La quinzena edició d’aquesta popular i divertida cursa es va celebrar el passat divendres 26 de desembre en un ambient festiu i reunint 400 participants
Ondara, 29.12.2025. Aprofitant la curta treva d’un oratge marcat per la pluja i combinant esport i diversió, la quinzena edició de la Cursa de Sant Silvestre d’Ondara es va celebrar el passat divendres 26 de desembre. Com en les darreres edicions, es tractava d’una cursa i iniciativa solidària la recaptació de la qual ha anat destinada a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara i en la qual han participat 400 persones.
Si més no, la prova establí un recorregut apte per a tots els participants de 3,5 quilòmetres que va canviar la ubicació d’eixida i arribada de la Plaça de Bous a la Avd. General Bosch ateses les inclemències meteorològiques. Cal recordar que la Sant Silvestre ha estat organitzada per l’Ajuntament d’Ondara en col·laboració amb el Club Atletisme Ondara, la Policia Local d’Ondara i Protecció Civil d’Alcoi i Dénia.
Quant a la classificació final, en la categoria masculina el primer lloc ha sigut per a Kiket Roselló, seguit en segona posició per Miguel Molines Mas (Franc Beneyto Runners) i en tercer lloc per José Manuel García Barragán (CE Llebeig Xábia). D’altra banda, en la categoria femenina, la victòria va ser per a l’ondarenca Sara Gimena (CEA Betera) campiona autonòmica de triatló, mentre que el segon i tercer lloc van ser ocupats respectivament per les ondarenques Lourdes Mut Noguera (Ondara Tri-Esport) i Paula Giner García (CA Ondara).
Pel que fa al lliurament dels premis a les millors disfresses, el premi a la millor disfressa grupal va ser per a “Les estreles del Llebeig Nadalenc” mentre que el segon premi va ser per a “Llums de Nadal” i el tercer per a Jessica Muñoz (iRun Calp) per “Galeta ecològica”.
Des de la Regidoria d’Esports, organitzadora de la convocatòria amb la col·laboració del Club d’Atletisme local, el seu responsable Jordi Ruiz-Orejón, a més de lliurar els trofeus, valorà l’èxit de l’edició d’enguany així com agraí a totes i a tots els participants la seua presència, així com el recolzament solidari. Pel que fa als agraïments, el responsable d’Esports també valorà el suport empresarial dels negocis col·laboradors i, a nivell institucional, la tasca de Protecció Civil (Dénia i Alcoi) i la Policia Local d’Ondara: entitats clau en la coordinació i seguretat de la convocatòria.
D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals i l’alumnat de l’Escola de gimnàstica rítmica d’Ondara aportaren música i moviment a l’arribada de Santa Claus
«Viu el Nadal a Ondara» se celebrarà fins al 6 de gener de 2026
Ondara, 23.12.25. Desafiant el fred i el fort vent d’ahir dilluns a la vesprada, la programació del «Viu el Nadal a Ondara» de l’Ajuntament d’Ondara va acollir ahir l’arribada del Pare Noel. Una concorreguda i festiva recepció al Prado ondarenc que suposava un canvi d’emplaçament, atés l’element climatològic, respecte a la ubicació inicial de l’acte a la Plaça del Convent. Si més no, després de la seua llarga travessia des del Pol Nord, el Pare Noel arribà a les 19:00 hores al centre del municipi per recollir les cartes dels xiquets i xiquetes d’Ondara després de recórrer els carrers del poble amb el seu peculiar transport. Abans, això sí, visità tal com de costum la Residència Mare de Déu de la Soledat amb D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals, i en arribar les portes del Prado, l’alumnat de l’Escola de gimnàstica rítmica d’Ondara el rebé amb una coreografia especial mentre els elfs animaven igualment a grans i menuts amb jocs malabars i cartutxos de mongetes.
Una esperada visita en vespres del Nadal que s’avança a la resta d’actes i activitats que les diferents regidories implicades en la campanya nadalenca han preparat per a desembre i gener. De fet, aquest divendres 26 de desembre tindrà lloc des de les 19:00 hores (i des de la Plaça de Bous) la divertida i també festiva XVCursa Sant Silvestre. Igual que en les darreres edicions, la d’enguany serà una prova solidària, la recaptació de la qual es destinarà a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara.
