L’EQUIP DE SALVA PALAU I GIMENO, REPRESENTANT A L’AJUNTAMENT D’ONDARA, GUANYA LA FINAL DE LA COPA DIPUTACIÓ D’ALACANT 2026

La Copa Diputació d’Alacant 2026 va celebrar les seues dos finals este diumenge en el trinquet El Rovellet de Dénia amb sengles triomfs per a les parelles

En escala i corda la partida es va ajustar en el tram final però Salva Palau i Gimeno, representant a l’Ajuntament d’Ondara, van aconseguir frenar a Giner, Jesús i Carlos (Pedreguer – Masymas) per 60-50

Informació: PilotaPro

La Copa Diputació d’Alacant 2026 va celebrar les seues dos finals este diumenge en el trinquet El Rovellet de Dénia amb sengles triomfs per a les parelles. Victoria i Myriam van superar amb comoditat a Anabel, Fanni i Mireia per 25-00. En escala i corda la parida es va ajustar en el tram final però Salva Palau i Gimeno, representant a l’Ajuntament d’Ondara, van aconseguir frenar a Giner, Jesús i Carlos (Pedreguer – Masymas) per 60-50.

En escala i corda, després de dos primers jocs igualats, Salva Palau i Gimeno (Ondara) es distanciaven en el marcador amb el d’Alginet provocant errors en els seus rivals. El 15-30 no va deixar fora de la partida a Giner, Jesús i Carlos, que van retallar amb diversos jocs consecutius quan els rojos van perdre un poc de coordinació en el seu joc (30-35). Àlvaro Gimeno va tirar de la partida en eixe moment per a demostrar un gran nivell superant al trio amb molta confiança.

La distància en el marcador es va anar fins al 35-50 i res semblava frenar a la parella. Però els nervis i el factor psicològic va entrar en joc quan un bon Giner aconseguia ficar a l’equip en partida amb diversos colps complicats. Jesús i Carlos se sumaven aportant quinzes que van portar als seus al 45-50. El trio travessava el seu millor moment amb el de Murla alçant tres pilotes difícils, amb Jesús llançant-se a les lloses i Carlos tancant amb dos accions el quinze que posava el 50-50.

L’equip d’Ondara ja no estava còmode i la remuntada del trio semblava inevitable. Els nervis provocaven una bona acció seguida d’un error i en eixe tall delicat de la partida van saber resistir Salva Palau i Gimeno. El de Massalfassar no volia que se li escapara el títol i animava constantment al seu company, que va tindre diverses oportunitats per a tancar el VAL. De fet el trio va estar a un de posar-se per davant, però quan Salva Palau va aconseguir connectar amb la pilota, la final es va acabar decidint a favor del seu equip per 60-50.

En el lliurament de premis va estar el president de la Federació de Pilota Valenciana, Vicent Molines; l’alcalde d’Ondara, José Ramiro; el director gerent de Masymas-Supermercats, José Juan Fornés la regidora d’Esports de Pedreguer, Celia Mas; el regidor d’esports de Dénia; Valentín Alcalà; i el president del Club Pilota Valenciana de Dénia, Juanvi Llull.

DOS PILOTARIS D’ONDARA, CAMPIONS DEL PROGRAMA DE RENDIMENT FEDPIVAL DE RASPALL MASCULÍ

José Miguel Sastre, campió del circuit sub-18 , i Àlex Terrades, campió de l’individual sub-23

Ondara, 24.04.26. Dos joves pilotaris d’Ondara van assolir ahir el màxim èxit dins del Programa de Rendiment de la Federació de Pilota Valenciana (FedPival) en la modalitat de raspall masculí. El trinquet de Castelló de Rugat (València) va acollir les finals dels Circuits Sub-18 i Promeses, així com de l’Individual Sub-23, en una jornada on el talent ondarenc va tornar a quedar palés.

Àlex Terrades (19 anys) va revalidar el títol de campió de l’Individual Sub-23 de raspall, mentre que José Miguel Sastre (17 anys) es va proclamar campió del Circuit Sub-18. Els dos pilotaris formen part del Club de Pilota Valenciana Ondara i s’han format esportivament a l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, sent seleccionats en 2023 per a integrar-se en el Programa de Rendiment de FedPival, destinat a la detecció i formació dels talents amb més projecció de la pilota valenciana.

