ALMA CONTRÍ I UXUE ARBONA, DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA, CAMPIONES AUTONÒMIQUES DE FRONTÓ INDIVIDUAL FEMENÍ INFANTIL I CADET, RESPECTIVAMENT ?
?? L’equip benjamí, amb Ernest Garcés i Lluís Avellà, campió provincial en frontó parelles, i l’equip infantil, amb Àngel Sendra i Dídac Chesa, bronze provincial
Gran cap de setmana per a l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara. L’escola ondarenca, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Raül Blasco i Marc Terrades, ha obtingut uns grans resultats en la modalitat de frontó valencià, tant de parelles com individual, aquest passat cap de setmana:
◼️Dissabte 14 de desembre ➖️Al frontó de Laguar es celebraven les finals provincials de frontó per parelles. Per la nostra escola s’havien classificat en categoria Benjamí Ernest Garcés i Lluís Avellà i en categoria Infantil Àngel Sendra i Dídac Chesa. Han disputat grandíssimes partides, desenvolupant un gran nivell de joc i molt bona actitud. El resultat ha sigut espectacular. -?Primer Classificats provincial Benjamí -?Tercer Classificats provincial Infantil
◼️Diumenge 15 de desembre. ➖️Als frontons de Beniparrell, s’han realitzat les finals autonòmiques de frontó individual femení. Per la nostra escola s’havien classificat Alma Contrí i Uxue Arbona. Han fet una gran fase de grups, amb grans jugades i brodant les seues respectives finals. Els resultats han sigut espectaculars. -Alma ?1a Classificada autonòmica Infantil -Uxue ?1a Classificada autonòmica Cadet
➖️A frontó de Beniarbeig es jugava la final provincial de frontó individual en categoria Aleví. A nosaltres ens representava Guiu Vizuete, qui ha jugat grandíssimes partides, només perdent una partida i obtenint així el segon lloc provincial, enhorabona!! -Guiu ?2n Classificat provincial Aleví. ⭐️ Enhorabona a tots els participants, especialment als components de la nostra escola per l’actitud i el gran nivell de joc
El Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, ha donat l’enhorabona als integrants de l’Escola Municipal de Pilota i als seus entrenadors pels seus èxits en frontó.
La Regidoria d’Esports organitza aquesta cursa de disfresses per a acomiadar l’any, destacant el seu vessant solidari en favor de la Residència d’Ondara, i que tindrà opció de corredors i caminants
Ondara, 12.12.24. Ondara celebrarà per catorzè any consecutiu una cursa Sant Silvestre de 3,8 quilòmetres per a acomiadar l’any d’una forma sana i divertida; una carrera en què els participants podran córrer disfressats. Enguany, de nou, hi haurà opció per a caminants i per a corredors (en ambdós casos la distància serà de 3,8 km). La presentació de la 14a Sant Silvestre Solidària s’ha realitzat a la Residència d’Ondara, amb la participació del Regidor d’Esports d’Ondara, Jordi Ruiz; el de Festes, Miguel Gomis; el Cap de la Policia Local, Toni Galiano; la directora de la Residència, Paqui Ferrando; la tècnica d’Esports de l’Ajuntament, Ana Ribes, i Mónica Jorro com representant de l’Ondara Tri-Esport, Club esportiu que enguany organitza la cursa. Cal destacar que enguany, la Sant Silvestre ondarenca s’emmarca en la programació «Viu el Nadal a Ondara» organitzada pels diferents departaments de l’Ajuntament d’Ondara.
Igual que en les darreres edicions, la Sant Silvestre d’enguany 2024 serà una prova solidària, la recaptació de la qual es destinarà a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara. Per a això, la inscripció en la cursa tindrà un preu de 5 euros; i les inscripcions i el pagament es realitzaran a través de la web de somesport https://www.somesport.com/ . Les inscripcions es podran realitzar fins al 26 de desembre 2024.
La 14a Sant Silvestre Solidària d’Ondara se celebrarà el divendres 27 de desembre. L’eixida serà a les 19 hores des de la Plaça de Bous, i des d’allí, els participants, tant corredors com caminants, recorreran 3.8 quilòmetres pel nucli urbà, fins arribar novament a la meta a la Plaça de Bous. Els dorsals es podran arreplegar una hora abans de la prova en el punt d’eixida. La recaptació obtinguda per la participació en la cursa es destinarà al 100% a la Residència d’Ondara. Després de la carrera, hi haurà coques i xocolate per a tots els participants. Es donaran premis als participants que porten les millors disfresses. També es premiarà als tres primers classificats femení i masculí.
