

Ondara, 12.03.25. L’Ajuntament d’Ondara ha iniciat aquesta setmana les gestions per a poder oferir una solució als propietaris del sector de la zona del Xopar – Barri del Crist, per a poder realitzar el desenvolupament urbanístic d’aquest àrea que està marcada com a urbana en el PGOU de 1988, però que no obstant això, encara no ha sigut desenvolupada urbanísticament. L’Ajuntament d’Ondara ja ha contactat amb els propietaris dels terrenys, per a proposar-los la realització d’un estudi que permeta fer viable un nou disseny de l’àrea que s’adapte a la normativa actual, ja que part dels terrenys representats gràficament com a urbans per l’antic PGOU, es troben en zona inundable i no poden ser urbanitzats ni catalogats com a zona urbana, segons l’actual normativa urbanística valenciana. Fa molts anys que aquest sector està pendent d’un futur desenvolupament urbanístic, i des de l’Ajuntament d’Ondara es vol oferir una solució tècnicament viable, i tindre així un sector urbà en aquesta zona. En total, en aquest sector hi ha 23 parcel·les, corresponents a 19 propietaris.

Cal destacar que si bé els terrenys encara no estan urbanitzats, l’IBI d’aquesta zona és el corresponent a zona urbana (però amb coeficients reductors). D’ací l’interès dels mateixos propietaris en el desenvolupament urbanístic del sector Xopar – Barri del Crist, com es va constatar en la reunió que van mantindre aquest dilluns responsables de l’Ajuntament d’Ondara (l’Alcalde, José Ramiro; el Regidor de Serveis i Via Pública, Miguel Gomis i tècnics municipals) amb la majoria dels propietaris del sector, en la Casa de Cultura, on es va llançar la proposta municipal d’engegar un procés per redissenyar la distribució, per a que fóra viable la seua urbanització.
La proposta inclou fer una modificació del planejament perquè la zona marcada com a inundable trasllade la seua edificabilitat a altres parcel·les, redistribuint així l’edificabilitat dels terrenys perquè es complisca l’actual normativa del PATRICOVA (Pla d’Acció Territorial de caràcter sectorial sobre prevenció del Risc d’Inundació en la Comunitat Valenciana). D’aquesta manera, l’Ajuntament d’Ondara impulsarà els estudis corresponents per a comprovar la viabilitat del desenvolupament del sector Xopar, des de la part sud del barranc, adaptant-lo a la normativa. Els propietaris van mostrar la seua predisposició i interès a estudiar el nou projecte de desenvolupament que es derive dels estudis. S’espera que en els pròxims mesos l’Ajuntament puga presentar un projecte viable per a urbanitzar el sector, obrir els carrers i permetre l’edificació de pomes en la zona del Xopar – Barri del Crist. La decisió de la seua execució i implementació serà exclusivament dels propietaris, que disposaran per a això del corresponent projecte de distribució urbanística actualitzat i adequat a la normativa, realitzat a iniciativa de l’Ajuntament.



AJUNTAMENT D’ONDARA