L’Ajuntament d’Ondara ha obtingut una subvenció de 44.700 euros procedent de la Generalitat Valenciana, per a dur endavant les accions formatives pròpies del PFQB
Ondara, 06.09.22. En el PFQB, Programa Formatiu de Qualificació Bàsica en Ocupació Domèstica que s’imparteix a Ondara, encara tenen una plaça lliure per a aquest curs 2022-2023. Aquest curs s’iniciarà el 14 de setembre de 2022, i culminarà el 21 de juny de 2023. Va destinat a quinze joves entre 16 i 21 anys, sense el títol d’Educació Secundària Obligatòria, que vulguen l’aprovat en les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà, el curs de manipulació d’aliments, i aprendre cuina, neteja i manteniment de la llar en l’àmbit domèstic. En aquest curs, l’alumnat aconseguirà organitzar el seu futur immediat i a llarg termini. A més, s’inicien en el món de la cuina, fan pràctiques en empreses relacionades en l’hostaleria i neteja.
Les persones interessades poden rebre més informació en la Casa de Cultura i l’Espai Jove d’Ondara. De moment hi ha matriculats 14 alumnes, i queda encara 1 plaça lliure.
Cal esmentar que l’Ajuntament d’Ondara ha obtingut una subvenció de 44.700 euros procedent de la Generalitat Valenciana, per a dur endavant les accions formatives pròpies del PFQB Programa Formatiu de Qualificació bàsica: «Ocupació Domèstica» per al curs 2022-2023, programa que s’imparteix per l’Ajuntament d’Ondara des de fa quinze anys.
Ondara, 01-09-2022. Des de hui es poden seguir els comptes d’Agenda Ondara a Facebook i Instagram amb la finalitat de donar una major difusió als esdeveniments organitzats per l’Ajuntament d’Ondara i també per a informar d’aquells on col.labora el nostre consistori.
D’aquesta manera es respon a la necessitat detectada i plantejada per part de la població de tindre canals de difusió únics per als esdeveniments de qualsevol caràcter organitzats per l’Ajuntament d’Ondara però també aquells en els que l’Ajuntament d’Ondara hi col·labora.
Aquest nou servei consta d’una pàgina de Facebook amb el nom @Agenda Ondara i a Instagram amb el mateix nom per tal d’unificar tot sota la marca Agenda Ondara que ja ve sonant gràcies al web d’adquisició d’entrades i informació sobre esdeveniments agendaondara.es.
Si vols estar informat o informada de tot el que es cou a Ondara recorda:
Els cursos d’Aquagym i TIC (Tecnologia de la Informació i Comunicació) han tingut una alta participació.
Ondara, 31-08-2021. Avui han finalitzat els cursos coordinats per la Regidoria del Major i Atenció Social que s’han celebrat durant els mesos de juliol i agost. Per una banda s’han realitzat activitats d’Aquagym a la piscina municipal d’Ondara i, per l’altra, un curs dirigit a les TICs (Tecnologia de la Informació i Comunicació) al Centre Social Trini Reyes del nostre poble. Tan un com l’altre han tingut una gran acollida per part de la gent gran.
Mari Carmen Velázquez, Regidora del Major, ha manifestat la importància d’aquest tipus de cursos ja que «l’estimulació i l’aprenentatge de la gent gran és una prioritat». Des de l’Ajuntament d’Ondara s’agraeix la tasca dels monitors Mariola Miralles i Irene Menéndez, a Aguagym, i de Tere Fullana i Juanan Domenech per al curs de TICs.
La Regidoria del Major i Atenció Social recorda que a setembre s’iniciaran les activitats del programa envelliment actiu i saludable 2022/2023 per a aquelles persones empadronades a Ondara i socis de la Unió de Pensionistes d’Ondara (UDP). Els interessats i interessades a participar poden informar-se i inscriure’s al Centre Social Trini Reyes de dilluns a divendres de 9h a 12h.
Ondara, 30-08-2022. Durant aquest estiu Ondara ha tingut l’escoleta educativa i l’escola multiesportiva que conclouran demà. Ha sigut un èxit de participació i d’activitats. Pel que fa a l’escoleta educativa, enguany s’ha triat un tema molt interessant que ha permés desenvolupar la creativitat, com és l’ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible). L’escoleta educativa ha sigut una ecoescola d’estiu i han participat al voltant de 55 xiquets i xiquetes que han pogut gaudir d’activitats lúdiques i divertides. S’han realitzat tallers ecològics i científics, activitats de psicomotricitat, s’han divertit a la piscina i, sobretot, han treballat amb la naturalesa.