La 14a Carrera Sant Silvestre d’Ondara està organitzada per la Regidoria d’Esports, amb la col·laboració del Club Ondara TriEsport, així com de Protecció Civil i Policia Local, i de diversos negocis col·laboradors. El Regidor d’Esports, Jordi Ruíz, ha animat a la ciutadania d’Ondara i de la comarca a participar en aquesta iniciativa esportiva de caràcter solidari. La directora de la Residència, Paqui Ferrando, ha destacat que la participació en la Sant Silvestre és molt important, perquè els participants en aquesta acció solidària, en col·laborar econòmicament amb la Residència d’Ondara, ajuden a la seua labor assistencial i a l’atenció a les persones residents. Des de l’Ondara TriEsport, Mónica Jorro ha indicat que hi haurà un canvi en el recorregut respecte anys anteriors per qüestions tècniques, i que la cursa estarà plena de sorpreses; també ha destacat que seria ideal que tots els participants vagen disfressats. Es tracta d’una prova molt assequible, en ser menys de 4 km, i que a més, es tracta d’una cursa amb unes altes previsions de participació, d’unes 500 persones. Jordi Ruiz ha donat les gràcies al Club Ondara Tri-Esport i a la Residència Mare de Déu de la Soledat per col·laborar en l’organització d’aquesta cursa Solidària.
Ondara, 11.12.24. L’1 de desembre es va celebrar la II FASE INTERCLUBS celebrada a Xàbia. Les 8 gimnastes de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara van demostrar tota la seua feina i van obtindre els següents resultats:
INDIVIDUAL
ALEVÍ CORDA
3a LILA ORIZ
INFANTIL PILOTA
2a CARLA MUT
3a LUCIA MERCAPIDE
4a ALEXIA MARTÍN
CADET MACES
2a LUCIA LLORENS
5a LARA RODRÍGUEZ
JUVENIL CINTA
1a MARIA HERNÁNDEZ
5a IRATXE PARRA
Des de l’Escola de Gimnàstica s’ha donat l’enhorabona a les gimnastes per aquesta magnífica temporada, ressaltant que estan molt orgulloses de seua feina, constància, esforç i sacrifici.
D’altra banda, el dissabte 1 de desembre de vesprada també es va celebrar el Trofeu nivell federació. Des del Club Esportiu Esport Viu Ondara van competir 11 gimnastes, de les quals, una d’elles, Sofia Chebenyack, està cedida al Club Xàbia per a formar part del conjunt aleví que va ser sext en la seua categoria. Els resultats de les altres 10 gimnastes van ser els següents:
2es CONJUNT JUVENIL: Zoe, Zaira, Roser, Pau i Aina
5a Irene Rivera juvenil cércol
6a Carla Tinca cadet maces
9a María Fernández cadet maces
18a Giselle Vicente infantil cércol
22a Carme Marín infantil cércol
Des del Club Esportiu Esport Viu Ondara se’ls ha donat l’enhorabona per la feina a les gimnastes de nivell federació, i s’ha avançat que tindran el Provincial i Autonòmic el 19, 25 i 26 de gener 2025.
«Aluminis Mestre» patrocinarà l’Escola de Pilota, i «Ruano Energia» la de Bàsquet, durant 3 anys
Ondara, 05.12.24. El Regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruiz, ha anunciat hui que l’empresa local «Aluminis Mestre» serà la nova patrocinadora de les equipacions dels integrants de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, i «Ruano Energia S.L» serà la patrocinadora de les equipacions de l’Escola Municipal de Bàsquet d’Ondara. Després que, una vegada conclòs el termini de presentació de les empreses pel contracte de patrocini publicitari en la roba de les Escoles Esportives, aquest procés quedara desert perquè no es va presentar cap empresa, Jordi Ruíz va buscar patrocinadors interessats, i ja s’han aconseguit les empreses que patrocinaran a 2 de les 3 escoles; concretament la de pilota valenciana i la de bàsquet.
En Pilota, serà Aluminis Mestre, que estarà present amb la seua marca i logotip en la part davantera de les samarretes que porten tots els xiquets i xiquetes de l’Escola de Pilota d’Ondara durant les tres pròximes temporades. L’acord ha sigut signat pel Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, i el gerent de l’empresa, Vicent Bisquert, en l’Ajuntament d’Ondara. En bàsquet, serà Ruano Energia S.L, l’empresa local que estarà present amb la seua marca i logotip en la part davantera de les samarretes que porten tots els xiquets i xiquetes de l’Escola de Bàsquet d’Ondara durant les tres pròximes temporades.
