ONDARA CANVIA 253 LLUMINÀRIES DE TOT EL CENTRE HISTÒRIC I D’ALTRES CARRERS DEL NUCLI URBÀ

Ondara, 21.03.23. Aquesta setmana han començat els treballs per a millorar l’enllumenat públic del casc històric i altres carrers del cas urbà d’Ondara dins del projecte de millora de l’eficiència energètica, segons ha informat el Regidor de Manteniment Públic i Serveis de l’Ajuntament d’Ondara, Pere Picornell. Segons el projecte redactat per l’Oficina Tècnica Municipal, l’Ajuntament d’Ondara ha iniciat aquesta mateixa setmana les obres, que han començat pels carrers Sol i Roser. Van a canviar-se les lluminàries dels fanals en quasi tots els carrers del casc històric, i alguns de la zona del carrer Alfatares, Tossals, Joan Gil, i Av Doctor Fleming. També les lluminàries de tipus nou del carrer Hortetes de Pamis.

En concret, se substituiran les lluminàries (el “cap” del fanal) però no els braços, de la mateixa forma que es va fer ja al Barri del Crist. Les lluminàries són molt similars a les actuals, però en versió LED. En total, es canviaran 253 lluminàries, per part de l’empresa Montajes Eléctricos ESBER, S.L., d’acord al procediment de licitació realitzat. El pressupost és de 68.530 + IVA, un total 82.921,30 euros, que se sufraga d’una subvenció que és un préstec bonificat (sense interessos) de l’IVACE, del qual la meitat és a fons perdut.

UNA TRENTENA DE PERSONES PARTICIPEN AL CURS “PODA D’OLIVERA I D’AMETLER” IMPARTIT PER LA REGIDORIA D’AGRICULTURA D’ONDARA

Ondara, 20.03.23. La Regidoria d’Agricultura de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Pere Picornell va oferir la setmana passada el curs tècnic “Poda d’olivera i d’ametler”; una formació teòrica i també pràctica que va comptar amb la participació de 32 alumnes en total.

Aquest curs, gratuït per als usuaris, es va impartir a l’Espai Jove d’Ondara els dies 14, 15 i 16 de març. organitzat per EEA Carcaixent i el Servei de Transparència de Tecnologia, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara.

La formació es va iniciar la jornada del 14 de març amb la classe de teoria de poda en el cultiu d’olivera impartida per Ricardo Bellver, tècnic especialista, seguida de la classe de teoria de poda d‘ametler. El segon dia, dimecres 15, van realitzar la pràctica de poda d’olivera. I el dijous 16, es va impartir la pràctica de poda en el cultiu d’ametler.

REGIDORIA D’AGRICULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA PISCINA MUNICIPAL D’ONDARA ARRANCA EL TERCER TRIMESTRE DEL CURS AMB LA NOVETAT DE LA PISCINA EXTERIOR COBERTA A PLE RENDIMENT

Ondara, 20.03.23. La setmana passada va arrancar el tercer trimestre del curs 2022-2023 de la Piscina Municipal d’Ondara (instal·lació gestionada per l’empresa municipal SINMA), amb la nova piscina exterior coberta climatitzada totalment operativa. Aquest nou trimestre, l’oferta de cursos i activitats ha augmentat considerablement, així com els nous serveis d’alt rendiment per a nadadors qualificats. Aquesta ampliació de serveis ve en part motivada per la utilització tot l’any de la piscina menuda exterior, ja que el seu cobriment ha permés la descongestió de la piscina principal i, per tant, que aquesta puga dedicar-se exclusivament a la natació. Si més no, els cursos d’aquagym, natació correctiva, matro-natació o natació per a xiquets es desenvolupen ara a la piscina menuda coberta.

Així mateix, per a aquest trimestre també estaran operatives tota una sèrie de millores que començaren a realitzar-se a principis d’any, tals com són el canvi i ampliació de dos acumuladors d’aigua calenta de 1500 litres; l’ampliació dels quadres elèctrics, i instal·lació d’un nou panell digital per al control de temperatura de l’aigua; cloradors automàtics per a les dues piscines; ampliació de la il·luminació d’accés a la piscina i pavelló, o la regeneració del sistema de filtració, entre d’altres intervencions.

A més a més, s’han realitzat les tasques de manteniment i reparació urgents, junt a les que no interferien en el funcionament diari de la piscina, ja que les que interfereixen directament en el servei sempre solen programar-se durant l’aturada tècnica de la piscina, la qual es realitza a la primera quinzena de setembre, moment en què no hi ha usuaris.

