ONDARA PRORROGARÀ EL PRESSUPOST DE 2025

El govern local justifica la pròrroga per falta de condicions tècniques i econòmiques, mentre PP i Compromís acusen l’alcalde de bloquejar la negociació i congelar inversions

Ondara, 19.12.26. L’últim ple ordinari de l’any celebrat aquest dijous a l’Ajuntament d’Ondara no ha abordat l’aprovació del Pressupost Municipal de 2026. L’Equip de Govern ha confirmat que, després de valorar les esmenes registrades pels grups de l’oposició, no es poden assumir per motius tècnics i perquè superen les línies roges establides en matèria de retalls. Aquesta situació implica que, a partir de l’1 de gener de 2026, es prorrogarà automàticament el pressupost vigent de 2025, tal com estableix la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. La pròrroga permetrà mantindre el funcionament ordinari dels serveis municipals i aplicar les obligacions legals, com ara la pujada salarial del personal que marca la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat, però no es podran iniciar noves inversions ni projectes que no estigueren contemplats en el pressupost anterior.

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha explicat que la decisió “ve donada perquè no es donen les condicions idònies per a poder aprovar els pressupostos amb les garanties necessàries per a prestar els serveis que Ondara necessita”. Ha recordat que en novembre es va presentar el projecte inicial, al qual l’oposició ha plantejat esmenes que “hem rebut com un aval al pressupost que havíem proposat, ja que, amb l’única excepció de 20.000 euros per a ajudes de l’IBI —que ja teníem previstes—, la resta se centra en una aposta de prop de 150.000 euros per a l’aplicació de la RLT i l’actualització dels sous dels funcionaris”. Segons Ramiro, aquesta proposta “suposa un increment de l’IBI l’any que ve, una cosa incongruent vist l’estrangulament que s’ha fet per part del Partit Popular i Compromís a les arques municipals”. Ha criticat que “pareix que no es van creure les explicacions que es van fer en el plenari sobre la baixada de l’IBI, que implicava renunciar a nous projectes”. A més, ha advertit que les esmenes inclouen retalls en àrees com comunicació, turisme, promoció econòmica i cultura: “Què es vol llevar quan es retalla en festes, activitats infantils, bous, berbenes, Rock&moll, o en campanyes comercials i la Fira? També ens ha sorprès la proposta de llevar partides de Cultura”.

L’Alcalde ha subratllat que “el govern espanyol va aprovar la setmana passada l’actualització dels sous dels funcionaris públics en un 11% fins a 2028, amb un impacte econòmic molt important que condicionarà els pressupostos vinents”. Només en 2025, ha dit, “hem hagut d’assumir un increment del 2,5%, que suposa 54.000 euros més en sous i Seguretat Social, i a això cal sumar els increments anuals previstos fins arribar a un augment global de prop de 250.000 euros”.

Per tot això, Ramiro ha conclòs que “per prudència i coherència, a hores d’ara no es donen les condicions necessàries, i per tant es prorroga el pressupost de 2025 per a 2026”. Ha recordat que “el pressupost de 2025 va ser aprovat per unanimitat i ha sigut una ferramenta molt útil per a fer avançar Ondara”. A més, ha anunciat que “a partir de gener convocarem un plenari extraordinari per a dotar aquelles partides que no poden tindre demora, mitjançant modificacions de crèdit, quan els serveis tècnics ens ho indiquen”.

Crítiques de l’oposició

Els portaveus del Partit Popular i Compromís van mostrar el seu rebuig a la decisió de prorrogar el pressupost.

