RICARD CHULIÀ PRESENTA EL SEU ESTUDI SOBRE LA GESTIÓ PÚBLICA DE LA DANA A LA CASA DE CULTURA D’ONDARA

El treball «Pla Sud: Eixida d’emergència en cas de riuada», publicat per l’Editorial Afers, va ser presentat ahir dijous en un acte organitzat per l’Associació Cultural Ocell

Ondara, 14.03.25. Introduït pel geògraf Vicent Ortuño, ahir dijous 13 de març tingué lloc a la Casa de Cultura ondarenca l’acte de presentació del nou treball de Ricard Chulià Peris, «Pla Sud: Eixida d’emergència en cas de riuada»: un estudi de cas i alhora anàlisi de la DANA del 29 d’octubre de 2024 amb el mateix model desenvolupat en «País Valencià: eixida d’emergència», l’anterior obra de Chulià Peris que va ser presentada també a Ondara el passat mes de juny dins del cicle de conferències i divulgació de l’Associació Cultural Ocell que també acollia aquest darrer acte de l’entitat dins l’hivern de 2025.

Tal com l’autor explicà en la seua intervenció, «una DANA és un fenomen climàtic, però la catàstrofe que se n’ha derivat no ho és, sinó que és producte del sistema de dominació espanyol. Un sistema en què els valencians som objecte i no subjecte». I és que a través de nombrosos documents, tals com portades de periòdics i altres extractes de mitjans de comunicació, Chulià exposà el gruix d’un treball que retrata «un sistema que produeix uns governants que estan més preocupats per salvar el pont de Tots Sants per al turisme que no per salvar les vides dels seus governats». La presentació, per petició de l’autor, donà pas a un animat col·loqui en què els assistents debateren sobre la gestió pública de la DANA per part del govern de la Generalitat Valenciana.

Pel que fa a la trajectòria de Ricard Chulià (Torrent, 1983) cal remarcar que és llicenciat en Filologia Catalana per la Universitat de València i màster en Anàlisi Política per la Universitat Oberta de Catalunya. Ha treballat en l’àmbit de la comunicació política, en l’edició i en la docència. Observa i analitza l’actualitat des de mitjans com els diaris La Veu del País Valencià i El Punt-Avui o la revista Saó, entre d’altres.

VALENTES I POSITIVES ESTRENEN ELS SEUS NOUS SAINETS A L’AUDITORI D’ONDARA EN LA JORNADA DEL 8M

  • Organitzada per la Junta Local de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC) amb el suport de l’Ajuntament d’Ondara, la doble representació suposava l’estrena a Ondara de les dues noves obres d’aquesta solidària agrupació teatral

Ondara, 10.3.25. El passat dissabte 8 de març l’Auditori d’Ondara va acollir de vesprada les dues noves obres de Valentes i Positives, l’agrupació teatral nascuda a Pedreguer fa vora deu anys per fer del teatre i de l’art dramàtic una eina terapèutica en les pacients oncològiques. En aquesta nova representació, la companyia estrenava els dos nous sainets de l’autora i membre del grup, Paqui Garcia: «La maldició de la gitana» i «Les nores són un cel», les quals van divertir el nombrós públic que acudí a la sessió organitzada per la Junta Local de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC). Si més no, en declaracions a la ràdio pública municipal, Maricarmen Bisquert, presidenta de la Junta Local, valorà la importància i labor de l’agrupació pedreguera, així com l’èxit de les seues obres a l’auditori ondarenc. A més, la recaptació total dels donatius d’entrada a l’espectacle estaven destinats solidàriament als fons de l’AECC.

També entrevistada per la Veu d’Ondara, Anna Aurora Orts, membre de l’agrupació, al·ludí la fidelitat del públic ondarenc any rere any, així com la il·lusió de l’agrupació de dur les noves obres fins a Ondara. Una convocatòria solidària i reivindicativa, encara més en el cas d’enguany i la coincidència amb la data del 8 de Març. I és que amb el suport de l’Ajuntament d’Ondara i el poder d’acció de l’AECC, la nova cita amb l’agrupació teatral pedreguera demostrà que l’humor i les causes solidàries fan sempre un bon equip.