D’altra banda, el proper dissabte 27 de desembre tindrà lloc la Visita dels Emissaris Reials a les 19.00 hores al Claustre de l’Ajuntament. Aompanyats per D’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals, la seua visita serà l’avantsala de la gran cavalcada dels Reis Mags, la qual tindrà lloc, ja dins l’any nou, la vesprada del 5 de gener. En resum, un conjunt de cites per a tota la família que tindran continuïtat els darrers dies de desembre i primers de gener per tal de celebrar un Nadal intergeneracional a Ondara.
Ondara, 22.12.25. Els membres de la corporació municipal, acompanyats pels treballadors i treballadores de l’Ajuntament d’Ondara i de l’empresa municipal SINMA, han celebrat aquest migdia el tradicional brindis nadalenc a la Casa de Cultura d’Ondara, moment que han aprofitat per a felicitar aquestes festes a la ciutadania.
Ondara, 22.12.25. L’últim ple ordinari de l’any, celebrat dijous passat 18 de desembre, va aprovar diverses propostes rellevants per al municipi, que reforcen l’estratègia local en matèria d’urbanisme, imatge urbana, polítiques juvenils i igualtat.
Moratòria per a habitatges turístics
Es prorroga durant un any la suspensió d’informes de compatibilitat urbanística, llicències i declaracions responsables per convertir immobles en habitatges d’ús turístic. L’objectiu és evitar un creixement desordenat mentre es tramita la modificació del Pla General. La votació va eixir endavant amb els vots a favor de PSPV i Compromís; i en contra del PP.
El PP va justificar el seu vot contrari perquè, un any després de la primera moratòria, no s’ha presentat cap ordenança ni cronograma per regular els habitatges turístics. El seu portaveu, Agustín Vaquer, va criticar la falta de diàleg i va advertir que la suspensió “sense contingut” s’ha convertit en una prohibició encoberta. El partit defensa que el turisme ha de ser ordenat, però no demonitzat, i reclama una norma clara per evitar massificació i problemes de convivència.
Per la seua banda, Compromís va donar suport a la pròrroga, però va demanar més implicació del govern municipal i prioritat tècnica per avançar en la regulació, amb l’objectiu que no es torne a repetir la mateixa situació l’any vinent.
Modificació de l’ordenança de tanques publicitàries
S’inicia, per unanimitat, el procediment per adaptar la normativa i reforçar el control i l’estètica urbana, amb consulta pública prèvia per recollir aportacions ciutadanes.
Pròrroga del Pla Jove 2022-2025
Es garanteix la continuïtat de les polítiques juvenils fins a l’aprovació del nou Pla Jove 2026-2029, mantenint programes com l’Aula PAC, tallers digitals i activitats d’oci educatiu. La votació va contar amb els vots a favor de PSPV i Compromís i l’abstenció del PP.
En aquest cas, el grup popular va justificar la seua abstenció afirmant que el Pla Jove és necessari per accedir a subvencions i millorar els serveis per a la joventut, però va criticar la gestió del govern municipal. Segons PP, era previsible que el pla caducara en 2025 i s’hauria d’haver treballat amb temps en el nou document, especialment en un moment en què els joves necessiten més suport en matèria d’habitatge, ocupació, estudis i mobilitat. Consideren que la pròrroga és una solució improvisada i que reflecteix falta de planificació, per això van optar per l’abstenció.
Renovació del conveni Carnet Jove amb l’IVAJ
Es manté, per unanimitat, el servei per facilitar avantatges culturals, educatius i comercials a la joventut del municipi.
Incorporació a la Xarxa d’Igualtat de Gènere de la Marina Alta
Ondara formalitza la seua adhesió a la Xarxa impulsada per la MACMA per coordinar polítiques locals d’igualtat i planificar accions conjuntes. El ple ha nomenat per unanimitat a Raquel Mengual com a representant titular i Rosa Ana Marí com a suplent.
Ondara, 22.12.25. L’Auditori Municipal d’Ondara va acollir ahir, diumenge 21 de desembre, una vesprada molt especial dedicada a la gent major del municipi, amb la representació teatral “Salsa Picante”, a càrrec del grup Siete Comediantes. L’activitat, organitzada per la Regidoria de Gent Major de l’Ajuntament d’Ondara i emmarcada en la programació «Viu el Nadal a Ondara», va tindre una gran acollida, amb una elevada assistència i un ambient festiu que va omplir de rialles i bon humor la sala.
L’obra, una divertida comèdia ambientada en un saló presidencial, va captivar el públic amb escenes plenes de dinamisme i moments còmics que van fer gaudir a tots els presents. Després de la funció, les persones assistents van compartir un dolç berenar de coca maria i xocolate, reforçant així l’esperit de convivència i germanor en aquestes dates nadalenques.
