ONDARA REFORÇA EL SEU MODEL DE CIUTAT EDUCADORA AL CONGRÉS INTERNACIONAL DE GRANOLLERS

La delegació municipal participa en una trobada amb 141 ciutats de 15 països i incorpora noves idees per a impulsar polítiques educatives, culturals i de cohesió social al municipi

Ondara, 01.06.26. L’Ajuntament d’Ondara ha participat en el XVIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores, celebrat a Granollers del 26 al 29 de maig de 2026, una trobada que ha reunit més de 1.100 representants de 141 ciutats de 15 països per reflexionar sobre el paper de les ciutats com a espais educadors, inclusius i generadors d’oportunitats.

Amb el lema “Educació i cultura a la ciutat: comunitat, sentit crític i creativitat”, el congrés s’ha consolidat com un dels principals fòrums internacionals en matèria d’educació municipal, abordant estratègies per reforçar la cohesió social, fomentar el pensament crític i impulsar la creativitat com a motor de transformació social.

Ondara ha estat representada per la Regidora d’Educació, Rosa Ana Marí, i el tècnic d’Educació i Joventut, Pedro Gil, que han destacat el gran valor d’aquesta experiència tant a nivell institucional com professional. Segons han explicat, es tracta d’una oportunitat única per conèixer projectes innovadors d’arreu del món i compartir experiències amb altres municipis. L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, va participar dijous 28 de maig en la Taula d’Alcaldes celebrada al Congrés.

Un impuls per a les polítiques municipals d’Ondara

La participació en aquest congrés permet a Ondara reforçar el seu compromís com a Ciutat Educadora, un model que entén l’educació com un eix transversal de totes les polítiques municipals, des de la cultura, l’urbanisme o la participació ciutadana fins als serveis socials o el medi ambient.

En aquest sentit, des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha posat en valor que formar part de l’Associació Internacional de Ciutats Educadores suposa integrar-se en una xarxa global de municipis que comparteixen coneixement i treballen conjuntament per millorar la qualitat de vida de la ciutadania.

A més, tal com han assenyalat els representants municipals, Ondara —tot i ser un dels municipis més menuts de la xarxa— pot beneficiar-se directament d’aquest intercanvi d’idees, adaptant experiències d’altres ciutats a la realitat local i impulsant nous projectes al municipi.

Idees i experiències aplicables a Ondara

Durant el congrés, s’han presentat més d’un centenar d’experiències educatives internacionals i s’han desenvolupat conferències, diàlegs i tallers amb experts de referència en educació, pedagogia i cultura.

Entre les principals línies de treball destacades, es troba la importància de construir comunitat i sentiment de pertinença, fomentar la convivència i crear espais de participació ciutadana. També s’ha incidit en la necessitat de potenciar el pensament crític davant reptes com la desinformació o l’impacte de les noves tecnologies, així com en el paper de la creativitat per afrontar els desafiaments del segle XXI.

En aquest sentit, la delegació d’Ondara ha remarcat que moltes de les iniciatives conegudes al congrés són extrapolables al municipi, com ara la transformació d’espais públics i escolars, els projectes participatius o la implicació de la ciutadania en el disseny de l’entorn urbà.

Una aposta de futur per a Ondara

Després de la participació en el congrés, des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha destacat que aquesta experiència servirà per continuar avançant en el desenvolupament de polítiques públiques amb una clara vocació educativa, reforçant la idea que “el poble és una gran comunitat educativa”, on s’aprén no només a les escoles, sinó també als carrers, places i espais municipals.

El congrés ha conclòs amb una declaració final que recull el compromís de les ciutats participants per impulsar l’educació i la cultura com a base de la cohesió social, fomentar el pensament crític i promoure la creativitat com a element clau per al desenvolupament de les societats.

Amb aquesta participació, Ondara reafirma la seua aposta per continuar treballant dins de la xarxa internacional de Ciutats Educadores i per aplicar, a nivell local, iniciatives que contribuïsquen a construir un municipi més inclusiu, participatiu i educador.

