L’AJUNTAMENT D’ONDARA INICIA LES REUNIONS DE REGIDORIES DE BARRI AMB EL CASC ANTIC COM A PRIMER PUNT DE TROBADA

Ondara, 11.12.25. Ahir es va celebrar la primera reunió del nou programa de Regidories de Barri, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament d’Ondara per a apropar la gestió municipal a la ciutadania. La trobada va tindre lloc a la Casa de Cultura i va estar protagonitzada per Rosa Ana Marí, Regidora responsable del barri del Casc Antic, qui va dialogar amb els veïns i veïnes sobre les seues inquietuds i propostes. Segons Marí, la reunió va ser “molt productiva” i va comptar amb una gran participació. L’objectiu principal és establir un canal de comunicació directe entre el veïnat i l’Ajuntament, amb reunions periòdiques i un seguiment transparent de les demandes. Entre els punts exposats per la regidora destaquen:

  • Millorar la comunicació amb el veïnat i actuar com a enllaç amb l’Ajuntament.
  • Detectar incidències de manteniment (neteja, enllumenat, voreres, senyalització) i coordinar actuacions amb els serveis municipals.
  • Impulsar la convivència i cohesió social, promovent activitats de barri i mediant en conflictes.
  • Millorar l’espai públic i la seguretat, amb actuacions urbanístiques i d’accessibilitat.
  • Fomentar la participació ciutadana i transformar les idees en propostes viables.

Durant la reunió, els veïns van plantejar diverses qüestions, com la gestió dels pilons d’accés al Casc Antic, demanant ampliar horaris i garantir protocols d’emergència; la reorganització de jardineres al carrer Major per facilitar la circulació; la creació de zones de càrrega i descàrrega; la problemàtica d’un edifici en estat degradat; el trànsit al carrer Sant Domènec; i el compliment del sistema de recollida porta a porta.

La pròxima reunió amb el veïnat del Casc Antic està prevista per a la primera quinzena de febrer. Mentrestant, Rosa Ana Marí ha informat dels canals habilitats de contacte directe: telèfon i WhatsApp (664 46 50 43), correu electrònic (rosanamari@ondara.org ) i un canal informatiu unidireccional de WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029Vb7JaXSK5cDJbHIdzw2g

per a mantindre informada la ciutadania.

L’Ajuntament d’Ondara anima la ciutadania a participar activament en aquestes trobades, que continuaran en altres barris del municipi amb l’objectiu de construir una gestió més propera, transparent i participativa.

Calendari de la resta de reunions de regidories de barri

  • Dijous 11 de desembre · Casa de Cultura · 19 h – Jordi Ruiz (Zona Nord)
  • Divendres 12 de desembre · Església de Pamis · 19 h – Miguel Gomis (Pamis i Partides Rurals)
  • Dilluns 15 de desembre · Centre Social · 19 h – Miguel Gomis (Caixa d’Estalvis)
  • Dimarts 16 de desembre · Aulari de Música · 19 h – José Ramiro (Barri del Crist)
  • Dimecres 17 de desembre · Centre Social · 19 h – Raquel Mengual (Barri CEIP Sanchis Guarner)

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ESTRENA IL·LUMINACIÓ NADALENCA PRÒPIA AMB MÉS PUNTS DE LLUM I DECORACIÓ EN CARRERS I PLACES

La decoració nadalenca d’enguany compta amb més de 60 elements

L’Ajuntament encendrà les llums el dijous 11 de desembre a la Plaça Major amb l’espectacle itinerant «Kaiming, portadors de llum»

Ondara, 11.12.25. Ondara es prepara per viure un Nadal més lluminós i sostenible. L’Ajuntament, a través de la Regidoria de Festes, ha adquirit per primera vegada la il·luminació nadalenca, amb l’objectiu de millorar la qualitat, potenciar l’ambient festiu i reduir costos en anys futurs, evitant el lloguer anual. L’acte d’encesa oficial tindrà lloc dijous 11 de desembre a les 17:30 h a la Plaça Major, amb l’espectacle itinerant «Kaiming, portadors de llum», que recorrerà fins a la Plaça del Convent, dins del programa «Viu el Nadal a Ondara». Segons ha explicat el Regidor de Festes, Miguel Gomis, “hem fet una aposta per una decoració pròpia que omplirà de llum els principals carrers i places, creant un ambient nadalenc que es podrà gaudir cada any”. Gomis ha destacat que “la decoració s’ha pensat per donar vida als espais més transitats, com el Prado, la Plaça Major, el Casc Antic i les avingudes principals, amb punts fotogràfics per a les famílies”.

