ONDARA, PER UNA AP-7 LLIURE I GRATUÏTA

  • Ondara se suma a la reclamació de la Generalitat Valenciana i dels Ajuntaments de liberalitzar i fer gratuïta l’AP-7

  • L’Ajuntament d’Ondara ja va aprovar en ple una moció demanant el rescat de l’autopista

Ondara, 19.05.17. L’Ajuntament d’Ondara, representat pel seu Alcalde, Zeus Serrano, va formar part ahir de la reivindicació de la Generalitat Valenciana i dels Ajuntaments per a la liberalització de l’AP-7. La seu de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, a València, va acollir ahir la primera reunió de treball, encapçalada per la Consellera de l’àrea, Maria José Salvador i els Alcaldes i representants d’una vintena d’Ajuntaments del País Valencià, segons ha indicat Zeus Serrano; entre ells, quatre de la Marina Alta: Dénia, Ondara, Xàbia i Gata de Gorgos. L’objectiu de la Generalitat Valenciana i dels Consistoris dels municipis afectats per aquesta infraestructura viària de peatge, és fer front comú per a exigir al Ministeri de Foment una AP-7 lliure i gratuïta, a partir del 31 de desembre de 2019, quan finalitze la concessió.

170518_Reunion_alcaldes__AP7

Cal recordar que l’Ajuntament d’Ondara persegueix aquest objectiu des de fa temps; de fet, ja va aprovar per unanimitat en el ple del 25 de febrer de 2016, una moció referent al rescat de l’AP7, acordant demanar al Govern Estatal que garantisca el rescat de la concessió de l’AP7 en la data prevista per a la seua extinció (2019), sense pròrroga possible, de manera que “es corregisca la discriminació negativa que pateixen les comunicacions en el nostre territori”. També s’instava al govern estatal a rescatar aquells trams de l’AP7 l’alliberament dels quals és una necessitat immediata (especialment l’Alt Maestrat, la Safor i la Marina).

ple febrer 2016 unanimitat

La Consellera Maria José Salvador va manifestar ahir en la reunió amb els Alcaldes la “falta de planificació del Ministeri a dos anys que vença la concessió”. Malgrat que la concessió de l’AP-7 caduca en 2019, el Ministeri de Foment “encara no ha emprés cap acció per a la seua liberalització”. Enfront d’això, va exposar que el Consell “treballarà perquè l’ús d’aquesta infraestructura deixe de costar diners als ciutadans en el termini més breu possible”. Per aquest motiu, va anunciar, la Generalitat ha pres la iniciativa en aquest assumpte, amb el compromís d’elaborar un document sobre els accessos necessaris per a quan es liberalitze aquesta infraestructura; un document que s’abordarà conjuntament amb els ajuntaments i es traslladarà al Ministeri.

Respecte d’això, l’Alcalde d’Ondara, Zeus Serrano, ha volgut matisar que “ens trobem en una comarca amb una mancança evident de comunicacions, tant a nivell ferroviari com per carreteres, el que té conseqüències a nivell econòmic i social; podríem ser més competitius quant a empreses a la nostra comarca, turisme, o desplaçaments en què hem d’invertir una gran quantia”. Des de l’Ajuntament d’Ondara, assegura “valorem positivament la iniciativa de la Conselleria, però ara cal fer extensa aquesta reivindicació a tots els representants polítics i agents socials del país”, afegint que “aquest assumpte és una mostra més de com el Govern Central maltracta les valencianes i els valencians; no hi ha un pla de suport al País Valencià; la quantia dels Pressupostos Generals de l’Estat que es destina és vergonyosa, i és una mostra més de la necessitat de lluitar per un finançament digne”.

CONDECORAT EL CAP DE LA POLICIA LOCAL D’ONDARA, TONI GALIANO

Ondara, 19.05.17. El Cap de la Policia Local d’Ondara, Toni Galiano, ha rebut recentment sengles reconeixements de l’Associació de Caps i Comandaments de la Comunitat Valenciana, i de la Comandància d’Alacant de la Guàrdia Civil.

D’una banda, dimecres passat 17 de maig, l’Associació de Caps i Comandaments de la Comunitat Valenciana (UNIJEPOLCV) va condecorar Toni Galiano amb la medalla als 20 anys de servei en la Policia Local.

RECONEIXEMENTS CAP POLICIA (2)

D’altra banda, el Cap de la Policia Local d’Ondara, Toni Galiano, va ser convidat als actes commemoratius del Dia de la Fundació de la Guàrdia Civil, que es va celebrar divendres passat 12 de maig a la Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant, on va rebre una Distinció Honorífica per haver sobreeixit en el compliment de les seues obligacions personals, i en reconeixement a la seua trajectòria professional en la Policia Local.