REGIDORIA D’EDUCACIÓ * AJUNTAMENT D’ONDARA

AMPLIAT EL TERMINI D’INSCRIPCIÓ DE GARITOS PER A LES FESTES DE SANT JAUME FINS AL DIVENDRES 5 DE JUNY

Ondara, 01.06.26. La Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara informa que s’ha ampliat fins aquest divendres 5 de juny el termini per a la inscripció anual de penyes i quintades que vulguen instal·lar garito durant les Festes de Sant Jaume 2026.

El període d’inscripció estarà obert fins al 5 de juny de 2026, amb l’objectiu de garantir una òptima organització de les activitats festives i una correcta planificació dels espais.

Totes les penyes i quintades interessades hauran de formalitzar la seua inscripció mitjançant el formulari oficial, que haurà de ser enviat abans del 5 de juny de 2026, data límit.

L’accés al formulari es pot fer escanejant el codi QR del cartell o directament a través del web: https://santjaume.ondara.org/

Des de la Regidoria de Festes s’anima a tots els col·lectius festers a participar activament en les Festes de Sant Jaume 2026, contribuint a mantindre l’esperit festiu, la convivència i el bon desenvolupament de la programació.

REGIDORIA DE FESTES I TRADICIONS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA CONTINUA MILLORANT LA SEGURETAT DE LES ENTRADES DE BOUS DE SANT JAUME

El recorregut compta ja pràcticament en la seua totalitat amb barreres de ferro semi-fixes

Ondara, 28.05.26. La Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Miguel Gomis, ha informat que hui s’ha dut a terme la instal·lació de noves barreres de ferro en el tram del carrer Sant Vicent amb la Plaça Major, al costat de la Casa de Cultura, dins dels treballs de millora del circuit de les entrades de bous de les Festes Populars de Sant Jaume.

En aquest punt s’ha col·locat una nova barrera metàl·lica que permetrà tancar el recorregut amb major seguretat durant la celebració dels actes taurins i, al mateix temps, facilitar una obertura ràpida per al pas de vehicles una vegada finalitzada l’entrada, millorant així la funcionalitat i la mobilitat en la zona en pocs minuts.

Amb aquesta actuació, el recorregut de les entrades de bous queda pràcticament completat amb barreres de ferro semi-fixes, que en els últims anys han anat substituint progressivament les tradicionals barreres portàtils de fusta. Aquesta millora s’ha implantat en diferents punts del circuit, com el carrer de la pujada de Sant Joan, la Baixada de la Puríssima, així com en el tram final de Pintor Segrelles i l’accés a la plaça de bous.

Segons ha assenyalat el regidor Miguel Gomis, aquestes actuacions responen a l’objectiu de millorar de forma progressiva la seguretat de tot el recorregut, tant per als participants com per al públic assistent. Únicament es mantindran barreres de fusta en el tram de l’O-30, Font de la Carxofa i General Bosch, ateses les seues característiques com a espai obert, que impossibiliten la instal·lació de sistemes fixos. Aquesta millora era una reivindicació tant de l’organització com dels aficionats taurins, amb la finalitat de reforçar les condicions de seguretat en els actes de bous i vaques de les festes.

Les barreres s’han instal·lat hui per part del ferrer i la brigada municipal per a comprovar el seu correcte ajust i funcionament, i seran retirades temporalment fins al muntatge definitiu de cara a les Festes Populars de Sant Jaume, que enguany se celebraran del 17 al 26 de juliol.

REGIDORIA DE FESTES I TRADICIONS · AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ANIMA LA CIUTADANIA A PARTICIPAR EN LA GRAVACIÓ DEL PROGRAMA TELEVISIU “EL PRECIO JUSTO”

L’Ajuntament ofereix transport en autobús per a les persones seleccionades en aquesta experiència televisiva a Madrid

Ondara, 28.05.26. L’Ajuntament d’Ondara anima la ciutadania a inscriure’s per a participar en la gravació del conegut programa de televisió “El precio justo” de Telecinco, després que el municipi haja sigut seleccionat per formar part d’aquesta experiència televisiva.

La gravació tindrà lloc el pròxim dimarts 16 de juny a Boadilla del Monte (Madrid), i des del consistori es considera aquesta iniciativa com una oportunitat per donar visibilitat a Ondara i projectar la imatge del municipi a nivell estatal, a través de la participació dels seus veïns i veïnes en un programa de gran difusió.

Les persones participants podran prendre part en la gravació com a públic o com a possibles concursants, vivint una jornada diferent i divertida vinculada al món de la televisió.

