L’ALUMNAT DEL TALLER D’OCUPACIÓ «ET FORMEM: ONDARA APOSTEM PEL TEU FUTUR IV-V» S’ACOMIADA DESPRÉS DE 18 MESOS TREBALLANT PEL POBLE

Ondara, 01.06.22. La setmana passada va culminar el taller d’ocupació “Et Formem – Ondara apostem pel teu futur V”. La primera fase va tindre una duració de 6 mesos, i la segona, 12 mesos, pel que en total, aquest taller s’ha impartit durant 18 mesos, sent el més llarg efectuat fins a la data a Ondara. Han participat un total de 20 persones amb dificultats d’inserció laboral empadronades a Ondara, que durant aquest temps han estat contractades mitjançant un contracte de formació i aprenentatge. Aquestes 20 persones han rebut formació i han realitzat treballs com a auxiliars de vivers, jardins, conservació i millora de muntanyes. L’alumnat del taller s’ha acomiadat ara, després de 18 mesos treballant pel poble. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha volgut agrair la gran tasca realitzada pels alumnes, els quals han realitzat un treball magnífic que té un impacte real en el municipi.

El Taller d’ocupació “Et Formem – Ondara apostem pel teu futur V” ha constat de 2 fases; la primera de 6 mesos (de desembre 2020 a maig 2021), i la segona de 12 mesos (de maig de 2021 a maig de 2022). Aquest Taller d’Ocupació s’ha gestionat per l’ADL-Afic d’Ondara, amb una subvenció de 240.206,40 euros per a la primera fase, i 482.716,80 euros per a la segona (fent un total de 722.923,20 euros) concedida pel Labora – Servei Valencià d’Ocupació i Formació (Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball). El Taller d’Ocupació “Et Formem: Ondara apostem pel teu futur IV i V” s’ha finançat pel LABORA GVA, el Fons Social Europeu, i l’Ajuntament d’Ondara, sent l’aportació municipal de 35.000 euros.

Per mitjà d’aquest taller, els seus 20 integrants (10 persones contractades en el grup de l’especialitat en “Manteniment de jardins i zones verds” i altres 10 en el grup de l’especialitat “Repoblacions forestals i tractaments silvícoles” han rebut formació bàsica i també tècnica, a més de realitzar els treballs en les especialitats forestal i de jardineria. Les persones contractades han realitzat diferents labors en el parc públic Segària i en el departament de parcs i jardins municipal (com per exemple, els treballs per a la creació del nou jardí El Caragol en el parc Tossals).

En l’apartat de jardineria, s’han realitzat treballs centrats en la construcció del Parc el Caragol en la zona de Tossals. En la zona s’ha dut a terme el manteniment d’altres jardins i zones verdes municipals; replantejament i moviment de terres per a la posterior plantació d’elements vegetals, instal·lació d’infraestructures del parc; instal·lació del reg per goteig; construcció de vials, plaça i zones de descans; col·locació de pont i de l’assetjat de pals de fusta; plantació d’arbratge, arbusts, plantes i plantes hidrofites; control fitosanitari, i decoració superficial amb pedres i roques, així com la instal·lació de mobiliari urbà (bancs, taules, papereres, cartells) al Parc el Caragol.

Quant a l’apartat forestal, l’alumnat ha realitzat treballs centrats en el Parc municipal de Segària i en la Serra de Segària; treballs silvícoles: poda, tala, clares i aclarides de les masses forestals arbòries i arbustives; obertura i manteniment de vies forestals i sendes; treballs de correcció hidrològic forestal; repoblació forestal, amb arbusts i arbres autòctons, sembra i plantació; control fitosanitari forestal en plantes, sòls i instal·lacions, i maneig de tractors forestals.

Comunicat PSPV-PSOE Ondara: «La Cultura és la nostra defensa»

* Comunicat PSPV-PSOE Ondara*

La Cultura és la nostra defensa
Comunicat dels Socialistes d’Ondara en suport a la tasca de la Regidoria de Cultura arran de la denúncia presentada pel Partit Popular davant de la Fiscalia Anticorrupció