La decoració nadalenca d’Ondara d’enguany compta amb més de 60 elements repartits per carrers i places del municipi, creant un ambient festiu i acollidor: Cartells “Bones Festes” (4), situats a Pamis, Avinguda Alacant (Bar Gavilà i direcció Dénia) i Avinguda Doctor Fleming; Mitjos avets amb estrelles (6), quatre a la Plaça del País Valencià i dos en les faroles del Centre Social; Pesebre amb bou i mula al Moll del Prado; Bosc decoratiu (6) en Avinguda Doctor Fleming; Conjunts de tres estrelles en triangle (6): tres en faroles de l’Avinguda Alacant (altura Huevos Moncho) i tres en el carrer Sant Jaume (prop de l’Auditori); Xarxes lluminoses de 3x3m (12): en carrers de Pamis, Plaça de les escoles, Baixada Puríssima, carrer Sant Joan de Déu i Plaça Major; Tires de llum de 0,5m (12) als carrers Major i Roser, i a la rotonda del Prado; Tires de llum de 1,5m (12) a les balconades de l’Ajuntament i la Casa de Cultura, així com en les reixes de la Plaça de Bous; Estrelles de cinc puntes (6), quatre en les faroles de l’aparcament davant l’Espai Jove i dues en la balconada de l’Ajuntament. Altres elements decoratius d’enguany seran l’Arbre de Nadal a la Plaça del Convent; fotocalls (ninot de neu a la Plaça del País Valencià i ren al Parc de l’Aulari de Música), i bústies decoratives al replanell de l’Espai Jove i a l’exterior de la Casa de Cultura.

REGIDORIA DE FESTES * AJUNTAMENT D’ONDARA

HUI DIMECRES 10 DE DESEMBRE COMENCEN LES REUNIONS DE LES LES REGIDORIES DE BARRI PER APROPAR L’AJUNTAMENT A LA CIUTADANIA

Ondara, 10.12.25. L’Ajuntament d’Ondara inicia hui una nova etapa per reforçar la proximitat amb la ciutadania i donar resposta a les necessitats específiques de cada zona del municipi. Per aconseguir-ho, es posa en marxa la figura de les Regidories de Barri, que divideixen el poble en cinc zones, cadascuna amb un regidor/a de referència de l’Equip de Govern.

Què són les Regidories de Barri?

Es tracta d’un model de governança participativa que estableix un canal directe entre els veïns i l’Ajuntament. Cada regidor/a serà la persona de contacte per al seu barri, amb l’objectiu d’escoltar propostes, atendre inquietuds i treballar conjuntament en la millora del municipi. Segons ha explicat l’Alcalde José Ramiro, aquesta iniciativa pretén:

  • Implicar la ciutadania en la gestió del poble, considerant carrers, parcs i instal·lacions com “la casa de tots”.
  • Assignar un regidor/a de referència per cada barri per canalitzar necessitats i propostes.
  • Oferir solucions més àgils i eficients, evitant que les queixes es queden en converses informals.
  • Fomentar la participació en reunions i traslladar inquietuds per vies oficials.

Amb les regidories de barri volem connectar cada veí amb l’Ajuntament per millorar la qualitat de vida i la gestió municipal”, ha destacat Ramiro.

Zones i responsables

Barri del Crist – José Ramiro, Alcalde d’Ondara

Barri CEIP Sanchis Guarner – Raquel Mengual

Barri Casc Antic – Rosa Ana Marí

Barri Caixa d’Estalvis, Partides Rurals i Pamis – Miguel Gomis

Barri Zona Nord (eixida cap al Verger) – Jordi Ruiz

Calendari de reunions

Les sessions es celebraran del 10 al 17 de desembre. Hui comença la primera reunió: Dimecres 10 desembre · Casa de Cultura · 19 h – Rosa Ana Marí (Barri Casc Antic)

La resta de reunions:

Dijous 11 desembre · Casa de Cultura · 19 h – Jordi Ruiz (Zona Nord)

Divendres 12 desembre · Església de Pamis · 19 h – Miguel Gomis (Pamis i Partides Rurals)

Dilluns 15 desembre · Centre Social · 19 h – Miguel Gomis (Caixa d’Estalvis)

Dimarts 16 desembre · Aulari de Música · 19 h – José Ramiro (Barri del Crist)

Dimecres 17 desembre · Centre Social · 19 h – Raquel Mengual (Barri CEIP Sanchis Guarner)

Objectiu: una Ondara més pròxima

L’Ajuntament anima tota la ciutadania a participar en aquestes sessions, que seran clau per construir entre tots i totes una Ondara més amable, participativa i adaptada a les necessitats reals dels seus barris.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACULL UNA DONACIÓ ESPECIAL DE SANG PER NADAL EL 15 DE DESEMBRE

Ondara, 09.12.25. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Sanitat, anima la ciutadania a participar en la donació de sang especial per Nadal, que tindrà lloc el dilluns 15 de desembre de 2025, de 17:00 a 20:30 hores, a l’Espai Jove Nebulosa.