El Conseller Delegat de SINMA Francesc Giner, ha manifestat que «gràcies a aquestes iniciatives i a la gran tasca dels professionals de la Piscina Municipal, actualment la piscina ha augmentat el seu màxim nombre d’usuaris i usuàries, així com ha ampliat tota l’oferta disponible que ofereix la instal·lació».

SINMA ONDARA * AJUNTAMENT D’ONDARA

CREMÀ DE LA FALLA DE PAMIS 2023

La falla de Pamis tractava enguany sobre la guerra d’Ucraïna, amb un monument que simbolitzava un tanc llança míssils i altre material bèl·lic

Ondara, 20.03.23. Com marca la tradició, el passat dissabte 18 de març, vespra del dia de Sant Josep, les flames van convertir en cendres el monument faller plantat a la pedania de Pamis. Van ser moltes les persones, tant de Pamis com de la resta d’Ondara, les que van acudir a presenciar la cremà de la falla de Pamis 2023, que es va produir a les 21 hores, després del dispar d’un castell de focs artificials patrocinat per la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara (dirigida per Miguel Gomis), que també ha col·laborat en aquesta iniciativa veïnal, aportant la infraestructura, mesures de seguretat i material necessari per a la plantà. La cremà va eixir a la perfecció, i va comptar amb la col·laboració de bombers, ambulància, Policia Local i Protecció Civil d’Ondara. En l’acte també van participar els Festers de la Soledat Ondara 2023, que van muntar barra i van aprofitar per cremar el seu campanar.

La falla de Pamis estava feta de fusta, cartó, suro i pintura, de forma completament artesanal i ecològica, i havia sigut elaborada pels veïns i veïnes de la pedania de Pamis (realitzada per Miguel Tormo, Manolo Collado, José Manuel Lozano, Amado Quintero, i Ramón Morera, amb la col·laboració veïnal). La creació de la falla s’ha realitzat a les Escoles de Pamis des del fa mesos. Un monument que els veïns de la pedania porten plantant des de fa ja 22 anys.

Enguany, la falla de Pamis tractava sobre la guerra d’Ucraïna, amb un monument que simbolitzava un tanc llança míssils i altre material bèl·lic, amb quasi 3 metres d’alçària, que va ser past de les flames. La cremà de la Falla de Pamis va comptar amb la presència del Regidor de Festes i Tradicions, Miguel Gomis, qui ha volgut agrair als veïns i veïnes de Pamis la seua bona disposició i faena per a portar avant un projecte com la falla de Pamis.

ONDARA ORGANITZA UNA RUTA DE SENDERISME EL DIUMENGE 26 DE MARÇ PER A COMMEMORAR EL DIA DE LES VIES PECUÀRIES I CAMINS PÚBLICS

La ruta serà de 8 km i discorrerà per camins d’Ondara i Pedreguer

Ondara, 16.03.23. La Regidoria d’Agricultura i Medi Ambient de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Pere Picornell, ha organitzat una ruta senderista per al diumenge 26 de març, emmarcada en la commemoració del III Dia de les Vies Pecuàries i Camins Públics. La ruta, organitzada conjuntament amb el Club de Senderisme d’Ondara, l’Ajuntament de Pedreguer i el Club de Senderisme de Pedreguer, recorrerà un total de 8 km, amb eixida a les 9 hores des de l’Espai Jove i parada de 30 minuts per esmorzar.

Les inscripcions són gratuïtes i es poden realitzar fins al 24 de març (a fi de disposar del corresponent segur), de forma presencial o telefònica (965766000), en l’Ajuntament d’Ondara i en la Casa de Cultura.

En la ruta es passarà pels següents camins i vies pecuàries d’Ondara: Camí la Llosa, Camí del Depòsit i Camí de la Marjal, així com per diversos camins del terme de Pedreguer.

REGIDORIA D’AGRICULTURA I MEDI AMBIENT * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA FALLA DE PAMIS, QUE ENGUANY TRACTA SOBRE LA GUERRA D’UCRAÏNA, ES CREMARÀ EL DISSABTE 18 DE MARÇ

La Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara col·labora novament amb la iniciativa dels veïns

Ondara, 15.03.23. A Ondara també es podrà tornar a gaudir de la festa fallera. Enguany 2023 es tornarà a plantar la falla en la pedania de Pamis; un monument faller fet de forma completament artesanal pels mateixos veïns. La falla està realitzada per Miguel Tormo, Manolo Collado, José Manuel Lozano, Amado Quintero, i Ramón Morera, amb la col·laboració dels veïns i veïnes de la pedania de Pamis. Fa ja temps (uns 4 mesos) que els veïns de Pamis estan treballant en la elaboració de la seua falla; un monument que porten plantant des de fa ja 22 anys.