Ara fa un any, en vespres d’un estiu sanitàriament complex a causa de la COVID-19, la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara presentava una campanya destinada a dinamitzar els actius culturals de casa nostra malgrat les condicions i els protocols d’una pandèmia que havia ferit de mort el sector de la cultura i de l’oci durant més d’un any de restriccions. La Joia de la Cultura tingué la Plaça de Bous com a plataforma de les activitats i demostrà que es podia gaudir de la música, del teatre o de les presentacions literàries en un entorn segur i controlat. Fins a 32 actes realitzats entre juny i octubre de 2021 suposaren la dinamització del municipi, sobretot de l’hostaleria, després de la posada en marxa d’un protocol que ja s’havia aplicat durant 2020 en altres intervencions pioneres de la regidoria. Una programació amplíssima, valorada pel veïnat de la Marina Alta i reconeguda pels mitjans de comunicació que a, més d’estar ajustada econòmicament gràcies a l’ajut de les subvencions públiques de l’àrea, fou essencialment possible gràcies a l’esforç tècnic de coordinar i desenvolupar mes rere mes aquest ampli operatiu escènic.

Passat el temps, per als Socialistes d’Ondara és un orgull haver encapçalat aquesta política cultural tan compromesa tot i que el que no esperàvem era que la reacció paral·lela del principal partit de l’oposició fóra, lluny de valorar l’encert d’aquesta ambiciosa intervenció dins del conjunt de l’economia local, intentar deslegitimar-la per mitjà d’una de les vies més retorçudes i extremes de què disposen les agrupacions polítiques. El fet de dur fins a la Fiscalia Anticorrupció aquest gruix de contractes d’empreses al cap i a la fi locals és una decisió fins a cert punt controvertida, però el que sí que considerem inacceptable és la petició d’informació sobre la nostra regidora de Cultura i companya d’agrupació. Per al PSPV-PSOE d’Ondara, aquest modus operandi altisonant i solemne per part del PP el que pretén és subratllar que la forma és més important que un fons tan transparent com la nostra gestió dels últims set anys; és a dir, que el fet de cursar una denuncia basada en l’especulació i matisos tan subjectius com són la vida privada d’un representant polític són només maniobres de distracció per alimentar el recorregut partidista d’una campanya electoral a la qual ja fan tard.

Des del PSPV-PSOE d’Ondara no incidirem més en qüestions judicials que ja es dirimiran i arxivaran quan pertoque. El nostre objectiu amb aquest comunicat és, per una part, el de valorar la gran tasca de la Regidoria de Cultura i l’apassionada i admirable dedicació de la seua responsable, Raquel Mengual: l’artífex de la Joia de la Cultura, probablement un dels projectes culturals més reeixits durant la pandèmia dins del territori valencià. D’altra banda, l’altra motivació d’aquest comunicat és el de proclamar que els Socialistes d’Ondara continuarem defensant la Cultura tal com ho hem fet fins ara. Una Cultura de base, propera i focalitzada en els recursos culturals de proximitat. Els nostres grups, les nostres bandes, el talent de les nostres artistes i dels nostres creadors. Una Cultura que enllaça amb la promoció local i que ha situat el nostre municipi dins del mapa de les arts plàstiques i dels circuits de renom. Una Cultura ben gestionada i finançada, a anys llum del balafiament desastrós del malaurat Esclata-so: el festival amb què el Partit Popular volia menjar-se el món sense saber que el que acabaria berenant-se és la hisenda local. Més de 60.000 euros de destrossa de diners públics que testimonien la ineptitud del PP quan pretén no només fer Cultura, sinó fiscalitzar-la. Només pel funest record d’aquest greu bac dins la història de l’Ajuntament d’Ondara el PP hauria d’haver tingut el decòrum d’estalviar-se aquest episodi, més que d’Inspector Poirot, d’Inspector Gadget. Senyor Hernández, tant de bo en la seua següent ocurrència tinga en compte que dins la política local d’un poble de 7000 habitants no hi ha cabuda per a trames i intrigues fratricides com les que tenen lloc dins del seu partit a la seu de Gènova. Ací, a Ondara, som d’una altra pasta. Defensem una cultura de la contenció i l’equilibri que potser no s’adiu a la visió que vosté i el seu partit tenen de l’administració. La Cultura, sobretot la de poble, és per tant la nostra millor defensa davant d’un atac que considerem, més que desencertat, inversemblant. Si més no, aquesta desagradable circumstància el que ha aconseguit és engrescar-nos molt més del que ho estàvem a principis de legislatura. Tot passa, tal com deia Santa Teresa. El que quedarà serà la Cultura, més que cap altra cosa, i aleshores recordarem que vostés mai li van fer costat. És molt trist, senyors del PP, ser recordats com a enemics d’allò que ens fa grans.

