Comunicat Associació Cultural Ocell: L’ASSOCIACIÓ CULTURAL OCELL CONVOCA UNA CONCENTRACIÓ DE REPULSA DAVANT DELS INCIDENTS DE LGTBIFÒBIA VISCUTS A ONDARA

-***Comunicat Associació Cultural Ocell Ondara***-

GRAN RESPOSTA CIUTADANA

Ahir dijous a les 21:00 hores i organitzada per l’Associació Cultural Ocell tingué lloc a les portes de l’Ajuntament d’Ondara una concentració cívica on es convocà a totes aquelles persones, tant veïnat com associacions locals, que volgueren mostrar la seua repulsa i rebuig als fets de discriminació sexual produïts el cap de setmana passat al nostre poble i per tal de donar suport, paral·lelament, a les persones que sofriren l’agressió. L’acte comptà amb una gran resposta ciutadana del poble d’Ondara, cosa que aconhorta davant dels temps que ens venen.  Agraïm el suport i l’assistència de tanta gent, la presència de representats del tres partits polítics amb representació municipal i la col·laboració desinteresada d’Ondara Attack que ens acompanyà abans i després de la lectura del manifest.

L’acte estigué focalitzat en la lectura d’un manifest contra la LGTBIfòbia que llegí el periodista i escriptor ondarenc Jovi Lozano-Seser, membre d’Ocell. El text es fonamentà en el menyspreu als responsables de l’acte de discriminació i subratllava el rebuig al discurs d’odi que impregna aquest tipus d’accions, així com la voluntat de lluita de la societat cívica a l’hora de plantar cara al feixisme i la ultradreta que han reviscolat aquestes comdemnables actituds.

Manifest:

Ens reunim hui ací, a 6 de juliol de 2023, arran dels greus incidents que tingueren lloc el passat cap de setmana al nostre poble, precisament tres dies després del significatiu 28 de juny, Dia de l’Orgull LGTBI a nivell internacional. En primer lloc, agrair la valentia i determinació de les dues veïnes d’Ondara afectades per denunciar un cas que posa de manifest la importància de reivindicar els drets LGTBI que són, encara que a tants els moleste la bandera de l’arc iris, drets humans fonamentals. A elles, dir-los que tenen el nostre suport i estima, reflectits en aquest manifest i acte de denuncia.

Que un poble com Ondara, que no ha detectat mai en la seua història un acte d’homofòbia, siga ara, amb l‘entrada de VOX a les institucions, quan enregistre una agressió com la que ací ens reuneix, demostra les greus conseqüències de permetre que la ultradreta normalitze els discursos d’odi i la persecució de les persones i emblemes LGTBIQ+. Estem parlant d’un doble delicte ja que els autors d’aquest atac són adolescents i les institucions no poden estar alimentant l’aberració ideològica d’enaltir uns ideals i conductes feixistes que suposen un fracàs pedagògic col·lectiu.

Els Drets LGBT a la Unió Europea estan protegits pels tractats i les lleis de la Unió Europea (UE) i és per això que censurar o retirar símbols com la nostra bandera gai des de la Generalitat o els ajuntaments és totalment compatible amb agredir homosexuals ja que l’escenificació d’aquesta actitud és la legitimació de la discriminació i l’ocultació d’una realitat social innegable. El feixisme és precisament la negació de l’altre, l’assenyalament punitiu de l’altre, i estem parlant d’una regressió absoluta inèdita en la nostra democràcia que no permetrem de cap manera. Estiguen atents a aquest desgavell argumental, senyors artífex de les ideologies d’odi, perquè nosaltres hi estarem alerta des de l’altre costat: la franja del segle XXI que és la dels drets humans, la democràcia, la diversitat sexual i, evidentment, la nostra bandera LGTBIQ+ ?️‍???️‍⚧️

Ondara, a 6 de juliol de 2023

***Comunicat Associació Cultural Ocell Ondara***-