LA REGIDORIA DE CULTURA LLIURA ELS PREMIS DEL CONCURS DE DIBUIX DEL 9 D’OCTUBRE DEL CEIP SANCHIS GUARNER D’ONDARA 2025

Ondara, 25.11.25. La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Ondara, encapçalada per Rosa Ana Marí, ha fet lliurament hui dels premis del tradicional Concurs de Dibuix del 9 d’Octubre, organitzat per la Regidoria de Cultura, i dirigit a l’alumnat del CEIP Sanchis Guarner. En aquesta edició, han participat tots els xiquets i xiquetes d’Educació Primària del centre, mostrant la seua creativitat per commemorar la festivitat valenciana.

Els treballs finalistes han sigut els de Cloe Llobell (3r) i Luciana Rivera (4t), mentre que el guanyador del concurs ha estat Logan Sanchis (6é). Com a reconeixement, els finalistes han rebut un lot de material de dibuix, i el guanyador, a més del lot, tindrà l’honor de convertir el seu dibuix en el cartell oficial del 9 d’Octubre 2026 de l’Ajuntament d’Ondara. El lliurament de premis ha comptat amb la presència de la Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, i del director del CEIP Sanchis Guarner, Raül Lara.

Totes les obres presentades es van poder contemplar recentment a la Casa de Cultura, en una exposició oberta al públic del 10 al 17 d’octubre. Aquesta iniciativa fomenta la participació i posa en valor la creativitat dels més menuts, alhora que reforça el sentiment de pertinença i la celebració de les tradicions valencianes.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA BANDA INFANTIL I JUVENIL DE LA UNIÓ MUSICAL D’ONDARA OBRÍ DISSABTE EL PROGRAMA DE SANTA CECÍLIA 2025

  • El passat dissabte 22 de novembre tingué lloc a l’Auditori Municipal d’Ondara el concert de les Bandes Infantil i Juvenil de la UMO
  • El diumenge 23 de novembre els integrants de l’agrupació celebraren la jornada de Santa Cecília amb la recollida dels nous músics i la missa commemorativa mentre que el proper dissabte 29 de novembre conclourà l’agenda amb el concent final de la UMO

Ondara, 25.11.25. Coincidint amb el tercer cap de setmana de fira ondarenca i amb la tradicional celebració de Santa Cecília, patrona dels músics, el passat dissabte 22 de novembre s’obria la programació musical de Santa Cecília 2025 amb el concert de la banda infantil i juvenil que tingué lloc a l’Auditori d’Ondara. En aquest sentit, la primera part del concert estigué protagonitzada per la Banda Infantil, els nous alumnes de la qual reberen l’instrument de mans del director de la Banda Infantil i Juvenil, Daniel Ventura, el qual dirigí també la Banda Juvenil en una segona part on brillaren peces com «The legend of the amber room» de Michael Geisler o temes de gran popularitat com la banda sonora de «Piratas del Caribe» que aportaren el to popular al repertori. Així mateix, en el segment que obrí la banda infantil també brillaren temes èpics com «Star Wars» de John Williams o «Popcorn Prelude» de Mike Hannickel.

I és que amb aquest primer concert es dona per encetada l’agenda de Santa Cecília, la qual conclourà el proper dissabte 29 de novembre. D’altra banda, pel que fa a la part més simbòlica de la programació, el diumenge 23 de novembre els integrants de la Unió Musical d’Ondara celebraren la jornada de Santa Cecília amb la recollida dels nous músics en la cercavila i recorregut cap a l’església per a la corresponent missa commemorativa en honor a la patrona dels músics. Pel que fa als nous solistes que s’integren a la Unió Musical d’Ondara enguany, aquests són Guillem Palomares Guerrero (bombardí), Roser Server Palonés (oboé), Pablo Prieto Nadales (clarinet), Noa Femenia Gilabert (flauta), Naiara Moll Cabrera (clarinet) i Roser Lara Pedrós (clarinet).

