L’AJUNTAMENT D’ONDARA APROVA LA MOCIÓ PER LA PAU A ORIENT MITJÀ AMB L’ABSTENCIÓ DEL PARTIT POPULAR

A nivell local, l’Ajuntament d’Ondara «mostrarà el suport al poble palestí massacrat enlairant la bandera palestina al balcó i a les llums de la façana de l’Ajuntament fins que no pare el genocidi públic que està sofrint el poble de palestina»

Ondara, 26.09.25. En la sessió plenària celebrada ahir, l’Ajuntament d’Ondara va aprovar la moció institucional per la pau a Orient Mitjà, presentada conjuntament pels grups municipals del PSPV i Compromís, amb els vots favorables d’ambdós grups i l’abstenció del Partit Popular.

La moció, defensada per la Regidora de Benestar Social i Residents Estrangers, Raquel Mengual, expressa una profunda preocupació per l’escalada de violència que afecta la regió des del passat 7 d’octubre de 2023, quan el grup terrorista Hamàs va perpetrar un atac massiu contra Israel. La resposta militar israeliana ha provocat una crisi humanitària de dimensions devastadores, amb desenes de milers de víctimes civils, inclosos milers de xiquets i xiquetes, segons dades d’organismes internacionals. La moció aprovada condemna enèrgicament tant els atacs terroristes de Hamàs com la resposta desproporcionada d’Israel sobre la població civil de Gaza, incloent els bombardejos a campaments de refugiats, hospitals, escoles i altres infraestructures humanitàries. A més, fa una crida a l’alto-el-foc immediat, a l’alliberament dels ostatges, i al compliment del Dret Internacional Humanitari, especialment el IV Conveni de Ginebra.

L’Ajuntament d’Ondara manifesta el seu suport a les accions del Govern d’Espanya, que ha liderat iniciatives internacionals per posar fi al conflicte, com la celebració de la cimera de Madrid i la participació activa en el fòrum de l’ONU per la solució dels dos estats. També es dona suport a les mesures adoptades pel govern espanyol, com l’embargament d’armes a Israel, la prohibició d’entrada a Espanya de persones implicades en el genocidi, i l’augment de l’ajuda humanitària a través de l’agència UNRWA.

A nivell local, l’Ajuntament d’Ondara ha acordat enlairar la bandera palestina al balcó i il·luminar la façana amb els colors de Palestina com a mostra de solidaritat amb el poble palestí, fins que cessen els atacs i el genocidi.

Durant el debat plenari, el portaveu del Partit Popular, Àlex Hernández, va justificar l’abstenció del seu grup tot i compartir la major part del contingut de la moció. Hernández va afirmar que “estem d’acord amb el 99% de la moció”, però va expressar dubtes sobre l’efectivitat simbòlica de penjar banderes, considerant que “pot agreujar més el conflicte”. Tot i això, va condemnar tant la massacre a Gaza com els atemptats de Hamàs, i va manifestar el desig que “pare el més prompte possible”.

Per la seua part, l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, va lamentar que la moció no poguera ser aprovada com a declaració institucional per falta d’unanimitat, tot i reconèixer que “estem d’acord amb el 99%”. Ramiro va defensar el gest simbòlic de penjar la bandera palestina com una mostra de suport al poble que està sent massacrat, afirmant que “això no és una guerra, és una massacre” i que “és important fer ressò del desig d’una Palestina lliure, feliç i reconeguda”.

Amb aquesta moció, l’Ajuntament d’Ondara reafirma el seu compromís amb la pau, la defensa dels drets humans i la solidaritat internacional, i convida les institucions valencianes i estatals a sumar-se a aquesta iniciativa.

AJUNTAMENT D’ONDARA

Comunicat Compromís : Compromís proposa uns criteris més justos per a les ajudes municipals

**Nota de premsa Grup Municipal Compromís Ondara **

Aquesta és la proposta que hem fet des de Compromís al govern perquè les ajudes municipals de l’IBI, la taxa de brossa i les escoles esportives arriben a més famílies.

Des de febrer portem insistint en la necessitat de canviar els criteris d’accés. Malauradament, el govern local ha anat allargant aquest assumpte sense donar-li una solució clara.

