EL 4t SONAFILM 2022 ES VA PRESENTAR A L’AUDITORI D’ONDARA AMB EL CONCERT DE LA UNIVERSAL CHAMBER ORCHESTRA

  • El Festival de Música de Cine de la Marina Alta 2022 comptarà amb una programació del 17 al 21 d’agost, dedicat al compositor italià Ennio Morricone
  • E20 d’agost se celebrarà a la Plaça de Bous d’Ondara el Concert a càrrec de la Universal Symphony Orchestra

Ondara, 16.05.22. Ara si, ja es pot dir que arranca oficialment la 4a edició del Sonafilm, el Festival de Música de Cine de la Marina Alta 2022. Dissabte passat 14 de maig, organitzat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara (dirigida per Raquel Mengual), es va oferir el màgic concert de la Universal Chamber Orchestra, dirigida pel seu director titular, José Martínez Colomina, a l’Auditori Municipal d’Ondara, com a preàmbul i presentació del Sonafilm 2022, que se celebrarà en el mes d’agost.

La nit va començar amb l’explicació, per part del director artístic i «alma mater» del Sonafilm, Javier Gil, sobre els detalls d’aquesta quarta edició del Sonafilm, que tindrà lloc del 17 al 21 d’agost en les localitats d’Ondara, Dénia i el Verger, amb un ventall d’actes culturals diversos, i on es podrà gaudir de 5 dies d’activitats envoltades dins de la música de cine, que tindrà enguany 2022 com a tema principal la figura del compositor italià Ennio Morricone.

A continuació, l’orquestra de cambra Universal Chamber Orchestra, va delectar al públic de l’Auditori Municipal d’Ondara (que estava de gom a gom) amb un concert de música de cine on pogueren gaudir d’un repertori molt divers i per a tots els públics. El colofó final va ser la col·laboració de la Coral «Santa Ana» d’Ondara, el Cor de Beniarbeig i el Cor de la Xara, que arrodoniren aquesta nit de pel·lícula amb la interpretació, junt a l’orquestra, de dos peces finals.

El Festival de Música de Cine de la Marina Alta 2022 comptarà amb una programació del 17 al 21 d’agost, en què destaca com a novetat la incorporació de l’Ajuntament del Verger, a més de l’Ajuntament de Dénia (que ja es va sumar en 2021 a aquest projecte musical). El IV Sonafilm estarà dedicat aquest mes d’agost a Ennio Morricone, compositor i director d’orquestra italià, conegut per haver compost la banda sonora de més de cinc-centes pel·lícules i sèries de televisió.

En el cas d’Ondara, cal destacar que el dissabte 20 d’agost 2022 se celebrarà a la Plaça de Bous d’Ondara el Concert Simfònic a càrrec de la Universal Symphony Orchestra, dins d’una setmana plena d’actes relacionats amb la música de cine, en les diferents seus del Sonafilm 2022 (Ondara, Dénia i El Verger). En el concert d’Ondara s’oferiran peces de pel·lícules com «Érase una vez en el oeste»; «Novecento», «Los Intocables», «El bueno, el feo y el malo», «Érase una vez en América», «Cinema Paraiso», «La Cosa», «Chi Mai», «La Califa», «Ecstasy of Gold»…

El programa del Sonafilm Marina Alta començarà el dimecres 17 d’agost amb la projecció a Ondara del documental «Ennio el Maestro» del director Giussepe Tornatore. El dijous 18 d’agost, El Verger acollirà el concert «Intimate Morricone» a càrrec del clarinetista José Mª Santandreu i el pianista Christian E. Zinsser. El divendres 19 d’agost la programació del Sonafilm comptarà en Dénia amb el concert de Moanin´Project amb l’espectacle «Forrest Gump Songs». Pel matí del divendres 19 d’agost, també a Dénia, s’oferirà la conferència – presentació sobre la música de cine a càrrec de Conrado Xalabarder. El dissabte 20 d’agost serà el concert a la Plaça de Bous d’Ondara. El diumenge 21 d’agost, en El Verger, tindrà lloc el concert de cambra de l’Ensemble «Mira quina Trompa», format per 15 trompistes i dirigit per Vicent Berbegal Coloma ( Trompa Solista de la Universal Symphony Orchestra).