Jordi Ruiz ha donat les gràcies a aquestes dues empreses ondarenques per apostar per l’esport local per la seua promoció. En el cas de l’Escola de Pilota, es compta amb 9 equips, amb un total de 42 participants que portaran les samarretes. Els 9 equips estan federats i competeixen a nivell comarcal, i la publicitat de «Aluminis Mestre» tindrà presència a través dels jugadors/es de pilota en un àmbit comarcal i provincial, amb la possibilitat de jugar també en l’àmbit autonòmic. En el cas de l’Escola de Bàsquet, es compta amb 10 equips (9 d’ells federats), amb 123 participants, i la publicitat de «Ruano Energia» tindrà presència a través dels jugadors/es de bàsquet en un àmbit comarcal i provincial, amb la possibilitat de jugar també en l’àmbit autonòmic.
El Regidor d’Esports ha aprofitat per recordar que encara hi ha una escola esportiva (la de futbol) susceptible de poder ser patrocinada i ha oferit a les possibles empreses interessades contactar directament amb ell en contractacio@ondara.org per obtindre més informació o presentar les seues propostes. S’estableix l’import o aportació econòmica mínima, per les tres temporades de durada objecte del contracte (es farà un únic desembossament inicial i després ja no hauran de abonar res més): Futbol 5.500 euros. El contracte entrarà en vigor en gener de 2025 i acabarà en juny de 2027 (30 mesos).
Tres jugadors ( Arnau Mas, José Miguel Sastre i Alex Terrades) i una jugadora (Uxue Arbona) han estat seleccionats per disputar els Individuals Trofeus Fundació Trinidad Alfonso sub 16 i sub 18 emmarcats dins el Programa de Rendiment, en les modalitats d’escala i corda i raspall
Enguany s’ha incorporat al programa de Rendiment Joan Garrido, cadet, en la modalitat d’escala i corda
De l’Escola de Pilota d’Ondara també han participat recentment al programa de Rendiment d’escala i corda Raül Blasco (actual entrenador de l’escola), Andreu Mas i Andreu Mullor
Ondara, 05.12.24. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, depenent de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, compta amb un alt nivell, com queda patent, any rere any, en l’arreplegada dels trofeus autonòmics JECV. A més, aquest alt nivell també es manifesta en els jugadors i jugadores que aconsegueixen arribar a formar part i ser seleccionats pel programa de Rendiment de la Federació de Pilota Valenciana, que es fa en les modalitats d’escala i corda i raspall, i que té uns criteris de selecció molt exhaustius.
L’Àrea de Rendiment forma part d’una de les cinc àrees que conformen l’estructura organitzativa de la Federació de Pilota Valenciana emmarcada dins de l’àmbit esportiu junt a l’àrea de Clubs i Escoles. El Programa de Formació de Rendiment té l’objectiu d’aconseguir una formació integral dels i les alumnes, sent fonamental en el Programa de Formació de Rendiment que els alumnes formen part d’un Club i/o Escola de Pilota i estiguin vinculats de forma activa en entrenaments i participació de competicions. Fins a cinc membres de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara estan seleccionats aquesta temporada 2024-2025 al programa de Rendiment: Arnau Mas i Joan Garrido en la modalitat d’escala i corda; Alex Terrades i José Miguel Sastre en raspall masculí; i Uxue Arbona en raspall femení. Sent Joan Garrido el més jove, havent estat seleccionat enguany.
Uxue Arbona, José Miguel Sastre i Alex Terrades ja van participar al programa de Rendiment l’any passat, al igual que Andreu Mullor. Arnau Mas porta al programa des de 2022. També Raül Blasco, anteriorment integrant de l’escola de pilota d’Ondara i actualment entrenador, i Andreu Mas, han format part del programa de Tecnificació. La selecció dels jugadors i jugadores d’Ondara demostra el bon nivell de l’escola municipal.
De fet, els bons resultats avalen també als pilotaris d’Ondara en les competicions del programa de Rendiment. Tres jugadors ( Arnau Mas, José Miguel Sastre i Alex Terrades) i una jugadora (Uxue Arbona) han estat seleccionats per disputar aquests mesos de novembre i desembre 2024 els Individuals Trofeus Fundació Trinidad Alfonso sub 16 i sub 18 emmarcats dins el Programa de Rendiment, en les modalitats d’escala i corda i raspall.