EL PRADO D’ONDARA CONGREGA MÉS DE 300 CONVIDADES AL TRADICIONAL SOPAR DEL DIA DE LA DONA 2025

  • El passat divendres 7 de març, vespra del 8M, el recinte ondarenc acollí la simbòlica cita festiva organitzada per la Comissió de Festes de la Soledat 2025

Ondara, 10.3.25. El passat divendres 7 de març, vespra del 8M, Dia de la Dona Treballadora, tingué lloc al recinte del Prado d’Ondara el tradicional Sopar del Dia de la Dona. Una reivindicativa i alhora simbòlica cita festiva que estava organitzada per la Comissió de la Soledat 2025, la qual aconseguí congregar més de 300 dones en la convocatòria d’enguany. De fet, és una tradicional cita ja consolidada que any rere any aconsegueix reunir a Ondara dones de totes les edats amb motiu de la convocatòria.

Partint de la recepció que tingué lloc a les 20:30 hores, les convidades gaudiren del sopar especial, a més de la revetlla musical i d’activitats addicionals com el bingo. Els festers i festeres joves i majors s’encarregaren així de l’organització i coordinació que, a més de la reivindicació violeta de la jornada, comptava igualment amb l’ambient festiu. Des de la Comissió Soledat 2025, tal com manifestà una de les seues representants en declaracions a la Veu d’Ondara, s’agraí la participació de totes les assistents a una cita que marca ja el compte arrere per a les Festes Patronals de 2025, les quals tindran lloc el proper mes de juliol.

DANI DE BAZA I LA PIEDAD D’OLIVA HOMENATGEN FRANCISCO FORNÉS SESÉ A L’AUDITORI D’ONDARA

  • Organitzat per la Confraria del Crist amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, dissabte passat tingué lloc el I Concert de Quaresma en memòria del seu estimat confrare
  • El solista internacional Dani de Baza actuà junt a La Piedad d’Oliva

Ondara, 5.3.25. El passat dissabte 1 de març l’Auditori d’Ondara va acollir el I Concert de Quaresma en memòria de Francisco Ginés Fornés Sesé: una gran cita musical organitzada per la confraria de l’homenatjat, la Confraria del Crist de l’Agonia i de les Set Paraules amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara. En prèvies declaracions a la ràdio pública municipal, José Javier Doménech, membre de la confraria i part essencial en la coordinació de l’espectacle, ja avançà la importància d’aquesta cita musical i emotiva que pretenia reconéixer i homenatjar la gran figura de Francisco Ginés Fornés Sesé, confrare popularment conegut com a Paco el dels Quatre Cantons, el qual deixà, arran de la seua mort, un gran buit en la seua confraria, així com dins del teixit festiu i social del poble d’Ondara tenint en compte el seu activisme incessant dins l’organització de tants actes de renom al municipi. Ànima també de la Setmana Santa ondarenca, la figura de l’homenatjat va ser la part més emotiva d’un concert on els seus familiars també estigueren presents a l’escenari. Un dels altres recordatoris de la nit va ser per a Ramón Vives Portolés, membre veterà de la confraria que també ens deixà recentment i a la família del qual es lliurà un ram de flors.

Així mateix, el fet de rebre a l’auditori ondarenc una figura de la mida de Dani de Baza no va ser una tasca fàcil, segons els organitzadors, però era un repte a l’altura de l’homenatjat, tal com subratllà José Javier Doménech. Al remat, la cita va ser tot un èxit, sobretot per la unió del talent del solista internacional amb la prestigiosa banda La Piedad, d’Oliva, coneguda per les seues participacions dins l’agenda d’actes de la Setmana Santa ondarenca, i també amb la pianista ondarenca Paqui Fornet.