Enguany, la falla de Pamis tractarà sobre la guerra d’Ucraïna, amb un monument que simbolitza un tanc llança míssils i altre material bèl·lic, i que té quasi 3 metres d’alçària. La falla està feta de fusta, cartó, suro i pintura, de forma completament artesanal i ecològica. L’Ajuntament d’Ondara, per mitjà de la Regidoria de Festes i Tradicions que dirigeix Miguel Gomis, col·labora en aquesta iniciativa, aportant la infraestructura, mesures de seguretat i material necessari per a la plantà, així com patrocinant el castell de focs artificials previ a la cremà.

La cremà de la falla de Pamis 2023 es produirà aquest dissabte 18 de març a les 21 hores. Per a la cremà, hi haurà un castell de focs artificials, patrocinat per la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara, i es comptarà amb els bombers, ambulància i efectius de seguretat necessaris.

PAMIS COMPTA JA AMB UNA ZONA CONTROLADA DE RECOLLIDA DE RESIDUS

A principis de mes s’anul·laren els contenidors soterrats del carrer Pou per tal d’integrar-se en un sistema més sostenible que a més evitarà els abocaments incontrolats en la zona, a més dels problemes de filtració d’aigua que afectaven la instal·lació cada vegada que plovia

Ondara, 14.03.23 Des del passat 5 de març, els contenidors soterrats situats en el pàrquing del C/Pou de Pamis foren totalment anul·lats i deixaren d’estar en funcionament, seguint el pla previst de substitució d’aquests amb l’habilitació d’una zona controlada de recollida de residus (restes i orgànic) que se simultanejarà amb el sistema de la recollida porta a porta. Un important canvi en la gestió dels residus domèstics que evitarà a més els abocaments incontrolats que es realitzaven en la zona i que posa fi a la freqüent problemàtica de les filtracions d’aigua que afectaven a la instal·lació cada vegada que plovia, i que implicava que l’espai subterrani dels contenidors s’omplira d’aigua. Pel que fa al gruix de mesures, aquestes han estat comunicades al veïnat de Pamis per mitjà d’una carta informativa de SINMA, on es recorda als ciutadans i ciutadanes els protocols del servei diari de recollida a domicili, a més del calendari setmanal d‘arreplegada de la brossa.

Tal com s’indica a la rotativa, “per poder continuar amb el servei complet de recollida selectiva, a cada veí/veïna de Pamis li se farà entrega personalment d’unes claus digitals per poder accedir a la nova Zona Controlada d’Arreplegada de Residus que se situarà molt prop dels anteriors contenidors junt a uns fulls explicatius de la gestió de residus”. En el mateix document emès per SINMA, l’empresa ha volgut reiterar que els envasos, el vidre i el paper/cartó no es poden traure en el sistema de porta a porta i que, d’altra banda, cada fracció ha d’anar separada i no es deuen dipositar mai a un mateix contenidor, és a dir, han d’anar al seu corresponent contenidor separat tal com s’ha fet fins ara: orgànic, contenidor marró; restes, contenidor verd; plàstics i envasos, contenidor groc; vidres, iglú verd i paper i cartó, contenidor blau. Així mateix, des de l’empresa municipal s’ha convidat a la ciutadania a consultar qualsevol tipus de dubte al respecte contactant amb SINMA al telèfon 677 997 208 o al correu electrònic sinma@ondara.org .

En paraules del Conseller Delegat de SINMA, Francesc Giner, “la intervenció pretén assolir un major grau de sostenibilitat en la gestió municipal dels residus així com combatre la greu problemàtica dels abocaments incontrolats, una dinàmica que s’havia agreujat en aquesta zona de Pamis”.