Per això, plantegem la nostra proposta amb uns criteris que considerem coherents i justos:

Que el valor cadastral de l’habitatge habitual no supere els 85.000 € (segons el rebut de l’IBI de 2025).

Que els ingressos bruts anuals de la unitat familiar no superen els següents límits, calculats a partir de l’IPREM 2024 (8.400 €) i ponderats amb el nombre de membres:

1 o 2 persones: fins a 25.200 €

3 o 4 persones: fins a 29.400 €

5 persones o més: fins a 33.600 €

La renda familiar s’hauria de calcular sumant els imports de la casella 435 (base imposable general) i la 460 (base imposable de l’estalvi) de les declaracions de l’IRPF de 2024 de tots els membres de la unitat familiar.

El nostre objectiu és clar: que estes ajudes arriben a qui realment les necessita i que no es limite l’accés per criteris que no reflecteixen la realitat actual, per tant, fem esta proposta on es puja el valor cadastral i el coeficient multiplicador de l’IPREM. Aquest indicador Públic (IPREM) s’utilitza per a donar beques o ajudes a famílies en situació vulnerable, en lloc d’això, creguem més convenient utilitzar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) perquè realment no estem destinant estes ajudes a sectors vulnerables.

Aquesta és la proposta que hem traslladat al govern municipal i esperem que done una resposta positiva.

**Nota de premsa Grup Municipal Compromís Ondara **

EL PLE D’ONDARA DEBATRÀ UNA MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA PER REFORÇAR SERVEIS SOCIALS, CULTURA, FESTES I MANTENIMENT MUNICIPAL

El ple d’Ondara també debatrà la creació d’una nova plaça de Tècnic/a d’Administració General

Ondara, 24.09.25. Aquest dijous 25 de setembre, el ple ordinari de l’Ajuntament d’Ondara abordarà una proposta de modificació de crèdit que permetrà reforçar diverses partides del pressupost municipal. L’objectiu és donar resposta a necessitats urgents que no poden esperar a l’any vinent, aprofitant els ingressos addicionals provinents de l’Estat. La proposta contempla una injecció de 175.000 euros que es distribuiran entre àrees clau com serveis socials, cultura, festes, esports, protecció civil, participació ciutadana, salut pública i manteniment d’edificis municipals. El finançament prové de majors ingressos rebuts per l’Ajuntament, concretament de la liquidació definitiva de la participació en els tributs de l’Estat de 2023 i de les entregues a compte de 2025.

Entre les partides més destacades, s’inclouen:

  • Ajudes socials tributàries: augmenten en 20.000 €, fins a un total de 60.000 €.
  • Aportació extraordinària a la Fundació Mare de Déu de la Soledat: passa de 20.000 € a 98.000 €.
  • Despeses de prevenció i vigilància de la salut: s’incrementen en 8.800 €.
  • Subvencions a associacions com ACO: doblen la quantitat fins als 10.000 €.
  • Regidories de Cultura, Esports, Majors i Promoció Econòmica: reben reforços que sumen milers d’euros per a activitats i serveis.
  • Regidoria de Festes: rep 6.000 € addicionals.
  • Protecció Civil i Vigilància Forestal: s’incrementa en 3.000 €.

A més, es realitzaran transferències de crèdit entre partides per ajustar el pressupost a les necessitats actuals. Això inclou reforços per a manteniment de camins rurals, edificis com el poliesportiu, el trinquet, la Casa de Cultura, el Prado i l’Espai Jove; energia elèctrica en diversos espais municipals; contractes de serveis com manteniment d’instal·lacions elèctriques, ascensors i assessorament tècnic.

El Regidor d’Hisenda, Jordi Ruiz,, ha destacat que “aquesta modificació ens permet reforçar serveis essencials i donar suport a entitats locals i activitats que són fonamentals per al benestar de la ciutadania. És una mostra de gestió responsable i d’adaptació a les necessitats reals del municipi”.