Agustín Vaquer (PP) va qualificar la situació de “vergonyosa” i va acusar l’alcalde de posar com a excusa l’increment salarial del personal: “Has duplicat quasi la plantilla municipal per a un increment de només 700 habitants, i ara dius que això ofega el poble. L’únic que intentes és bloquejar la RLT. Hem demostrat que es pot baixar l’IBI i, alhora, reservar diners per a aplicar la RLT. Les nostres esmenes són concretes i justificades, i permeten gestionar el dia a dia i atendre les necessitats del poble. El que passa és que estàs en minoria i hauràs de negociar, com vam fer en 2025, quan vam aconseguir un pressupost molt bo amb millores laborals i altres avanços. Ara, en canvi, no vols negociar i optes per la pròrroga”. Agustín Vaquer també va insistir que la falta de voluntat política és el principal problema: “Sap lo que és trist? Que no vulgues pactar ni incorporar les propostes de tots els grups, perquè a tots ens ha votat la gent del poble i tenim coses a aportar. L’alcaldia no és més que una persona, no pots imposar res. L’any passat vam pactar entre tots i el 2025 ha sigut un any molt bo, s’han fet moltes coses. Ara, en canvi, presentes la pròrroga i ens culpes de la RLT, quan hem demostrat que hi ha diners per fer-la si hi ha voluntat política. Les nostres esmenes estan justificades, però no ens has deixat ni explicar-les. Això és negar-nos el dret a defensar les nostres propostes. Sí que es poden portar endavant, però falta voluntat i ganes de pactar”. Culminant: «Quan no es volen aprovar uns pressupostos, un partit renúncia a fer les seues polítiques, i deixa de tindre sentit la seua raó de ser».

Lluís Fornés (Compromís) va ser encara més dur i va acusar Ramiro de “burlar-se del poble”: “Has retirat el punt dels pressupostos per decret i no t’has assegut a negociar amb ningú. Amb pressupostos prorrogats congeles inversions i subvencions: ni la Unió Esportiva Ondara, ni el Club Bàsquet, ni les associacions locals, ni les festes tindran diners. Els monitors de les escoles esportives no cobraran al gener. Ens culpes a nosaltres, però la decisió és teua. A més, les nostres esmenes plantejaven reduir despeses en comunicació, festes i cultura, però no hem pogut debatre res perquè no has volgut. Tot això respon a un pacte per assegurar-te el càrrec en Diputació, on cobres més de 50.000 euros, a més dels 10.000 d’Ondara”. Lluís Fornés va acusar l’alcalde de falta de diàleg i respecte: “Quan vam rebre els pressupostos i vam veure l’execució, només s’havien gastat 78.000 € de 120.000 en Cultura, per això vam proposar llevar 30.000 €. Però tu no has vingut a negociar res, només volies saber de Compromís d’on volíem retallar. Teníem un estudi per rebaixar 466.000 € en diferents partides, però no ens has escoltat. No hem presentat esmenes conjuntes amb el PP, però almenys volíem parlar amb tu, i ni això. És trist: governar en minoria i no tindre en compte Compromís. Passaràs a la història per ser el primer alcalde d’Ondara que treballa amb pressupostos prorrogats, per no escoltar l’oposició”.

Resposta de l’alcalde

Davant els arguments i les crítiques de PP i Compromís, José Ramiro ha defensat la seua postura i ha matisat les acusacions. Ha recordat que “l’any passat també es van prorrogar els pressupostos i es van aprovar en febrer per unanimitat”, i ha obert la porta a repetir eixe escenari si hi ha voluntat real de negociar. Ha qualificat d’“incongruent” la proposta de l’oposició: “Critiquen que hem augmentat la plantilla i el gasto en personal, però l’únic que demanen és pujar més els sous. Si es baixa l’IBI en 400.000 euros i es vol aplicar una RLT que costa entre 250.000 i 300.000 euros, això hipotecaria el poble”. També ha advertit que retallar partides de regidories “no és llevar diners als regidors, és llevar serveis a la ciutadania: festes, cultura, programes per a majors, activitats infantils, campanyes comercials, fira, esport...”. Sobre la gestió econòmica, ha remarcat: “No empenyarem el poble per pagar nòmines com feia el PP. Ara no tenim deute bancari ni pòlisses per a nòmines; al contrari, generem rendibilitat”. Finalment, ha insistit que “la política ha de fer-se en positiu, pensant en el servei a la ciutadania, no en contra de l’alcalde”, i ha assegurat que “la voluntat de negociar hi és, però no hipotecarem Ondara amb propostes que no són bones per al poble”.

AJUNTAMENT D’ONDARA

Comunicat Compromís Ondara : L’alcalde d’Ondara bloqueja els pressupostos per no renunciar als seus privilegis

**Comunicat Compromís Ondara**

L’alcalde d’Ondara ha decidit no presentar els pressupostos municipals per al 2026, anunciant que es prorrogaran els d’enguany. Una decisió política clara: evitar el debat i la negociació després que l’oposició, i especialment Compromís, haja presentat esmenes per reduir despeses que només el beneficien a ell.