Nascut a Baza, Granada, el 1982, Daniel Jiménez Castro, conegut internacionalment com Dani de Baza, és una figura clau dins de la música i del món confrare andalús i nacional. Format en la desapareguda Banda de la Esperanza de la seua ciutat, la trajectòria artística de Dani de Baza no ha cessat, recorrent des de 1996 les millors bandes d’Andalusia. El seu talent s’ha posat de manifest en conferències, concerts de música clàssica, flamenc, xarrades i enregistraments de projectes discogràfics.

En resum, un concert de gran vàlua molt important dins la història de la Confraria del Crist, la qual es prepara ja per a la imminent Setmana Santa de 2025.

L’AUDITORI D’ONDARA ACULL L’ESTRENA A LA COMARCA DEL MUSICAL SOBRE LA FIGURA DE CARLO ACUTIS

  • Organitzada per la Parròquia de Santa Anna amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Ondara, la recaptació de les dues funcions realitzades ahir diumenge aniran destinades íntegrament a la rehabilitació de la capella del Crist
  • «Autopista hacia el cielo» de la companyia valenciana Thalita Cumí ha comptat amb el suport de la família del popular jove italià, el qual serà oficialment canonitzat el proper 27 d’abril de 2025

Ondara, 24.2.25. «Un muntatge únic sobre la figura del primer sant millennial». Amb aquestes paraules a La Veu d’Ondara, Ximo Silvestre, retor d’Ondara, presentava fa un mes una obra teatral que havia exhaurit les entrades per a la primera sessió en a penes una setmana. I és que ahir diumenge l’Auditori d’Ondara acollia vora 700 persones en una doble sessió del musical «Autopista hacia el cielo»: l’ambiciosa obra que han escrit i muntat els membres de la companyia valenciana Thalita Cumí en homenatge a la figura cristiana de Carlo Acutis, un jove italià que morí el 2006 als 15 anys després d’una intensa vida dedicada a l’ajuda als més desafavorits. També en declaracions a la ràdio pública municipal, la directora de l’obra Paz Matud subratllava la implicació de la companyia en un muntatge que visitarà en breu Llatinoamèrica i que ha assolit un gran ressò en tots els escenaris on s’ha estrenat.

El rigor i la dignificació de la figura d’Acutis guiaren així un format dramàtic que compta amb la col·laboració de la família del jove. De fet, l’obra arrancà amb la projecció d’una intervenció de la pròpia mare del protagonista del musical, Antonia Salzano, la qual donà el seu vist i plau des del principi a la proposta d’aquesta escola i companyia teatral valenciana. Cal esmentar a més que l’èxit del muntatge coincideix amb la propera canonització oficial de Carlo Acutis, la qual tindrà lloc el 27 d’abril d’enguany.

El mateix cap de la Parròquia de Sant Anna va ser l’encarregat d’obrir l’acte i agrair l’altruisme de l’escola Thalita Cumí i també el suport de l’Ajuntament d’Ondara. No debades, la recaptació de les dues sessions anirà íntegrament destinada a les obres de rehabilitació de la capella del Crist, tal com va manifestar Ximo Silvestre a l’hora de recordar que el proper diumenge 30 de març l’auditori ondarenc també acollirà una cita amb tal finalitat: el festival del 40 Aniversari del Grup Cultural Fondària, cita per a la qual ja es poden adquirir les entrades per mitjà d’un donatiu de set euros. En resum, un intens programa d’actes dins l’agenda de la parròquia ondarenca, la qual també està perfilant la programació de la Setmana Santa 2025.

La Parròquia Santa Anna d’Ondara ha aprofitat per fer un agraïment molt especial, en primer lloc, a totes les persones que han col·laborat comprant les seues entrades i fent possible l’èxit d’aquest esdeveniment. També als diferents grups parroquials que han col·laborat activament en l’organització, a l’empresa Maxim Sound per la seua excel·lent tasca tècnica, a l’Ajuntament d’Ondara pel seu suport institucional i a totes aquelles persones que, d’una manera o altra, han aportat el seu granet d’arena per a l’èxit d’aquest esdeveniment.