Així mateix, la jornada del proper dissabte acollirà al migdia (Parc de l’Era) el concert del Cor de la UMO dirigit per Daniel Ventura mentre que a la vesprada (19:00 hores), la Unió Musical d’Ondara tancarà a l’Auditori Municipal l’agenda d’enguany amb un ambiciós concert encapçalat pel director de la banda José Antonio Llinares, el qual inclourà peces com el pasdoble «Ondara» de Penella o «Conga del Fuego Nuevo» d’Arturo Márquez. Partitures ben solemnes que ressonaran en un repertori de luxe que marcarà el punt i final del programa de Santa Cecília 2025.

L’ESCOLA DE TEATRE MUNICIPAL REESTRENA EL CLÀSSIC LORQUIÀ DE BERNARDA ALBA AMB MOTIU DEL 25N

El grup adult de l’ETC Ondara representà de nou el passat divendres 21 de novembre a l’auditori ondarenc «La Casa de Bernarda Alba» en la seua versió íntegra dirigida per Rosa Catalán i Laura Lemus

Ondara, 24.11.25. Si bé l’Auditori Municipal d’Ondara visqué el passat mes de juliol la cloenda del curs 2024-25 del grup adult de l’Escola Municipal de Teatre d’Ondara amb l’estrena del gran clàssic del teatre espanyol «La Casa de Bernarda Alba», l’obra de Federico García Lorca va ser reestrenada el passat divendres 21 de novembre tenint en compte el marc del 25 de novembre, Dia Mundial contra la Violència de Gènere. Dirigit per Rosa Catalán i Laura Lemus, es tracta d’un text dramàtic de vora un segle que, a més de ser una de les grans obres de la literatura hispànica, és un dels grans tractats sobre el pes i la simbologia del patriarcat. És per aquest motiu que aquesta notable reestrena és un dels actes destacats en la programació violeta del 25N que l’Ajuntament d’Ondara ha presentat enguany.

Segons matisà la directora de l’ETC d’Ondara, Rosa Catalán, «es tracta d’un clàssic indiscutible que demostra la solvència assolida pel grup ondarenc després de huit anys formatius i sobretot després de set mesos d’intens treball per dur a terme el llegat de Lorca». També en declaracions a la ràdio municipal, Maria José Pedro, que encarna el personatge cabdal de Bernarda Alba, abordà el concepte de sororitat que hi ha en el subtext de l’obra i que fa que siga un text de gran transversalitat i actualitat.

I és que després de tants mesos de treball i de la celebrada estrena estiuenca, el grup adult de l’EMT oferí novament el divendres sobre l’escenari ondarenc la versió íntegra del gran clàssic de García Lorca interpretat per Maria José Pedro, Rosa Serra, Sheila Olaiz, Alicia Serer, Francis Pascual, Blanca Pérez, Lara Ball, Noa Coca i Valeria Najarro. En resum, un clàssic universal del teatre espanyol que obrí la programació municipal del 25N que seguirà aquesta setmana amb l’exposició «No em toques el WhatsApp» i sobretot amb els actes performatius de demà dimarts 25 de novembre al pavelló municipal conjuntament coordinats amb el departament d’Igualtat de l’IES Xebic d’Ondara.

REGIDORIA D’IGUALTAT * AJUNTAMENT D’ONDARA

LA CASA DE CULTURA D’ONDARA ACULL UNA NIT MÀGICA AMB CORALIA RODRÍGUEZ DINS DEL CICLE “NARRACIONS A POQUETA NIT”

Ondara, 21.11.25. Ahir, 20 de novembre, la Casa de Cultura d’Ondara va ser escenari d’una vetlada especial dins del cicle “Narracions a poqueta nit”, dedicat al públic adult i organitzat per la Regidoria de Cultura amb l’objectiu de fomentar la lectura i la narració oral.