* Comunicat PSPV-PSOE Ondara*

EL CONCURS DE TIR I ARROSSEGAMENT D’ONDARA ACONSEGUEIX RECAPTAR 1.100 EUROS EN FAVOR D’ASPANION, L’ASSOCIACIÓ DE PARES DE XIQUETS AMB CÀNCER

Ondara, 31.05.22. L’Associació de Carreters i Cavallistes d’Ondara va organitzat el passat dissabte 28 de maig el concurs federat de tir i arrossegament, modalitat barquet, que es va celebrar a l’aparcament de terra de l’entrada nord del casc urbà d’Ondara,en una àrea habilitada per l’Ajuntament amb la corresponent zona d’arrossegament delimitada i amb banderes. Aquest acte es va realitzar amb la col·laboració de la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara, que dirigeix Miguel Gomis.

Tota la recaptació aconseguida en aquest concurs federat (per mitjà del servei de barra), se destinarà íntegrament a favor de l’Associació Aspanion, Associació de pares de xiquets amb càncer de la Comunitat Valenciana. Des de l’Associació de Carreters i Cavallistes d’Ondara s’ha informat que es van aconseguir recaptar 1.100 euros en aquest concurs, i han agraït la seua contribució a tots els que van ajudar a aconseguir aquesta xifra a benefici de les famílies de xiquets amb càncer. L’Associació de Carreters i Cavallistes d’Ondara ha expressat el seu satisfacció per la bona acollida que va tenir aquest acte, tant entre el públic com entre els participants.

En total, van participar 38 animals federats en aquest concurs d’àmbit autonòmic, provinents de tots els punts de la Comunitat Valenciana (van participar de les 3 províncies). Va haver-hi 7 categories; de la primera (fins a 220 kg) a la cinquena (des de 521 Kg endavant) era per a un únic animal, i les categories 6 i 7, van ser per a arrossegament per parelles d’animals, a qui es carregava amb 1.5 kg per cada kg de pes.

El tir i arrossegament és un esport autòcton de la Comunitat Valenciana que consisteix en la carrera d’un cavall carregat amb un carro ple de sacs d’arena. En el cas del concurs d’Ondara, la modalitat va ser «barquet» en compte de carro. Aquell cavall que tarda menys temps en passar la pista, fent les parades en les banderes senyalitzades, és el guanyador i no es permet cap ajuda durant la carrera. A més, està terminantment prohibit maltractar els animals.

ONDARA LLANÇA UNA NOVA CAMPANYA DE PROMOCIÓ LOCAL “EL COMERÇ ÉS VIDA”

  • La nova campanya es desenvoluparà en dues fases, de maig a juny i de setembre a octubre
  • Els «rasques» per cada compra superior a 20 euros tindran diversos tipus de premis canviables en descomptes directes en actes culturals, bons piscina, o entrades per a concerts

Ondara, 31.05.22. “Comprant al comerç local fas una Ondara millor. El comerç és vida”. Sota aquesta premissa, l’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Promoció Econòmica que dirigeix l’Alcalde, José Ramiro, ha llançat la nova campanya de promoció econòmica local, amb la col·laboració d’ACO, l’associació de comerciants i empresaris d’Ondara.

Després de l’èxit de l’anterior edició de la campanya “El Comerç és Vida”, realitzada a l’octubre de 2021, per enguany 2022 es proposa des de la Regidoria de Promoció Econòmica d’Ondara una nova edició amb canvis: en aquesta ocasió, es fomentaran les festes locals, la cultura i l’esport, tot això relacionant-ho amb el comerç. Per a això, es fomentaran les compres en el comerç local amb incentius que seran canviables en la cultura, festes i oci d’Ondara. La sistemàtica serà molt senzilla: el client podrà obtindre un «rasca» per cada compra superior a 20 euros o diverses que sumen aquesta quantitat. Aquests rasques/bitllets, tindran diversos tipus de premis canviables en descomptes directes en actes culturals, bons piscina, entrades per a concerts, entre altres.