El ple d’Ondara debatrà la creació d’una nova plaça de Tècnic/a d’Administració General

D’altra banda, dins de l’ordre del dia, aquest dijous, 25 de setembre, el ple ordinari de l’Ajuntament d’Ondara també tractarà una proposta per modificar la plantilla de personal municipal (RPT). El canvi consisteix a crear una nova plaça de Tècnic/a d’Administració General (A1), que estarà vacant i es cobrirà per concurs, i al mateix temps suprimir la plaça de Tècnic/a de Gestió Administrativa (A2), també vacant. Aquesta modificació s’ha proposat perquè es considera necessari reforçar la coordinació i la gestió dels serveis jurídics de l’Ajuntament, ja que les funcions de la nova plaça són fonamentals per al bon funcionament de l’administració local. La proposta arriba després d’un procés d’assessorament tècnic i negociació amb la Mesa General, i si s’aprova, s’exposarà al públic durant quinze dies perquè qualsevol persona interessada puga consultar-la i presentar reclamacions si ho considera oportú.

** AJUNTAMENT D’ONDARA**

EL PLE D’ONDARA DEBATRÀ L’ADQUISICIÓ DEFINITIVA DE L’ESPAI CATALÀ

Ondara, 23.09.25. Aquest dijous 25 de setembre, el Ple ordinari de l’Ajuntament d’Ondara sotmetrà a debat i aprovació la proposta per a l’adquisició de l’immoble Espai Català (situat a la Plaça del País Valencià número 4), actualment arrendat per a dependències municipals. L’Ajuntament d’Ondara va subscriure en 2021 un contracte d’arrendament amb opció de compra sobre aquest edifici, que ha estat utilitzat com a seu de diverses àrees municipals. Complides les condicions contractuals, es proposa ara executar l’opció de compra per un import de 366.282 euros, exempt d’IVA, resultat d’aplicar l’increment de l’IPC al preu inicial pactat.

Amb aquesta adquisició, l’Ajuntament d’Ondara consolidarà la titularitat municipal d’un immoble estratègic per a l’activitat administrativa i de servei públic, garantint la seua disponibilitat per a usos institucionals presents i futurs. L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha destacat que “amb aquest projecte s’ha aconseguit unificar els lloguers que pagava mensualment l’Ajuntament per diversos serveis municipals, centralitzant-los en un únic espai i generant un estalvi per a les arques públiques”. A més, ha remarcat que “les obres han permès traure a la llum tot el potencial de l’immoble, amb una aposta clara per la sostenibilitat i l’accessibilitat”.

L’Espai Català es consolida així com un punt estratègic per a la promoció econòmica i l’ocupació local, amb serveis com LABORA, cursos de formació ‘Ondara Activa’ i l’empresa municipal SINMA. L’adquisició definitiva permetrà incorporar l’edifici al patrimoni municipal i garantir-ne l’ús públic a llarg termini. A més, també està previst que pròximament aculla noves instal·lacions municipals, com la ràdio municipal La Veu d’Ondara.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA CELEBRA PLE ORDINARI EL DIJOUS 25 DE SETEMBRE A LES 19:30 HORES

La sessió es podrà seguir en directe a temps real pel canal de YouTube de l’Ajuntament d’Ondara en l’enllaç següent:

https://www.youtube.com/c/ondara/live

Posteriorment, el ple es podrà visualitzar en el canal oficial de l’Ajuntament, disponible mitjançant l’enllaç:

https://www.youtube.com/user/OndaraOficial

Ondara, 23.09.25. L’Ajuntament celebra ple ordinari de la Corporació Municipal aquest dijous 25 de setembre de 2025 a les 19:30 hores. L’ordre del dia és el següent:

1.EXP. PLENS/2025/07 i PLENS/2025/08.APROVACIÓ DE LES ACTES DE LES SESSIONS ANTERIORS (17/JULIOL/2025 I 01/SETEMBRE/2025).)

2.EXP. PLENS/2025/9. DECRETS DE L’ALCALDIA PRESIDÈNCIA I REGIDORIA DE CONTRACTACIÓ. DONAR COMPTE.