D’altra banda, a l’escola d’estiu esportiva s’han desenvolupat activitats molt variades i relacionades amb l’esport i l’activitat física. S’ha tractat de fer un repàs pels diferents esports, des dels més coneguts i populars fins a altres innovadors i tradicionals, jocs educatius amb contingut físic on el principial objectiu sempre ha sigut gaudir de l’estiu d’una manera activa i saludable. I, com sempre, no han faltat les activitats aquàtiques. Els tallers han estat supervisats per un equip qualificat de monitors i d’un coordinador per a garantir la màxima seguretat i control cada dia.
Mar Chesa, Regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Ondara, està satisfeta sobre l’evolució dels curs i ha volgut destacar la importància dels mateixos per a les xiquetes i xiquets del nostre poble.
EXPOSICIÓ “Dones” de l’artista Mª del Carmen García Clavell
Visites: Horari Casa Cultura
Dissabte, 3
POESIA “Poetes per la cultura” de la Marina Alta
19.30h – Plaça de Bous
A benefici de l’Associació Espanyola contra el càncer
Donatiu: 5€. Entrades: Junta Local d’Ondara de l’AECC
Dissabte, 10
TEATRE “Germans” a càrrec de “Esclafit Teatre”
23h – Plaça de bous
Una comèdia on dos germans es troben per vendre la casa i arreglar l’herència familiar, després de la mort del pare. Durant el temps que no s’han vist, han passat moltes coses i cadascú ha fet la seva vida. Tot i això, tots dos continuen ancorats en el temps que van compartir de més joves i també en la relació d’amor-odi que van mantenir amb el seu pare.
Diumenge, 25
CONCERT TEATRAL
20h – Auditori
“Cia. Lucas escobedo” presenta “Paüra” : Un espectacle d´humor per a tots els públics amb música en directe. Un concert teatral per parlar de la por a través del llenguatge del pallasso, amb rialles i poesia. Una peça musical plena de hilaritat, de la mà dels virtuosos artístics de la companyia de Lucas Escobedo.
El desafiament comptarà amb 3.000 euros d’eixida a la corda
Francés i Félix han guanyat la “reballà” i han triat de feridor a Barraca
Ondara, 25.08.22. Aquest matí s’ha presentant al Trinquet Municipal d’Ondara el gran Desafiament de Pilota, modalitat escala i corda, que s’ha organitzat per al proper dijous 1 de setembre 2022, per part de la Fundació de Pilota Valenciana ( de la mà del trinqueter Daniel Ribera) amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Esports.
Els desafiaments són una peça essencial per a seguir mantenint la flama dels reptes tant per als jugadors, com pels aficionats; i el Trinquet Municipal d’Ondara serà la pròxima seu on es visca aquest tipus de cartell en la modalitat d’escala i corda, el dijous dia 1 de setembre. Marc i Tomás II es batran amb Francés i Félix amb 3.000 euros d’eixida a la corda. Un duel que comptarà amb Barraca i Ausina com a feridors, i tindrà lloc a les 18.00 hores amb una partida prèvia de juvenils, a les 16.30 hores. El preu únic de l’entrada serà 10 euros.
L’esdeveniment esportiu ha estat presentat hui per l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; la Regidora d’Esports, Mar Chesa; el trinqueter Daniel Ribera; els pilotaris Marc, Tomás II, Francés i Félix; i els feridors Barraca i Ausina. En la presentació han aprofitat per fer la «reballà». Francés i Félix han guanyant i han triat de feridor a Barraca. Cal esmentar que han sigut els mateixos jugadors els que han llançat el repte. Es veuen capaços de superar a l’altre equip i volen mesurar-se en aquest tipus de partides. Una aposta valenta i que garanteix un espectacle d’intercanvis i quinzes.
L’Ajuntament d’Ondara, per mitjà de la Regidoria d’Esports, continua així apostant per la pilota. Seu habitual en el calendari estival, el Trinquet d’Ondara, que compleix enguany el seu 150 aniversari, no para de créixer dins de la programació d’èlit i la celebració d’aquest desafiament segur que implica altre pas més en el futur del trinquet ondarenc. Cal esmentar que fa 36 anys de l’últim desafiament que es va fer al trinquet d’Ondara, que va ser en 1986.
La Xarxa Jove de la Marina Alta organitza el II Art Jove a la Marina, una exposició col·lectiva itinerant dirigida a joves de 16 a 30 anys de la comarca.
La Xarxa Jove de la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta convoca les bases per participar en la II Edició de l’exposició col·lectiva itinerant «Art Jove a la Marina».