Per a facilitar la participació, l’Ajuntament posarà a disposició de les persones inscrites un autobús d’anada i tornada. L’eixida des d’Ondara està prevista a les 8:30 hores, mentre que la tornada des de Madrid serà aproximadament a les 22:15 hores. El nombre de places està limitat a 55 persones, i la inscripció es realitza mitjançant un formulari de preinscripció. En cas que la demanda supere les places disponibles, aquestes s’assignaran per ordre d’inscripció, quedant la resta de sol·licituds en llista d’espera.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’anima a la població a aprofitar aquesta oportunitat única per representar el municipi en televisió, compartir una experiència col·lectiva i gaudir d’una jornada diferent. Tal com destaquen des de l’organització, “potser no ens emportem l’aparador, però el viatge i les rialles segur que no tenen preu”.

Les persones interessades poden formalitzar la seua preinscripció a través del formulari habilitat: https://forms.office.com/e/QLwynHwMp4

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACULL HUI UNA CAMINADA REIVINDICATIVA PER DEFENSAR L’EDUCACIÓ PÚBLICA

La mobilització recorrerà els centres educatius i donarà veu a docents i famílies davant la situació actual del sistema educatiu

Ondara, 28.05.26. Ondara acull hui dijous 28 de maig una caminada reivindicativa en defensa de l’educació pública, impulsada per les assemblees docents de l’IES Xebic, el CEIP Sanchis Guarner i l’Escoleta Infantil Joaquina Gavilà, amb la col·laboració de les AFAs i la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ondara. La marxa, oberta a tota la comunitat educativa, començarà a les 18:30 hores des de la zona de Les Marjals i recorrerà els diferents centres educatius del municipi —amb pas per l’Escoleta i el CEIP Sanchis Guarner— fins arribar a l’IES Xebic, on es llegirà un manifest. A més, la iniciativa comptarà amb la participació de comunitats educatives d’altres localitats pròximes, com El Verger i els Poblets, que se sumaran durant el recorregut.

Segons han explicat en una entrevista a Ràdio La Veu d’Ondara Mari Pons, orientadora del CEIP Sanchis Guarner; Vero Crespo, representant de l’assemblea docent de l’IES Xebic; Toni Grimalt, de l’assemblea docent del CEIP Sanchis Guarner; i Paula Ruiz, presidenta de l’AFA del centre, la iniciativa naix amb l’objectiu de “ajuntar tota la comunitat educativa” i canalitzar el suport que moltes famílies han expressat al professorat en el context de la vaga educativa.

Entre les principals problemàtiques exposades pel professorat destaca la massificació de les aules, amb classes que poden arribar als 30 alumnes, fet que dificulta l’atenció individualitzada. A això se suma la creixent diversitat de l’alumnat i l’increment de necessitats educatives específiques, que segons denuncien no compta amb els recursos humans necessaris. També s’ha posat de manifest la falta de professionals especialitzats, com personal de pedagogia terapèutica, audició i llenguatge o fisioterapeutes, així com les dificultats per garantir totes les sessions que requereix l’alumnat, cosa que limita una inclusió educativa real.

En el cas de l’IES Xebic, s’ha incidit en els problemes d’infraestructures, amb instal·lacions afectades per filtracions quan plou i manca d’espais davant el gran nombre d’alumnat, així com en les dificultats de convivència derivades d’aquesta situació. Un altre dels aspectes destacats és l’excés de burocràcia que recau sobre el professorat, amb múltiples tràmits i documents que dificulten dedicar més temps a la tasca educativa.

En el context de la vaga educativa, el col·lectiu docent reivindica millores globals del sistema, incloent també la reducció de ràtios i millors condicions laborals, més enllà de les qüestions salarials.

Per la seua part, les famílies han expressat un ampli suport a les mobilitzacions. En aquest sentit, Paula Ruiz ha assenyalat que “els docents estan lluitant pels nostres fills i filles” i ha remarcat que moltes de les reivindicacions, com la reducció del nombre d’alumnes per aula, són compartides pel conjunt de la comunitat educativa.

La caminada culminarà amb la lectura de manifestos per part de representants de cada centre educatiu, exposant les seues necessitats. A més, les AFAs oferiran aigua, polos i berenar a les persones participants.