La campanya «El comerç és vida» tindrà dues etapes, de maig a juny i de setembre al 25 d’octubre (dia del comerç local). Les dues etapes tindran la mateixa sistemàtica. El premi final serà de 4.000 euros, distribuït en 150 vals de 10 euros (2.500 euros) per a canviar en compres en el comerç local, i un únic i gran premi de 1.500 euros, també per a compres a Ondara. S’imprimiran i distribuiran 25.000 bitllets “rasca” entre els comerços participants (hi haurà un 2% premiats). Entre aquests bitllets hi haurà 5 models premiats: bons piscina, entrades culturals i entrades per al Sonafilm, Sant Jaume i premis directes de 10 euros per a gastar en el comerç d’Ondara. A més, tots els rasques disposaran en la seua part posterior d’un espai per a introduir les dades del client i, d’aquesta manera, participar al sorteig final.

REGIDORIA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA * AJUNTAMENT D’ONDARA

EL BARRI DEL CRIST D’ONDARA CELEBRARÀ LES SEUES FESTES DEL 9 AL 12 DE JUNY 2022

Tres anys després dels últims festejos del Crist, es reprenen aquestes festes amb normalitat i amb molta il·lusió després de la pandèmia

Els Festers del Crist organitzen els festejos, que comptaran amb actes religiosos, processons, actuacions musicals i “sopars populars”

Ondara, 31.05.22. El Barri del Crist d’Ondara celebrarà del 9 al 12 de juny 2022 les seues tradicionals festes; eixes que els veïns porten ja tres anys esperant. I és que, amb la pandèmia enmig, el barri del Crist no ha pogut celebrar les seues entranyables festes des de juny de 2019. Per això hi ha moltes ganes i molta alegria per tornar a viure aquests dies de retrobament amb la normalitat i la festivitat.

Les Festes del Crist 2022 estan organitzades pels Festers del Crist 2022, amb la col·laboració de la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara. El responsable del departament, Miguel Gomis, ha agraït als Festers del Santíssim Crist de l’Agonia que hagen fet possible la celebració de les Festes del Barri del Crist 2022; un esdeveniment que anuncia l’arribada de l’estiu i suposa l’inici del calendari festiu a Ondara (sent les Festes de la Soledat i les Festes Populars de Sant Jaume el proper mes de juliol).

Les festes del Barri del Crist 2022 comptaran amb els tradicionals actes religiosos, processons, així com actuacions musicals, activitats infantils, revetles i “sopars populars”. Els festejos arrancaran el dijous 9 de juny a la nit amb el concert de la Unió Musical d’Ondara al Parc de l’Era (Concert per la Banda Juvenil i Infantil i per la Colla). El divendres 10 de juny a la vesprada serà la missa a l’Ermita del Crist i benedicció del pa. Com a novetat, per la vesprada es farà «Tardeo» amb l’actuació en directe de Black Glitter Coverband. A la nit, es podrà gaudir de la revetla amb l’orquestra Capital 90 i música electrònica amb DJ Montaner. El dissabte 11 de juny pel matí els més menuts podran gaudir del parc infantil. A les 19:30 hores serà la tradicional Ofrena amenitzada per la Colla de Dolçaines i Tabals i posterior llançaments de focs artificials. A les 22 hores hi haurà sopars populars, i després dels sopars populars als carrers, tindrà lloc l’actuació de l’orquestra Seven Crashers. La missa i la processó del diumenge 12 de juny posaran el contrapunt religiós als actes més lúdics. El Regidor de Festes i Tradicions, Miguel Gomis, ha agraït als Festers del Crist la seua implicació i el seu esforç durant tot l’any i ha recalcat el suport de l’Ajuntament a aquests festejos.

PROGRAMA FESTES DEL CRIST ONDARA 2022

DIJOUS, 9 DE JUNY

21.30 h. CONCERT de la UNIÓ MUSICAL D’ONDARA en el Parc de l’Era. Concert per la Banda Juvenil i Infantil i per la Colla. La Comissió repartirà coca i mistela.

DIVENDRES, 10 DE JUNY

12.30 h. VOLTEIG GENERAL DE CAMPANES i LLANÇAMENT de tronadors, anunciant l’inici de les festes en honor del Santíssim Crist de l’Agonia.

18.00 h. MISSA en la capella amb la IMPOSICIÓ DE MEDALLES i la benedicció del pa. Posteriorment, repartiment del PA BENET acompanyat per DOLÇAINA I TABAL.

20.00 h. TARDEO amb l´actuació en directe del grup BLACK GLITTER COVERBAND en el Barri del Crist. El servei de begudes en barra serà en benefici de la Soledat 2022.

22.00 h. SOPAR POPULAR.

