
Ondara, 09.04.25. L’Ajuntament d’Ondara continua desenvolupant aquesta setmana el projecte «Clar com l’aigua – Ondara 2030», una iniciativa que compta amb el finançament de la Generalitat Valenciana, que busca avançar cap a un desenvolupament sostenible, i que s’ha posat en marxa a Ondara de la mà de la Regidoria d’Agenda 2030 d’Ondara, dirigida per Rosa Ana Marí.
Aquesta setmana continua la campanya de comunicació en mitjans digitals, en aquesta ocasió donant difusió a les bones pràctiques per a la prevenció de l’abús de consum i contaminació de l’aigua: ODS 6 Meta 6.4 «D’ací a 2030, augmentar considerablement l’ús eficient dels recursos hídrics en tots els sectors i assegurar la sostenibilitat de l’extracció i el proveïment d’aigua dolça per a fer front a l’escassetat d’aigua i reduir considerablement el nombre de persones que patixen falta d’aigua»:
Cada gota compta: Fem un ús sostenible de l’aigua!
L’aigua és un recurs essencial i limitat, i l’ús responsable d’aquesta és clau per assegurar un futur sostenible. Treballem junts i juntes per aconseguir els objectius de la Meta 6.4 de l’ODS 6 i garantir l’eficiència i sostenibilitat del proveïment d’aigua dolça d’aquí al 2030.
Bones pràctiques per cuidar l’aigua:
A casa:
Electrodomèstics eficients: Tria rentavaixelles i rentadores amb alta eficiència energètica i usa-les amb càrrega completa.
Apaga l’aixeta: Mentre et rentes les dents o ensabones els plats.
Al jardí:
Plantes autòctones: Consumeixen menys aigua i són més resistents.
Reg intel·ligent: Rega al matí o al vespre per evitar l’evaporació.
A la compra:
Aliments locals i de temporada: Redueixen la petjada hídrica.
Moda sostenible: Opta per roba duradora i de materials reciclats.
Al municipi:
Evita contaminar l’aigua: No llences olis, químics ni medicaments al clavegueram.
Tracta els residus adequadament: Prevé col·lapses i vessaments contaminants.
Amb petits gestos, assegurem grans canvis!
Aquesta informació s’ha traslladat a la ciutadania d’Ondara a través de la campanya en mitjans digitals.
Cal esmentar que per tal de formar part d’aquest projecte «Clar com l’aigua – Ondara 2030», l’Ajuntament d’Ondara es va presentar a la convocatòria i va aconseguir una subvenció de fons europeus per dur a terme aquesta iniciativa. Aquest projecte, recordem, es centra en accions formatives, comunicatives i de sensibilització, com la campanya de comunicació en mitjans digitals; una jornada ciutadana per a difondre els ODS i fomentar l’estalvi d’aigua; una campanya escolar al CEIP Sanchis Guarner; formació per al personal tècnic i polític de l’Ajuntament; visita a una estació depuradora d’aigües residuals i instal·lació, la setmana passada, d’un estand informatiu al mercat ambulant dels dimecres per promoure l’ús eficient de l’aigua.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament d’Ondara reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat i la implicació del veïnat en les accions que garanteixen un futur més respectuós amb el medi ambient.
AJUNTAMENT D’ONDARA