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

Comunicat CEIP Sanchis Guarner: El CEIP Sanchis Guarner d’Ondara celebra la II Cursa Solidària Save the Children «Emergència Ucraïna. Kilòmetres de Solidaritat”

El CEIP Sanchis Guarner d’Ondara celebra la II Cursa Solidària Save the Children «Emergència Ucraïna. Kilòmetres de Solidaritat”

El CEIP Sanchis Guarner d’Ondara va realitzar el passat divendres 13 de maig la II Cursa Solidària Save the Children «Emergència Ucraïna. Kilòmetres de Solidaritat». Enguany la campanya d’aquesta ONG ha estat enfocada en el conflicte d’Ucraïna amb l’objectiu principal d’ajudar als xiquets i a les xiquetes que viuen o estan patint les conseqüències del conflicte bèl·lic.

La solidaritat i col·laboració de les famílies de l’alumnat participant va permetre recaptar 2389’5 euros, que es destinaran íntegrament a aquesta ONG pels drets de la infància. La cursa va comptar amb la participació de tot l’alumnat del Col·legi Infantil Marjals i del Col·legi de Primària Sanchis Guarner d’Ondara (646 alumnes en total), de tots els nivells (els tres d’infantil i els sis cursos de primària) celebrant-se un total de 9 curses. La cursa solidària es va realitzar pels carrers Ronda de la Generalitat, Dénia i Lepanto, finalitzant en el pati de l’escola.

De forma prèvia, es va oferir a l’alumnat una sessió d’escalfament amb ball per part d’Areli Montiel i, al finalitzar, l’AMPA del Sanchis Guarner d’Ondara va oferir fruita a tot l’alumnat com a esmorzar saludable.

L’escola Sanchis Guarner agraeix la col·laboració de la Regidoria d’Esports i Educació de l’Ajuntament d’Ondara, que va proporcionar l’arc de meta i la logística necessària, i la col·laboració de la Policia Local d’Ondara pel tancament de carrers.

 

 

* Comunicat CEIP Sanchis Guarner *

ESPECTACULAR CONCERT “PINZELLADES LÍRIQUES” A CÀRREC DEL TRIO CINDERELLA A LA CASA DE CULTURA D’ONDARA

Ondara, 16.05.22. Ahir diumenge 15 de maig, la Casa de Cultura d’Ondara va ser l’escenari de l’espectacular concert “Pinzellades líriques” a càrrec de “Trio Cinderella”. Amb Sonia Vallés, piano; Celia García, soprano i Marián Pérez, soprano.

Un acte emmarcat en la programació que ha elaborat la Regidoria de Cultura d’Ondara per a aquest mes de maig.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

#Ondara #CulturaSegura

AQUESTA SETMANA COMENÇA L’EXECUCIÓ DE LA NOVA XARXA DE PLUVIALS AL CARRER SANT DOMÈNEC, EN L’ANTIGA TRAVESSIA D’ONDARA

  • El projecte és una demanda veïnal dels residents del carrer perquè no té embornals i en cas d’intenses pluges, l’aigua entra en les vivendes
  • Es col·locaran diversos embornals per a la recollida de les aigües pluvials, que s’abocaran al barranc de l’Alberca