En la final del Circuit Sub-18, Dario Artal (CPV El Genovés), jugant de rest, i José Miguel Sastre (CPV Ondara), de mitger, es van imposar amb autoritat per 25-0 a la parella formada per Sergi Sánchez (CPV Oliva) i Marc Pons (CPV Quatretonda). L’equip campió va mostrar una gran coordinació i un alt nivell de joc durant tota la partida.

oplus_34

Posteriorment, en la final de l’Individual Sub-23, l’actual campió de la categoria, Àlex Terrades (CPV Ondara), es va imposar per 25-5 a José Ferrando, revalidant així el títol aconseguit l’any 2025. Cal destacar que Terrades viu una temporada especialment brillant, ja que enguany també s’ha proclamat campió de la Lliga Pro2 de raspall, junt amb el seu germà Marc Terrades, competint sota el nom de l’equip Ajuntament d’Ondara – Portal de la Marina.

Des de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, el seu responsable, Jordi Ruiz, ha volgut felicitar públicament els dos esportistes: «José Miguel i Àlex són un exemple del gran treball que es fa des de l’Escola de Pilota d’Ondara i des del club. Aquests èxits no són casuals, sinó el resultat d’anys d’esforç, constància i passió per la pilota. Per al poble d’Ondara és un orgull veure com els nostres joves destaquen al màxim nivell autonòmic». Ruiz també ha subratllat la importància del Programa de Rendiment de la Federació: «Aquest programa permet als pilotaris més prometedors entrenar i competir en un entorn d’alta exigència, amb seguiment tècnic i competicions de primer nivell. Que Ondara tinga representació i campions en aquest programa demostra que anem pel bon camí en la promoció de l’esport base».

El Programa de Rendiment de la Federació de Pilota Valenciana està orientat a detectar, formar i potenciar joves pilotaris amb projecció, oferint-los entrenaments específics, seguiment tècnic, preparació física i competicions estructurades per categories. L’objectiu és facilitar la transició dels esportistes des de l’etapa formativa fins a l’alt rendiment, i nodrir el futur de la pilota valenciana tant en l’àmbit amateur com professional. Els bons resultats en aquestes competicions permeten als esportistes accedir a la consideració oficial d’esportista d’elit, un reconeixement que facilita la seua projecció esportiva i el suport institucional.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha reiterat el compromís de continuar donant suport a l’Escola de Pilota, al CPV Ondara i als joves esportistes del municipi, promovent valors com l’esforç, el treball en equip i l’arrelament a la pilota valenciana.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

LES ESCOLES ESPORTIVES DE BÀSQUET D’ONDARA, PRESENTS EN EL PROGRAMA DE TECNIFICACIÓ DE LA FEDERACIÓ VALENCIANA

Ondara, 23.04.26. La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara ha volgut felicitar públicament les Escoles Esportives de Bàsquet d’Ondara per la destacada representació que han tingut aquesta temporada en el Programa de Tecnificació de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana, un reconeixement al treball, l’esforç i la dedicació tant dels jugadors i jugadores com de l’equip tècnic.

En concret, diversos joves esportistes d’Ondara han sigut seleccionats dins de diferents categories d’aquest programa de tecnificació autonòmic, que identifica i acompanya el talent esportiu en edats formatives:

  • Categoria Aleví Masculí (1r any): Lucca Pons i George William Brown
  • Categoria Benjamí Femení: Emma Pastor, Ona Canós, Mireia Palomares i Anna Pineda
  • Categoria Benjamí Masculí: Nil Vizuete

Des de la Regidoria d’Esports s’ha destacat que aquesta representació “posa de manifest la gran tasca que es realitza des de les escoles esportives municipals, no només en la formació esportiva, sinó també en la transmissió de valors com el compromís, el treball en equip, el respecte i la constància”. El regidor d’Esports, Jordi Ruiz, ha volgut felicitar personalment els joves seleccionats i ha afirmat que “és un orgull per a Ondara veure com el treball del dia a dia dona fruits i permet que els nostres xiquets i xiquetes siguen reconeguts a nivell autonòmic”. Ruiz ha afegit que “aquests programes són una oportunitat perquè els esportistes continuen aprenent i gaudint del bàsquet, sempre des d’una vessant educativa i formativa”.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha animat tot l’alumnat de les Escoles Esportives a “continuar esforçant-se, gaudint de l’esport i creixent tant dins com fora de la pista”, reafirmant el compromís municipal amb l’esport base com a eina fonamental de cohesió, educació i salut.