Aquest bloqueig arriba perquè no està disposat a retallar determinades despeses innecessàries —com una elevada partida en comunicació— ni a revisar privilegis personals, com el manteniment d’una secretària al seu càrrec que li assegura projecció política i la cadira a la Diputació d’Alacant, fet que el converteix en el segon alcalde de la Marina que més cobra. Esta secretària ens costa 36.700€ cada any, que sumat als 10.200€ del seu sou, els ondarencs i ondarenques tenim una despesa de 46.900€. Mentres tant, ell s’embutxaca 50.000€ de la diputació més els 10.000€ d’Ondara.

És especialment greu que un govern que es diu progressista renuncie a presentar pressupostos i es negue a negociar pel bé del poble, més encara amb Compromís, formació amb la qual ha compartit govern durant quasi deu anys. Per cabuderia o per rabieta, ha preferit prorrogar els pressupostos per a no haver de parlar amb ningun partit de l’oposició.

Amb pressupostos prorrogats, l’Ajuntament queda limitat: no es poden impulsar noves polítiques, es dificulta l’accés a determinades subvencions i es frena qualsevol millora per a la ciutadania, però el més important: no es podran donar les subvencions a les associacions del poble (incloent l’Associació Escoles Esportives d’Ondara que s’encarrega de pagar als entrenadors/es). Tot per no cedir en unes esmenes que buscaven prioritzar l’interés general i la millora salarial que fa anys que demanen els i les treballadores de l’ajuntament d’Ondara i va per damunt del benefici personal.

Ondara mereix pressupostos, debat i responsabilitat.

**Comunicat Compromís Ondara**

RAQUEL MENGUAL DESTACA LA PARTICIPACIÓ VEÏNAL EN LA REUNIÓ DEL BARRI DEL CEIP SANCHIS GUARNER

La iniciativa “Regidories de Barri” recull propostes per millorar la mobilitat, la neteja i la seguretat a Ondara

Ondara, 18.12.25. La regidora de l’equip de govern, Raquel Mengual, ha valorat molt positivament la reunió mantinguda ahir amb veïns i veïnes de la zona del CEIP Sanchis Guarner, emmarcada en la iniciativa Regidories de Barri. Segons Mengual, la trobada, que va reunir entre 40 i 50 persones, va ser “molt fructífera” i va permetre recollir idees i propostes per resoldre problemes quotidians.

Entre les principals qüestions plantejades destaquen:

  • Incivisme i seguretat viària: queixes per la velocitat excessiva en carrers del nucli urbà, estacionaments irregulars i la presència de excrements de gossos.
  • Il·luminació i voreres: demanda d’instal·lar més faroles a l’entrada del municipi des de la rotonda de la Marina Alta i ampliar voreres per millorar la mobilitat.
  • Neteja i contenidors: petició d’incrementar la neteja diària i solucionar la saturació d’illes de contenidors, especialment en el carrer Lepanto.
  • Cases abandonades: preocupació per edificis en estat ruïnós que posen en risc la seguretat.
  • Mobilitat i aparcament: necessitat de crear més zones d’estacionament i regular l’ús de patinets amb una ordenança específica.

Raquel Mengual ha subratllat que moltes d’aquestes propostes “tenen una solució senzilla si es compleixen les normes i es fomenta la convivència cívica”. A més, ha anunciat que ja s’està treballant en una ordenança per regular els patinets i en mesures per millorar la seguretat i la imatge urbana.

La regidora ha destacat la importància d’aquestes trobades: “És molt bonic poder parlar cara a cara amb el veïnat i buscar solucions conjuntes. La gent agraeix que se l’escolte”. La pròxima reunió està prevista per a finals de febrer. Mentrestant, Raquel Mengual ha recordat els canals habilitats de contacte directe: telèfon i WhatsApp (664 44 97 19), correu electrònic (raquelmengual@ondara.org) i el canal informatiu unidireccional de WhatsApp per a mantindre informada la ciutadania :

https://whatsapp.com/channel/0029VbBdkMfKAwEqPHueDT3M

Canals de Whatsapp Regidories de barri (tots):