Sota el lema “Este Nadal, uneix-te a la fàbrica de la vida: dona sang, dona plasma”, aquesta iniciativa pretén reforçar les reserves en una època en què les necessitats hospitalàries augmenten. Els donants seran obsequiats amb un detall per gentilesa de l’Ajuntament, fins a fi d’existències.

Requisits per donar sang:

Tindre 18 anys complits.

Pesar més de 50 kg.

No acudir en dejú.

La Regidoria de Sanitat recorda que cada donació pot salvar fins a tres vides i fa una crida a la solidaritat: “En aquestes dates, el millor regal és donar vida”.

Per a més informació:

? https://centro-transfusion.san.gva.es

AJUNTAMENT D’ONDARA · REGIDORIA DE SANITAT

L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA BRILLA EN L’AUTONÒMIC DE ONEWALL DELS JECV 2025

Ondara suma un or (aleví) i una plata (infantil) en l’autonòmic de Onewall per parelles, i un or (Armau) en la competició individual dels JECV

Ondara, 09.12.25. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Raül Blasco i Marc Terrades, ha aconseguit uns resultats excel·lents en les finals autonòmiques de la modalitat Onewall dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana (JECV), disputades els dies 6 i 8 de desembre al pavelló de Tavernes Blanques.

Onewall per parelles (6 de desembre)

En la competició autonòmica per parelles, l’Escola d’Ondara va estar representada per:

  • Categoria Aleví: Arnau-Guillem B., Lluís-Guillem F. i Àlex Ch.-Lope.
  • Categoria Infantil: Dídac-Unai F.
  • Categoria Cadet: Àngel-Joan.

Els resultats van ser:

  • Campions autonòmics Aleví: Arnau i Guillem B.
  • Subcampions autonòmics Infantil: Dídac i Unai F.
  • Quart classificat Aleví: Àlex Ch. i Lope.

Onewall individual (8 de desembre)

En la competició individual, van participar:

  • Aleví: Ernest i Arnau.
  • Infantil: Dídac i Unai F.
  • Cadet: Àngel.
  • Femení: Uxue i Alma.

Els resultats destacats van ser:

  • Campió autonòmic Aleví: Arnau.
  • Quart classificat Infantil: Dídac.
  • Quarta classificada Juvenil Femení: Uxue.

El Regidor d’Esports d’Ondara, Jordi Ruiz, ha felicitat tots els integrants de l’Escola Municipal de Pilota, així com els seus entrenadors, per la gran feina i els èxits aconseguits en aquesta modalitat, que demostren el bon moment que viu la pilota a Ondara.

REGIDORIA D’ESPORTS · AJUNTAMENT D’ONDARA

PAIPORTA RECONEIX A LA POLICIA LOCAL D’ONDARA PER LA SEUA LABOR EN LES TASQUES DE RESCAT I AJUDA DURANT LA DANA

Ondara, 09.12.25. La Policia Local de Paiporta, amb el suport unànime de l’Ajuntament local, va organitzar el passat divendres 5 de desembre un emotiu acte per reconèixer la labor dels agents que van participar en les tasques de rescat i auxili durant la DANA del 29 d’octubre de 2024. L’esdeveniment va reunir més d’un miler d’assistents, incloent-hi més de 900 policies locals vinguts de tot Espanya, guàrdies civils, i representants institucionals. L’homenatge també va incloure un record especial a les víctimes mortals, amb una corona de llorer, i la concessió d’una medalla a títol pòstum al guàrdia civil Adolfo Torres.