RECONEIXEMENTS CAP POLICIA (1)

L’Alcalde d’Ondara i responsable de la Regidoria de Seguretat Ciutadana, Zeus Serrano, que va acompanyar el Cap de la Policia Local d’Ondara en el lliurament d’aquest reconeixement, ha felicitat Toni Galiano per ambdós distincions.

LA REGIDORIA DE FESTES PRESENTA LA NOVA IMATGE DE PORTADA PER A SANT JAUME 2017

Ha sigut dissenyada amb les premisses de plasmar la festa al carrer, el concepte d’igualtat i el de festejos intergeneracionals

Ondara, 18.05.17. La Regidoria de Festes i Tradicions d’Ondara ja té portada per a les Festes Populars de Sant Jaume 2017. Enguany, s’ha volgut trencar amb la imatge que hi havia fins ara dels festejos, més digital, i apostar com a novetat pel dibuix. La portada de Sant Jaume 2017 ha sigut dissenyada amb l’objectiu de transmetre els conceptes d’igualtat i d’intergeneracionalitat de les festes de Sant Jaume, així com de festa al carrer.

presentacio portada sant jaume

Aquest matí ha sigut presentada la portada per la Regidora de Festes i Tradicions, Mª Carmen Velázquez, i el Regidor de Joventut, José Ramiro, a la Plaça de Bous d’Ondara. Segons han explicat, la nova imatge de Sant Jaume ha estat creada per la dissenyadora ondarenca Montse Castellano ( https://www.facebook.com/moksyeillustration/), que actualment treballa a Irlanda. La dissenyadora ha realitzat una innovadora creació amb el dibuix com a referent, en el que s’arrepleguen tots els conceptes que des de l’Ajuntament d’Ondara es volien transmetre; la igualtat en les festes (dones i hòmens, xiquetes i xiquets comparteixen protagonisme en les diferents activitats representatives dels festejos que es plasmen al cartell); la participació de persones de diferents edats (des d’edats ben primerenques fins a persones majors), i la festa popular al carrer.

portada sant jaume 2017

A més a més, si bé no es deixen de costat els actes taurins (atès que són part primordial de la festa popular, i així s’entén des de l’Ajuntament), si que s’han volgut potenciar un altre tipus d’activitats en la portada de Sant Jaume d’enguany, com la música (revetles i concerts), concurs de paelles, participació de penyes i quintades, coets, jornades de cau, o bous amb carretons, entre altres.

El cartell de les Festes Populars de Sant Jaume 2017 va ser traslladat prèviament al grup de recaptació de la Comissió de Sant Jaume, que va realitzar aportacions abans de la seua aprovació final.

PROHIBIDES LES CREMES AGRÍCOLES DE l’1 DE JUNY AL 16 D’OCTUBRE

La Regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament d’Ondara informa que per ordre de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural publicada en el DOGV (16-5-2017) quedaran prohibides les cremes agrícoles de l’1 de juny al 16 d’octubre de 2017.

Estarà prohibit fer foc en tot el terme municipal d’Ondara, excepte en els casos puntuals previstos en la normativa.

De l’1 de juny al 16 d’octubre de 2017 no es podrà autoritzar, en els terrenys forestals, en els contigus o amb una proximitat menor de 500 metres d’aquells, la crema de marges de cultiu o de restes agrícoles o forestals, així com la crema de canyars, canyissers o matolls.

Amb caràcter extraordinari, i únicament per raons fitosanitàries, d’investigació o altres motius d’urgència degudament justificats que no permeten el seu ajornament, es podran autoritzar cremes durant el període anterior, sempre que existisca resolució en aquest sentit de la direcció general competent en prevenció d’incendis forestals.

L’OMA OFERIRÀ EL CONCERT D’ARANJUEZ AMB LA INTERPRETACIÓ DEL GUITARRISTA MIQUEL PÉREZ PERELLÓ AQUEST DISSABTE 20 DE MAIG A L’AUDITORI D’ONDARA

L’actuació s’emmarca en els concerts programats amb motiu de la gravació del CD amb aquesta obra

Ondara, 17.05.17. Els amants de la música podran gaudir aquest dissabte 20 de maig a l’Auditori Municipal d’Ondara d’una de les obres més famoses del repertori per a guitarra i orquestra: el Concert d’Aranjuez. Es tracta de l’Homenatge a Joaquín Rodrigo emmarcat en la programació de l’OMA (Orquestra de la Marina Alta) del projecte de gravació del CD d’aquesta obra, amb el guitarrista solista dianense Miquel Pérez Perelló. L’actuació ha sigut presentada aquest matí a la Casa de Cultura d’Ondara per la Regidora de Cultura, Raquel Mengual; el director de l’OMA, Francesc Estèvez, i el guitarrista Miquel Pérez Perelló.