Veïntat Casc antic (Rosa Ana Marí):

https://whatsapp.com/channel/0029Vb7JaXSK5cDJbHIdzw2g

Veïnat Pamis (Miguel Gomis):

https://whatsapp.com/channel/0029Vb6jrpEJpe8e5FNtXF3L

Veïnat Barri del Crist (José Ramiro):

https://whatsapp.com/channel/0029Vb86jtE3LdQR22vvFh13

Veïnat Caixa d’estalvis i Tossals (Miguel Gomis):

https://whatsapp.com/channel/0029Vb71i827j6g6g4Awkp2c

Veïnat CEIP Sanchis Guarner i Centre Social (Rakel Mengual):

https://whatsapp.com/channel/0029VbBdkMfKAwEqPHueDT3M

Veïnat Partides rurals (Miguel Gomis):

https://whatsapp.com/channel/0029VbC6fn86BIEiEWqJbY0V

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA INICIA LA MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA DE TANQUES PUBLICITÀRIES PER REFORÇAR EL CONTROL I L’ESTÈTICA URBANA

Ondara, 18.12.25. L’Ajuntament d’Ondara debatrà en el ple ordinari d’aquest dijous 18 de desembre l’inici del procediment per modificar l’ordenança municipal reguladora de la instal·lació de cartells, tanques o suports publicitaris, aprovada en 2020. La proposta inclou també la consulta pública prèvia per recollir les opinions de ciutadans i entitats afectades. Segons l’informe tècnic, la modificació respon a la necessitat d’adaptar la normativa a l’experiència acumulada en la tramitació de llicències i a resolucions judicials, amb una nova redacció que es denominarà “Ordenança reguladora de tanques publicitàries”. El text incorpora criteris més clars sobre zones d’emplaçament, dimensions, seguretat i responsabilitat, així com l’obligació de disposar d’assegurances per cobrir possibles danys. L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha afirmat que es vol compatibilitzar l’activitat econòmica amb la protecció del paisatge urbà i la seguretat: «Aquesta modificació és clau per evitar la proliferació de tanques incontrolades i garantir una imatge cuidada del municipi.»

Entre les principals novetats, destaquen la prohibició de publicitat en sòl no urbanitzable, excepte anuncis d’activitats legals en la zona; limitacions estrictes en el nucli urbà, on només es permetrà publicitat en obres; regulació específica per polígons i zones de serveis, amb límits de grandària i nombre de cartells; i un règim sancionador reforçat per a instal·lacions sense llicència o en condicions inadequades.

Després de l’aprovació inicial, s’obrirà un període de consulta pública de 20 dies hàbils a través del portal web municipal, on la ciutadania podrà aportar suggeriments sobre els problemes que es volen resoldre i les possibles alternatives.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA S’INCORPORARÀ A LA XARXA D’IGUALTAT DE GÈNERE DE LA MARINA ALTA

El ple designarà a Raquel Mengual i Rosa Ana Marí com les seues representants a la Xarxa

Ondara, 18.12.25. En el ple ordinari d’aquest dijous 18 de desembre, l’Ajuntament d’Ondara debatrà la proposta per formalitzar la incorporació del municipi a la Xarxa d’Igualtat de Gènere de la Marina Alta, impulsada per la Mancomunitat Comarcal (MACMA) per coordinar les polítiques locals d’igualtat i planificar accions conjuntes.

La iniciativa es fonamenta en el Reglament de Funcionament aprovat pel Ple de la MACMA en sessió de 9 de desembre de 2025, que en la seua clàusula segona, apartat 2, estableix: «La Xarxa serà el conjunt de totes les regidories d’igualtat de gènere de les poblacions de la Marina Alta. Es designarà, per Ple Municipal, el regidor/a que ha de formar-ne part. També es podrà designar una suplent (regidor/a) per tal de poder votar en cas de no assistir la persona titular.»

Plenari de la MACMA del 9 de desembre on es va aprovar el Reglament de Funcionament de la Xarxa d’Igualtat de Gènere de la Marina Alta

En aquest marc, la proposta que es porta a ple contempla manifestar la voluntat d’Ondara de formar part de la Xarxa, assumint els drets i deures que se’n deriven, i inclou el nomenament de Raquel Mengual Bisquert, Regidora d’Igualtat, com a representant titular, i Rosa Ana Marí Blasco, Regidora de Cultura, com a suplent en aquest òrgan comarcal.