3.EXP. 1935.2023. MATÈRIA. SUBVENCIONS . GENERALITAT VALENCIANA. CONSELLERIA D’AGRICULTURA, DESENVOLUPAMENT RURAL, EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I TRANSICIÓ ECOLÒGICA. «DIGITALITZACIÓ DELS SISTEMES D’AIGUA POTABLE I CLAVEGUERAM D’ONDARA «.RATIFICACIÓ ACORD J.G.L. DE DATA 24/07/2025

4.EXP 1805/2025. MATÈRIA: INFORME MOROSITAT I PMP SEGON TRIMESTRE. DONAR COMPTE.

5.EXP 1808/2025.4009 PRESSUPOST GENERAL. INFORME EXECUCIÓ SEGON TRIMESTRE 2025

6.EXP 1986/2025. PRESSUPOST GENERAL. LÍNIES DEL PRESSUPOST GENERAL DE 2026. DONAR COMPTE

7.EXP 2084/2025 RRHH. PLANTILLA DE PERSONAL. MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DE L’AJUNTAMENT D’ONDARA. APROVACIÓ.

8.EXP. 2400/2025. MATÈRIA 4009. PRESSUPOST. RECONEIXEMENT EXTRAJUDICIAL DE CRÈDITS. APROVACIÓ

9.EXP 2482/2025. MATÈRIA 4009. PRESSUPOST GENERAL. MODIFICACIÓ DE CRÈDITS SOTA LA MODALITAT DE TRANSFERÈNCIES DE CRÈDIT I SUPLEMENT DE CRÈDIT AMB CÀRREC A MAJORS INGRESSOS. APROVACIÓ PROVISIONAL.

10.EXP. 423/2021. MATÈRIA: 2400. CONTRACTACIONS. LLOGUER D’EDIFICI PER A ÚS ADMINISTRATIU. EXECUCIÓ OPCIÓ COMPRA

11.EXP 2019/2025 CANDIDATURES PREMIS 9 D’OCTUBRE 2025

12.EXP. 2545/2025. MATÈRIA 1001. MOCIÓ. DECLARACIÓ INSTITUCIONAL/MOCIÓ PER LA PAU A ORIENT MITJÀ

13.EXP. PLENS/2025/9. INFORMES DE L’ALCALDIA PRESIDÈNCIA.

14.EXP. PLENS/2025/9. PRECS I PREGUNTES.

ONDARA OBRI EL DEBAT INSTITUCIONAL SOBRE LA PAU A ORIENT MITJÀ

Es demana l’aturada immediata del genocidi que està patint la població civil a Gaza

Ondara, 19.09.25. La Regidoria de Serveis Socials i Residents Estrangers de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Raquel Mengual Bisquert, traslladarà a les comissions informatives previstes per al dilluns 22 de setembre una proposta de moció que convida a la reflexió sobre la situació humanitària i política a Orient Mitjà. La iniciativa, que podria ser valorada per la corporació municipal en el ple ordinari del dijous 25 de setembre, té com a objectiu promoure un posicionament institucional en favor de la pau, la defensa dels drets humans i el compliment del dret internacional humanitari. El document que proposarà inclourà una crida explícita a l’aturada immediata del genocidi que està patint la població civil a Gaza, i manifesta una profunda preocupació per les greus vulneracions dels drets humans i del dret internacional humanitari que s’estan produint en el marc del conflicte entre Israel i Palestina.

La moció fa també una crida a la comunitat internacional per garantir l’accés a l’ajuda humanitària, protegir la població civil i fomentar el diàleg com a via per a una solució justa i duradora. A més, expressa el suport a les accions impulsades per institucions com el Govern d’Espanya, la Unió Europea i les Nacions Unides, així com a l’Agència de l’ONU per als Refugiats Palestins (UNRWA), en el marc d’un compromís global per la pau i la seguretat.

La Regidora Raquel Mengual Bisquert ha explicat que «la moció que traslladarem a les comissions informatives naix d’una profunda preocupació per la situació humanitària a Gaza i de la voluntat de contribuir, des de l’àmbit local, a la defensa dels drets humans i la pau». A més, ha afegit que «Ondara és un poble solidari, i pensem que és important que les institucions locals també puguen expressar el seu compromís amb la convivència i la justícia global».

Des de la Regidoria de Serveis Socials i Residents Estrangers s’ha destacat que es tracta d’un text obert al debat i a les aportacions dels diferents grups polítics, amb la voluntat de construir un consens institucional que reflectisca el compromís d’Ondara amb la convivència, la solidaritat i la defensa dels valors democràtics.