Amb aquesta iniciativa, la Regidoria dels Majors que encapçala Jordi Ruiz continua apostant per oferir activitats culturals i d’oci dirigides a la gent gran, fomentant la participació i la cohesió social. L’entrada gratuïta per a les persones majors d’Ondara va contribuir a que ningú es quedara sense gaudir d’aquesta cita tan especial.
Ondara, 22.12.25. L’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, coordinada per Juanma Garrido i entrenada per Raül Blasco i Marc Terrades, ha aconseguit el títol de campió autonòmic en categoria aleví, en la final autonòmica A de Raspall dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana (JECV), disputada el passat dissabte 20 de desembre al Trinquet de Càrcer.
L’equip aleví, integrat per Arnau, Àlex.Ch Guillem.B i Aleix, ha jugat una partida emocionantíssima, amb un gran nivell de joc per part dels 2 equips (Ondara i La Llosa de Ranes). Finalment, Ondara ha guanyat per la mínima 25-20. Des de l’Escola de Pilota s’ha donat l’enhorabona a tots, equip, familiars i entrenadors.
El Regidor d’Esports d’Ondara, Jordi Ruiz, ha felicitat els joves pilotaris de l’Escola Municipal de Pilota, així com els seus entrenadors, per l’èxit aconseguit en aquesta modalitat.
D’altra banda, dijous passat 18 de desembre va tindre lloc al Trinquet Municipal d’Ondara la presentació dels membres de l’Escola Municipal de Pilota d’Ondara, en un acte en què es va agrair el suport de l’Ajuntament d’Ondara i del patrocinador de l’Escola de Pilota ondarenca, Aluminis Mestre.
Ondara se queda sin presupuesto para 2026 por la negativa del alcalde a negociar con la oposición
El Partido Popular denuncia que el alcalde ha impuesto la prórroga del presupuesto de 2025 sin permitir el debate en el pleno, ignorando las propuestas viables de la oposición y renunciando a ejercer la política desde el diálogo. Esta decisión, tomada de forma autoritaria, paraliza nuevas inversiones y deja sin financiación a asociaciones, clubes deportivos y servicios básicos.
El grupo municipal del Partido Popular lamenta profundamente que el alcalde de Ondara, José Ramiro, haya optado por imponer la prórroga del presupuesto municipal para 2026, en lugar de ejercer su deber de gobernar desde el consenso y la búsqueda de acuerdos, como se hizo en 2025. La decisión, anunciada en el punto de “ruegos y preguntas” del último pleno —sin permitir réplica ni debate— constituye un ejemplo claro de falta de transparencia y de respeto institucional.
Desde el PP consideramos vergonzoso que se acabe el año sin presupuesto, cuando todas las fuerzas políticas del Ayuntamiento estábamos dispuestas a dialogar. El propio alcalde ha reconocido que no existen motivos técnicos para rechazar las enmiendas presentadas, lo cual deja en evidencia que la única causa real de esta situación es su negativa a sentarse a negociar.
El alcalde ha utilizado como excusa la aplicación de la Relació de Puestos de Trabajo (RPT) y la actualización salarial del personal, olvidando que fue él mismo quien ha duplicado prácticamente la plantilla municipal con un crecimiento poblacional de apenas 700 habitantes. Esa decisión es un ejemplo evidente de mala gestión, y ahora pretende cargar la responsabilidad en la oposición.
Además, se negó a debatir propuestas tan concretas como la retirada de la partida de casi 37.000 euros destinada a una persona de confianza nombrada por decreto, un cargo político miembro del PSOE comarcal que no realiza funciones para el municipio y que representa un “peaje político” que el alcalde ha pagado para asegurar su puesto en la Diputación de Alicante.
En el ámbito de comunicación, se nos impidió debatir la enmienda del PP para reducir 50.000 euros en una partida que según el Alcalde cuenta ya con contratos comprometidos, a pesar de que el Ayuntamiento dispone de una plantilla propia y de una emisora pública como “La Veu d’Ondara” que realiza un excelente trabajo. La externalización de estos recursos solo se entiende como una herramienta más de autopromoción personal del alcalde, pagada con fondos públicos.
La consecuencia inmediata de esta decisión es que Ondara comienza 2026 con una prórroga presupuestaria que limita el funcionamiento del municipio, bloquea nuevas inversiones y complica la financiación de actividades y servicios esenciales. Se congela el apoyo a entidades culturales, deportivas y sociales, así como la capacidad de gestión ordinaria del Ayuntamiento, que dependerá ahora de continuas modificaciones de crédito.