L’actuació «Vivir Cuba» va estar protagonitzada per Coralia Rodríguez, reconeguda actriu i narradora cubana, acompanyada per Mayra Arango (cantant i actriu), Ernesto Pita (cantautor, guitarra i percussió) i Michael Kun (percussió). Junts van oferir un espectacle que va combinar narració, teatre, música i poesia, transportant el públic a un viatge ple d’històries, ritmes i emocions.

La proposta va tindre una excel·lent resposta del públic assistent, que va omplir la sala i va gaudir d’una experiència cultural única, amb la força de la paraula i la música com a protagonistes.

Amb aquesta iniciativa, la Regidoria de Cultura d’Ondara reafirma el seu compromís amb la promoció de la lectura, la difusió de la narració oral i la creació d’espais culturals que connecten amb la ciutadania.

REGIDORIA DE CULTURA – AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA COMMEMORA EL 25N AMB CULTURA, EDUCACIÓ I REIVINDICACIÓ: TEATRE, EXPOSICIÓ I ACTE EN RECORD DE LES VÍCTIMES

  • Ondara es mobilitza pel 25N amb art, reflexió i homenatge a les víctimes
  • La Regidoria d’Igualtat impulsa una jornada reivindicativa amb activitats culturals i educatives per conscienciar sobre la violència masclista i reforçar el compromís col·lectiu amb la igualtat

Ondara, 20.11.25. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria d’Igualtat dirigida per Raquel Mengual, ha preparat una programació especial per commemorar el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones (25N), amb tres iniciatives que combinen cultura, educació i sensibilització social. L’Ajuntament d’Ondara ha presentat una programació que inclou teatre, exposicions i homenatges per visibilitzar la xacra de la violència contra les dones i cridar a la participació ciutadana.

La Regidora d’Igualtat, Raquel Mengual ha subratllat que «aquestes activitats només tenen sentit si la ciutadania participa. És fonamental conscienciar i visibilitzar una xacra que ens afecta des de fa massa temps». Mengual ha recordat que, segons el registre feminicidio.net, «les xifres reals són alarmants: 79 dones assassinades, incloent casos que no es comptabilitzen com a violència de gènere per no existir relació de parella. Per a mi, són igual, són assassinats contra dones».

Teatre: “La casa de Bernarda Alba”

El divendres 21 de novembre, l’Escola Municipal de Teatre representarà l’obra clàssica de Federico García Lorca, La casa de Bernarda Alba, a l’Auditori Municipal (20.00 h). Tot i ser escrita en 1936, continua sent d’una gran vigència, reflectint el control i la repressió sobre les dones.

Mengual ha destacat l’orgull pel nivell de l’escola: «És una obra que molta gent demanava tornar a veure. Les alumnes tenen un nivell increïble i aquesta representació és una oportunitat per sensibilitzar des de la cultura».

Exposició: #NoEmToquesElWhatsApp

Del 24 al 29 de novembre, l’Espai Jove acollirà l’exposició “El control també és violència”, dins la campanya #NoEmToquesElWhatsApp. Aquesta proposta visibilitza les formes de control digital i psicològic, especialment entre joves.

La regidora ha remarcat la importància d’educar en igualtat: «Entre la joventut s’estan normalitzant pràctiques com revisar el mòbil de la parella, controlar la ubicació o exigir videotrucades. És una regressió preocupant. Per això treballem tot l’any per educar en igualtat i prevenir aquestes conductes».

Acte en record de les víctimes

El dimarts 25 de novembre, al Pavelló Municipal, es realitzarà una escenificació en homenatge a les víctimes de la violència masclista, amb dues sessions (11:25 h i 13:05 h), organitzada per l’IES Xebic amb la col·laboració de la Comissió d’Igualtat i associacions locals.

Mengual ha explicat: «Volíem donar visibilitat al gran treball que es fa als centres educatius i portar-lo fora. Convidem tota la ciutadania a assistir i participar en un acte que serà molt emotiu».