Després de l’èxit de participació de la passada edició, la Xarxa Jove de la MACMA convoca la II Edició de l’Art Jove a la Marina.
Aquesta exposició, dirigida a joves de 16 a 30 anys residents de la Marina Alta, tindrà lloc durant el 2023 en diferents municipis de la Marina Alta i compta amb dos modalitats: exposició en sales d’interior o intervenció urbana.
El passat mes de juny s’inicià la primera fase d’aquest projecte artístic, basada a convocar a tots els municipis de la Marina Alta a participar en ser poble acollidor per al 2023, sent els següents: Gata de Gorgos, Pego, Benissa, Dénia, Teulada Moraira, Ondara, Pedreguer i Xàbia.
Actualment ens trobem en l’execució de la segona fase d’aquest ambiciós projecte comarcal, basada en la recerca de joves artistes de la comarca.
Les persones interessades poden participar en les següents modalitats: graffiti, pintura, escultura, dibuix digital, fotografia, il·lustració i instal·lació plàstica.
Les inscripcions són fins al 31 d’octubre de 2022 i les bases estan publicades a www.macma.org/joventut
Per a més informació les persones interessades poden contactar amb els diferents Centres d’Informació Juvenil de Calp, Pedreguer, Benissa, Teulada Moraira, Dénia, Xàbia, Pego, Ondara i Gata de Gorgos.
Ondara, 22.08.22. Els dijous 11 i 18 d’agost, dins del programa «Estiu Jove», de l’Espai Jove d’Ondara, van tindre lloc els tallers d’Il·lustració digital i de Lettering, on van participar al voltant d’una trentena de joves d’Ondara.
En el Taller d’Il·lustració Digital les persones inscrites van poder aprendre els primers passos a seguir per a utilitzar eines d’il·lustració digital. A més, l’Espai Jove ha adquirit dues tauletes pel dibuix digital per a posar-les a disposició de la gent jove que acudeix a l’espai i per a poder proposar futures activitats relacionades amb el món gràfic.
El Taller de Lettering va ser una de les activitats més demandades per les persones usuàries de l’Espai Jove i va tindre una gran acollida. En aquest taller van aprendre tècniques relacionades amb l’art de dibuixar lletres i ho van posar en pràctica per poder-ho aplicar tant als treballs acadèmics com per gaudir del temps lliure creatiu. S’espera en futures ocasions poder repetir l’experiència per a donar l’oportunitat a la gent jove que es va quedar sense places.
Cal recordar que aviat eixirà la nova programació de l’Espai Jove per setembre, amb moltes novetats, a més d’altres activitats que ja venen sent habituals de l’Espai Jove, així que cal estar atents!
Per a més informació, podeu posar-se en contacte amb l’Espai Jove per qualsevol delsc anals de comunicació:
1.200 persones van gaudir de l’espectacular concert dedicat a Ennio Morricone que la Universal Symphony Orquestra i les veus del Cor de la Rectoria van oferir a la plaça de Bous d’Ondara
Ondara, 22.08.22. El dissabte 20 d’agost, més de 1.200 persones van gaudir de l’espectacular «Sonafilm, Festival de Música de Cine» amb el concert dedicat a Ennio Morricone que la Universal Symphony Orquestra i les veus del Cor de la Rectoria s’encarregaren d’interpretar a la plaça de Bous d’Ondara; un esdeveniment organitzat per la Regidoria de Cultura de d’Ajuntament d’Ondara. Una nova edició del festival Sonafilm que va reivindicar la transcendència de les bandes sonores, a l’hora de transmetre les emocions del cinema. Un concert amb més de 100 artistes sobre l’escenari, on a més, es va poder gaudir, en algunes de les peces, de les aparicions estel·lars de solistes com la soprano Saray Garcia; el tenor Pascual Andreu, l’oboista Edu Sala i l’armonicista Raquel Vega, que acabaren d’arredonir una nit màgica i per al record.
FOTOS Gaby Contreras
La Universal Symphony Orquestra, sota la batuta de seu Director titular, José Martínez Colomina, va oferir el «Tribute to Morricone», dedicat al mestre compositor italià Ennio Morricone, a qui ha anat dedicat el Sonafilm d’enguany 2022, amb un gran concert on es van poder gaudir de les millors peces de films com “La muerte tenia un precio” “El bueno, el feo y el malo”, “Novecento”, “Cinema Paradiso”, “Érase una vez en América”, “Los intocables d’Elliot Ness” o “La Misión”, en una vetlada inoblidable. Com bis, i en homenatge al recentment desaparegut Vangelis, es va interpretar «Carros de Fuego».