El Concert d’Aranjuez interpretat per l’OMA, amb Miquel Pérez a la guitarra, tindrà lloc aquest dissabte 20 de maig a les 20 hores a l’Auditori Municipal d’Ondara, amb entrada gratuïta. Una oportunitat única per a poder presenciar aquest espectacular concert amb una interpretació que ha sigut arreplegada en un CD, que eixirà pròximament, segons ha avançat el director de l’OMA, Francesc Estèvez, qui ha expressat que estan molt satisfets amb el resultat final del conegut Concert d’Aranjuez. La posada en escena serà espectacular, amb una trentena de músics de l’OMA, entre els quals es troben dues músiques d’Ondara: Paula Ortolà i Lourdes Gavilà.

El guitarrista solista, Miquel Pérez Perelló (Dénia), ha agraït a l’Ajuntament d’Ondara la programació del concert, i a Francesc Estèvez per poder gravar el CD amb el Concert d’Aranjuez, atès que és l’aspiració d’un guitarrista, en tractar-se d’una obra que combina dificultat tècnica amb coneixement per part del gran públic. Ha qualificat l’experiència de gravació com molt enriquidora, i ha aprofitat per a convidar el públic a presenciar el concert d’una obra tan emotiva i que agrada tant a tot el món, no sols als melòmans.

La Regidora de Cultura d’Ondara, Raquel Mengual, ha expressat la satisfacció de poder comptar amb l’Orquestra de la Marina Alta per a aquest esdeveniment musical a l’Auditori Municipal d’Ondara, i ha reiterat el suport del seu departament a aquesta iniciativa, aprofitant per a convidar a tota la ciutadania a assistir i gaudir d’aquest concert de gran qualitat a càrrec de músics de reconeguda trajectòria.

CARTEL CONCIERTO DE ARANJUEZ 1

LA FAMÍLIA DEL PINTOR ONDARENC MIQUEL VAQUER REALITZA UNA IMPORTANT DONACIÓ PICTÒRICA A l’AJUNTAMENT D’ONDARA

En total han donat al consistori 21 quadres que comprenen tots els períodes pictòrics de l’artista

Ondara, 17.05.17. La família del pintor Miquel Vaquer Calumarte (Ondara 1910 – València 1988) ha realitzat una important donació pictòrica a l’Ajuntament d’Ondara. En concret, a través de diverses donacions (la primera d’elles, efectuada el passat mes d’octubre arran de l’exposició temàtica sobre el pintor celebrada a la Casa de Cultura d’Ondara), s’han cedit a l’Ajuntament d’Ondara un total de 21 obres del pintor ondarenc, que comprenen totes les seues etapes pictòriques. Així ho han anunciat aquest matí l’Alcalde d’Ondara, Zeus Serrano, la Regidora de Cultura d’Ondara, Raquel Mengual i l’assessor de Patrimoni Històric, Vicent Ortuño.

donacions obres miquel vaquer (1)

Els familiars de l’artista que han realitzat la donació són tres dels seus fills (Miquel, Cristina i Mª Josep Vaquer Cirujeda) i la seua néta Natàlia Pérez Vaquer, els quals han expressat el seu desig que Ondara siga un referent de la pintura de Miquel Vaquer, amb l’esperança que es puga crear una sala d’exposició permanent dedicada a l’artista, al seu poble natal.

Les obres cedides a l’Ajuntament d’Ondara engloben el treball del pintor en tots els seus períodes històrics: un xicotet quadre pintat en 1.923, quan Miquel Vaquer tan sols tenia 13 anys, una xicoteta meravella que mostra una vista d’Ondara des de la zona de Segària amb el Montgó de fons; tres obres que són representatives de la seua època anterior i durant la seua estada a París (obres datades en 1929, 1930 i 1932); retrats de familiars i dibuixos de xiquets en la platja (època 1940-50); i algunes obres de la seua última etapa, flors i retrats, que abastaria la seua darrera etapa de 1960-70 principalment.