** AJUNTAMENT D’ONDARA **

Comunicat Grup Municipal PP Ondara – Municipalització del servei de l’aigua

Comunicat Grup Municipal PP Ondara – Municipalització del servei de l’aigua

El PSOE va prometre municipalitzar l’aigua l’1 Setembre de 2025, però a última hora ha fracassat i ha prorrogat de colp la concessió. El PP exigix claredat, control i un calendari realista perquè l’aigua passe de veritat a ser gestionada per Ondara i per a Ondara. Els veïns no poden pagar la improvisació socialista i tampoc tenen perquè aguantar una mentida més; al setembre del 2024 es va aprovar per ple la municipalització de l’aigua perquè ja fora gestió directa, no es va aprovar perquè es fera una prórroga de 4 mesos mes.

Hi ha hagut temps més que suficient per a estudiar a fons les necessitats d’esta transició i solucionar els problemes que ara es pretenen vendre per a allargar el contracte amb l’empresa privada.

Hem de dir també, que les formes no han sigut ni les més correctes ni les més transparents, han aprovat la prórroga sobre la botzina (només 2 setmanes abans de la finalització del contracte) i per junta de Govern local, és a dir, sense comptar amb la majoria parlamentària del ple que hi ha en l’oposició.
Per tot el succeït, des del Grup Municipal Popular presentarem una moció en el pròxim ple ordinari d’este mateix mes de Setembre per a plantejar mesures concretes per a garantir que el procés de municipalització de l’aigua es realitze amb transparència, rigor i en benefici de tots els veïns d’Ondara.


**Comunicat Grup Municipal PP Ondara**

Comunicat Grup Municipal PP Ondara – Municipalización del servicio de agua

El PSOE prometió municipalizar el agua el 1 de Septiembre de 2025, pero a última hora ha fracasado y ha prorrogado de golpe la concesión. El PP exige claridad, control y un calendario realista para que el agua pase de verdad a ser gestionada por Ondara y para Ondara. Los vecinos no pueden pagar la improvisación socialista y tampoco tienen porque aguantar una mentira más; en Septiembre del 2024 se aprobó por pleno la municipalización del agua para que ya fuera gestión directa, no se aprobó para que se hiciera una prorroga de 4 meses más.

Ha habido tiempo más que suficiente para estudiar a fondo las necesidades de esta transición y solventar los problemas que ahora se pretenden vender para alargar el contrato con la empresa privada.

Tenemos que decir también, que las formas no han sido ni las más correctas ni las más transparentes, han aprobado la prorroga sobre la bocina (solo 2 semanas antes de la finalización del contrato) y por junta de Gobierno local, es decir, sin contar con la mayoría parlamentaria del pleno que hay en la oposición.

Por todo lo sucedido, desde el Grupo Municipal Popular vamos a presentar una moción en el próximo pleno ordinario de este mismo mes de Septiembre para plantear medidas concretas para garantizar que el proceso de municipalización del agua se realice con transparencia, rigor y en beneficio de todos los vecinos de Ondara.

**Comunicat Grup Municipal PP Ondara**

L’AJUNTAMENT D’ONDARA APROVA PER UNANIMITAT UNA MODIFICACIÓ DE CRÈDIT PER VALOR DE 72.403 EUROS

La partida inclou 30.000 euros per al projecte de la rotonda del Llavador i més de 42.000 euros per completar les subvencions de l’IVACE de millores en zones industrials

Ondara, 02.09.25 El Ple de l’Ajuntament d’Ondara va aprovar ahir 1 de setembre per unanimitat de tots els grups polítics (Equip de Govern PSPV, PP i Compromís) l’expedient de modificació de crèdit núm. 11/2025 del pressupost municipal, amb la finalitat de fer front a despeses urgents que no poden ser ajornades a l’exercici següent. La modificació, que es tramita sota la modalitat de suplement de crèdit, es finança amb càrrec a majors ingressos provinents de la liquidació definitiva de la Participació en Tributs de l’Estat corresponent a l’any 2023. La proposta compta amb els informes favorables de Secretaria i Intervenció, i contempla un increment de 72.403,36 euros en diverses partides pressupostàries. En concret, es destinaran 30.000 euros addicionals a estudis i treballs tècnics; 22.392 euros a la millora del polígon industrial Marjals 5, 6 i 7; i 20.011 euros a actuacions en la zona Marjals i Avinguda Alacant. Amb aquesta actuació, el consistori reforça el seu compromís amb la millora d’infraestructures i serveis municipals, tot garantint una gestió econòmica responsable i ajustada a les necessitats reals del municipi.