23.30 h. Revetlla a càrrec del grup CAPITAL 90. En finalitzar, hi haurà música electrònica a càrrec de DJ MONTANER. El servei de begudes en barra serà en benefici de la Soledat 2022.

DISSABTE, 11 DE JUNY

08.00 h. DESPERTADA amb tronadors pels carrers del Barri del Crist acompanyada per DOLÇAINA I TABAL.

11.00 h. PARC INFANTIL Inflables per Arte Mediterráneo en els carrers d’Óscar Esplá i Ramón y Cajal (als voltants del Bar Copete’s). Es repartiran obsequis per als més menuts per cortesia d’Ale-Hop.

17.30 h. RECOLLIDA de les Festeres i Festers del Crist, Regines Major i Infantil, Corts d’Honor, Autoritats, Associacions convidades i poble en general, acompanyats per la XARANGA L’ATRIL d’Ondara.

19.00 h. SANTA MISSA en la capella del Santíssim Crist.

19.30 h. OFRENA de flors al Santíssim Crist de l’Agonia en el Parc de l’Era. En acabar l´ofrena, llançament de focs artificials i posteriorment, trasllat del Santíssim Crist a l´Església de Santa Anna.

22.00 h. SOPAR POPULAR. La Comissió repartirà taules, cadires, salmorra, coques i vi pels carrers Sant Lluís, Plaça 9 d’Octubre, Constitució, Santa Anna, Pizarro, José Iturbi, Dr. Albalat i Sant Joan de Déu. Caldrà demanar tiquet a la Comissió de Festes amb antelació.

00.00 h. Revetlla a càrrec de l’orquestra SEVEN CRASHERS en el Carrer Constitució. El servei de begudes en barra serà en benefici de la Soledat 2022.

DIUMENGE, 12 DE JUNY

08.00 h. DESPERTADA amb tronadors pels carrers del Barri del Crist acompanyada per DOLÇAINA I TABAL.

10.30 h. RECOLLIDA de les Festeres i Festers del Crist i Autoritats, acompanyats per la XARANGA L’ATRIL d’Ondara.

12.00 h. SOLEMNE MISSA en l’Església Parroquial de Santa Anna en honor del Santíssim Crist de l’Agonia, cantada pel COR PARROQUIAL d´Ondara. A continuació, visita a la Residència d’ancians per oferir un dinar als nostres majors.

14.00 h. LLANÇAMENT d’una gran traca i Vi d’Honor en el Parc de l’Era.

19.30 h. RECOLLIDA de Festeres, Festers i Autoritats acompanyats per la UNIÓ MUSICAL D’ONDARA.

21.00 h. SOLEMNE PROCESSÓ en honor del Santíssim Crist de l’Agonia acompanyats per la UNIÓ MUSICAL D’ONDARA. En acabar, nomenament de la Comissió 2023 i anunciant la fi de les festes, llançament d’un espectacular CASTELL DE FOCS ARTIFICIALS a càrrec de HNOS. CABALLER PIROTÉCNICOS.

MOLTA ASSISTÈNCIA A LA SEGONA SESSIÓ DEL CICLE CONTA HISTÒRIES PER ADULTS: “YAYERÍAS” DE FÉLIX ALBO

Ondara, 30.05.22. Des de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara s’ha proposat una nova iniciativa amb l’objectiu de potenciar l’animació a la lectura de les persones adultes. Es tracta del “Cicle de Contahistòries per adults”, que va començar a l’abril, i que té una sessió mensual durant els mesos d’abril, maig i juny. La segona sessió es va oferir el passat divendres 27 de maig i va anar a càrrec de Félix Albo, que va contar “Yayerías”, que va tindre molt bona acollida per part del públic. Va ser un espectacle de 80 minuts amb contes plens d’humor, intriga i tendresa.

“Yayerías”: Un secret de família, el silenciós soroll d’un cementeri en la nit, el record d’un besoncle, el tacte suau d’un amor ocult, un poble de 213 habitants… Un foraster, la veu ronca d’un enterrador, un grill, un mussol, l’udol planyívol d’un gos llunyà i una vetla en un xicotet poble d’interior. “Yayerías” és un espectacle absurd sobre l’emoció i la tendresa. El reflex de tot allò que tenim en comú fins i tot sense haver-ho viscut. Una mirada sobre els nostres propis estereotips socials i comportaments. Tots els elements que apareixen en les dues històries van component l’atmosfera única en la qual respiren tots els seus personatges.

