COMUNICAT CEIP SANCHIS GUARNER: Cultura Gastronòmica – Nou Projecte del CEIP Sanchis Guarner

*Comunicat CEIP Sanchis Guarner*

Cultura Gastronòmica – Nou Projecte del CEIP Sanchis Guarner

L’escola Sanchis Guarner  d’Ondara ha estat seleccionada d’entre totes les escoles de la Comunitat Valenciana per a participar en un nou projecte anomenat «Cultura Gastronòmica» en el que participa l’alumnat de tercer, quart, cinquè i sisè de primària.

Aquesta assignatura complementaria forma part del Projecte «Los niños se comen el futuro» de la Junta d’Andalusia, i es fusiona amb el Projecte d’Investigació i Innovació Educativa de la nostra escola «Menja’t el Món. Escola saludable» subvencionat per Conselleria, projecte que ha captat l’atenció de la directora de la Fundació Prenauta Ruth Tenorio qui, amb la col·laboració de Scolarest, Anaya i Eurotoques, ens van entregar en persona els llibres i les guies didàctiques de manera gratuïta amb l’objectiu de compartir els dos projectes.

Aquest Projecte està basat en l'»Aprenentatge Basat en Problemes (ABP)» com a estratègia didàctica a través de la investigació, manipulació i experimentació directa amb productes andalusos, acompanyat d’experiències didàctiques i activitats al voltant dels ingredients emprats en l’elaboració dels plats, interioritzant els coneixements, procediments, habilitats, actituds i valors d’una manera amena i divertida i, sobretot, cooperativa.
Les 8 sessions de les quals consta «Cultura Gastronòmica» es realitzaran en l’hora de «Projectes», treballant de manera transversal amb les assignatures de matemàtiques, castellà, ciències socials i ciències naturals al mateix temps que aprenen una recepta típica diferent en cada nivell impulsant en l’alumnat, des de les edats primerenques, hàbits saludables en l’alimentació i la seua salut, i el coneixement de la cultura gastronòmica existent en Espanya.

En l’última sessió els xiquets i les xiquetes gaudiran de l’experiència d’una MASTERCLASS impartida per un Xef de l’Associació Europea d’Eurotoques.

*Comunicat CEIP Sanchis Guarner*