A l’intermedi del concert es va reconèixer la labor de les autoritats de les localitats que han fet possible el festival (Ondara, Dénia, i El Verger), i també es va fer pujar als col·laboradors a l’escenari. Es va fer el lliurament com a recordatori del cartell d’aquesta 4ª edició, per part de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i dels Regidors de Cultura dels municipis integrants del Sonafilm; Raquel Mengual d’Ondara, Raül García de la Reina, de Dénia; i Miguel Pou d’El Verger. Entre els col·laboradors es trobava l’autor de la il·lustració, Paco Chika; la gerent del Centro Comercial Portal de la Marina, Virginia Carrasco; el president de la Fundació Baleària, Ricard Pérez; el crític de cine, Conrado Xalabarder; el portaveu de l’associació Aljub, Emili Sentí; el representant de Soundtrack Fest, Gorka Oteiza; el director del Cor de la Rectoria, Jaume Morell, i l’organitzador de la iniciativa i director artístic del Sonafilm, Javier Gil. D’altra banda, l’Alcalde, José Ramiro, que va estar acompanyat per l’exministre de Cultura, Manuel Rodríguez Uribes, va demanar un gest de solidaritat pels afectats de l’incendi de la Vall d’Ebo de la setmana passada.
4ª Edició del Sonafilm en Ondara, Dénia i El Verger
La 4ª edició del Sonafilm va comptar amb actes durant tota la setmana passada, del 17 al 21 d’agost, tant a Ondara, com a Dénia i El Verger. El 17 d’agost es va oferir a la Casa de Cultura d’Ondara (per la pluja no es va poder fer a la plaça de bous) el documental «Ennio el Maestro» del Director Giuseppe Tornatore, amb la participació de mig centenar de persones. En l’audiovisual, prestigiosos realitzadors i directors van lloar la figura de l’ànima de bandes sonores tan mítiques per l’imaginari col·lectiu com “La muerte tenia un precio”, “La misión” ,“Los intocables de Elliot Ness” o “Los odiosos ocho”. Entre els testimonis Bernardo Bertolucci ressaltava que “va aconseguir combinar la prosa amb la poesia”; mentre Clint Eastwood reconeixia que “la seua música em va ajudar a escenificar” ; Roland Joffe incidia en que “les seues bandes sonores creen un món que no apareix en pantalla”; o John Williams sentenciava que “quan li van donar l’ Óscar honorífic va ser com si l’Acadèmia estiguera disculpant-se per no haver-ho fet molt abans”.
El 18 agost, a l’Auditori de la Casa de Cultura del Verger, un públic entregat que va omplir la sala, va gaudir del concert «Intimate Morricone» del clarinetista J.M. Santandreu i el pianista Christian Esteve amb la veu de la narradora Maria Ángeles de Miguel.
El 19 d’agost al matí es va oferir la “Charla de Música de Cine”al Multiespai l’Androna de Baleària Port (Dénia), dirigida i presentada per Conrado Xalabarder, reconegut especialista en música de cine de prestigi internacional. A la nit, al Parc Torrecremada de Dénia, que estava de gom a gom, es va poder gaudir del concertdel grup Moanin’ Project amb l’espectacle “Forrest Gump Songs”. Amb més de 14 temes de grups i cantants internacionals, l’espectacle alçà als espectadors més atrevits que no pogueren aguantar ballar els temes més vibrants que formen part de la música del film.
Finalment, el Sonafilm va culminar ahir diumenge 21 d’agost a l’Auditori Casa de Cultura del Verger amb l’Ensemble Mira Quina Trompa, dirigit pel fundador i director Vicent Berbegal Coloma, que va oferir un repertori variat de Bandes Sonores.
???♀️Taller de lettering a l’Espai Jove!! ?Data : Dijous 18 d’Agost ? A les 10h, fins les 13 h. ?? L’art de dibuixar lletres. El lettering és una activitat artística que t’ajudarà a tindre una major expressió de la teua creativitat que podràs aplicar després tant per als teus treball acadèmics com per gaudir del teu temps lliure creatiu. ??Obertes les inscripcions!! Si vols inscriure’t sols has d’omplir el següent formulari https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdOocStfImzOBgtvoAmr_LXkUmkQjttIgEK8dJfkiSgJWDTbA/viewform
?Es pot contactar amb l’espai jove per qualsevol dels canals de comunicació. Mail: joventut@ondara.org , al telèfon: 662321840 o al web joventut.ondara.org
A les xarxes es pot trobar a Instagram com a @espaijoveondara i a facebook com a @EspaiJEspai Jove Ajuntament Ondara #joventutondara#espaijoveondara#ocieducatiu#joventut #ivaj