Ondara, 16.05.22. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Urbanisme que dirigeix Francesc Giner, començarà a executar aquesta setmana, concretament a partir de demà dimarts 17 de maig, les obres per a crear una xarxa de pluvials al carrer Sant Domènec (carrer de l’antiga travessia de la N-332 al seu pas per Ondara, que va ser reconvertit en bulevard l’any 2009, en treure el trànsit de la travessia amb la variant). Cal esmentar que dit carrer no té sistema de recollida de pluvials (no es va fer al seu dia) i no disposa de cap embornal al llarg de tot el seu recorregut; motiu pel qual, en cas d’intenses pluges, l’aigua entra inclús en les vivendes. Per això, era una reclamació i una demanda veïnal dels residents del carrer, l’execució d’un sistema de recollida de pluvials adequat a les seus característiques (té una forta pendent). Així s’ho havien transmès els residents de Sant Domènec al Regidor d’Urbanisme, Francesc Giner, que és qui ha participat en les reunions amb els veïns per a donar solució a aquesta problemàtica que arrossega el carrer des que en 2009 en van fer les obres per a posar, primer llambordes, i després, asfalt imprès, sense habilitar la corresponent xarxa de pluvials.

Les obres que comencen aquesta setmana consten de l’execució d’una xarxa de aigües pluvials. Aquest carrer disposa d’un pendent pronunciat, i es pretén canalitzar les aigües per baix del ferm. Es col·locaran diversos embornals per a l’arreplegada de les aigües que, finalment, s’abocaran al barranc de l’Alberca. En l’execució de la xarxa s’ha previst la fondària suficient per a no interferir en les escomeses de clavegueram de les vivendes.

L’empresa contractista és «Excavaciones y Desmontes Pistola». El projecte ha estat redactat per l’Oficina Tècnica Municipal. Es tracta d’unes obres finançades íntegrament per l’Ajuntament d’Ondara, amb un pressupost de 40.535 euros (amb IVA). Aquestes obres no estaven previstes en els pressupostos de l’Ajuntament d’enguany, però degut a la demanda veïnal pels problemes que estan patint, la Regidoria de Urbanisme, dirigida per Francesc Giner, ha anteposat donar una solució immediata aquest problema.

Les obres es realitzaran en les pròximes setmanes i suposaran el tall del carrer Sant Domènec al trànsit rodat, si bé les persones residents podran accedir amb els seus vehicles per a càrrega i descàrrega. Des de l’Ajuntament d’Ondara es prega a la ciutadania que es respecte la senyalització i disculpen les molèsties. Es realitzarà la corresponent desviació del trànsit rodat amb la indicació de la Policia Local.

ONDARA REPARA DIVERSOS CAMINS RURALS DE TITULARITAT MUNICIPAL

Ondara, 13.05.22. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Medi Ambient (dirigida per Pere Picornell), informa que la Brigada Municipal ha dut a terme en els últims dies la millora i reparació de diversos camins rurals de titularitat municipal, que s’han vist afectats per les pluges dels últims mesos, que havien causat desperfectes, com clots i forats en l’asfalt. Després de vàries setmanes amb pluja, aquesta setmana s’ha iniciat les tasques de reparació dels forats més important en camins.

En aquesta setmana s’han pogut reparar, d’una banda, el Camí la Mar fins encreuament camí Xàbia; des d’ací fins encreuament amb carretera Dénia. D’altra banda, des del CP. Sanchis Guarner, el camí Cementiri, Alfatares I i Alfatares II (camí vell Dénia), i part del camí Nou a Dénia. Són camins rurals amb molt trànsit de vehicles cap a les partides rurals. El Camí Alfatares connecta el casc urbà amb la partida rural; és habitualment utilitzat per caminants, i a més acull el trànsit dels veïns que van a les casetes o bancals d’aquesta partida rural. També té molta afluència en ser el camí que porta al cementeri d’Ondara.

També s’han reparat amb maquinària externa els camins de terra de Pujades, Alfatares-Edar i Almunia.

Per a les properes jornades tenen pendent la reparació en la carretera de Pamis, el camí d’accés posterior al polígon/centre comercial; la rotonda aèria, el camí Verger i acabar el camí Nou a Dénia.

Els treballs de reparació, per valor total de 3.200 euros en material, s’han executat a càrrec de la partida de “Manteniment i asfalt de camins rurals”, de l’Ajuntament d’Ondara del present exercici 2022.