Amb esta acció, la comunitat educativa d’Ondara convida a la ciutadania a sumar-se a una mobilització que pretén defendre una educació pública, inclusiva i de qualitat.

TORNA L’AMBIENT DELS DIJOUS AMB “ONDARA ES DESTAPA” PRIMAVERA 2026

La ruta gastronòmica se celebra fins al 25 de juny amb deu establiments i un preu únic de 4 euros

Ondara, 28.05.26. Ondara torna a viure l’ambient dels dijous amb una nova edició de la Ruta de la Tapa “Ondara es destapa” – Primavera 2026, una iniciativa amb la qual es pretén impulsar l’hostaleria local i dinamitzar l’activitat econòmica i social del municipi.

Hui dijous, la ciutadania pot gaudir novament de la ruta, que se celebra tots els dijous fins al 25 de juny, oferint una tapa especial més beguda al preu únic de 4 euros en cadascun dels establiments participants. En aquesta edició participen un total de 10 bars i restaurants d’Ondara: Allibaixbar-El Racó d’Omaira, D’Irio, Bar La Dinaora,-Bergante, Ca Ivan, Bar El Bosc, Bar Prado, La Plassa, El Parche (sabor colombià), Ramis Hotel i Friends Bar.

La Ruta de la Tapa convida la ciutadania a tastar totes les propostes gastronòmiques, votar per les tres millors tapes i entrar en el sorteig d’un sopar per a dues persones al local guanyador. Per a participar en el sorteig, caldrà completar i dipositar el passaport de la ruta a l’Espai Català fins al 6 de juliol.

La Regidora de Promoció Econòmica, Raquel Mengual, ha destacat que “aquesta iniciativa és una aposta clara pel comerç de proximitat i pels negocis hostalers del municipi, alhora que permet gaudir de la gastronomia local i convertir els dijous en un espai de trobada i convivència”.

La Ruta de la Tapa “Ondara es destapa” compta amb el suport de l’Ajuntament d’Ondara, la Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme i l’ADL, consolidant-se com una de les accions de dinamització econòmica més esperades de la primavera al municipi.

REGIDORIA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA · AJUNTAMENT D’ONDARA

LA REGIDORIA D’ESPORTS D’ONDARA FELICITA EL JOVE ESPORTISTA SAMUEL ANDRÉS MOLINA PEL SEU DOBLET D’OR EN L’AJP TOUR D’ALACANT

Ondara, 27.05.26. La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara vol felicitar públicament el jove esportista ondarenc Samuel Andrés Molina pels excel·lents resultats aconseguits en l’AJP Tour Alacant de Brazilian Jiu Jitsu, celebrat el passat 24 de maig a la Ciutat Esportiva de La Nucia. Samuel Andrés Molina, alumne de l’acadèmia Zfight Dénia, va realitzar una actuació destacada en una competició de caràcter internacional, proclamant-se bicampió en la categoria de -45 kg cinturó gris. El jove lluitador va aconseguir la medalla d’or tant en la modalitat GI (amb kimono) com en NO GI (sense kimono), demostrant un gran nivell tècnic, versatilitat i domini sobre el tatami. Aquest èxit consolida la trajectòria ascendent de l’esportista ondarenc, que ja havia obtingut recentment excel·lents resultats en la Kimura Cup de Mutxamel, amb una medalla d’or i una de bronze.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha volgut destacar que “és un orgull per al nostre poble comptar amb esportistes com Samuel, que amb esforç, dedicació i disciplina estan aconseguint resultats molt importants en competicions de gran nivell i projecció internacional”.

Després d’aquest nou èxit, Samuel Andrés continua la seua preparació amb l’objectiu posat en la seua pròxima gran cita esportiva, la prestigiosa World Cup 2026 de Brazilian Jiu Jitsu, que també se celebrarà a La Nucia.

Des de la Regidoria d’Esports d’Ondara es felicita novament Samuel Andrés Molina i se li desitgen molts més èxits en la seua prometedora trajectòria esportiva.