COMUNICAT CLUB ONDARA TRI-ESPORT: ENTREGA DE PREMIS DE LA FEDERACIÓ VALENCIANA DE TRIATLÓ

*COMUNICAT CLUB ONDARA TRI-ESPORT*

El passat cap de setmana va tenir lloc la Gala Anual de la Federació Valenciana de Triatló, on es van reconèixer els esportistes més destacats de la temporada 2024, tant a nivell autonòmic com provincial, en categories d’adults i d’edat escolar.

Els nostres triatletes Vicent Ginestar i Mònica Torres van ser convidats a aquesta gala, que enguany es va celebrar a Sant Vicent del Raspeig, per recollir els seus respectius guardons.

  • Vicent Ginestar va ser premiat com a millor triatleta de la província d’Alacant i millor triatleta autonòmic del seu grup d’edat (25-29 anys).
  • Mònica Torres va rebre el reconeixement com a tercera millor triatleta de la província d’Alacant.

Aquest premi és el reconeixement a una temporada de constància, esforç i bons resultats que els han situat entre els millors de la Comunitat Valenciana.

*COMUNICAT CLUB ONDARA TRI-ESPORT*

CAP DE SETMANA INTENS DE L’ASSOCIACIÓ DE MESTRESSES DE CASA D’ONDARA

* Comunicat Mestresses de Casa d’Ondara **

Divendres passat van portar a la Biblioteca de Paiporta, una de les més afectades per la maleïda DNA, els llibres que des d’aquesta associació hem comprat, per valor de 1.500€; va estar una visita molt emotiva ja que ens van ensenyar com va quedar l’edifici després de la maldat. Ens va rebre, molt agraïts el bibliotecari titular i el bibliotecari que estava abans. Nosaltres van tornar a Ondara contentes i amb el sentit de haver fet una gran obra ja que pensem que tota pedra fa marge.

Dissabte i diumenge hem visitat Murcia i Cartagena. A Murcia vam visitar el Museu de Salzillo dedicat a les obres de l’escultor barroc murcià Francisco Salzillo, després vam fer una ruta urbana, destaquem la Catedral, el carrer Draperia, plaça de Santo Domingo, teatre Romea i també visitarem el casino de la ciutat. A la vesprada, ens quedarem en el centre de la ciutat per a gaudir del seu ambient, comerç i gastronomia amb les seues tapes entre la qual destaca “la marinera”.

En Cartagena visitarem el centre històric de la ciutat, destaquem el carrer Major amb les seues cases modernistes, l’ajuntament, Casino i les esglésies on s’alberguen els nombrosos passos que desfilen per Setmana Santa i per finalitzar entrarem en el Museu i Teatre Romà. Un cap de setmana intens i molt cultural.

* Comunicat Mestresses de Casa d’Ondara **

LA FUNDACIÓ SGAE I EL FESTIVAL SONAFILM ARRIBEN A UN ACORD PER IMPULSAR LA MÚSICA DE CINEMA ESPANYOLA

La seu de la Fundació SGAE a Madrid va acollir aquesta setmana la trobada entre el director del Festival de Música de Cinema de Marina Alta (Sonafilm), Javier Gil Pérez, Pedro Mérida, productor del festival, el president de la Fundació SGAE, Juan José Solana, i el compositor i membre de la directiva de la fundació, Darío Palomo. L’objectiu principal de la reunió ha estat establir les bases d’un acord per enfortir la promoció i el suport a la música per a l’audiovisual dins de la programació de Sonafilm.