REGIDORIA D’ESPORTS – AJUNTAMENT D’ONDARA

LA REGIDORIA D’ESPORTS D’ONDARA FELICITA EL JOVE ESPORTISTA SAMUEL ANDRÉS MOLINA PEL SEU ÈXIT EN LA VALÈNCIA CUP DE JIU-JITSU

Ondara, 23.04.26. La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara vol felicitar públicament el jove lluitador Samuel Andrés Molina, veí del municipi, per l’excel·lent resultat aconseguit en la València Cup de Brazilian Jiu-jitsu, on s’ha proclamat campió en doble modalitat.

Samuel Andrés Molina, de tan sols 12 anys i alumne de l’acadèmia Zfight Dénia, va assolir la medalla d’or tant en la modalitat GI (amb quimono) com en NO GI (sense quimono), en la categoria de -46 kg cinturó gris, dins d’una competició que va reunir prop de 1.600 esportistes procedents de diferents punts del territori.

L’esportista ondarenc va destacar per una actuació impecable, demostrant una gran maduresa i nivell tècnic, i finalitzant la majoria dels combats per submissió, fet que reafirma la seua projecció com una de les joves promeses d’aquesta disciplina esportiva.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha volgut posar en valor aquest assoliment i ha destacat que “és un orgull per a Ondara comptar amb joves esportistes com Samuel, que amb esforç, constància i humilitat arriben a competir al màxim nivell i porten el nom del poble molt lluny”. A més, el regidor ha animat Samuel a “seguir gaudint de l’esport i creixent tant a nivell esportiu com personal”.

Després de l’èxit aconseguit a València, el jove esportista afronta ara nous reptes importants, amb la seua participació pròxima en la Kimura Cup i l’AP Tour Alacant, competicions que serviran de preparació per al seu gran objectiu de la temporada: la World Cup, que se celebrarà al juny a la Ciutat de l’Esport de la Nucia.

Des de l’Ajuntament d’Ondara es felicita de nou Samuel Andrés Molina i se li desitgen molts més èxits en la seua prometedora trajectòria esportiva.

REGIDORIA D’ESPORTS – AJUNTAMENT D’ONDARA

PRIMER NACIONAL PER A LEO ORIHUELA GUEROLA I EL CLUB E. ESPORT VIU D’ONDARA DE GIMNÀSTICA RÍTMICA

Ondara, 21.04.26. El jove gimnasta Leo Orihuela Guerola, del Club E. Esport Viu d’Ondara de Gimnàstica Rítmica, ha aconseguit un meritori 12é lloc a nivell estatal en el Campionat d’Espanya Base Individual, celebrat el diumenge 19 d’abril a Oviedo. Es tracta del primer campionat nacional tant per a Leo com per al club ondarenc, una fita històrica que suposa un pas molt important en la seua trajectòria esportiva.

Malgrat haver patit algunes errades durant l’execució de l’exercici de cinta, Leo va demostrar una enteresa admirable, lluitant l’exercici fins a l’últim segon. La seua capacitat de resistència, superació i de no donar-se per vençut van ser claus per a obtenir aquest excel·lent resultat en una competició d’altíssim nivell. Les seues entrenadores destaquen especialment la seua elegància i sentit artístic, assegurant que Leo “ompli la moqueta amb una força i una energia positiva que enamora a tots”. Es mostren immensament orgulloses del seu treball, tant a nivell físic com, sobretot, emocional, i li han dedicat unes emotives paraules: “Leo, açò només ha fet que començar. Tenim forces de sobra per a continuar lluitant pels teus somnis i seguir treballant al teu costat”.

El Regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha felicitat el gimnasta i el club per aquest gran èxit: “El resultat de Leo és un orgull per a Ondara i un exemple per a l’esport base. Representa perfectament els valors de l’esforç, la constància i la superació personal”. Ruiz ha remarcat també la importància del paper del club i del cos tècnic: “Cal reconèixer la gran tasca del Club E. Esport Viu d’Ondara i de les seues entrenadores, que treballen no sols l’aspecte esportiu, sinó també el creixement personal i emocional dels joves esportistes”.

Des del club han volgut agrair especialment el recolzament del Club Gimnàstica Rítmica Xàbia, que ha fet possible la participació en aquest Campionat d’Espanya.

Amb aquest resultat, Leo Orihuela obri una nova etapa plena d’il·lusió i reptes, consolidant-se com una de les joves promeses de la rítmica masculina.

ONDARA ACULL LA IV PROVA DE LA LLIGA ESCOLAR MARINA ALTA BTT AMB LA PARTICIPACIÓ D’UNES 60 PROMESES DEL CICLISME

Ondara, 20.04.26. Ondara va acollir el passat divendres 17 d’abril la IV prova de la Lliga Escolar Marina Alta BTT, una cita esportiva que va reunir al municipi prop de 60 xiquets i xiquetes inscrits en aquesta competició comarcal de bicicleta tot terreny.

La prova va tenir lloc a la zona recreativa del Centre Comercial Portal de la Marina, un espai que va oferir un circuit adaptat a les diferents edats i nivells dels participants, combinant trams ràpids, zones tècniques i recorreguts sobre terreny natural.

L’esdeveniment va estar organitzat pel Club Ciclista Màxima Bikes, amb el patrocini de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, i va comptar amb la presència de nombrosos familiars i aficionats que van animar els joves ciclistes durant tota la vesprada.

Els participants van competir en les categories prebenjamí, benjamí, aleví, infantil i cadet, demostrant un gran nivell, esportivitat i il·lusió, en una jornada marcada pel bon ambient, la convivència i la promoció de l’esport base.

Des de la Regidoria d’Esports s’ha destacat la importància d’acollir aquest tipus de proves, que fomenten els hàbits saludables, el respecte pel medi natural i els valors de l’esport entre els més joves, al temps que situen Ondara com a seu destacada d’esdeveniments esportius comarcals.

La jornada va concloure amb normalitat i amb una valoració molt positiva tant per part de l’organització com de les famílies participants, consolidant aquesta prova dins del calendari de la Lliga Escolar Marina Alta BTT.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

EL VALÈNCIA BASKET ES PROCLAMA CAMPIÓ JÚNIOR AUTONÒMIC MASCULÍ A ONDARA, QUE ES CONSOLIDA COM A SEU DE REFERÈNCIA DEL BÀSQUET VALENCIÀ

Fotos: FBCV

Ondara, 14.04.26. El València Basket s’ha proclamat aquest cap de setmana campió Júnior Autonòmic Masculí després d’imposar-se en tots els partits de la Fase Final celebrada al Pavelló Municipal d’Ondara, en una competició d’altíssim nivell que ha convertit el municipi en l’epicentre del bàsquet base de la Comunitat Valenciana. La classificació final ha situat el València Basket com a campió, amb Velabasket CB Sueca en segona posició, CB L’Horta Godella tercer i Amics Castelló quart. Tant el campió com el subcampió han aconseguit, a més, la classificació per al Campionat d’Espanya de Clubs. El guardó de Millor jugador de la Fase Final ha sigut per a Iker Trillo, de Velabasket CB Sueca.

En l’últim partit decisiu del campionat, el València Basket es va imposar amb autoritat a CB L’Horta Godella per 88-55, en un encontre en què ambdós equips depenien del seu resultat per al títol i per a l’accés al Campionat d’Espanya. Després d’un primer temps equilibrat, l’equip valencià va augmentar el seu ritme després del descans i va obrir una diferència definitiva en el marcador. Per la seua banda, Velabasket CB Sueca va aconseguir una victòria clau davant Amics Castelló per 84-60, després de remuntar un marcador advers, fet que li va permetre culminar la fase final com a subcampió gràcies a un triple empat en la classificació.