Arnau Mas juga l’individual sub 18 en escala i corda, i disputarà la partida de vuitens de final aquest dijous 5 de desembre. El seu palmarès en tecnificació inclou haver sigut subcampió de la Lliga Promeses Caixa Popular Tecnificació “Escala I Corda” 2023.
José Miguel Sastre està disputant l’individual sub 16 en raspall masculí, havent guanyat la partida de vuitens de final, i disputarà quarts de final el 5 de desembre. El seu palmarès en tecnificació inclou haver sigut subcampió del Circuit Promeses de Raspall Masculí 2024.
Uxue Arbona està disputant l’individual sub 16 en raspall femení, havent guanyat les partides de vuitens i de quarts de final, i jugarà les semifinals el 9 de desembre.
Àlex Terrades, que enguany per edat ja no està en l’escola però continua vinculat a Ondara a través del Club de Pilota, està disputant l’individual sub 18 en raspall masculí, havent guanyat la partida de vuitens de final, i ahir va disputar la partida de quarts de final.
El Regidor d’Esports d’Ondara, Jordi Ruiz, ha donat l’enhorabona i encoratjat per les pròximes partides i competicions als pilotaris en Rendiment de l’Escola de Pilota d’Ondara, i ha felicitat al coordinador i entrenadors de l’Escola Municipal, Juanma Garrido, Raül Blasco i Marc Terrades, per l’alt nivell de l’escola i els grans resultats que estan obtenint. Per la seua banda, els tècnics de l’escola han volgut agrair l’esforç i implicació de les famílies en la consecució d’aquests resultats, destacant també que els alumnes de Rendiment (els més «majors») són un exemple per als més «menuts» de l’escola.
Els usuaris podran començar els entrenaments a partir de demà dimarts 3 de desembre
Els vestuaris es podran utilitzar, però de moment les dutxes no, fins que les analítiques demostren el seu estat òptim
Ondara, 02.12.24. En el dia de hui dilluns 2 de desembre, l’Ajuntament d’Ondara ha recepcionat les obres de renovació de la gespa artificial del Camp de Futbol del Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza d’Ondara; un projecte sufragat per la Diputació Provincial d’Alacant; organisme que s’ha fet càrrec de contractar el projecte i la direcció d’obra, i que hui ha entregat les obres a l’Ajuntament, després de solucionar les deficiències dins del termini previst d’execució, que era de 3 mesos (les obres van començar en data de 1 de setembre). L’Alcalde, José Ramiro, i el Regidors d’Esports, Jordi Ruiz, i de Manteniment, Miguel Gomis, acompanyats pels tècnics, visitaven la setmana passada l’avanç de les obres i rebien les explicacions de l’àrea tècnica de la Diputació respecte a l’estat dels treballs. Aquests obres tenen 1 any de garantia, segons van explicar els tècnics de Diputació.
Finalment, les últimes deficiències detectades en el projecte han estat solucionades dins del termini previst, tal com es va comprometre la Diputació, i el camp de futbol obrirà les seues portes demà, per al gaudi dels seus usuaris, que podran tornar a jugar en el camp de futbol d’Ondara des de demà dimarts 3 de desembre (fins ara s’han vist obligats a traslladar-se a altres poblacions per als partits i entrenaments; una situació que portaven patint des de principis de setembre). L’Ajuntament d’Ondara ha agraït a la Diputació el compliment dels terminis marcats.
Des de la Regidoria d’Esports s’ha comunicat que els entrenaments podran tornar a realitzar-se al camp de futbol des del mateix dimarts 3 de desembre, i que els partits tornaran a disputar-se amb normalitat a Ondara, una vegada es comunique a les diferents federacions. En el que respecta a la utilització dels vestuaris, estaran en funcionament des del mateix dimarts 3 de desembre, si bé no es podran usar de moment les dutxes, perquè l’Ajuntament d’Ondara ha encarregat les anàlisis de les aigües, a causa dels tres mesos de desús de les instal·lacions, per a evitar qualsevol tipus de problema de salut i per major seguretat enfront de casos de legionel·la. Per aquest motiu, les dutxes estaran precintades fins que arriben els resultats de les anàlisis i es puga garantir la seguretat. El Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, ha volgut agrair la paciència dels usuaris i de les seues famílies, que durant aquests tres últims mesos han hagut de desplaçar-se a altres poblacions per a practicar futbol.