Aquest pacte arriba en un moment en què el festival ha consolidat la seva aposta per la música de cinema espanyola i ha organitzat concerts amb alguns dels compositors més reconeguts del panorama nacional. Entre els noms destacats que ja han participat al festival hi ha Arnau Bataller (nominat als Premis Goya 2025), Luis Ivars, Vanessa Garde, Ivan Martínez Lacámara, Manel Santisteban, Diego Navarro, Paula Olaz, Vicente Ortiz Gimeno, Manel Gil-Inglada, Zanel Gil-Inglada.

Un dels principals exponents d’aquesta aposta és el cicle de concerts simfònics Made in Spain, interpretats per la Universal Symphony Orchestra. La tercera edició d’aquest esdeveniment tindrà lloc a l’agost a l’Auditori de la Casa de Cultura de Calp i inclourà la participació de cinc nous compositors nacionals. Així mateix, les masterclass impartides per aquests músics a la Sala de l’Androna de Balearia han reforçat el compromís del festival amb la formació i difusió de la música cinematogràfica.

El suport de la Fundació SGAE suposa un important recolzament per a Sonafilm, consolidant-ho com un referent en la promoció de la música de cinema espanyola. A més d’una possible inversió econòmica, l’acord preveu la creació de sinergies que contribuiran al creixement del festival i la programació.

El director de Sonafilm, Javier Gil, ha expressat la seva satisfacció amb l’acord: «Aquest pacte amb la Fundació SGAE marcarà un abans i un després al festival. No només es planteja una inversió econòmica, sinó que també es treballarà en la creació d’iniciatives que permetin un creixement significatiu de l’esdeveniment. Hem ofert Sonafilm com a plataforma per desenvolupar activitats culturals dins l’àmbit de la música audiovisual, i el compromís de la Fundació és ferm. El seu president, Juan José Solana, ja va mostrar el seu suport a la passada edició del festival, i hui ha reafirmat el seu compromís amb nosaltres».

ONDARA VA ACOLLIR DIUMENGE EL I DUATLÓ ESCOLAR

188 participants d’arreu de la província es van desplaçar fins a Ondara per competir en carrera a peu i en bicicleta

Ondara, 05.02.25. El passat diumenge 2 de febrer es va celebrar al nostre poble el I Duatló Escolar d’Ondara, una prova federada de caràcter provincial organitzada per l’Ondara Tri-Esport, amb el suport de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara (dirigida per Jordi Ruiz), Policia Local, Protecció Civil i la Federació Valenciana de Triatló. Tot i que la meteorologia va complicar la celebració de la prova, el treball incansable dels quasi 50 voluntaris va ser fonamental per retirar l’aigua d’una Plaça de Bous que, només dues hores abans, estava completament inundada.

Finalment, amb 30 minuts de retard, es va donar el tret d’eixida a la primera cursa, amb la categoria juvenil com a protagonista. Els participants més grans van ser els encarregats d’encetar una jornada que, malgrat les dificultats inicials, es va desenvolupar sense majors contratemps i va acabar sent un èxit rotund en tots els sentits: la Plaça de Bous lluïa espectacular amb un box replet de bicicletes, un escenari únic que cap altra prova del calendari valencià té el privilegi d’oferir; els circuits urbans recorrien els carrers més emblemàtics del poble; l’animació va ser espectacular; i tant l’avituallament com la bossa del corredor van conquistar els més menuts gràcies a la generositat dels nostres patrocinadors. A més, els joves duatletes van omplir Ondara d’esport i van captivar els ondarencs que es van acostar a gaudir de l’esdeveniment.

En total, 188 participants d’arreu de la província es van desplaçar fins a Ondara per competir. Però d’entre tots ells, volem destacar la participació dels nostres duatletes locals:

• Categoria benjamí: Cloe Llobell, Luca Moisa, Lucas Sendra i Emma Pastor.

• Categoria aleví: Eric Torres, Miquel Lambert, Ximo Monfort, Guillem Garrido i Pablo Sendra.

• Categoria infantil: Marc Pastor i Adriana Carrió.