EL DIJOUS 19 DE MAIG, RECOLLIDA D’ALIMENTS SOLIDÀRIA A ONDARA

Ondara, 12.05.22. La Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ondara, que dirigeix Mª Carmen Velázquez, ha impulsat una recollida solidària d’aliments per al pròxim dijous 19 de maig, que tindrà lloc al Prado en horari de 15:30 a 20:30 hores, per la entrada c/ Poeta Vicent Andrés Estellés. Aquesta recollida s’organitza per a donar suport a tots els col·lectius vulnerables que necessiten d’aliments. Els aliments recollits seran a benefici de Cáritas Ondara, Creu Roja Ondara i la associació d’Ajuda a Ucraïna del municipi.

D’aquesta manera, l’Ajuntament d’Ondara organitza aquesta recollida a fi d’ajudar a les organitzacions del poble que duen a terme una labor essencial. Es tracta d’una sessió única, i sols es recollirà aliments de primera necessitat no peribles (llet, cereals, arròs, pasta, conserves, i també es necessitaran bolquers).

La recollida solidària d’aliments tindrà lloc al Prado d’Ondara el dijous 19 de maig de 15:30 a 20:30 hores. Des de la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Ondara, s’agraeix de bestreta l’ajuda de totes les persones que puguen col·laborar en aquesta causa solidària.

REGIDORIA DE SERVEIS SOCIALS * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA REGIDORIA DE MEDI AMBIENT DE L’AJUNTAMENT D’ONDARA INFORMA QUE A PARTIR DEL 12 DE MAIG S’APLICARÀ EL TRACTAMENT CONTRA LES PANEROLES I RATES

Ondara, 11.05.22. La Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Ondara informa que aquesta setmana, a partir de demà 12 de maig 2022, es procedirà de nou a aplicar el tractament contra les paneroles i les rates de manera més intensa. Aquests terminis vénen determinats pel cicle biològic de les paneroles.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’informa que aquesta desinfecció pot motivar l’augment de paneroles en vivendes, sent una cosa habitual quan s’aplica el tractament, i aconsellen tapar buits com els sifons de piques o lavabos.

També recomanen als veïns que aprofiten aquestes dates en què l’Ajuntament està realitzant aquesta neteja i tractament, perquè facen el mateix en les vivendes particulars a fi d’aconseguir una major efectivitat en el tractament contra les paneroles. Per a això, es proposa la utilització de qualsevol dels productes habituals contra les paneroles de venda en establiments comercials, en els punts de la vivenda més problemàtics, com a patis o altres zones interiors.

EL IV ENCONTRE GENT GRAN DEL BAIX GIRONA 2022 SE CELEBRARÀ ENGUANY EL 4 DE JUNY A ONDARA I REUNIRÀ A PERSONES D’ONDARA, BENIARBEIG, ELS POBLETS I EL VERGER

Els majors podran gaudir de visita turística, monòleg, ball, dinar de germanor, exhibició de zumba i concert de bandes, en una jornada que comptarà amb photocall per immortalitzar els moments de retrobament

Ondara, 11.05.22. El dissabte 4 de juny 2022 se celebrarà a Ondara el IV Encontre Gent Gran del Baix Girona 2022; una iniciativa de germanor impulsada per Beniarbeig, Els Poblets, Ondara, i El Verger per a oferir a les persones majors d’aquests quatre pobles l’oportunitat de reunir-se, retrobar vells llaços socials, familiars i d’amistat. L’objectiu de la trobada és realitzar una diada de convivència mitjançant l’associacionisme d’una manera lúdica i festiva. El IV Encontre de Gent Gran del Baix Girona tindrà lloc en aquesta 4ª edició a Ondara, organitzat per la Regidoria del Major de l’Ajuntament d’Ondara que dirigeix Mª Carmen Velázquez. Les anteriors edicions de l’Encontre es van celebrar a El Verger (2017), Beniarbeig (2018) i Els Poblets (2019). Enguany 2022 es reprèn aquesta iniciativa amb normalitat, després de dos anys de restriccions per la pandèmia. És un esdeveniment de germanor que ha agradat moltíssim als participants d’anteriors edicions.