L’acte de lliurament de trofeus va comptar amb la presència de representants institucionals, que van felicitar tots els equips participants. Hi van assistir l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; el Regidor d’Esports, Jordi Ruiz; el directiu de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana, Fernando Castillo; i la presidenta del Club Bàsquet Ondara, Sandra Pérez, posant de manifest el suport institucional al bàsquet base.

Ondara continuarà sent seu de finals autonòmiques en abril i maig

Aquesta Fase Final Júnior Masculí Autonòmic ha sigut la primera gran cita d’un calendari intens de competicions de màxim nivell que Ondara acollirà durant els mesos d’abril i maig, tal com es va anunciar la setmana passada en la presentació oficial dels esdeveniments. En concret, el Pavelló Municipal d’Ondara tornarà a ser protagonista del 24 al 26 d’abril, amb la celebració de la Fase Final Cadet IR Autonòmic femení, amb la participació dels equips València Basket, Fundación 2000 València Basket, CB L’Horta Godella i NBF Castelló. A més, el municipi acollirà també, el cap de setmana del 23 de maig, les finals d’Infantil IR Preferent i Cadet IR Preferent, reforçant el paper d’Ondara com a seu destacada del bàsquet de formació.

El Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, ha destacat que “acollir aquestes fases finals és un orgull per a Ondara i una mostra de la confiança que la Federació deposita en les nostres instal·lacions i en el treball conjunt de l’Ajuntament i el Club Bàsquet Ondara”. Segons Ruiz, “aquestes competicions permeten gaudir del millor bàsquet de formació, amb jugadors i jugadores que estan a un pas de l’elit”. Per la seua banda, l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha remarcat que “aquest tipus d’esdeveniments reforcen la nostra aposta per l’esport base i tenen també un impacte positiu a nivell social i econòmic, amb l’arribada d’equips, famílies i aficionats al municipi”.

Amb l’èxit d’aquesta fase final júnior i les pròximes cites ja confirmades, Ondara es consolida com una de les seus de referència del bàsquet autonòmic, tant per la qualitat de les instal·lacions com per la implicació institucional i esportiva del municipi.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA SERÀ UNA DE LES SEUS DESTACADES DE LES FINALS FBCV DE BÀSQUET 2025-2026

El Pavelló Municipal acollirà diverses fases finals autonòmiques i preferents durant els mesos d’abril i maig

      Ondara, 09.04.26. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Esports, ha anunciat que el municipi serà una de les seus oficials de les Finals i Fases Finals de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana (FBCV) corresponents a la temporada 2025-2026, consolidant així la seua aposta per l’organització d’esdeveniments esportius de primer nivell. En concret, el Pavelló Municipal d’Ondara acollirà en les pròximes setmanes diverses competicions decisives del calendari federatiu, convertint-se en centre neuràlgic del bàsquet valencià en el tram final de la temporada. La presentació ha tingut lloc a Ondara i ha comptat amb la participació de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; el Regidor d’Esports, Jordi Ruiz; el president de la FBCV, Salvador Fabregat; i la presidenta del Club Bàsquet Ondara, Sandra Pérez.

      La primera gran cita tindrà lloc del 10 al 12 d’abril, amb la celebració de la Fase Final Júnior Masculí Autonòmic, en la qual participaran València Basket, CB L’Horta Godella, Velabasket CB Sueca i Amics Castelló. Els equips disputaran la competició en format de tots contra tots, i el campió i subcampió obtindran la classificació per al Campionat d’Espanya de Clubs. Els partits es podran seguir en directe a través de la plataforma EsportViu i del canal de YouTube de la FBCV. Dues setmanes més tard, del 24 al 26 d’abril, Ondara serà seu de les finals de les categories Cadet IR Autonòmic femení, amb els equips: València Basket, Fundación 2000 Valencia Basket, C.B. L’Horta de Godella, i NBF Castelló. A més, Ondara tornarà a ser seu destacada el cap de setmana del 23 de maig, quan el municipi acollirà les finals d’Infantil IR Preferent i Cadet IR Preferent, reforçant el paper d’Ondara com a espai de referència per al bàsquet de formació i competició.