La Policia Local d’Ondara ha sigut un dels cossos homenatjats per la seua participació en el desplegament d’emergència i de socors establert els dies posteriors a la dramàtica riuada que va assolar diversos municipis de la província de València. Tant el Cap de la Policia Local d’Ondara, Toni Galiano, com 12 agents més es van integrar en el reforç en els dies posteriors a la riuada. Ara, l’Ajuntament de Paiporta reconeix i homenatja el seu gest en un acte oficial al qual també va ser convidat l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, que va acompanyar el cap de la Policia Local, Toni Galiano, i els agents que van actuar com a reforç a Paiporta. Els agents de la Policia Local d’Ondara homenatjats van ser els següents: Antonio Galiano Viciano, José F. García Santacreu, Juan Muñoz Torres, Javier Belenguer Palanca, Juan Gasquet Llull, Javier Salort Salort, Ramón Sendra Aguilar, Joan Gascón Seba, Óscar Pastor Cuquerella, José Trotonda Pous, Francisco de Borja Feliu Llorens, Antonio Miguel Patiño Devesa i José María Verdú Verdú. També es va reconèixer la col·laboració de Miguel Català, voluntari d’Orba, que va acompanyar els agents d’Ondara en les tasques de rescat i ajuda.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha volgut expressar «el més sincer agraïment a tots els agents i voluntaris que van participar en aquest dispositiu, per la seua dedicació, solidaritat i exemple de servei públic».L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, present en l’acte, va subratllar la vocació de servei dels agents ondarencs i la seua professionalitat en moments tan crítics. “És en situacions com aquesta on es manifesta la vocació, el compromís i la professionalitat”, va afirmar.

**AJUNTAMENT D’ONDARA**

MAGDALENA AMÀLIA SERVER OLIVER PREN POSSESSIÓ COM A NOVA JUTGESSA DE PAU D’ONDARA

Eva Vidal Escrivà ocuparà el càrrec de suplent

Ondara, 05.12.25. Ahir dijous, 4 de desembre, es va fer efectiva la presa de possessió de les noves jutgesses de pau d’Ondara al Tribunal de Primera Instància i Instrucció de Dénia. Magdalena Amàlia Server Oliver és des d’ara la jutgessa de pau titular, mentre que Eva Vidal Escrivà ocuparà el càrrec de suplent. Les noves jutgesses van estar acompanyades per la Regidora de l’Ajuntament d’Ondara, Raquel Mengual.

Aquest nomenament va ser aprovat per unanimitat en el Ple de l’Ajuntament del 6 de novembre, després de valorar les candidatures presentades en el termini establert.

El jutge de pau és una figura judicial que actua en municipis on no hi ha jutjat de primera instància. És un càrrec honorífic i no professional, que garanteix un servei de justícia pròxim i accessible per a la ciutadania. Les funcions principals inclouen la conciliació i mediació en conflictes civils de poca quantia; la tramitació de judicis verbals fins a 6.000 €; la gestió del Registre Civil amb inscripcions de naixements, matrimonis i defuncions; la realització d’actes de conciliació i notificacions judicials; així com la col·laboració amb els jutjats de primera instància en matèria penal lleu.

El jutge de pau és elegit pel Ple municipal i nomenat pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. Pot optar qualsevol persona major d’edat, amb nacionalitat espanyola i sense antecedents penals. No és necessari tindre titulació en dret, però sí compromís amb la comunitat i imparcialitat.

L’Ajuntament d’Ondara felicita Magdalena Amàlia Server Oliver i Eva Vidal Escrivà per assumir aquesta responsabilitat, que contribueix a mantindre la convivència i la resolució pacífica de conflictes en el municipi.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’ESCOLA MUNICIPAL DE PILOTA D’ONDARA REP EL PREMI “PACO CABANES, EL GENOVÉS” EN LA GALA ANUAL 2025 DE LA FEDERACIÓ DE PILOTA VALENCIANA

Ondara, 05.12.25. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara ha sigut reconeguda com a escola destacada en la Gala de Premis Anuals 2025 de la Federació de Pilota Valenciana, celebrada ahir el dijous 4 de desembre al Centre Cultural La Rambleta de València. El guardó, que porta el nom del mític jugador “Paco Cabanes, El Genovés”, premia la tasca de formació i promoció de la pilota valenciana que es desenvolupa al municipi.

El premi va ser recollit pel coordinador de l’escola, Juanma Garrido, acompanyat per una representació d’alumnes, en un acte que va reunir els principals referents del nostre esport. Garrido ha destacat: “Aquest reconeixement és per a tota la família de la pilota d’Ondara: alumnes, entrenadors, famílies, la trinquetera i l’Ajuntament. Hem treballat molt per fer créixer la pilota entre els més joves, i aquest premi ens anima a continuar amb més força.

A la Gala de Premis Anuals de Pilota 2025, la Federació va distingir enguany 13 esportistes, entitats i figures en 11 categories diferents, que han estat distingides per part de la Junta Directiva de la FPV atenent als seus mèrits vinculats a la pilota durant 2025 o bé per la seua trajectòria. En l’apartat d’escoles destacades, les seleccionades han sigut les d’Alcàsser, Bicorp i Ondara, per la seua tasca en la formació de joves promeses.