Segons ha destacat l’Alcalde, José Ramiro: «La igualtat és una prioritat per al nostre municipi. Formar part d’aquesta Xarxa ens permetrà treballar de manera coordinada amb la resta de pobles de la Marina Alta i sumar esforços per avançar en drets i oportunitats». La incorporació d’Ondara en la Xarxa d’Igualtat de Gènere de la Marina Alta implica la participació activa d’Ondara en projectes comarcals d’igualtat, que poden incloure campanyes de sensibilització, formació i prevenció de violència de gènere; una major coordinació entre municipis, per compartir recursos i estratègies que milloren l’eficàcia de les polítiques locals, i la representació directa d’Ondara en les decisions que afecten la igualtat en l’àmbit comarcal.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA REFORÇA LES POLÍTIQUES JUVENILS AMB LA PRÒRROGA DEL PLA JOVE I LA RENOVACIÓ DEL CONVENI DEL CARNET JOVE

Ondara, 17.12.25. L’Ajuntament d’Ondara debatrà en el ple ordinari d’aquest dijous 18 de desembre dos punts clau per a la joventut del municipi: la pròrroga del Pla Jove 2022-2025 fins a l’aprovació del nou Pla 2026-2029 i la renovació del conveni d’adhesió a la Xarxa Carnet Jove amb l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).

Continuïtat del Pla Jove

El Pla Jove d’Ondara 2022-2025 ha estat l’instrument estratègic que ha orientat les polítiques municipals de joventut en els darrers anys, amb accions en participació, formació, salut, oci saludable i cultura. Gràcies a aquest pla s’han impulsat programes com l’Aula PAC, tallers de competències digitals, activitats de sensibilització en salut mental, assessorament laboral i iniciatives d’oci educatiu a l’Espai Jove.

Ara, mentre es redacta el nou Pla Jove 2026-2029, es proposa prorrogar la vigència del pla actual per evitar un buit normatiu i garantir la continuïtat de les accions. Es mantindran actives les línies estratègiques i programes contemplats fins a l’aprovació definitiva del nou document.

Renovació del conveni Carnet Jove

El segon punt és la renovació del conveni amb l’IVAJ per a la distribució del Carnet Jove en format físic al Centre d’Informació Juvenil d’Ondara. Aquest carnet ofereix avantatges en serveis culturals, educatius, esportius i comercials, i facilita la mobilitat i la interconnexió dels joves.

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha destacat: «Invertir en joventut és apostar pel futur del municipi. Amb aquestes mesures garantim recursos, oportunitats i avantatges per a les persones joves, mantenint actives les polítiques que han funcionat i ampliant serveis com el Carnet Jove.»

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA DECIDIRÀ EN EL PLE SI MANTÉ LA MORATÒRIA PER A NOUS HABITATGES TURÍSTICS

Ondara, 17.12.25. Aquest dijous 18 de desembre, en l’últim ple ordinari de l’any, l’Ajuntament d’Ondara debatrà la proposta de prorrogar durant un any més la suspensió de l’emissió d’informes de compatibilitat urbanística, l’atorgament de llicències i la presentació de declaracions responsables relatives a obres o usos destinats a la conversió d’immobles en habitatges d’ús turístic.

La mesura, vigent des de desembre de 2024, té com a objectiu facilitar la tramitació de la modificació del Pla General Municipal d’Ordenació Urbana, davant l’absència de regulació específica sobre aquest tipus d’habitatges.

L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, ha destacat: «Aquesta pròrroga és necessària per garantir un creixement ordenat i sostenible. No podem permetre que la pressió turística desfigure el nostre model urbà ni afecte la qualitat de vida dels veïns.»

Quines conseqüències té per a la ciutadania?

  • No es podran tramitar noves llicències ni declaracions responsables per convertir immobles en habitatges turístics fins que s’aprove la modificació del Pla General.
  • Es manté la protecció del sòl urbà davant un increment descontrolat d’ús turístic, evitant tensions en el mercat de l’habitatge i problemes de convivència.
  • Els projectes ja autoritzats abans de la suspensió no es veuen afectats, però no s’admetran noves sol·licituds fins que finalitze la moratòria.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ENRIC SENABRE VISITA ELS CENTRES EDUCATIUS D’ONDARA PER FOMENTAR L’ÚS RESPONSABLE DE LES XARXES I DEL VALENCIÀ

Ondara, 17.12.25. Els dies 9 i 15 de desembre, l’escriptor i professor de filosofia Enric Senabre ha protagonitzat dues trobades amb alumnat d’Ondara per reflexionar sobre l’ús conscient de la tecnologia i la importància de comunicar-se en valencià en l’entorn digital.