La pròxima sessió de Contahistòries per adults serà «El Velatori del Tio Batiste», d’Almudena Francés, el dijous 30 de juny, a les 20 hores en la Casa de Cultura d’Ondara. Una sessió de contes construïts a partir del que m’han contat les dones de Penàguila. Un Macondo valencià en el que tot pot passar. La història de Batiste, un home que va morir tres voltes i no el van soterrar mai.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

L’ACTUACIÓ DE RECKLES I “LA LEYENDA DEL TIEMPO” A LA PLAÇA DE BOUS D’ONDARA ACONSEGUEIX RECAPTAR 2.000 EUROS A BENEFICI DE L’AECC

Ondara, 30.05.22. Ahir diumenge 29 de maig, es va oferir a la Plaça de Bous d’Ondara l’actuació musical de Reckles (Música en acústic) + “La Leyenda del tiempo” passió flamenca). Una actuació que va aconseguir omplir la Plaça de Bous d’Ondara en favor d’una bona causa, i és que l’obra es va realitzar a benefici de la Junta Local d’Ondara de l’Associació Espanyola Contra el Càncer.

A l’esdeveniment van assistir 400 persones, i es van aconseguir recaptar 2.000 euros, que es destinaran íntegrament a la investigació contra el càncer, segons ha confirmat la presidenta de la Junta Local, Mª Carmen Bisquert. L’acte estava emmarcat en la programació cultural d’Ondara per al mes de maig.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA VIBRA AMB EL FESTIVAL DE MÚSICA «INDIE», ROCK, I POP «SPRING FEST BY GEGANT» A LA PLAÇA DE BOUS

Hi havia moltes ganes i això es va notar en la participació i la recepció que va tindre aquest festival per part del públic

Ondara, 30.05.22. L’Spring Fest by Gegant a la Plaça de Bous, organitzat per la Regidoria de Cultura, que dirigeix Raquel Mengual, amb la col·laboració d’Atòmic Studio, va ser tot un èxit. Es va celebrar dissabte passat 28 de maig a la Plaça de Bous d’Ondara, com una forma de compensar per no haver-se pogut celebrar el festival Gegant en Segària per la pandèmia aquestes darreres edicions. I el resultat no va poder ser més positiu: set grups de música «indie», rock, i pop, van fer vibrar a les centenars de persones que van acudir a gaudir de la millor música en directe, en un festival que es va celebrar durant tota la jornada, des de les 13 hores i fins a les 21 hores (quan l’esdeveniment va culminar i es va transformar per a acollir la retransmissió de la final de la Champions des de la pantalla instal·lada a l’escenari). L’acte va destacar per la seua bona organització, i va coincidir a la vesprada amb la celebració de la Cursa Popular d’Ondara, el que va fer que el centre d’Ondara tinguera un gran ambient durant la jornada.

A l’Spring Fest es va portar un estil musical molt similar al Gegant: grups «indie» emergents, amb molta presència femenina; i és que les formacions de dones estan agafant molta força i això s’ha notat en aquest festival, on ha destacat aquesta presencia femenina. Quant a la procedència, les bandes venien de diferents llocs: Madrid, Catalunya, la Marina…Des de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, la seua responsable, Raquel Mengual, fa una valoració del festival molt positiva; malgrat la calor hi va haver molta gent, amb molt bon ambient i alegria. Hi havia moltes ganes i això es va notar en la participació i la recepció que va tindre aquest festival per part del públic, que va quedar encantat amb la proposta de l’Spring Fest.

Respecte els grups que van actuar, el primer va ser «Vosotras veréis» (banda madrilenya de punk i pop) van encetar el festival cal a les 13 hores; a continuació, «Secundaria» (banda d’indie-rock de Terrassa), «Guitarra es árbol» (rock punk de Pedreguer), «Alison Darwin» (banda d’indie rock de Barcelona), «Axolotes Mexicanos» (una de les bandes de referència de l’indie nacional), «Nebulossa» (trio de synthpop format pels ondarencs Mark Dasousa i María Bas, i per Ophelia Alibrando, guanyadors del premi especial del jurat en l’últim certamen d’Indie Cool, que va encantar al públic), i per culminar, «Shego» (grup madrileny de punk), que va posar el punt final a l’Spring Fest. Els Dj’s locals de Va de Rock van complementar musicalment entre grups.