MENSAJE A LA CIUDADANÍA
Desde el Partido Popular de Ondara queremos que la ciudadanía conozca la verdad y los hechos con transparencia. Como el alcalde no nos ha permitido exponer nuestras propuestas públicamente en el pleno, hemos decidido hacerlas públicas, para que cualquier vecino o vecina pueda comprobar que hicimos nuestro trabajo: presentamos enmiendas detalladas, justificadas y viables, con el objetivo de tener un presupuesto útil y realista, sin subir impuestos y sin hipotecar el futuro de Ondara:
El alcalde ha renunciado a hacer política con diálogo, y eso es una traición a su responsabilidad institucional. Pero nosotros seguiremos trabajando, con firmeza y propuestas, por el bienestar de Ondara y de su gente.
NOTA DE PREMSA
Ondara es queda sense pressupost per a 2026 per la negativa de l’alcalde a negociar amb l’oposició
El Partit Popular denuncia que l’alcalde ha imposat la pròrroga del pressupost de 2025 sense permetre el debat al ple, ignorant les propostes viables de l’oposició i renunciant a fer política des del diàleg. Aquesta decisió, presa de manera autoritària, paralitza noves inversions i deixa sense finançament a associacions, clubs esportius i serveis essencials.
El grup municipal del Partit Popular lamenta profundament que l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, haja optat per imposar la pròrroga del pressupost municipal per a 2026, en lloc d’exercir el seu deure de governar des del consens i la cerca d’acords, com es va fer en 2025. La decisió, anunciada en el punt de “precs i preguntes” de l’últim ple —sense permetre rèplica ni debat— constitueix un exemple clar de falta de transparència i de respecte institucional.
Des del PP considerem vergonyós que s’acabe l’any sense pressupost, quan totes les forces polítiques de l’Ajuntament estàvem disposades a dialogar. El mateix alcalde ha reconegut que no existeixen motius tècnics per a rebutjar les esmenes presentades, la qual cosa deixa en evidència que l’única causa real d’aquesta situació és la seua negativa a asseure’s a negociar.
L’alcalde ha utilitzat com a excusa l’aplicació de la Relació de Llocs de Treball (RLT) i l’actualització salarial del personal, oblidant que va ser ell mateix qui ha duplicat pràcticament la plantilla municipal amb un creixement poblacional de tan sols 700 habitants. Aquesta decisió és un exemple evident de mala gestió, i ara pretén carregar la responsabilitat a l’oposició.
A més, es va negar a debatre propostes tan concretes com la retirada de la partida de quasi 37.000 euros destinada a una persona de confiança nomenada per decret, un càrrec polític membre del PSOE comarcal que no realitza funcions per al municipi i que representa un “peatge polític” que l’alcalde ha pagat per assegurar-se el seu lloc en la Diputació d’Alacant.
En l’àmbit de comunicació, se’ns va impedir debatre l’esmena del PP per a reduir 50.000 euros en una partida que segons l’Alcalde ja compta amb contractes compromesos, tot i que l’Ajuntament disposa d’una plantilla pròpia i d’una emissora pública com “La Veu d’Ondara” que realitza una feina excel·lent. L’externalització d’aquests recursos només s’entén com una eina més d’autopromoció personal de l’alcalde, pagada amb fons públics.
La conseqüència immediata d’aquesta decisió és que Ondara comença 2026 amb una pròrroga pressupostària que limita el funcionament del municipi, bloqueja noves inversions i complica el finançament d’activitats i serveis essencials. Es congela el suport a entitats culturals, esportives i socials, així com la capacitat de gestió ordinària de l’Ajuntament, que dependrà ara de modificacions de crèdit constants.
MISSATGE A LA CIUTADANIA
Des del Partit Popular d’Ondara volem que la ciutadania conega la veritat i els fets amb transparència. Com que l’alcalde no ens ha permés exposar les nostres propostes públicament en el ple, hem decidit fer-les públiques, perquè qualsevol veí o veïna puga comprovar que hem fet la nostra feina: vam presentar esmenes detallades, justificades i viables, amb l’objectiu de tindre un pressupost útil i realista, sense pujar impostos i sense hipotecar el futur d’Ondara:
L’alcalde ha renunciat a fer política des del diàleg, i això és una traïció a la seua responsabilitat institucional. Però nosaltres continuarem treballant, amb fermesa i propostes, pel benestar d’Ondara i de la seua gent.
El passat dimecres 17 de desembre, Ondara va ser l’escenari de la Primera Exhibició de Nadal de Gimnàstica Rítmica de la Marina Alta, organitzada per l’Associació d’Escoles Esportives Municipals d’Ondara.