«Viu el Nadal a Ondara» se celebrarà del 5 de desembre al 6 de gener 2024 i recupera alguns dels esdeveniments que es van suspendre per la cancel·lació de la Fira, reinterpretant-los de cara als Nadals, com és el cas del Mercat Nadalenc
Les I Campanades per a Xiquets i xiquetes del 31 de desembre; l’encesa de les llums de Nadal o el taller intergeneracional amb persones de la Residència són algunes de les novetats més destacades
Ondara, 28.11.24. L’Ajuntament d’Ondara ha presentat hui la programació «Viu el Nadal a Ondara», que s’ha elaborat per als mesos de desembre i principis de gener (abasta del 5 de desembre al 6 de gener 2025); una completa programació nadalenca que compta amb vistoses novetats i amb un enfocament intergeneracional i per a públic de totes les edats, amb actes destacats com les I Campanades per a Xiquets i Xiquetes el 31 de desembre en horari de matí; l’encesa de les llums de Nadal el 5 de desembre; el taller intergeneracional amb els residents de la Residència, o les activitats del 7 de desembre, amb jocs de fusta gegants i el conte “El monstre Petorro”. A més, el programa «Viu el Nadal a Ondara» pren el relleu, també, als actes que es van haver de cancel·lar per la suspensió de la Fira de Novembre per la DANA, i recupera alguns dels esdeveniments, reinterpretant-los de cara als Nadals, com és el cas del Mercat Nadalenc que s’instal·larà del 27 al 29 de desembre als voltants del Prado Mercat Nadalenc (en lloc del Mercat Medieval de la fira de novembre). Donada la transversalitat del programa i el seu enfocament i activitats, en què participen diferents departaments municipals, en la presentació de «Viu el Nadal a Ondara» han participat representats de diverses àrees municipals; l’Alcalde, José Ramiro; la Regidora de Promoció Econòmica, Raquel Mengual; el Regidor de Festes, Miguel Gomis; el de Majors, Joventut i Esports, Jordi Ruiz, així com també els tècnics de Cultura i Joventut, Ximi Vives i Pedro Gil.
Es tracta d’un mes complet de programació, ple de novetats, segons ha destacat l’Alcalde, José Ramiro, el qual ha aprofitat per avançar que enguany la il·luminació Nadalenca serà molt especial per fomentar l’esperit nadalenc, l’animació i també les compres. L’Alcalde ha volgut agrair la participació i implicació de tots els departaments municipals en aquesta programació, així com també de les diferents associacions i organismes que col·laboren: la Residència Mare de Déu de la Soledat, l’Associació de Comerciants ACO, les Comissions de Festes de Crist i Soledat 2025, l’Associació de Carreters i Cavallistes d’Ondara, i l’Ondara Tri-Esport. També s’ha destacat especialment la imatge triada per promocionar «Viu el Nadal a Ondara», amb un disseny d’un arbre Nadalenc que reflexa la programació i els principals espais on es va a desenvolupar: Torre del Rellotge; Prado i Ajuntament, segons ha recalcat el tècnic de Joventut, Pedro Gil.
Segons han detallat, la programació «Viu el Nadal a Ondara» començarà el dijous 5 de desembre, amb l’acte de l’Encesa de les llums de Nadal des del balcó de l’Ajuntament (un nou esdeveniment que es programa per primera vegada) i l’Espectacle itinerant “Viatja amb nosaltres” a càrrec de L’oracle de l’Est (18.00 h – Plaça del Convent). El dissabte 7 de desembre es faran de vesprada a la Plaça del Convent Jocs de fusta gegants i animació infantil; Contacontes-Espectacle “El monstre Petorro” a càrrec del seu autor, Paco Cholbi (acte que estava previst per la Fira de novembre); i també es farà el repartiment de cartes, amb la visita dels Secretaris Reials per tal de repartir les cartes que han preparat, perquè els xiquets/es d’Ondara puguen escriure-les als Reis Mags d’Orient. D’altra banda, dins de la campanya de teatre escolar, es faran sessions els dies 17 i 18 de desembre a l’Auditori Municipal per a l’alumnat d’infantil i primària, organitzades per la Regidoria de Cultura; en aquest cas amb les companyies Perifèria Teatre i JM Gestió, segons ha avançat la tècnica de Cultura, Ximi Vives.
Per a les persones Majors, des de la Regidoria del Major s’ha programat per al dissabte 21 de desembre el teatre d’adults “Señoras al bingo” a càrrec d’Improvivencia, amb entrada gratuïta; un bon teatre d’humor per als majors que comptarà després amb coca maria i xocolate calent per a tots els assistents, per part de la Comissió Soledat 2025. Una altra de les novetats del programa nadalenc serà el Taller intergeneracional de boles de Nadal amb les persones residents a la Residència. Va dirigit a joves a partir de 12 anys. Es farà el dilluns 23 de desembre, a les 11.00 hores a la Residència.