      El president de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana, Salvador Fabregat, ha explicat que la tria d’Ondara com a seu respon a diversos factors clau: «Ondara és una població molt ben situada geogràficament, pràcticament equidistant dins de la Comunitat Valenciana, però sobretot venim ací perquè l’Ajuntament i el Club Bàsquet Ondara han mostrat sempre un gran interés i una total predisposició a acollir estos esdeveniments». Fabregat també ha destacat la qualitat de les instal·lacions esportives municipals: «El pavelló reuneix les condicions idònies per a disputar fases finals d’este nivell, i a Ondara sempre hem trobat facilitats i una magnífica acollida. Per això no és la primera vegada que venim ni tampoc serà l’última». En este sentit, el president de la FBCV ha subratllat també l’impacte positiu que estes competicions tenen per al municipi: «Estes fases finals contribueixen a projectar el nom d’Ondara dins del bàsquet valencià i generen una activitat important al poble, amb equips, famílies i aficionats que venen, mengen, s’allotgen i fan despesa al municipi».

      El Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, ha remarcat durant la presentació que «per a mi, com a regidor d’Esports d’Ondara, és un orgull poder acollir un esdeveniment esportiu d’este nivell autonòmic, i també a títol personal, com a practicant i amant del bàsquet». Ruiz ha destacat que la Fase Final Junior Masculí Autonòmic, que se celebra este cap de setmana, «representa l’elit del bàsquet de formació, amb la presència de alguns dels millors equips i canteres no sols de la Comunitat Valenciana, sinó també a nivell estatal, com València Basket, CB L’Horta Godella, Velabasket CB Sueca i Amics Castelló». Segons ha explicat, es tracta de «quatre equips d’un nivell extraordinari, que estan a un pas del bàsquet professional, i que ens permetran gaudir d’un cap de setmana de moltíssim nivell esportiu». El regidor ha avançat també la importància de la següent cita al calendari local, amb la Fase Final Cadet Femení Autonòmic, del 24 al 26 d’abril: «tornarem a tindre a Ondara tota l’elit del bàsquet femení autonòmic, amb equips com València Basket, Fundació València Basket, Nou Bàsquet Femení Castelló o CB L’Horta Godella, i amb les millors jugadores de la categoria». Ruiz ha recordat que «en estes fases finals, tant el campió com el subcampió aconseguixen la classificació per al Campionat d’Espanya de Clubs, fet que dona encara més valor i emoció a la competició». Finalment, el regidor d’Esports ha posat en valor les instal·lacions municipals i la relació amb la federació: «Ondara compta amb unes instal·lacions esportives magnífiques, amb un pavelló preparat per a acollir molt de públic i amb una pista d’alt nivell, motiu pel qual la Federació confia en nosaltres no sols per a fases finals, sinó també per a programes de tecnificació i entrenaments de seleccions autonòmiques». En este sentit, Jordi Ruiz ha volgut fer una crida a la participació: «convide a la gent d’Ondara i de tota la comarca, tant als aficionats habituals com als nous amants del bàsquet, a vindre al Pavelló Municipal d’Ondara a gaudir d’un ambient magnífic i de bàsquet del més alt nivell». Per la seua banda, l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha destacat la importància d’esta cita esportiva: «Acollir fases finals autonòmiques de bàsquet suposa un orgull per a Ondara i reforça la nostra línia de treball en favor de l’esport base i de qualitat. A més, estes competicions tenen un impacte positiu tant a nivell social com econòmic per al municipi».

      Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha volgut agrair la col·laboració de la Federació de Bàsquet de la Comunitat Valenciana i del Club de Bàsquet Ondara, així com de totes les persones implicades en l’organització, que faran possible que el municipi visca durant les pròximes setmanes un ambient esportiu de màxim nivell.

Calendari Masculí Ondara del 10 al 12 abril 2026

Divendres 10 d’abril

18:00 h. Amics Castelló – València Basket

20:00 h. CB L’Horta Godella – Velabasket CB Sueca

Dissabte 11 d’abril

17:00 h. Amics Castelló – CB L’Horta Godella

19:00 h. Velabasket CB Sueca – Valencia Basket

Diumenge 12 d’abril

10:00 h. Velabasket CB Sueca – Amics Castelló

12:00 h. València Basket – CB L’Horta Godella

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA BRILLA EN LA 1A FASE DE LA LLIGA COMARCAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA AMB 24 MEDALLES