La primera sessió va tindre lloc el dimarts 9 de desembre al CEIP Sanchis Guarner, amb l’alumnat de 6é de Primària, on Senabre va presentar el seu llibre “Laia juga amb el mòbil”, una obra que convida a pensar sobre els riscos i bones pràctiques en l’ús del telèfon i les xarxes socials. El llibre s’ha incorporat a la biblioteca del centre i a la Biblioteca Municipal per continuar treballant esta temàtica.

La segona trobada es va celebrar el dilluns 15 de desembre a l’IES Xebic, amb estudiants de 1r d’ESO, que prèviament havien llegit el llibre “L’infinit a les teues mans”. La sessió va incloure un debat obert amb l’autor sobre la relació entre tecnologia, pensament crític i seguretat digital. Este títol també quedarà disponible a les biblioteques locals.

Tecnologia, reflexió i valencià

Enric Senabre, especialista en ètica i mitjans de comunicació com a eina pedagògica, defensa que l’alumnat ha d’aprendre a qüestionar i comprendre les eines digitals, més que limitar-se a utilitzar-les. A més, promou l’ús del valencià en la cerca i publicació de continguts, per entrenar els algoritmes i donar més visibilitat a la nostra llengua en l’entorn digital.

Aquesta iniciativa ha estat organitzada per la Regidoria d’Educació i la de Normalització Lingüística de l’Ajuntament d’Ondara, dirigida per Rosa Ana Marí, amb l’objectiu de impulsar un ús segur i responsable de les xarxes socials i reforçar la presència del valencià en la comunicació digital.

REGIDORIA D’EDUCACIÓ I NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA * AJUNTAMENT D’ONDARA

EL BARRI DEL CRIST MARCA EL FULL DE RUTA: ONDARA APOSTA PER LA PARTICIPACIÓ VEÏNAL AMB ACCIONS CONCRETES

José Ramiro destaca el caràcter constructiu de la reunió amb 40 veïns, que plantegen millores en mobilitat, seguretat i neteja dins la iniciativa Regidories de Barri

Ondara, 17.12.25. L’Alcalde d’Ondara, José Ramiro, es va reunir ahir amb prop de 40 veïns i veïnes del barri del Crist en una trobada celebrada a l’aulari de música, emmarcada en el programa Regidories de Barri. La sessió va servir per recollir inquietuds, propostes i problemes que afecten la zona, amb un balanç “més que positiu”, segons va destacar el primer edil.

Principals demandes del veïnat

Entre les qüestions plantejades destaquen:

  • Mobilitat i trànsit: es va proposar estudiar canvis en la direcció de carrers com Constitució i José Iturbi per reduir velocitat i millorar l’aparcament.
  • Seguretat viària: punts conflictius en cantons com Constitució-Hernán Cortés o Santa Anna-Pizarro, on es demana reforçar la senyalització.
  • Neteja i civisme: queixes per brutícia, caques de gossos i incivisme en zones verdes, així com millores en la neteja de l’entrada sud del municipi.
  • Soroll i convivència: molèsties derivades d’un establiment d’oci pròxim al Llavador.
  • Infraestructures: asfalt deteriorat a l’avinguda de l’Oest, contenidors mal utilitzats a la zona de la Capella, i cablejat en façanes.
  • Equipaments: més places per a motos i millores en senyalització.

Ramiro va subratllar que “la reunió ha sigut molt fructífera, perquè ens emportem molts deures per fer”, i va avançar que algunes actuacions, com la instal·lació de senyals addicionals, es podran executar de manera immediata, mentre que altres requeriran estudi tècnic.

Periodicitat i seguiment

La pròxima reunió amb el barri del Crist està prevista per a la segona quinzena de febrer, amb l’objectiu de revisar els avanços i continuar el diàleg. “No es tracta només d’escoltar, sinó d’actuar”, va remarcar l’alcalde, qui va valorar molt positivament la iniciativa: “Les trobades no són per queixar-se, sinó per construir solucions junts”.