Amb aquestes activitats, Ondara reafirma el seu compromís amb la igualtat, la cultura i la conscienciació social, fent del 25N una jornada per recordar, educar i actuar.

#25N #Igualtat #Ondara

REGIDORIA D’IGUALTAT · AJUNTAMENT D’ONDARA

LA CASA DE CULTURA D’ONDARA ACULL LA PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “DIÀNIA. TERRA DE CASTELLS”

LA CASA DE CULTURA D’ONDARA ACULL LA PRESENTACIÓ DEL LLIBRE “DIÀNIA. TERRA DE CASTELLS”

Ondara, 17.11.25. Dijous 13 de novembre, la Casa de Cultura d’Ondara va ser l’escenari de la presentació del llibre “Diània. Terra de Castells”, a càrrec del seu autor, Just I. Sellés. L’acte va reunir nombrosos assistents interessats en descobrir aquesta obra, que recorre la història i el paisatge fortificat de la comarca. «Diània. Terra de Castells», és un recull fotogràfic acompanyat de textos de 93 fortificacions per la Marina Alta i tot el territori de les comarques centrals.

Durant la presentació, l’autor va explicar el procés de creació del llibre i va compartir imatges i reflexions sobre la riquesa patrimonial de Diània, una terra marcada pels castells i les fortificacions que han definit el seu caràcter al llarg dels segles. Els participants van gaudir d’una sessió amena i didàctica, que va concloure amb la signatura d’exemplars i un espai per a la conversa amb l’autor. A la taula es van exposar altres obres de Just I. Sellés, que complementen la seua mirada sobre el territori i la història.

Amb aquesta iniciativa, Ondara reafirma el seu compromís amb la cultura i la difusió del patrimoni, oferint espais per a la trobada entre autors i lectors.

Sinopsi “Diània. Terra de Castells”

Diània –la mar de muntanyes i valls que oneja al sud del Xúquer– és un país abrupte, de castells enlairats sobre les penyes; fortificacions que un dia guaitaren els camins, el territori, i que en altres temps, també, bastiren campaments, allotjaren poblats i defensaren la gent de la terra. Testimonis de la violència humana i escenaris de la crua dialèctica de la guerra, els castells custodien els secrets dels esdeveniments passats: la nostra història fossilitzada en els nostres paisatges.

La majoria dels castells diànics són andalusins, fortificacions penjades dels tallserrats, alçades sobre penyes fortes, inexpugnables. Castells mil·lenaris d’època de l’emirat, derruïts, convertits en gruixudes filades de pedres; o fortins promoguts per l’administració del califat, escassos, cars de vore; o castells d’època de taifes, verdaders nius d’àguiles enaltits sobre els més destacats cims de les muntanyes. Va hi haure un temps, però, on els castells proliferaren a recer de la por; fou en l’època almohade, en la vespra de la conquesta feudal. Castellets que ataüllem enlairats sobre les penyes a les envistes dels nostres pobles, humils, construïts a prop de les alqueries per la pròpia gent de la terra amb l’únic propòsit de defensar-se de l’agressió que els venia.

En el capvespre dels seus dies, des de la serena talaia de l’abandó, els castells diànics remoregen, encara, batalles passades. Un llegat cultural, històric i arquitectònic que cal preservar, perquè enfortir les arrels, exercir la memòria col·lectiva, protegir el nostre patrimoni, ens dignifica com a poble.

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

UNA PLAÇA DE BOUS D’ONDARA EN ALT CONSAGRA EL MITE DE LA FÚMIGA

La benissera Abril i els valencians Ramonets completaren el passat dissabte el festiu cartell del concert de la Fira de Fires

Ondara, 10.11.25. I, tal com estava previst, i sense que la pluja aigualira una volta més la desitjada cita, la Fira de Fires d’Ondara omplí de música i festa la Plaça de Bous ondarenca el passat dissabte 8 de novembre amb una programació de concerts que arrancà a partir de les 17.00 hores amb el rock per a tots els públics de l’agrupació de l’Horta, Ramonets. Deu anys de trajectòria avalen la proposta d’una banda que nasqué com un homenatge als mítics Ramones i que una dècada després han consolidat un projecte musical de vocació familiar, però també integradora. No debades, la seua energia marcà l’inici d’un festival que anà omplint-se progressivament de públic de totes les edats i que arrodonia la simbologia d’una convocatòria expressament programada des de l’Ajuntament d’Ondara com a gran reclam d’obertura de la Fira de Fires de 2025.