El IV Encontre de Gent Gran del Baix Girona se celebrarà a Ondara el dissabte 4 de juny 2022 durant tota la jornada, i comptarà amb la participació de Beniarbeig, Els Poblets, Ondara i El Verger. La presentació s’ha realitzat aquest matí al Centre Social Trini Reyes d’Ondara amb la participació de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; l’Alcalde de Beniarbeig, Juan José Mas; l’Alcalde d’El Verger, Juan Chover, i la Regidora dels Majors d’Els Poblets, Mª Victòria Tomàs (en representació de l’Alcaldessa Carolina Vives); així com la Regidora del Major d’Ondara, Mª Carmen Velázquez. En presentació han participant també els representants dels clubs de pensionistes de cada poble. Per part d’Ondara, José Antonio Fornés és el president de la Unió de Jubilats i Pensionistes d’Ondara, i Claire Befort ha sigut hui la portaveu. Per la unió de pensionistes de Beniarbeig ha participat Salvador Roselló; pels Poblets, José Moncho; i pel Verger, Immaculada Garcia. Tots els representants dels majors del Baix Girona han fet una crida a la participació dels seus veïns i veïnes, perquè puguen gaudir d’aquest encontre que els fa molta il·lusió.

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha destacat que amb l’encontre d’Ondara es tanca el cicle, perquè ja s’ha passat pels quatre pobles, i l’any que ve serà el torn novament d’El Verger, que va ser el primer dels municipis a acollir aquesta iniciativa. Ramiro ha volgut agrair la destacable tasca que realitza la UDP d’Ondara al llarg de tot l’any, realitzant activitats i generant molta vida en aquest col·lectiu. Cal recalcar que la UdP d’Ondara compta en l’actualitat amb 509 socis.

Els Alcaldes Juan Chover i Juan José Mas han lloat la celebració d’aquesta trobada de majors perquè «s’ho mereixen després de dos anys de pandèmia», i han mostrat la seua esperança en què la iniciativa es repetisca en anys venidors.

La jornada se celebrarà en Ondara el dissabte 4 de juny des de les 9:30 hores, i està previst que participen unes 400 persones (100 de cada municipi). El preu per persona serà de 5 euros (per la reserva del dinar), i cada població es farà càrrec del transport dels seus participants. En el cas d’Ondara, les persones que desitgen acudir al IV Encontre Gent Gran en Ondara poden inscriure’s en la UDP (Unió de Jubilats i Pensionistes d’Ondara) fins al dia 20 de maig, segons ha detallat la Regidoria del Major d’Ondara, Mª Carmen Velázquez.

El programa del IV Encontre Gent Gran del Baix Girona 2022 començarà amb la recepció a les 9:30 hores al Centre Social Trini Reyes. En la recepció se’ls lliurarà un regal de benvinguda a cada participant. A continuació es realitzarà una visita turística, guiada per voluntaris de la UdP, als llocs més emblemàtics del patrimoni del nucli urbà d’Ondara. A continuació, sobre les 12 hores, es realitzarà una exhibició de «zumba gold» per part de l’alumnat del curs d’Esport i Salut per a majors, que imparteix l’Ajuntament d’Ondara. Després, cap a les 12:30 hores, els participants podran gaudir de l’espectacle – monòleg de José Soldevila, a l’escenari que s’instal·larà al carrer General Bosch, al costat del Prado. A les 14 hores començarà el dinar de germanor dins del Prado. Cal destacar que s’instal·larà un photocall al Moll del Prado d’11 a 14 hores perquè els assistents puguen immortalitzar aquests moments de retrobaments. El dinar al Prado estarà amenitzat per l’orquestra «Somnis», i hi haurà ball posterior, sent el Ball una de les activitats que més èxit té en aquests encontres. Per a finalitzar, com a colofó a la jornada, els majors que ho desitgen podran assistir al concert de la Trobada de Bandes de Música que se celebrarà a la Plaça de Bous a partir de les 19:30 hores, organitzat per la Unió Musical d’Ondara.