L’Spring Fest by Gegant va ser un gran al·licient per a tornar a gaudir de la música en directe a Ondara; en un escenari que durant tot el dia va acollir molt bona música, amb molt bon ambient, que va comptar amb l’acompanyament de zones d’ombra, carpes amb les barres dels Festers de la Soledat 2022, i tres foodtrucks per a reposar forces.

Des de la Regidoria de Cultura s’ha volgut agrair la seua assistència a tota la gent que va participar, així com a Mark Dasousa i tota la gent que va treballar per a treure el festival endavant, i també a la Comissió de la Soledat per oferir el servei de barra.

REGIDORIA DE CULTURA* AJUNTAMENT D’ONDARA

JUAN ANTONIO FERNÁNDEZ I MARÍA ISABEL FERRER GUANYEN LA 22 EDICIÓ DE LA VOLTA A PEU A ONDARA

1.300 persones, entre xiquetes i xiquets i adults, van participar en aquesta prova tan important per al nostre poble.

La cursa, organitzada pel Club d’Atletisme d’Ondara i l’Ajuntament d’Ondara, va ser un èxit i es va poder celebrar amb tota normalitat després de 3 anys.

Ondara, 30-05-2022. La festa de l’atletisme va tornar a Ondara tres anys després i ho va fer per la porta gran ja que la 22 edició de la Volta a Peu d’Ondara, prova puntuable per al Circuit a Peu Marina Alta, va ser un èxit d’organització, de participació i d’ambient. 1.300 persones, entre xiquetes, xiquets i adults, es van posar en la línia d’eixida per a fer el recorregut que els corresponia i ho van fer amb l’alegria que suposava poder gaudir de l’atletisme amb normalitat.
La prova reina, la de 10 kms, va estar molt disputada i es va decidir en els últims moments. La victòria va ser per a Juan Antonio Fernández, del C.A.Benidorm, amb un temps de 34’01». Per darrere, a pocs metres, van arribar Youssef Ahatach, del Club Dénia Corre, amb un temps de 34’07», i Jorge Llácer, del Club Ondara Tri-Esport, que va recórrer els 10 kms en 34’13».
La primera dona va ser María Isabel Ferrer, del C.A. Llebeig de Xàbia, que va dominar la prova des del principi fins a l’acabament. El seu temps va ser de 37’17». La segona classificada va ser Cristina Roselló, del C.A. Publidom, amb un temps de 39’23», i la tercera va ser Andrea Abad, també del C.A. Publidom, que va fer un temps de 39’31».
Pel que fa als podis locals, en categoria masculina el primer classificat va ser Vicent Aparisi, seguit de José Pons i Francesc Vicent Roselló, tots ells del Club d’Atletisme d’Ondara. Mentre que en categoria femenina la primera classificada va ser Carol Hernández, seguida de Lorena Hernández i Juani Martínez, també del Club d’Atletisme d’Ondara, un club que va obtindre un altre podi, en concret el tercer lloc d’Ana María Melenchón en la categoria Veterans E Femení.
Prèviament s’havien disputat les proves en les categories prebarrufet, barrufet, prebenjamí, benjamí, aleví, infantil, cadet i juvenil, tant en femení com en masculí. Cal destacar la gran participació de xiquetes i xiquets del nostre poble i la gran victòria de l’ondarenc Roc Martí, del Club d’Atletisme d’Ondara, en la categoria cadet masculí.
Durant l’entrega de premis van estar presents José Ramiro, Alcalde d’Ondara, i Mar Chesa, Regidora d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara. Mar Chesa estava molt contenta per com s’havia desenvolupat la jornada ja que «després de 3 anys necessitàvem que el nostre poble tornara a viure una cursa com la que sempre hem conegut i s’ha demostrat que la gent tenia ganes d’atletisme». També va voler agrair l’esforç del Club d’Atletisme d’Ondara per la seua organització i a totes i a tots els col.laboradors i patrocinadors ja que «sense elles i ells aquesta cursa no seria possible». Parlem de la Policia, Protecció Civil, Associació Espanyola contra el Càncer d’Ondara, Maxima Bikes, Ondara Custom Club, Servicolor, Kefus i els voluntaris i familiars del Club d’Atletisme d’Ondara, un club presidit per Miguel Moreno.

AQUEST JUNY 2022, CONTINUA LA “CULTURA SEGURA” EN ONDARA, LA JOIA DE LA CULTURA

La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Raquel Mengual, ha donat a conèixer l’agenda cultural d’Ondara per al mes de juny de 2022, a la Casa de Cultura, Plaça de Bous, Torre del Rellotge, i l’Auditori Municipal, dins del projecte «La Joia de la Cultura».