De fet, el cartell del festival firer, que ja fa setmanes va penjar el tot venut, va atraure especialment públic de moltes comarques valencianes que se sumava al públic ondarenc i del conjunt de la comarca. Si més no, amb el show inicial dels Ramonets caigué la vesprada i les temperatures, però s’escalfà l’arena per rebre la benissera Abril, una de les veus femenines més destacades del panorama musical valencià que estrenà les cançons del seu primer disc, «Instruccions per estimar una cirera». Un debut que inclou també peces inèdites i recents com «Te’n vas anar» interpretada amb Àrtur de La Fúmiga, el qual aparegué per primera volta a l’escenari ondarenc quan el recinte de la Plaça de Bous ja estava de gom a gom. En aquest sentit, la vocalista benissera agraí l’estima del públic de la Marina Alta i la seua fidelitat a la música en valencià.

No calien més aclariments ja que el públic estava ja de peu per rebre el cap de cartell. A les huit en punt, els components de La Fúmiga emergien des d’un fons verd per demostrar per què s’han guanyat el cel de la música en la nostra llengua en a penes 13 anys. I és que els d’Alzira comunicaven fa ben poc que deixaven els escenaris el 2026, augmentant així la grandesa d’un mite que s’ha coronat enguany amb un llibre publicat per l’editorial Bromera i una gira de comiat que culminarà el proper any. Entremig, el concert d’Ondara va ser com un miracle per als fans de la banda. Visiblement emocionat, Àrtur, vocalista del grup, destacà la importància del poble d’Ondara dins la seua carrera: «Aquest poble i escenari és vital en la nostra carrera ja que és ací on han nascut els temes de la banda. On s’han gravat i culminat, amb el nostre, vostre, Mark (Dasousa, cap d’Atomic Studio) i on han sonat en concerts tan importants com el que vam fer en aquesta plaça en temps de pandèmia. Per això i molt més, gràcies, Ondara».

L’emotivitat i el bon rotllo marcà l’execució del repertori de l’agrupació en una hora i mitja trepidant on els més de tres mil espectadors botaren, ballaren i corejaren les cançons de la banda des del primer fins a l’últim minut. Temes com «Havia de passar», «Comèdia dramàtica» o el pràcticament ja himne «Mediterrània» portaren el públic fins a l’èxtasi d’un projecte que ha sabut combinar en tot aquest temps la barreja de gèneres fins a un estil únic i intransferible, però eminentment valencià. Prova de la seua consagració és el fet que els seus concerts de 2026 a València o a Barcelona van exhaurir les localitats en poques hores, situant així la cita ondarenca com un gran reclam per als amants de La Fúmiga.

En resum, el públic ondarenc i de la contornada visqué una jornada de música, festa i bones vibracions dins del marc de la seua tradicional Fira de Fires, un esdeveniment ja consolidat com una de les cites més esperades de la tardor a la Marina Alta i que enguany ha fet un ambiciós pas endavant pel que fa a la programació d’un esdeveniment de tal significació social i cultural.