Podeu consultar totes les classificacions en el següent enllaç: https://resultados.triatlocv.org/event/25065

Enhorabona a tots ells, ja que per a la majoria, aquesta prova suposava el seu debut en la modalitat. També és de destacar la gran tasca d’Aurora Tormo, entrenadora de l’Escola de Triatló d’Ondara, que en només uns mesos ha aconseguit motivar els nostres xiquets i xiquetes, fent que milloren notablement el seu rendiment.

Seguim treballant per portar el nom d’Ondara arreu del territori valencià en un esport en què fins ara no estàvem representats i que, de segur, ens donarà moltes alegries. Si vols formar part de l’escola, només has d’acostar-te a la Piscina Municipal d’Ondara o escriure’ns a ctondaratriesport@gmail.com per sol·licitar informació.

En nom de l’Ondara Tri-Esport, moltes gràcies a tots els que heu fet possible aquesta prova!

Descarrega les fotos de l’esdeveniment en els següents enllaços:

Fotos de Ramon Mut: https://photos.app.goo.gl/33ghGmJHf7hvnfum6

Fotos de Santi Arlandis: https://www.facebook.com/santiimatge

* Comunicat Ondara Tri-Esport *

L’ACO D’ONDARA LLIURA ELS II PREMIS DEL COMERÇ LOCAL 2025

Els guanyadors van ser La Dinaora – Bergante, Luansa, Mondverd, Energías Renovables HG, i els premis especials ACO per a M.ª Dolores Mesas (Gal·la’s), Juan Almiñana i Rosa Garcia (Video J) i Eugenio Garcia (Cortines Estarca) a títol pòstum

Ondara, 04.02.25. Aquest passat dissabte 1 de febrer es va celebrar al Prado d’Ondara la II Gala del Comerç Local i Lliurament dels II Premis del Comerç Local d’Ondara; un esdeveniment organitzat per l’ACO (Associació de Comerciants i Empresaris d’Ondara) i l’Ajuntament d’Ondara, que va comptar amb un sopar i una gala, en què es van donar els diferents premis de reconeixement al comerç local. Aquesta Gala, prevista per al passat mes de novembre de 2024, es va haver d’ajornar per motiu de la DANA. Cal destacar que en la Gala es va fer lliurament del xec de 4.000 euros que l’associació de comerciants ha recaptat en favor dels damnificats per la DANA (amb la fila zero, cistella de Nadal, i altres accions realitzades); una recaptació que es va lliurar a l’associació de comerciants de Paiporta. Entre les accions solidàries cal destacar també la iniciativa del centre d’estètica i tattoo Eclipse que van aportar 1.200 euros.

L’acte va comptar amb una nombrosa representació dels comerciants d’Ondara, encapçalats per la presidenta d’ACO, Inma Peiró. La II Gala del Comerç Local i Lliurament dels II Premis del Comerç Local d’Ondara va comptar amb el suport institucional de l’Ajuntament, i amb la participació de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; la responsable de Promoció Econòmica i Comerç, Raquel Mengual; i membres de la corporació municipal.

Els guanyadors dels II Premis del Comerç Local d’Ondara van ser els següents:

En la categoria «Comerç–Empresa innovadora»: Mondverd

En la categoria “Comerç-Empresa Sostenible”: Energías Renovables HG

En la categoria “Comerç-Empresa Jove”: La Dinaora – Bergante

Premi Especial ACO a la Trajectòria Empresarial: Luansa

Premi Especial ACO Dona Comerciant : M.ª Dolores Mesas (Gal·la’s)

Premi Especial ACO d’una vida dedicada al comerç: Juan Almiñana i Rosa Garcia (Video J)

Reconeixement especial ACO: Eugenio Garcia (Cortines Estarca) a títol pòstum

El jurat dels II Premis del Comerç Local d’Ondara ha estat integrat per membres de l’Ajuntament d’Ondara i de l’Associació ACO; els Premis Especials ACO els lliura ACO directament.

REGIDORIA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA * AJUNTAMENT D’ONDARA