El Regidor d’Esports d’Ondara, Jordi Ruiz, que va assistir a la gala per donar suport a l’escola, ha declarat: “És un orgull per a Ondara rebre aquest reconeixement. L’Escola Municipal de Pilota és un exemple de treball en equip, passió per la pilota i compromís amb la formació dels més joves. Vull felicitar el coordinador, els entrenadors, les famílies i, sobretot, els alumnes, perquè aquest premi és fruit de l’esforç de tots.”

Des de l’Ajuntament d’Ondara es vol agrair la dedicació de totes les persones que fan possible que la pilota valenciana continue viva i amb futur al nostre municipi.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA

ACO presenta la Campanya de Nadal 2025 amb un premi únic de 1.000 € per gastar en comerços del poble

Campanya de Nadal ACO 2025

ACO presenta la Campanya de Nadal 2025 amb un premi únic de 1.000 € per gastar en comerços del poble

L’Associació de Comerciants i Empresaris d’Ondara (ACO), amb la col·laboració de la Regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Ondara , ha posat en marxa una nova edició de la tradicional Campanya de Nadal ACO, que enguany torna “una altra volta” amb novetats i molta il·lusió, i que es desenvoluparà del 9 de desembre fins el 7 de gener 2026 (inclusiu). 

En esta edició, ACO deixa de banda el passaport de compres i incorpora un nou sistema de participació per bolets, amb l’objectiu de fer la campanya més senzilla i accessible per a totes les persones que compren al poble.

A partir d’ara, per cada 5 € de compra en qualsevol dels comerços ACO participants, els clients rebran 1 bolet de participació. Amb aquests bolets entraran automàticament en el sorteig d’un premi únic de 1.000 €, que haurà de gastar-se en un sol dia en comerços ACO, amb un màxim de 200 € per establiment.

El dia de la compra, la persona guanyadora viurà una experiència especial i festiva: serà acompanyada per un cotxe emblemàtic d’Ondara, decorat amb banderoles i música, convertint la jornada en una celebració per tot el poble.

Des d’ACO destaquen que aquesta campanya “impulsa l’activitat comercial, fidelitza el client local i reforça el vincle entre comerç i poble, especialment en unes dates tan significatives com el Nadal”.

Els comerços ACO participants tindran el cartell identificatiu de la campanya i repartiran els bolets fins al dia del sorteig, que s’anunciarà pròximament.

Fem Nadal al poble. Fem Nadal amb ACO.

COMUNICAT DE L’ASSOCIACIÓ DE LES ESCOLES ESPORTIVES D’ONDARA : PRESENTACIÓ OFICIAL ESCOLA DE FUTBOL + CAMPANYA SOLIDÀRIA DE NADAL

L’Associació de les Escoles Esportives d’Ondara vos convida a gaudir d’un matí d’esport, convivència i solidaritat a les nostres instal·lacions.

Aquest diumenge 7 de desembre celebrarem la Presentació Oficial de l’Escola de Futbol, una jornada molt especial per a totes les xiquetes i tots els xiquets que en formen part.

Dades de l’esdeveniment

Quan: Diumenge 7 de desembre

On: Pavelló i Camp de Futbol d’Ondara

Hora: A partir de les 10.15 h

Campanya Solidària de Recollida de Joguets

Aprofitarem la jornada per a dur a terme la nostra Campanya Solidària de Nadal. La vostra col·laboració és fonamental.

Què recollim? Joguets nous o pràcticament nous, en perfecte estat.

No podem acceptar joguets vells, trencats, bruts, incomplets o deteriorats. Volem que els xiquets i xiquetes que els reben senten la mateixa il·lusió que si foren nous.

Els joguets es lliuraran a Creu Roja Dénia, amb una finalitat exclusivament solidària i inclusiva.

Veniu a fer ambient!

Després de la presentació, l’equip sènior femení disputarà el seu partit contra el Villarreal CF. Vos animem a quedar-vos i donar suport a les nostres jugadores en un ambient familiar i festiu.

Continuem amb la solidaritat amb la Rítmica

El dimarts 17 de desembre, amb motiu de la I Exhibició Nadalenca de Gimnàstica Rítmica a Ondara, seguirem amb la campanya de recollida de joguets. Si no podeu acudir diumenge, tindreu una nova oportunitat per a col·laborar.

Moltes gràcies per la vostra solidaritat i per contribuir a crear una jornada especial per a tota la comunitat.

Vos esperem!

** Comunicat Associació Escoles Esportives Ondara**