perdre’s aquest moment històric per a l’esport local. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha volgut reiterar l’aposta per la pilota valenciana, un esport que forma part de la identitat del municipi, i continuar donant suport als seus jugadors i a l’escola de base.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

#Ondara #PilotaValenciana #Raspall #GermansTerrades #EsportsOndara