Per al gaudí dels més menuts i menudes, el Regidor de Festes, Miguel Gomis, ha anunciat que el diumenge 22 de desembre arribarà el Pare Noel a Ondara (a la Plaça del Convent) a les 17:30 hores, per recollir les cartes dels xiquets/es d’Ondara. Primer visitarà la Residència Mare de Déu de la Soledat amb D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals, i en arribar a la Plaça del Convent, comptarà amb la recepció amb l’Escola de gimnàstica rítmica d’Ondara.
El divendres 27 de desembre tindrà lloc una de les tradicionals cites nadalenques, en aquest cas també solidàries: la Cursa Sant Silvestre. Segons ha informat el Regidor d’Esports, Jordi Ruiz, Ondara celebrarà per 14 any consecutiu una cursa Sant Silvestre de 4 quilòmetres per a acomiadar l’any d’una forma sana i divertida; una carrera en què els participants podran córrer disfressats. Enguany, de nou, hi haurà opció per a caminants i per a corredors (en ambdós casos la distància serà de 4 km). L’Eixida (19.00 hores) i meta, serà a la Plaça de Bous. Igual que en les darreres edicions, la d’enguany 2024 serà una prova solidària, la recaptació de la qual es destinarà a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara. Per a això, la inscripció en la cursa tindrà un preu de 5 euros; i les inscripcions i el pagament es realitzaran a través de la web https://www.somesport.com/ . La recollida dels dorsals es farà al Prado el mateix divendres 27 de desembre des de les 18.00 hores. Jordi Ruiz ha donat les gràcies al Club Ondara Tri-Esport i a la Residència Mare de Déu de la Soledat per col·laborar en l’organització d’aquesta cursa Solidària.
D’altra banda, Ondara acollirà enguany per primera vegada el Mercat Nadalenc, al voltant de l’Edifici El Prado, el divendres 27, dissabte 28 i diumenge 29 de desembre; amb paradetes, animació, tallers tradicionals, atraccions infantils, i amb un espai gastronòmic a càrrec dels Festers del Crist i Soledat 2025 (que s’ubicarà a la Plaça del Convent). En aquest cas, el Mercat és un dels actes que es van haver de cancel·lar per la suspensió de la Fira de Novembre per la DANA, que es reinterpreta de cara als Nadals (en lloc del Mercat Medieval de novembre, serà el Mercat Nadalenc en desembre). També, prèviament, segons ha anunciat la Regidora de Promoció Econòmica, Raquel Mengual, el dilluns 23 de desembre de vesprada l’animació nadalenca es traslladarà als comerços locals, amb la visita d’un elfo de Nadal.
Continuant amb més actes típics d’aquestes dates, el dissabte 28 de desembre tindrà lloc la Recollida de cartes a càrrec dels Emissaris Reials, a les 18.00 hores al Claustre de l’Ajuntament. Estaran acompanyats per D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals, i comptaran amb la participació de l’Associació de Carreters i Cavallistes d’Ondara.
Enguany, com a novetat, se celebraran «Menudes Campanades», les I Campanades per a xiquets i xiquetes a Ondara, el dimarts 31 de desembre, a les 11.00 hores a la Plaça Major, amb peque-disco, gominoles de la sort, cotilló, i maquillatge, per a que els xiquets i xiquetes d’Ondara comencem l’any amb bon peu, tal com ha destacat el Regidor de Joventut, Jordi Ruiz. Per a xiquets i joves des dels 10 anys també s’ha preparat, des de la Regidoria de Joventut, una nova edició de Nadal Jove II, amb un Scape room “El Grinch” i la Gimcana fluor el dijous 2 i divendres 3 de gener al Prado. La Cavalcada de Reis del diumenge 5 de gener culminarà la programació dirigida als més menuts; amb eixida des de les 18.30 hores, del Carrer Lepanto, passarà pel recorregut de costum (Av. Alacant, C/La Pau, C/Sant Domenech, Av. Dr. Fleming, C/General Bosch, Moll del Prado), fins arribar a l’Edifici el Prado. Cal destacar que com tots els anys, el dia 6 de gener, després de la Missa del dia de Reis, els Reis Mags realitzaran la tradicional visita als majors de la Residència, segons ha recordat el Regidor de Festes, Miguel Gomis.
D’altra banda, l’any començarà amb un magnífic esdeveniment musical, el Concert d’Any Nou a càrrec de l’OMA, el dissabte 4 de gener a les 19.00 hores a l’Auditori Municipal, sota la batuta de l’ondarenc Francesc Estévez.