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CREARÀ UNA PISTA ESPORTIVA DE 3X3 (FUTBOL / BÀSQUET) DARRERE DEL CENTRE SOCIAL

Ondara, 13.03.23. L’Ajuntament d’Ondara va a dotar la part posterior del Centre Social d’una pista esportiva 3×3 per a practicar bàsquet i futbol. Una pista 3×3 és per una variant del bàsquet o futbet, en què els jugadors juguen 3 contra 3 a mitja pista, en lloc del clàssic 5 contra 5 a pista completa. Aquesta nova instal·lació, segons considera l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, vindrà a proporcionar una nova alternativa d’oci saludable per als joves d’Ondara, que podran practicar esport en una dotació esportiva urbana, al marge dels recintes esportius utilitzats per les Escoles Esportives Municipals (poliesportiu i pavelló municipal) en els seus entrenaments i partits, ampliant així els llocs i horaris on es poden practicar esports com bàsquet i futbol, atès que aquesta pista estarà oberta tots els dies de la setmana, si bé s’estudiarà posar un horari d’ús que garantisca la convivència i descans veïnal. També el seu us vindrà determinat quan s’apague la il·luminació a la nit. Es tracta d’un servei que es va a crear ara en aquesta parcel·la darrere del Centre Social, però que més avant s’ampliarà també amb noves pistes semblants en altres punts del nucli urbà d’Ondara, segons ha avançat ja l’Alcalde, atès que es tracta d’una demanda de la joventut del poble.

El projecte que es va a executar és una pista esportiva de 3×3 (futbet / bàsquet) en ple nucli urbà, en la parcel·la municipal de 226 m2 que està ubicada en la part posterior del Centre Social, entre els carrers Furs i Salvador Cabrera. Aquesta zona és molt freqüentada per famílies, sobre tot per estar al costat del Centre Social i la seua gran terrassa, que és punt d’encontre habitual de molts veïns i veïnes. La pista esportiva, de 15×8 metres, ha sigut adjudicada hui dilluns 13 de març en la Junta de Govern Local per 38.815,15 euros (IVA inclòs), i serà una realitat en breu. S’executarà amb fons del propi Ajuntament.

L’execució consistirà en la creació d’una pista esportiva amb base de paviment de formigó, amb el muntatge d’una pista de futbet 3×3 amb porteries i canastres acabada amb gespa artificial, tanca de 3 metres d’altura, subministrament i plantació d’arbres, bancs, paperera i font; i il·luminació mitjançant la col·locació de focus de led de 50W amb temporitzador.

L’AJUNTAMENT D’ONDARA ALLEUJA L’APARCAMENT EN L’ENTRADA NORD AL NUCLI URBÀ AMB LA RESERVA DE PLACES PER ALS VEHICLES DE CORREUS

Ondara, 09.03.23. Recentment s’ha detectat la problemàtica de la disminució de places d’aparcament d’ús lliure per als residents dels carrers Joaquina Gavilà i Segària, en l’entrada nord al nucli urbà d’Ondara. Aquesta disminució venia motivada per l’aparcament al carrer dels vehicles de l’oficina de Correus (situada al carrer Segària), que des del tancament de les oficines de Correus dels municipis pròxims, actua com a central de repartiment per a unes quantes localitats, amb el consegüent increment de vehicles necessaris que, fora de l’horari de repartiment, aparcaven al carrer en horari de vesprada i durant tot el cap de setmana, motivant que les places que ocupaven no estigueren a disposició de la ciutadania resident en la zona.

Per aquest motiu, i a fi d’alleujar l’aparcament per als residents, després dels contactes mantinguts entre Correus i l’Ajuntament, amb el vist i plau de la policia local, l’Ajuntament d’Ondara ha creat 6 places destinades exclusivament per als vehicles de Correus. Aquestes places s’han pintat en l’aparcament públic del carrer Nacions Sense Estat, en concret en la zona d’intersecció amb Joaquina Gavilà, i ja estan operatives. L’actuació s’ha aprofitat també per a repintar les places de diversitat funcional existents en eixe aparcament.

COMUNICAT POLICIA LOCAL ONDARA – VOLTA CICLISTA TROFEU FÉMINES AJUNTAMENT D’ONDARA – DIUMENGE 12 MARÇ 2023

La Policia Local d’Ondara informa que a partir de les 6 hores i fins les 14 hores del diumenge dia 12 de març, amb motiu de la celebració de «Volta ciclista a la Marina «Trofeu Fémines Ajuntament d’Ondara» estarà prohibit l’estacionament en els següents carrers: Picasso, Doctor Fleming,Vicente A. Estellés i Av. General Bosch. També s’informa que es redirigirà en alguns punts la circulació i es produiran talls puntuals.

S’informa que la parada de bus es traslladarà a l rotonda de l’eixida cap al Verger.

Es prega respecten la senyalització i disculpen les molèsties.