Segons ha informat l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, aquesta modificació de crèdits permetrà, d’una banda, complir amb l’aportació municipal de la subvenció que atorga l’IVACE per a els polígon industrials Marjals i Avinguda d’Alacant, amb l’objectiu de millorar les infraestructures, accessos i serveis de les àrees industrials del municipi; una aportació econòmica municipal que a priori no estava consignada, i que es realitzarà gràcies a aquesta modificació de crèdits motivada per la incorporació de més diners vinguts de l’Estat.

També s’ha aprofitat els majors ingressos per a incorporar 30.000 euros a la partida d’estudis i treballs tècnics per avançar en el projecte definitiu de la rotonda-illeta enfront del Llavador, al carrer Dolors, per obrir l’eixida del barri del Crist per a la part del Llavador. El projecte ja tenia la memòria feta per l’àrea tècnica, i ara el següent pas serà contractar a un arquitecte (o segurament un enginyer de camins) per tal de donar forma al projecte que finalment s’executarà. Aquest projecte pretén oferir una solució tècnica que permeta obrir carrers i edificar en la zona.

**AJUNTAMENT D’ONDARA**

L’AJUNTAMENT D’ONDARA ACORDA QUE AGUAS DE VALENCIA CONTINUE PRESTANT EL SERVEI D’AIGUA FINS AL 12 DE GENER DE 2026

Ondara, 02.08.25. L’Ajuntament d’Ondara ha notificat a l’empresa concessionària Aguas de Valencia S.A. que continuarà prestant el servei municipal d’abastiment d’aigua potable i clavegueram fins al 12 de gener de 2026. Aquesta decisió es va comunicar en el ple extraordinari celebrat l’1 de setembre, després d’haver estat aprovada en Junta de Govern Local.

Tot i que estava previst que l’empresa municipal SINMA S.L.U. assumira la gestió del servei a partir de l’1 de setembre de 2025, coincidint amb la finalització del contracte actual amb Aguas de Valencia, diversos factors tècnics i operatius han motivat l’ajornament. Segons l’informe de l’enginyer especialista en el Cicle Integral de l’Aigua, Rafael Aranda Espí, encara queden pendents qüestions com la subrogació del personal, la identificació d’empreses especialitzades per a serveis específics, la finalització del projecte de digitalització i la resolució sobre la propietat de les eines de telecontrol. A més, es considera poc adient iniciar el canvi de gestió en setembre, després d’un mes d’agost pràcticament inhàbil, i tenint en compte que la facturació del servei és trimestral, amb el tercer trimestre finalitzant el 30 de setembre.

Per tal de garantir una transició ordenada i segura, s’ha acordat crear una Comissió de Treball Tècnic que coordinarà el canvi de model de gestió entre Aguas de Valencia i SINMA. L’Ajuntament ha sol·licitat a la concessionària que designe un responsable per iniciar les reunions de coordinació al més prompte possible.

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, va explicar que SINMA havia rebut recomanacions del seu consultor de gestió d’aigua potable per tal d’ajornar l’inici de la gestió directa fins a l’inici del nou any fiscal, el 1 de gener de 2026. Això permetria una subrogació ordenada del personal, una millor gestió econòmica i fiscal, i una col·laboració estreta entre les dues entitats durant els últims mesos de 2025. A partir del 12 de gener de 2026, el servei serà gestionat íntegrament per l’Ajuntament d’Ondara a través de SINMA.