REGIDORIA D’ESPORTS – AJUNTAMENT D’ONDARA

EL VEÏNAT DEL BARRI DEL CEIP SANCHIS GUARNER CONSTATA L’AVANÇ DE LES ACTUACIONS MUNICIPALS EN LA REUNIÓ DE BARRI DE MAIG

La trobada ha permés fer balanç de les millores executades i continuar incidint en qüestions de convivència i civisme

Ondara, 27.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dimarts 26 de maig la reunió de barri corresponent a la zona del CEIP Sanchis Guarner i l’avinguda Marina Alta, amb la qual es tanca la ronda de trobades participatives del mes de maig, emmarcades en el programa de Regidories de Barri. La reunió, celebrada al Centre Social i encapçalada per la regidora de barri, Raquel Mengual, va tindre un caràcter eminentment de seguiment de les actuacions realitzades arran de les demandes traslladades pel veïnat en anteriors sessions, així com de recollida de noves inquietuds.

Segons ha explicat la regidora, la valoració general de la trobada va ser “molt positiva”, destacant que el veïnat “està content perquè veu que se l’escolta i que moltes de les seues peticions es van materialitzant, especialment aquelles del dia a dia”. En aquest sentit, es va informar de diverses actuacions ja executades, com ara el repintat de places d’aparcament en el carrer Pintor Sorolla per a millorar l’ordenació i evitar estacionaments incorrectes, així com la instal·lació d’elements dissuasius en la vorera de l’avinguda Marina Alta per a impedir la invasió de l’espai per als vianants.

En matèria d’enllumenat, es va donar compte de la instal·lació de noves faroles en punts concrets i de la planificació per a renovar la il·luminació en zones com l’avinguda Marina Alta o l’entorn del centre de salut, atés que es tracta d’actuacions que requereixen tramitació tècnica i projectes previs. També es va explicar el procediment per a la substitució de lluminàries, que es realitza de manera agrupada per optimitzar recursos.

Altres millores tractades van ser la reparació de voreres en diversos carrers del barri, com el carrer Sant Jaume o el carrer Dénia, així com la voluntat municipal d’abordar actuacions de major envergadura en matèria d’accessibilitat i manteniment urbà a mitjà termini.

Durant la reunió, també es va informar de la situació de diversos punts de recàrrega de vehicles elèctrics instal·lats per una empresa externa, que actualment no estan operatius ni compleixen els requisits del contracte. En aquest sentit, l’Ajuntament ha iniciat els requeriments corresponents i no descarta la seua retirada.

Pel que fa a les noves intervencions del veïnat, gran part de les aportacions es van centrar en qüestions de convivència i civisme. Entre les inquietuds plantejades destaquen els problemes derivats del soroll, l’incorrecte estacionament o l’ús inadequat dels espais públics. També es va incidir en la necessitat de reforçar el comportament cívic en relació amb la neteja, especialment pel que fa a la deposició de residus fora dels contenidors o la no recollida d’excrements de mascotes. En aquest sentit, Raquel Mengual va remarcar que “no es tracta tant d’un problema de neteja com d’incivisme”, apel·lant a la responsabilitat compartida per a mantindre el municipi en bones condicions: “No és més net qui més neteja, sinó qui no embruta”.

La reunió també va servir per a reforçar el canal directe de comunicació entre Ajuntament i ciutadania, ja que, tal com es va assenyalar, les aportacions del veïnat —tant en les reunions com en el dia a dia— resulten fonamentals per a detectar necessitats i actuar amb major rapidesa.

Amb aquesta sessió es dona per finalitzada la ronda de reunions del mes de maig, consolidant aquesta iniciativa com un espai de participació activa i proximitat. La pròxima convocatòria per al barri del Sanchis Guarner es preveu, en principi, després de l’estiu, amb l’objectiu de continuar fent seguiment de les actuacions i avançant en la millora del barri.

AJUNTAMENT D’ONDARA

Escoleta Infantil Estiu 2026 a Ondara

🌞 Escoleta Infantil Estiu 2026 a Ondara 🚀

L’Escoleta Infantil Municipal d’Ondara organitza una nova edició de l’escoleta d’estiu, dirigida a xiquets i xiquetes d’1 a 3 anys matriculats en el curs 2025-2026. Enguany, sota la temàtica “Estiu interestel·lar”, els més menuts gaudiran d’un estiu ple d’activitats i diversió.