REGIDORIA DEL MAJOR * AJUNTAMENT D’ONDARA

EL 3 DE JUNY, JORNADA DE PORTES OBERTES PER A CONÈIXER EL PROGRAMA FORMATIU DE QUALIFICACIÓ BÀSICA EN OCUPACIÓ DOMÈSTICA D’ONDARA (PFQB) 2022-2023

Ondara, 10.05.22. El PFQB, Programa Formatiu de Qualificació Bàsica en Ocupació Domèstica que s’imparteix a Ondara, oferirà el divendres 3 de juny una Jornada de Portes Obertes, a les 9:30 hores (entrada pel carrer Carlos Arniches). Amb aquesta jornada es donarà a conèixer el programa per al nou curs 2022-2023.

El curs es realitzarà des de setembre de 2022 fins a juny de 2023. Va dirigit a alumnat de 16 a 21 anys, sense el títol en la ESO, que tenen interès en millorar la seua base formativa, preparar les proves d’accés als cicles de grau mitjà, i a les proves lliures de la ESO. A més, s’inicien en el món de la cuina, i fan pràctiques en empreses relacionades en l’hostaleria i neteja.

Des del PFQB d’Ondara volen convidar a totes els i les joves entre 16 i 21 anys i a les seues famílies, que estiguen interessats en aprendre cuina, neteja o roba de la llar, que vulguen preparar-se les proves d’accés a cicles de grau mitjà, i orientar-se el seu futur acadèmic, laboral i personal, perquè acudisquen a la jornada de portes obertes. Faran tallers de cuina, de neteja i de reutilització i reciclatges de materials quotidians relacionats en la roba de llar. Tindran també taules dinàmiques de llengua, socials i ciències i d’orientació.

Les persones interessades poden acudir el proper divendres 3 de juny a conèixer aquest programa formatiu. Les inscripcions per al curs es poden realitzar en pfqb@ondara.org . Més informació en la Casa de Cultura d’Ondara, o per telèfon al 662412335.

NOU FUNCIONAMENT DELS PILARS AUTOMÀTICS RETRÀCTILS DE L’ÀREA SEMIPEATONAL DEL CASC HISTÒRIC D’ONDARA

Des de hui 10 de maig compten amb semàfors per millorar la senyalització de pas de vehicles

Ondara, 10.05.22. Des de la Regidoria de Mobilitat Urbana de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Francesc Giner, s’ha informat que des de hui dimarts 10 de maig, ha entrat en vigor la nova senyalització i instruccions de funcionament dels pilars automàtics retràctils instal·lats als carrers Roser i Escorxador. Des d’ara, s’han col·locat semàfors per indicar el pas dels vehicles. Els usuaris hauran d’activar el comandament quan es troben al costat de la línia blanca (no abans), i podran passar quan el semàfor estiga en verd i el pilar completament baixat. No es podrà accedir amb el semàfor en roig i el pilar alçat.

Els pilars automàtics retràctils es van instal·lar a l’agost de 2021 per a poder regular el trànsit en la zona del casc històric d’Ondara; concretament, a l’entrada dels carrers Escorxador i Roser (en aquest cas, en la zona després de l’encreuament amb C/Stma. Trinitat direcció C/Major). La Regidoria de Mobilitat Urbana ha recordat que la limitació de l’accés va dirigida a tot tipus de vehicles a motor, inclosos els ciclomotors.

Les persones residents poden accedir 24 hores al dia, 365 dies a l’any, amb un comandament per a accedir amb el seu vehicle. La circulació de vehicles seguix oberta amb normalitat durant l’horari comercial.

REGIDORIA DE MOBILITAT URBANA * AJUNTAMENT D’ONDARA