Per alguns dels actes culturals d’Ondara caldrà reservar l’entrada a la Casa de Cultura d’Ondara o en la web de gestió d’esdeveniments locals: www.agendaondara.es .

L’avanç de la programació cultural d’Ondara per al mes de juny de 2022 és el següent :

PROGRAMACIÓ CULTURAL JUNY 2022

Del 28 de maig al 25 de juny, Torre del rellotge

EXPOSICIÓ “Bikes” de l’artista mallorquí Tomeu Estelrich Rigo

Inauguració: dissabte 28 a les 11.30h. Visites: Horari Casa Cultura

Dimecres, 1

18h – Casa de Cultura

L’Hora del Conte: “Les aventures de Sape i Xuxo” conte de titelles escrit i interpretat per Françoise Crespo

Dijous, 2

9.30h – Auditori

MÚSICA: “Concert Didàctic” a càrrec de la Banda de Música Infantil d’Ondara. Adreçat als alumnes del CEIP Sanchis Guarner

Divendres, 3

20h – Casa Cultural

PRESENTACIÓ LLIBRE “El carrer de baix”, de Vicent Flor, Premi Joanot Martorell 2021. Introducció a càrrec de Jovi Lozano-Seser

Del 3 al 27 de juny, Casa de Cultura

EXPOSICIÓ COL.LECTIVA “Art Jove a la Marina”

Inauguració: divendres 3 a les 19.30h

Visites: Horari Casa Cultura

Dissabte, 4

19.00h – Plaça de bous

MÚSICA “Festival Bandes de Música” amb la participació de Societat Musical Turisense de Turis, Societat Renaixement Musical de Vinalesa i Unió Musical d’Ondara.

Diumenge 19:30 h – Auditori

CIRC “Karpaty” a càrrec de “La Troupe Malabó”

Dimecres, 8

18h – Casa de Cultura

L’Hora del Conte: “Contes de Kamishibai” contats per Valeria Mengual

Dilluns, 13

19h – Casa Cultura

MÚSICA : “Audicions de fi de curs de Violí, guitarra, Violoncel i piano” a càrrec de “L’Escola de Música Gonzalo Ortolà”

Dimarts, 14

9.30h – Auditori Municipal

TEATRE INFANTIL “Martina i el bosc de paper” a càrrec de “L’horta Teatre”. Adreçat a alumnes d’Infantil i 1er. Cicle de Primària

Organitza: Regidoria d’Educació

Dimecres, 15

9.30h – Auditori Municipal

TEATRE INFANTIL “Ciència Club Clown” a càrrec de “Salanegra”

Adreçat a alumnes de 2on i 3er. Cicle de Primària

Organitza: Regidoria d’Educació

Dimecres, 15

18h – Casa de Cultura

L’Hora del Conte. Les Rodamons ens presenten “Gran espectacle de màgia”…. La màgia en el seu estat més sorprenent

Dijous, 16

19h – Casa Cultura

MINICONCERTS PIANO A càrrec de: Rita Sanchís Lull, Júlia Vallalta Más i Aitana Arce Boluda

ESCOLA DE TEATRE D’ONDARA:

Dissabte, 18

12h– Auditori

TEATRE “Setze Jutges” a càrrec dels Alumnes del Grup de Joves. Escola de Teatre d’Ondara.

20.30h– Auditori

TEATRE “Criatures” a càrrec dels Alumnes del Grup d’Adults. Escola de Teatre d’Ondara.

Diumenge, 19

12h– Auditori

TEATRE “Los tres pelos de oro de la cabeza del diablo” a càrrec dels Alumnes del Grup Infantil. Escola de Teatre d’Ondara.

DIRECCIÓ: ROSA CATALÁN

Dijous, 30

20h – Casa Cultural

CONTAHISTORIES PER ADULTS

Almudena Francés presenta «El vetlatori del Tio Batiste» Una sessió de contes construïts a partir del que m’han contat les dones de Penàguila. Un Macondo valencià en el que tot pot passar. L’història de Batiste un home que va morir tres voltes i no el van soterrar mai.

ENTRADA GRATUÏTA

Reserva d’entrades a la Casa de Cultura o www.agendaondara.es

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

#Ondara #CulturaSegura