📅 Dates: de l’1 de juliol al 31 d’agost de 2026

📍 Lloc: Escoleta Infantil Joaquina Gavilà

🕗 Horari: de 7.30 h (matinera) o de 9.00 a 14.00 h

💰 Preus:

  • Quinzena: 60 €
  • Mes (juliol o agost): 110 €
  • Tot l’estiu (juliol i agost): 200 €

📝 Preinscripcions: de l’1 al 5 de juny

📞 Telèfon: 687 209 749 (de 9.00 a 14.00 h)

📧 Correu: sinma@ondara.org

✅ Matriculació: del 10 al 17 de juny

Una oportunitat ideal perquè els més menuts gaudisquen d’un estiu adaptat a la seua edat en un entorn segur i educatiu. 🌈

ONDARA TRANSFORMARÀ ELS ACCESSOS DEL CEIP MARJALS AMB UNA INTERVENCIÓ INTEGRAL CENTRADA EN LA SEGURETAT I LA CONVIVÈNCIA

El projecte, actualment en fase de redacció, preveu ampliar voreres, crear zones d’ombra i regular el trànsit per garantir un entorn escolar més segur i amable

Ondara, 26.05.26. Ondara ha presentat (en la darrera reunió del Barri del Crist) el projecte de millora dels accessos al CEIP Marjals, una actuació estratègica que forma part del paquet d’inversions financerament sostenibles impulsat per l’Ajuntament amb càrrec al romanent de tresoreria. La intervenció, que compta amb una dotació inicial de 105.000 euros, es troba actualment en fase de redacció i busca transformar de manera integral l’entorn del centre educatiu, prioritzant la seguretat de l’alumnat i la qualitat urbana de l’espai. Tal com ha explicat l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, aquesta actuació respon directament a les necessitats detectades tant per la comunitat educativa com pel veïnat del Barri del Crist, en el marc de les reunions de participació ciutadana. “Es tracta de donar resposta a un espai clau en el dia a dia de moltes famílies, fent-lo més segur, accessible i digne”.

Una reorganització total de l’espai escolar

El projecte planteja una reorganització completa dels accessos al col·legi Marjals. Un dels principals objectius és millorar la mobilitat en una zona que actualment presenta dificultats, especialment en horaris d’entrada i eixida, quan el trànsit queda pràcticament bloquejat durant tota la jornada escolar. Per això, es preveu crear un vial que només es tancarà puntualment en moments concrets —com ja ocorre en altres centres—, permetent així compatibilitzar la seguretat escolar amb la circulació dels veïns i serveis.

A més, la intervenció inclou la incorporació d’una línia d’aparcament regulat, que facilitarà parades curtes i millorarà l’ordenació del trànsit en la zona, així com una ampliació significativa de les voreres per donar més espai als vianants.

Més seguretat i un entorn més humà

Un altre dels eixos del projecte és la humanització de l’espai. Les noves voreres es dissenyaran com un entorn més amable, amb arbrat, zones d’ombra, mobiliari urbà i espais d’estada que permetran convertir l’accés al centre en un lloc de convivència.

A més, la disposició dels vehicles aparcats actuarà com a barrera de protecció entre la calçada i l’alumnat, reforçada amb altres elements de seguretat com jardineres o separadors, per evitar eixides directes cap a la carretera.

Segons ha remarcat José Ramiro, “l’objectiu és que l’entorn escolar deixe de ser només un punt de pas i es convertisca en un espai pensat per a les persones, especialment per als xiquets i xiquetes”.

Una inversió dinàmica dins d’un pla més ampli

El projecte del CEIP Marjals s’emmarca dins d’una inversió global d’1,15 milions d’euros destinada a actuacions financerament sostenibles fins a l’any 2027. Es tracta d’inversions que no generen despeses futures de manteniment elevades i que responen a demandes reals de la ciutadania.

En este sentit, l’alcalde ha avançat que el pressupost inicial del projecte podria incrementar-se durant la fase definitiva de redacció per tal d’incorporar millores detectades pels tècnics municipals, fins i tot en uns 45.000 o 50.000 euros més, ajustant-se amb altres partides del mateix pla inversor.

Amb aquesta actuació, l’Ajuntament d’Ondara reafirma la seua aposta per la millora dels entorns educatius i per una planificació urbana centrada en la seguretat, l’accessibilitat i la qualitat de vida de la ciutadania.

AJUNTAMENT D’ONDARA