Una aposta per la proximitat

El programa Regidories de Barri busca establir un canal directe entre l’Ajuntament i la ciutadania per millorar la gestió municipal. Segons Ramiro, “este debat és necessari perquè les decisions es prenguen amb la veu del veïnat”. Hui dimecres, la regidora Raquel Mengual es reunirà amb els residents del barri del CEIP Sanchis Guarner al Centre Social, a partir de les 19 h.

José Ramiro ha recordat els canals habilitats de contacte directe: telèfon i WhatsApp (656 25 50 12 ), correu electrònic (joseramiro@ondara.org ) i el canal informatiu unidireccional de WhatsApp per a mantindre informada la ciutadania :

https://whatsapp.com/channel/0029Vb86jtE3LdQR22vvFh13

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA ACOLLIRÀ EL 2N DUATLÓ ESCOLAR EL 18 DE GENER: UNA CITA ESPORTIVA ÚNICA A LA MARINA ALTA

Ondara, 16.12.25. El diumenge 18 de gener de 2026, a partir de les 9:00 hores, la Plaça de Bous d’Ondara es convertirà en l’epicentre del II Duatló Escolar d’Ondara, una prova federada que combina carrera a peu i ciclisme i que forma part dels Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana (JECV). L’esdeveniment, organitzat per la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Ondara i el club Ondara Tri-Esport, amb la col·laboració de la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana (TRICV), és l’únic duatló escolar federat de la comarca i reunirà xiquets i xiquetes en edat escolar (de 6 a 17 anys) procedents de tota la província d’Alacant. A més, la prova està oberta a la participació gratuïta dels xiquets i joves d’Ondara, prèvia inscripció en el formulari habilitat. La prova ha sigut presentada a l’Ajuntament d’Ondara pel Regidor d’Esports, Jordi Ruiz; els representants del club Ondara Tri-Esport, Mónica Jorro i Vicent Ginestar; i l’Oficial de Policia Local d’Ondara, Desiré Torres. Jordi Ruiz ha destacat: «Aquest duatló consolida Ondara com a referent esportiu comarcal i fomenta valors com l’esforç i la vida saludable entre la joventut

El duatló escolar és una excel·lent oportunitat perquè els joves esportistes de les diferents categories escolars gaudeixen d’un matí d’esport, diversió i companyia en un entorn segur i saludable. Els participants combinaran dues disciplines: la carrera a peu i el ciclisme, demostrant les seues habilitats i esforç en un ambient competitiu i festiu. El duatló és una modalitat multiesportiva en la que s’encadena un segment de carrera a peu, un de ciclisme i de nou, un altre de carrera a peu, i no hi ha interrupció de temps entre la eixida i la meta. Les curses a peu es faran pels carrers del centre del poble, i les carreres ciclistes per l’Avinguda Doctor Fleming, mentre que els boxes estaran ubicats dins de la Plaça de Bous.

Prova puntuable i categories

El Duatló Escolar d’Ondara serà la primera prova puntuable per al rànquing provincial d’Alacant i inclourà categories des de prebenjamí fins a juvenil, amb distàncies adaptades a cada edat. Les eixides seran esglaonades, començant pels juvenils a les 9:00 h.

Inscripcions i normativa

La inscripció és gratuïta per als empadronats en Ondara i per formalitzar-la caldrà omplir aquest formulari : https://forms.gle/9KgDJLKxP56dFgkG6

Inscripcions obertes fins al 13/01/2026.

Segons el reglament, cada participant haurà de portar bicicleta i casc, i el control tècnic es farà a l’àrea de transició situada a la Plaça de Bous. La competició es desenvoluparà en circuits urbans adaptats, amb punts de transició i recorreguts segurs.

Premis i serveis

Hi haurà trofeus per als tres primers classificats masculins i femenins de les categories juvenil, cadet, infantil i aleví, mentre que els més menuts rebran medalles commemoratives. Els participants disposaran de vestidors i dutxes al Pavelló Municipal, així com d’un avituallament post-meta gràcies a la col·laboració d’empreses locals.

REGIDORIA D’ESPORTS * AJUNTAMENT D’ONDARA