PROGRAMACIÓ – VIU EL NADAL A ONDARA
Dijous 5 de desembre, 18.00 h – Plaça del Convent
Encesa llums de Nadal.
Espectacle itinerant “Viatja amb nosaltres” a càrrec de L’oracle de l’Est, i encesa de les llums de Nadal des del balcó de l’Ajuntament.
Dissabte 7 de desembre – Plaça del Convent
Des de les 17.00 hores -Jocs de fusta gegants i animació infantil
A les 17.15 hores – Contacontes-Espectacle “El monstre Petorro” a càrrec del seu autor, Paco Cholbi. Repartiment de cartes. Visita dels secretaris reials per tal de repartir les cartes que han preparat perquè els xiquets/es d’Ondara puguen escriure-les als Reis Mags d’Orient.
Dimarts 17 de desembre – Auditori Municipal
L’escola va al teatre- Representació de l’obra “Núvol, núvol” per a l’alumnat d’infantil i primer cicle de primària. A càrrec de Perifèria Teatre
Dimecres 18 de desembre – Auditori Municipal
L’escola va al teatre. Representació de l’obra “El somni de Juli Verne” per a l’alumnat de segon i tercer cicle de primària. A càrrec de JM Gestió cultural
Dissabte 21 de desembre – 17.30 hores – Auditori Municipal. Teatre d’adults “Señoras al bingo” a càrrec d’Improvivencia.
Diverses senyores, amigues de tota la vida queden per a jugar al bingo a casa d’una d’elles mentre es posen al dia i es compten les últimes tafaneries. Com cada partida especial, la guanyadora s’emportarà un premi.
Diumenge 22 de desembre – Plaça del convent
El Pare Noel aplega a Ondara. Eixida des del C/Dénia, primer visitarà la Residència Mare de Déu de la Soledat amb D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals.
17.30 hores- Arribada del Pare Noel a la Plaça del Convent per recollir les cartes dels xiquets/es d’Ondara. Recepció amb l’Escola de gimnàstica rítmica d’Ondara. Però no ve sol, l’acompanyen els seus amics els elfs revoltosos!
Dilluns 23 de desembre , 11.00h
Taller intergeneracional. Taller de boles de Nadal amb les persones resident a la residència. Per a joves, a partir de 12 anys. Inscripcions: joventut.ondara.org
Dilluns 23 de desembre
Visita d’un elfo nadalenc als comerços locals.
Divendres 27 de desembre, 19.00h – Eixida i meta Plaça de bous
Cursa Sant Silvestre. A benefici de la Residència Mare de Déu de la Soledat
Dissabte 28 de desembre, 18.00 h – Claustre Ajuntament
Recollida de cartes – Emissaris Reials
Acompanyats per D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals, apleguen a Ondara els emissaris de Melcior, Gaspar i Baltasar per recollir les cartes dels xiquets/es d’Ondara.
Dimarts 31 de desembre, 11.00 h – Plaça Major
Menudes campanades: I Campanades per a xiquets i xiquetes a Ondara.
Peque disco, gominoles de la sort, cotilló, maquillatge.
Els xiquets i xiquetes comencem l’any amb bon peu!
Dijous 2 i divendres 3 de gener – Edifici El Prado
Nadal Jove II – Scape room “El Grinch” + Gimcana fluor
Per a xiquets/es i joves des dels 10 anys.
Dissabte 4 de gener, 19.00h – Auditori Municipal
Concert d’Any Nou. A càrrec de l’OMA. Sota la batuta de l’ondarenc Francesc Estévez
Diumenge 5 de gener, 18.30h – Des del C/Lepanto
Cavalcada de Reis. Pel recorregut de costum (Av. Alacant, C/La Pau, C/Sant Domenech, Av. Dr. Fleming, C/General Bosch, Moll del Prado).
Fins a l’Edifici el Prado.
Dilluns 6 de gener, 11.30h
Dia de Reis. Missa del dia de Reis, i en acabar, visita a la Residència.
La Diputació es compromet a que les obres estiguen completament acabades i amb les deficiències solucionades dins del termini previst d’execució
Ondara, 21.11.24. L’Ajuntament d’Ondara (Alcaldia i Regidories d’Esports i de Manteniment) ha mantingut hui la reunió urgent que havia sol·licitat per aquesta setmana amb l’àrea tècnica de la Diputació Provincial d’Alacant perquè aquest organisme, com a responsable de l’obra, oferira una solució i un termini d’execució dels treballs per a disposar del camp de futbol com més prompte millor i amb totes les deficiències solucionades. L’objectiu és que Ondara tinga finalment un camp de futbol de gespa artificial de la qualitat que mereixen els usuaris i la ciutadania d’Ondara en general. La reunió s’ha celebrat aquest matí al Camp de Futbol del Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza.