donacions obres miquel vaquer (2) donacions obres miquel vaquer (6)

donacions obres miquel vaquer (5)donacions obres miquel vaquer (4) donacions obres miquel vaquer (3)

Cal recordar que a l’octubre de 2016, la Casa de Cultura d’Ondara va acollir la presentació del llibre “Miquel Vaquer Calumarte. La descoberta d’un pintor ondarenc” i l’exposició de pintura amb una selecció d’obres d’aquest pintor ondarenc, que, per cert, disposa d’un carrer que porta el seu nom en el nucli urbà d’Ondara. En aquella ocasió, la família de Miquel Vaquer ja va realitzar la donació de tres obres del pintor per a la mostra: un autoretrat; un retrat de la seua dona vestida de gitana, i un altre d’una de les seues filles amb mantellina. Els familiars del pintor, després de l’acte i com a mostra d’agraïment per la mostra de pintura i el llibre, es van comprometre a realitzar noves donacions d’algunes de les seues obres per a incrementar els fons de la pinacoteca municipal amb el desig que pugen ser visitades i gaudides per totes aquelles persones interessades. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’han agraït a la família de Miquel Vaquer les noves donacions, i s’ha posat en valor el detall de donar aquestes obres d’un pintor ondarenc excepcional.

EL CONCERT “UN CANT A LA VIDA” ACONSEGUEIX RECAPTAR 2.000 EUROS PER A L’ASSOCIACIÓ ASPANION D’AJUDA ALS XIQUETS AMB CÀNCER

concert aspanion (2)

Van actuar la Banda Juvenil d’Ondara i el Cor Juvenil de l’Escola de música CODA de Gata de Gorgos

Ondara, 17.05.17. El passat dissabte 6 de maig tingué lloc el concert “Un cant a la vida”; concert benèfic per ASPANION (ajuda als xiquets amb càncer). Com no podia ser d’un altra manera, s’omplia l’Auditori Municipal d’Ondara. 400 persones pogueren veure aquest concert i la recaptació va ser de 2.000 euros, íntegres per aquesta Associació.

En aquest concert actuaren la Banda Juvenil d’Ondara i el Cor Juvenil de l’Escola de música CODA de Gata de Gorgos. Un concert molt emotiu on el públic assistent va quedar encantat de la interpretació i del repertori elegit. El més emotiu va ser poder veure com 95 xiquets ho donaren tot per donar suport a altres xiquets com ells que ho necessiten. El concert va estar dirigit per Sebastià Roig Sirerol, director de les dues agrupacions.

El concert va estar organitzat per la Escola de Música Gonzalo Ortolà (de la Unió Musical d’Ondara) i per la Escola de Música CODA de Gata de Gorgos, amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara.

ONDARA SERÀ SEU AQUEST DISSABTE 20 DE MAIG DE LES FINALS AUTONÒMIQUES DE RASPALL DELS JECV

Ahir es va signar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament d’Ondara i la Federació de Pilota Valenciana

conveni fedpival autonomic (2)

Ondara 16.05.17. La fase final Autonòmica dels XXXV Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana de raspall de 2016-2017 es disputarà aquest dissabte 20 de maig al trinquet municipal d’Ondara. Ahir es va signar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament d’Ondara i la Federació de Pilota Valenciana per a la celebració d’aquest esdeveniment a Ondara, que va ser subscrit per l’Alcalde d’Ondara, Zeus Serrano i el vicepresident de la Federació de Pilota Valenciana, Vicent Molines, en presència de la Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa. En la signatura del conveni també van estar presents membres de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara; el seu coordinador i mestre de pilota, Mateu Fornés; i representants dels equips de les tres categories en què l’Escola de Pilota d’Ondara jugarà les finals autonòmiques; Arnau Mas (benjamí), Andreu Mas (infantil) i Raül Blasco (cadet).

conveni fedpival autonomic (1)

L’Ajuntament d’Ondara, com a col·laborador de les finals autonòmiques dels XXXV JECV en la modalitat de raspall, realitza una aportació econòmica i posa a disposició de la Federació de Pilota valenciana les instal·lacions del Trinquet Municipal d’Ondara. La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha destacat que “és un orgull i un honor que Ondara siga seu d’aquest important esdeveniment esportiu del nostre esport autòcton”, i ha reiterat el suport de l’Ajuntament “per a continuar promocionant i potenciant la pilota valenciana”.