L’esdeveniment va reunir les categories baby, prebenjamí i benjamí, amb la participació de més de 130 gimnastes procedents dels municipis de Pego, Pedreguer, Xàbia, Calp, Beniarbeig i Ondara.
Va ser una jornada molt especial, on les joves esportistes van demostrar el seu talent, esforç i dedicació en aquest esport tan exigent i artístic.
A més, l’acte va incloure una Campanya Solidària de Recollida de Joguets en bon estat, que va comptar amb una gran resposta per part de les famílies i participants. Des de l’organització, volem agrair la implicació de totes les persones que han fet possible aquesta iniciativa, així com el suport de la Xarxa Esportiva de la Marina Alta.
Gràcies a les famílies i gimnastes per la seua participació!
Editada amb la col·laboració de l’Associació Cultural Ocell, el nou volum du per títol «La Gironera i el Gegant»
Ondara, 19.12.25. Hui s’ha presentat la vuitena rondalla de la sèrie de la Gironera, personatge ideat pel mestre ondarenc Javier Estarca Ramis que ha comptat des de l’inici d’aquest projecte pedagògic i editorial amb el recolzament de l’Associació Cultural Ocell; associació amb la qual l’Ajuntament ha signat el corresponent conveni. El volum ha estat editat per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ondara, la responsable de la qual, Rosa Ana Marí ha explicat que el conte compta, com cada any, amb les il·lustracions de Josep Vidal Martín, ex-professor del col·legi Sanchis Guarner i encara molt vinculat al centre. Aquesta saga del personatge ideat per Javier Estarca és, en paraules de Vicent Ortuño, de l’Associació Cultural Ocell, «un projecte editorial del tot consolidat, així com un element pedagògic i cohesionador per als xiquets i xiquetes d’Ondara».
La Regidoria d’Educació d’Ondara impulsa la edició d’aquesta rondalla per donar a conèixer aquest personatge nadalenc ondarenc, que des de fa 8 anys arriba a Ondara per Nadal. Pel que fa a la distribució del llibre a l’alumnat, la Regidoria d’Educació ha informat que des del centre escolar es farà arribar un llibre per família, com es costum en aquestes festes nadalenques, mentre que també es lliuraran exemplars a les biblioteques dels centres docents del municipi i a la Biblioteca Municipal.
D’altra banda, des de la Regidoria d’Educació s’ha fet lliurament de llibres als centres educatius de primària i secundaria, dins del projecte «Xarxes socials i ús del valencià». Els llibres són «Laia i el mòbil» amb ferramentes per treballar amb l’alumnat l’ús segur del mòbil, i «L’infinit a les teves mans» per a l’alumnat de secundària amb la finalitat d’afavorir mitjançant la seva lectura, la reflexió de l’ús que fem del mòbil i de les xarxes a l’etapa adolescent. Aquest llibres també s’incorporen a la Biblioteca Municipal, posant-se a disposició de tota la població escolar.
Les persones interessades poden dirigir-se al correu protecciocivil@ondara.org o per telèfon al 965766666
Ondara, 19.12.25. L’Ajuntament d’Ondara, en col·laboració amb la Policia Local, ha posat en marxa una campanya per incorporar voluntaris i voluntàries a l’agrupació de Protecció Civil i Emergències d’Ondara.
L’objectiu és comptar amb persones disposades a col·laborar de manera altruista en tasques de suport a la Policia Local, prevenció d’incendis, assistència en actes i activitats municipals, així com en situacions d’emergència com incendis o inundacions.
L’Alcalde d’Ondara i responsable de Seguretat Ciutadana, José Ramiro, junt amb el cap de la Policia Local, Antonio Galiano, han fet una crida a la ciutadania per sumar-se a aquesta iniciativa.
Actualment, Ondara no disposa de voluntaris en actiu. Per això, és fonamental incorporar nous efectius per continuar amb la tasca essencial que Protecció Civil desenvolupa al llarg de l’any:
Suport a la Policia Local en esdeveniments i dispositius especials.
Prevenció d’incendis forestals en època estival.
Formació contínua en primers auxilis, ús de DESA, protocols en grans esdeveniments i altres àrees d’emergència.
José Ramiro ha destacat: «És una oportunitat per contribuir al benestar del municipi. Animem a totes les persones que vulguen dedicar part del seu temps a fer-se voluntàries».
Si vols més informació o formar part de Protecció Civil d’Ondara, escriu a: protecciocivil@ondara.org o telefona al 965766666.