AJUNTAMENT D’ONDARA

AGENDA CULTURAL ONDARA – NOVEMBRE 2025

25 ANYS DE LA CASA DE CULTURA

Del 31 d’octubre al 28 de novembre – Casa de Cultura

Exposició de dibuixos de Jaume Blasco

Inauguració: divendres 31 d’octubre a les 20 h

Visites: horari de la Casa de Cultura

Dimecres 5 de novembre – Biblioteca Infantil, 17.30 h

L’Hora del Conte: “No tingues por, ho passarem de mort”

A càrrec de Marta Pellicer

Recomanat a partir de 4 anys

Divendres 7 de novembre – Casa de Cultura, 20 h

Conferència: “El llibre gran de famílies d’Ondara”

A càrrec d’En Robert Miralles i Cebrià

Dissabte 8 de novembre – Casa de Cultura, 19 h

Inauguració de l’exposició “Joies de punts de coixí i coure” de Montse Arcos

“Ahir, metres de puntetes blanques, fils de lli o seda entrellaçats amb la cadència pausada de mans expertes. Avui, joies amb ànima, fetes de punts de coixí i engarjolades en coure”

Visites: horari de la Casa de Cultura

Dijous 13 de novembre – Casa de Cultura, 20 h

Presentació del llibre “DIÀNIA. Terra de Castells”

A càrrec de l’autor, Just I. Sellés

Dijous 20 de novembre – Casa de Cultura, 20 h

Espectacle multidisciplinari: “Vivir Cuba”

Música, teatre, narració i poesia amb:

– Coralia Rodríguez

– Mayra Arango

– Ernesto Pita

– Michel Kun

Divendres 21 de novembre – Auditori Municipal, 20 h

Teatre 25-N: “La casa de Bernarda Alba”

A càrrec de l’Escola Municipal de Teatre

Una obra que continua reflectint realitats actuals com el control i la repressió de les dones.

Dissabte 22 de novembre – Auditori Municipal, 19 h

Concert de la Banda Infantil i Banda Juvenil d’Ondara

Dimecres 26 de novembre – Biblioteca Infantil, 17.30 h

Llegim i compartim

Amb Mireia Bazu

Per a xiquetes i xiquets de 6 a 9 anys. Cal inscripció.

Divendres 28 de novembre – Casa de Cultura, 20 h

Narracions a poqueta nit per a públic adult

Literatura, vermut i “True Crime” amb Anna Moner

Un taller intens per endinsar-se en la part més fosca de la naturalesa humana a través de la literatura i l’anàlisi de crims reals.

PLACES LIMITADES. Inscripcions a la Casa de Cultura.

Dissabte 29 de novembre – Parc de l’Era, 12 h

Concert a càrrec del Cor d’Adults

Dissabte 29 de novembre – Auditori Municipal, 19 h

Concert de Santa Cecília

A càrrec de la Unió Musical d’Ondara

Diumenge 30 de novembre – Casa de Cultura, 19.30 h

Cicle Música de Cambra: “Trio Ausiàs March”

Amb Dani Ibáñez (oboè), Esteve Casanova (fagot) i Claudio Carbó (piano)

REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACOLLIRÀ EL III CONCURS DE PINTURA RÀPIDA “ELS COLORS D’ONDARA” EL 9 DE NOVEMBRE, EMMARCAT EN EL PRIMER CAP DE SETMANA DE LA FIRA DE FIRES 2025

Ondara, 28.10.25. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Promoció Econòmica i Turisme, i l’Associació d’Artistes de la Marina Alta (ADAMA), han convocat el III Concurs de Pintura Ràpida “Els colors d’Ondara”, que se celebrarà el diumenge 9 de novembre de 2025 als voltants de l’edifici del Prado i el centre històric del municipi.

Aquest certamen artístic, obert a totes les persones majors de 16 anys, pretén posar en valor el patrimoni urbà i paisatgístic d’Ondara a través de la mirada creativa dels artistes participants. La tècnica és lliure i el tema serà el que cada artista veja i interprete in situ dins de l’àmbit establert.

Els participants hauran de portar el seu propi material, inclòs el cavallet, i presentar una única obra amb un suport de mínim 50 cm i màxim 120 cm per qualsevol dels seus costats. El segellat dels suports es farà el mateix dia del concurs, de 8.30 a 9.30 h a la Casa de Cultura, i les obres s’hauran d’entregar abans de les 14 h. Posteriorment, quedaran exposades al Prado fins a les 15 h, i el veredicte del jurat es farà públic a les 17 h.