Per la seua part, el Regidor del Partit Popular, Agustín Vaquer, va expressar dubtes sobre la pròrroga del contracte aprovada en Junta de Govern durant el mes d’agost, considerat inhàbil. Tot i entendre els motius tècnics, va manifestar preocupació pel fet que encara queden qüestions importants per resoldre, com la subrogació del personal, la liquidació del contracte, la transferència del control digital i la contractació de serveis auxiliars. Vaquer va criticar la falta d’informació en el ple i va demanar un seguiment mensual del procés per garantir transparència i una gestió adequada.

Cal esmentar que un dels arguments clau per ajornar la subrogació del personal és la conveniència de mantenir un únic pagador durant tot l’any fiscal. Això facilita la gestió administrativa i fiscal tant per a l’Ajuntament com per als treballadors, evitant complicacions derivades d’un canvi d’empresa enmig de l’exercici, com ara duplicació de retencions, ajustos en les declaracions de la renda o problemes en la cotització a la Seguretat Social. D’aquesta manera, es garanteix una transició més neta i ordenada, amb una única entitat responsable de les nòmines durant tot l’any 2025, segons va explicar després del ple el gerent de SINMA als regidors i regidores.

AJUNTAMENT D’ONDARA

EL PLE DE L’AJUNTAMENT APROVA PER UNANIMITAT EL CONVENI AMB L’ASSOCIACIÓ ELS GATETS D’ONDARA PER A LA GESTIÓ ÈTICA DE LES COLÒNIES FELINES

El conveni respon a la voluntat de l’Ajuntament d’aplicar el principi de “sacrifici zero” i fomentar una convivència respectuosa amb els animals

Ondara, 29.07.25. L’Ajuntament d’Ondara va aprovar en el ple ordinari del mes de juliol, celebrat el passat 17 de juliol, el conveni de col·laboració amb l’Associació Animalista Els Gatets d’Ondara, amb l’objectiu de regular i impulsar la gestió ètica de les colònies felines del terme municipal mitjançant la implementació del mètode CER (Captura, Esterilització i Retorn). Aquest conveni va eixir avant per unanimitat de tots els grups polítics, PSPV, PP i Compromís, en suposar un pas endavant en el compromís institucional amb el benestar animal, la salut pública, la convivència ciutadana i la protecció del medi ambient.

El Regidor de Benestar Animal d’Ondara, Jordi Ruiz, va destacar que “aquest conveni suposa un pas molt important per a garantir el benestar dels animals del nostre municipi i per a fomentar una convivència respectuosa entre persones i animals. Amb la col·laboració de l’associació Els Gatets d’Ondara, que ja ve desenvolupant una tasca exemplar, consolidem un model de gestió ètica, sostenible i alineat amb els valors de la nostra societat”. L’Ajuntament d’Ondara reafirma així el seu compromís amb el principi de “sacrifici zero”, la protecció del medi ambient i la promoció de polítiques públiques que milloren la qualitat de vida tant dels animals com de la ciutadania.

L’acord aprovat estableix una subvenció de 8.000 euros a favor de l’associació, amb càrrec al pressupost municipal de 2025, per a finançar les actuacions previstes en el Pla de Gestió Ètica de Colònies Felines d’Ondara. Aquestes actuacions inclouen la captura, esterilització, desparasitació, alimentació i atenció sanitària dels gats comunitaris, així com la formació de voluntariat i la sensibilització ciutadana. El conveni s’emmarca dins de la normativa estatal i autonòmica en matèria de benestar animal, com la Llei 2/2023 de la Comunitat Valenciana i la Llei estatal 7/2023. Tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2025, amb possibilitat de pròrroga automàtica fins a quatre anys. L’Associació haurà de presentar una memòria justificativa de les actuacions abans del 20 de desembre de cada exercici. L’associació, que ja venia desenvolupant aquestes tasques des d’octubre de 2024 per delegació de la Regidoria de Benestar Animal, ha demostrat una gran capacitat tècnica i humana per a la gestió de les colònies felines del municipi. El conveni preveu la creació d’una Comissió de Seguiment integrada per representants de l’Ajuntament, la Policia Local, la clínica veterinària Toni Ortolà i l’associació, que vetlarà pel correcte desenvolupament de les actuacions i resoldrà possibles incidències.

REGIDORIA DE BENESTAR ANIMAL * AJUNTAMENT D’ONDARA