Al Trinquet Municipal d’Ondara es podrà gaudir aquest dissabte 20 de maig, des de les 9 hores i durant tota la jornada, d’unes finals autonòmiques de raspall amb la participació dels millors equips d’aquesta temporada. En total estaran presents 10 escoles i 20 equips, disputant les 10 finals Autonòmiques de la modalitat, absolutes i per la tercera plaça. Les Escoles finalistes que estaran al trinquet d’Ondara són Alcàntera-Càrcer, Beniarbeig-El Verger, Genovés, Moixent, Muro Alcoi, Oliva, Ondara, Orba, Pedreguer i Piles. Les escoles més representades en aquesta fase final són Alcàntera-Càrcer, amb quatre equips, i Ondara, Orba i Genovés, amb tres equips respectivament.

En el cas d’Ondara, participarà en la final autonòmica amb els equips benjamí, infantil i cadet B, que es van proclamar campions provincials de raspall en les finals provincials dels XXXV JECV celebrades dissabte passat 13 de maig en El Verger. Ara, aquests equips ondarencs tenen per davant el repte de lluitar per l’or autonòmic contra els millors equips de València i Castelló.

LES GIMNASTES D’ONDARA ACONSEGUEIXEN 19 PODIS EN LA III FASE DE LA VIII LLIGA COMARCAL, CELEBRADA A PEGO

escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (3) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (2)

Ondara, 15.05.17. Dissabte passat 13 de maig, Pego va acollir la tercera Fase de la VIII Lliga comarcal de les Escoles Esportives Municipals de Gimnàstica Rítmica temporada 2016-2017, en la que participen 300 gimnastes de les escoles de Dénia, Gata, Pego, Benissa, Poble Nou de Benitatxell, Xàbia, Pedreguer, Calp, i Ondara.

L’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, coordinada per Alicia Ivars i que compta com a entrenadores amb Cristina Sala, Blanca Vanaclocha, Eva Signes i Alba Fornés, va aconseguir un total de 19 podis (sent d’ells 4 individuals, 4 de conjunts, 6 de duos i 5 de trios) i sumant unes excel·lents puntuacions per a la seua classificació comarcal. La Regidora d’Esports d’Ondara, Mar Chesa, ha felicitat les gimnastes d’Ondara.

En el cas de les actuacions individuals de les alumnes d’Ondara, en categoria benjamí mans lliures, la primera va ser Roser Alemany. En aleví mans lliures, la segona classificada va ser Ana Monedero, i en categoria infantil modalitat pilota, la primera va ser Mireia Payà, mentres que en cadet modalitat cèrcol, Andrea Herrero va ser la primera classificada.

Respecte a la competició de duos, van ascendir al podi en benjamí mans lliures en primera posició Judith Ballester i Ainara Gómez, i en tercera posició Pau Mut i Zoe Barber. En aleví mans lliures, el duo d’Irene Martí i Vera Monedero va ser el primer classificat, i Ruth Almero i Sara López van ser segones. En infantil mans lliures, les terceres classificades van ser Míriam Pérez i Helena Roselló; i en cadet modalitat dos cèrcols, Angèlica Carrió i Cristina Saiz van ser les segones.

Respecte als trios, en categoria aleví, van ser segones classificades el trio de Noa Quinto, Ruth Barber i Yurena Badia. El trio d’infantil mans lliures de Mara García, María Oliver i Ainhoa Vicens van ser segones, i el de Azahar Vanaclocha, Nerea Bonet i Nerea Marca, van ser terceres classificades de la seua categoria; i en cadet tres cèrcols, Begonya Sastre, Aitana Fornés i Emma Mengual van ser primeres, i Ellie Brewer, Rosa Ana Sesé i Estela Dengra van ser terceres.

Quant a conjunts, les alumnes d’Ondara van ser les primeres classificades de la prova en Benjamí mans lliures (amb el conjunt Ondara F: Paula Giner, Elsa Femenia, Irene Rivera, Júlia Sendra i Zaira Quintanar) i en aleví mans lliures (amb l’equip Ondara K: Mireia Pons, Alma Llobell, Paula Vives, Emma Almiñana i Aina Server); la segones en benjamí mans lliures (amb el conjunt Ondara O: Iratxe Parra, Andrea Munuera, Alice Rebeca Kiss, Sara Arlandis i Mireia Ribes); i les terceres en conjunts d’infantil amb modalitat 5 pilotes amb el conjunt Ondara V (Ana Reig, Maria Llorens, Giuliana Sánchez, Júlia Signes i Andrea Almiñana).

escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (17)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (16) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (15)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (14) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (13)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (12) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (11)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (9) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (8)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (7) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (6)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (5) escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (4)escola gimnastica ondara - III fase comarcal pego (10)