En l’encontre, el Regidor d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara, Jordi Ruíz, ha traslladat als responsables técnics de l’ens provincial la preocupació dels usuaris per l’estat de la instal·lació, les deficiències trobades, i el termini per a donar per acabades les obres, perquè es puga tornar a jugar en el camp de futbol d’Ondara com més aviat, atès que ara es veuen obligats a traslladar-se a altres poblacions per als partits i entrenaments; una situació que porten patint des de principis de setembre.
Posteriorment, l’Alcalde, José Ramiro, ha explicat que en la reunió, els técnics provincials han assegurat que s’han analitzat i avaluat les deficiències detectades en el projecte i s’ha trobat la forma de solucionar-ho (que, en definitiva, passa per redistribuir una zona i posar més «lastre»). Respecte a que la gespa no havia passat els controls de qualitat necessaris (com es va notificar fa unes setmanes), l’àrea tècnica de Diputació ha assegurat ara que ja s’han realitzat les modificacions adients, reomplint amb arena i cautxú, i la gespa ja ha passat les anàlisis de qualitat pertinents.
La Diputació Provincial s’ha compromès en la reunió de hui a que el camp de futbol de gespa artificial estarà en un estat òptim i amb totes les deficiències solucionades definitivament dins del termini que s’havia anunciat d’execució de les obres, que era de 3 mesos des del seu començament l’1 de setembre. Cal recordar que la renovació de la gespa artificial del Camp de Futbol del Poliesportiu Municipal Vicent Zaragoza d’Ondara és un projecte de la Diputació Provincial d’Alacant; organisme que també s’ha fet càrrec de contractar el projecte i la direcció d’obra. La duració de les obres estava estimada en 3 mesos, d’acord amb el pla d’obra aportat en el projecte; van començar en data 1 de setembre 2024, per tant estan encara dins del termini. Ara, la Diputació Provincial mostra la seua voluntat de complir el termini d’execució i d’aportar la solució efectiva, que passa per completar la col·locació de la gespa amb 60 metres restants; la redistribució d’arena i cautxú, la instal·lació de les porteries i l’aportació de més llast.
L’ESCOLA MUNICIPAL DE GIMNÀSTICA RÍTMICA D’ONDARA PARTICIPA EN LA 1A FASE INTERCLUBSAMB UNS RESULTATS MANGNÍFICS
Ondara, 19.11.24. El passat dissabte 16 de novembre, les 8 gimnastes de nivell interclubs de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara van participar en la 1a FASE d’Interclubs celebrada a Alacant.
Els resultats van ser magnífics:
INDIVIDUALS
Categoria Aleví – Corda
1a Lila Ortiz
Categoria Infantil – Pilota
1a Alexia Martín
6a Carla Mut
7a Lucia Mercapide
Categoria Cadet – Maces
2a Lara Rodríguez
4a Lucia Llorens
Categoria Juvenil – Cinta
1a Maria Hernández
3a Iratxe Parra
Enhorabona xiques per tot l’esforç, ganes i il·lusió!
Ondara, 19.11.24. El passat divendres 15 de novembre es va realitzar la Presentació de l’Escola Municipal de Gimnàstica Rítmica d’Ondara de la present temporada 2024-2025, en un acte celebrat al Pavelló Municipal d’Ondara, organitzat per la Regidoria d’Esports que dirigeix Jordi Ruiz.
En primer lloc, es va realitzar una exhibició de les gimnastes que estan en plena temporada, i per acabar, es van presentar a 140 gimnastes i les entrenadores. L’escola està formada per 7 categories, les quals estan per integrades per: Baby 6 gimnastes; Prebenjamí 11 gimnastes; Benjamí 33 gimnastes; Aleví 28 gimnastes; Infantil, 25 gimnastes; i Cadet i juvenil, 37 gimnastes.
Les entrenadores són: Giulia Sánchez, Vanessa Escrivà, Sandra Gamero, Eva Signes, Irene Estévez, Natalia Cholbi, i Alicia Ivars, com a entrenadora i coordinadora de l’Escolta. Les entrenadores han volgut donar les gràcies per la confiança de les famílies depositada en elles i han assegurat que «ens espera una molt bona temporada, plena de reptes i moltes emocions; junts i juntes serem més fortes».