Més de 300 gimnastes participen en una jornada celebrada al municipi, amb 115 esportistes d’Ondara i un gran èxit organitzatiu

Ondara, 08.04.26. Ondara va acollir el passat diumenge 22 de març la 1a Fase de la Lliga Comarcal de Gimnàstica Rítmica (XEMA), convertint-se durant tota la jornada en l’epicentre d’este esport a la Marina Alta. L’esdeveniment va reunir més de 300 gimnastes de tota la comarca i va destacar tant pel nivell esportiu com pel gran ambient viscut al llarg del dia. La participació local va ser especialment rellevant, amb 115 gimnastes de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara, que van aconseguir uns excel·lents resultats, sumant un total de 24 medalles en les diferents categories, tant individuals com de conjunts, duos i trios.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha valorat molt positivament la jornada: «Ondara ha tornat a demostrar que és un municipi compromés amb l’esport base. Estem molt orgullosos del treball que es fa des de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica i dels magnífics resultats obtinguts per les nostres gimnastes». Ruiz també ha volgut destacar la importància de la participació i l’organització de l’esdeveniment: «Acollir una competició d’este nivell, amb més de 300 participants, és un repte organitzatiu que ha sigut possible gràcies a la implicació de les entrenadores, les famílies i totes les persones que han col·laborat perquè la jornada fora un èxit».

Des de l’organització s’ha volgut agrair especialment el suport constant de les famílies, que van omplir les grades d’energia i ànim; la tasca de les entrenadores i ajudants, per la seua dedicació i transmissió dels valors de l’esport; i, sobretot, a les gimnastes, autèntiques protagonistes de la jornada, que van demostrar il·lusió, esforç i passió damunt del tapís. La competició també va comptar amb exhibicions de les categories baby i prebenjamí, posant en valor el treball de base i fomentant la continuïtat de l’esport des d’edats molt primerenques.

RESULTATS – 1a Fase Lliga Comarcal XEMA (Ondara)

DUOS

CategoriaClassificacióGimnastes
Benjamí – Mans lliures4t llocLara Doménech i Daniella Pons
Infantil – 2 aros3r llocMartina Valdivieso i Mireia Antona
Infantil – 2 aros5é llocLaia Giner i Valentina Campillo
Infantil – 2 aros7é llocHenar Llorca i Elena García

TRIOS

CategoriaClassificacióGimnastes
Benjamí – Mans lliures2n llocLaura Mut, Rihab Mouka i Marina Monfort
Benjamí – Mans lliures5é llocLynn Michelon, Alma Costa i Nerea Sivera
Benjamí – Mans lliures7é llocLua Salort, Gabriela Vicedo i Sofia Gadea
Aleví – 3 pilotes3r llocDulce Guadalupe Rodríguez, Leyre Escobar i Yasmin Saidi
Infantil – 3 aros1r llocAnne Dimech, Júlia Ferrando i Ana Pons
Infantil – 3 aros2n llocNaiara Ayoldi, Adriana Carrió i Jazmín Silva
Infantil – 3 aros3r llocTeresa Hernández, Neha Talón i Laura Ramón
Cadet – 3 pilotes1r llocMaria Vives, Júlia Hernández i Anhelina Nyzhova
Cadet – 3 pilotes2n llocNoa González, Claudia Vaquer i Emma Giner
Cadet – 3 pilotes3r llocIxchel Martínez, Charo Bello i Nayma Martínez

CONJUNTS

CategoriaClassificacióConjunt
Benjamí – Mans lliures2n llocOndara L – Berta Dimech, Noa Canepa, Olivia Vallejo, Marta Anskaityte i Lenora Benrami
Benjamí – Mans lliures4t llocOndara O – Valeria Moncho, Lina Wandschneider, Lluna Andrés, Lluna Camacho i Sonia Bergmann
Benjamí – Mans lliures5é llocOndara F – Paola García de la Reina, Daniela Hernández, Julia Hernández, Berta Martínez i Laia Fornés
Aleví – 5 pilotes1r llocOndara G – Emma Pastor, Laia Almiñana, Beatriz Silva, Irene Doménech i Vera Ferrer
Aleví – 5 pilotes2n llocOndara V – Vera Tomás, Valeria Cabrera, Sira Velázquez, Carla Vicedo i Antonia Florea
Infantil – 5 aros1r llocOndara G – Carla Ballester, Alba Moreno, Alma López, Anaïs Hernández i Eva Michelon
Infantil – 5 aros2n llocOndara E – Elliot Hoare, Lola Suárez, Valentina Piera, Cristina Ribes i Aurora Crespo
Infantil – 5 aros3r llocOndara Z – Demelza Soler, Zoe Calero, Nerea González, Irene Almiñana i Daniela Dziamko