El jurat estarà format per persones vinculades al món de l’art, proposades per ADAMA i la Regidoria de Promoció Econòmica, i valorarà criteris com la qualitat tècnica i artística, la composició, la creativitat, la innovació i l’originalitat.

Premis:

1r premi: 500 € (l’obra quedarà en propietat de l’Ajuntament d’Ondara)

2n premi: 250 €

3r premi: Un viatge a les Illes Balears per a dues persones (patrocinat per Baleària)

Premi Artista Local: 50 € en material artístic

Premi Artista Comarcal: Un dinar per a dues persones

Totes les obres seran exposades posteriorment a la Casa de Cultura d’Ondara, en una mostra col·lectiva amb data per determinar.

Les inscripcions poden realitzar-se prèviament enviant un correu a adama.arte@gmail.com , o bé el mateix dia del concurs, de 8.30 a 9.30 h, a la Casa de Cultura.

Amb aquesta iniciativa, Ondara aposta per la promoció cultural i artística, alhora que convida a descobrir i reinterpretar els seus racons més emblemàtics a través de l’art.

https://laveu.ondara.org/wp-content/uploads/2025/10/diptic-bases-concurs-pintura-ondara-2025-valencia.pdf

AJUNTAMENT D’ONDARA

EL COMPOSITOR JUAN MIGUEL CALABUIG “TATXA” GUANYA EL PREMI DEL PÚBLIC DEL CERTAMEN DE COMPOSICIÓ PER A DOLÇAINA I PIANO VILA D’ONDARA AMB LA SEUA OBRA “RAVAL”

El primer premi del jurat va quedar desert en la novena edició del certamen

Ondara, 20.10.25. El compositor d’Albaida Juan Miguel Calabuig “Tatxa” ha sigut reconegut amb el Premi del Públic en la 9a edició del Certamen de Composició per a Dolçaina i Piano Vila d’Ondara, gràcies a la seua obra “Raval”. El guardó, dotat amb 500 euros i concedit per la Federació Valenciana de Dolçainers i Tabaleters, va ser decidit per votació popular entre les persones assistents al concert celebrat el passat dissabte 18 d’octubre a la Casa de Cultura d’Ondara. En aquesta edició, el primer premi del jurat, patrocinat per l’Ajuntament d’Ondara amb una dotació de 1.250 euros, va quedar desert, segons la decisió del jurat qualificador.

Les obres finalistes van ser “Raval” i “La Vall Blanca”, totes dues composicions de Calabuig. Van ser interpretades en directe pel dolçainer ondarenc Josep Alemany i pel pianista alacantí David González, en un concert que va captivar el públic per la seua qualitat musical i emotivitat. A més de les obres finalistes, el concert va incloure l’execució de peces guanyadores d’edicions anteriors, com “Valencianies” (2019) i “Roig Piripipip” (2024), ambdues del compositor David Postiguillo, així com un bis final que va tancar la vetlada amb entusiasme.

L’acte va comptar amb la presència de l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, i de la Regidora de Cultura, Rosa Ana Marí, qui van lliurar el guardó. Rosa Ana Marí va destacar “la gran qualitat de les obres presentades, que demostren el nivell creatiu i interpretatiu que té la música valenciana actual”. A més, va voler posar en valor el paper dels intèrprets: “Josep Alemany i David González han fet una actuació memorable, que ha emocionat el públic i ha donat vida a unes composicions que connecten amb les nostres arrels i amb la innovació musical”. La regidora també va remarcar la importància del certamen com a espai de promoció cultural: “des de la Regidoria de Cultura continuarem apostant per iniciatives com aquesta, que donen visibilitat al talent dels nostres compositors i que fan de la dolçaina i el piano una combinació única per a l’expressió artística”.

**AJUNTAMENT D’ONDARA**