INDIVIDUALS

CategoriaClassificacióGimnasta
Benjamí – Mans lliures1r llocAda Bolufer
Benjamí – Mans lliures4t llocAmaya Bär
Aleví – Mans lliures3r llocValeria Perelló
Aleví – Mans lliures4t llocElsa Delgado
Aleví – Mans lliures8é llocBruna Giner
Infantil – Aro1r llocPaula Martínez
Infantil – Aro1r llocPaula Sendra
Infantil – Aro3r llocRoberto Álvarez
Infantil – Aro4t llocDàlia Martín
Cadet – Pilota1r llocRoser Server
Cadet – Pilota2n llocSílvia Pérez
Cadet – Pilota3r llocYuneire Fillol
Cadet – Pilota4t llocNoa González
Juvenil – Maces1r llocOlivia Gutiérrez de la Vega

EXHIBICIÓ
Baby
Irene Femenia, Nerea Raez, Aitana Garcia, Clara Sánchez, Cynthia Irute i Naiara Cedeño
Prebenjamí
Karen Alcaraz, Claudia Vargas, Claudia Orpi, Valentina Ayelén, Valentina Romero, Irina María Fernández, Celina Bergmann, Julia Riera, Ainara Moncho, Carla Heredia, Aivee Zaragoza i Miriam Ramis

L’EQUIP DE BÀSQUET CADET FEMENÍ DE LES ESCOLES ESPORTIVES MUNICIPALS D’ONDARA ACONSEGUEIX EL TERCER LLOC EN EL TORNEIG INTERNACIONAL DE SETMANA SANTA DE GANDIA

Ondara, 01.04.26. El cadet femení de bàsquet de les Escoles Esportives Municipals d’Ondara ha obtingut un excel·lent tercer lloc en el prestigiós Torneig Internacional de Setmana Santa, celebrat a Gandia del 29 de març a l’1 d’abril, una competició que ha reunit equips de gran nivell procedents de diferents punts de l’àmbit estatal. L’equip ondarenc, dirigit pel coordinador de l’escola, Joan Mut, va realitzar una competició molt completa, competint amb conjuntes destacats com CDE El Valle, CDI Las Rozas, CB Moratalaz, Valcude Alcobendas o CB Alameda de Osuna.

En la fase de grups, les cadets d’Ondara van firmar un balanç de tres victòries i una sola derrota, aquesta última davant l’equip que finalment es proclamaria campió del torneig. Malgrat empatar en la classificació amb el segon classificat del grup, l’accés a la final es va decidir per un ajustat basket average de només 10 punts. Lluny d’acusar aquest resultat, l’equip va demostrar caràcter i maduresa competitiva en el partit pel tercer i quart lloc, on es va imposar a un potent CB Alameda de Osuna, assolint així una merescuda medalla de bronze.

El Regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha volgut felicitar públicament les jugadores i el cos tècnic per aquest èxit: «Aquest resultat és un orgull per a Ondara i un reflex del gran treball que s’està fent des de les Escoles Esportives Municipals. Les jugadores no sols han demostrat nivell esportiu, sinó també valors com l’esforç, el compromís i el treball en equip». Ruiz també ha destacat la importància d’aquest tipus d’experiències formatives: «Competicions d’aquesta categoria permeten a les nostres esportistes créixer, mesurar-se a rivals de primer nivell i continuar evolucionant tant a nivell esportiu com personal».

Des de l’Ajuntament d’Ondara i les Escoles Esportives Municipals es valora molt positivament la participació en el torneig, que suposa un nou impuls per a continuar consolidant el projecte esportiu municipal i fomentant l’esport base al municipi. Enhorabona a l’equip cadet femení per aquest gran resultat!