L’AJUNTAMENT D’ONDARA RENOVA ELS EQUIPS D’AIRE CONDICIONAT AL CEIP SANCHIS GUARNER PER MILLORAR EL CONFORT A LES AULES

S’han invertit 6.751,80 euros en la substitució i millora dels aparells, aconseguint que totes les aules compten ja amb climatització

Ondara, 25.05.26. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Manteniment, ha dut a terme recentment diferents actuacions de millora al CEIP Sanchis Guarner amb l’objectiu de garantir unes millors condicions de confort tèrmic per a l’alumnat i el professorat. En concret, s’han substituït quatre equips d’aire condicionat complets i, a més, s’ha realitzat el canvi de la unitat interior (split) d’un altre aparell. Les actuacions s’han executat en les aules 0-2, 0-4, 3-6, 3-4 i 3-2. El regidor de Manteniment, Miguel Gomis, ha explicat que “amb aquesta intervenció hem pogut renovar els equips que estaven en pitjor estat i garantir un millor funcionament del sistema de climatització”.

L’import total de les actuacions ha ascendit a 6.751,80 euros (IVA inclòs). Segons ha destacat el regidor, “això permet que actualment totes les aules del centre compten amb aire condicionat, un fet molt important per afrontar els mesos de més calor amb garanties”. Des de l’Ajuntament s’ha remarcat la importància de continuar invertint en el manteniment i millora de les infraestructures educatives del municipi, amb actuacions que incideixen directament en el benestar de la comunitat educativa.

Miguel Gomis ha conclòs que “el nostre objectiu és seguir millorant els centres educatius d’Ondara i donar resposta a les necessitats del dia a dia amb actuacions concretes com aquesta”.

REGIDORIA DE MANTENIMENT * AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA ANUNCIA QUE REDUIRÀ LA FIRA A 2 CAPS DE SETMANA EN LA REUNIÓ DE BARRI DE LA ZONA NORD

La trobada ha servit per informar de les actuacions realitzades i arreplegar noves propostes del veïnat

Ondara, 22.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dijous 21 de maig a la Casa de Cultura la reunió de la Regidoria de Barri de la Zona Nord, emmarcada en la ronda de trobades participatives impulsades per a reforçar el contacte directe amb la ciutadania. La reunió, conduïda pel regidor de barri, Jordi Ruiz, va comptar amb una alta participació veïnal, sent la tercera sessió celebrada en aquesta zona. Segons ha valorat el mateix regidor, es va tractar d’una reunió “molt fructífera, amb molta assistència i una participació molt activa per part del veïnat”, destacant la importància d’aquestes trobades com a espai de diàleg directe.

Un dels principals anuncis de la reunió, i que va suscitar un especial interès entre les persones assistents, és la voluntat municipal de reduir la Fira d’Ondara a dos caps de setmana, en lloc dels tres actuals. Aquesta mesura té com a objectiu reduir la pressió sobre l’aparcament i les molèsties veïnals, especialment en una zona del municipi on aquesta problemàtica s’accentua durant la celebració de la fira. A més, també es treballa en la línia de concentrar totes les paradetes ambulants en un mateix carrer, amb la finalitat de millorar l’organització de l’espai i facilitar l’accés als garatges dels residents, responent així a una de les demandes més reiterades pels veïns i veïnes.

Durant la reunió, es va fer igualment un repàs de les actuacions plantejades en sessions anteriors. En aquest sentit, es van destacar millores ja executades en la Zona Nord, com la reparació de voreres en mal estat, la renovació d’un contenidor amb un sistema més eficient, la repintada de senyalització viària i passos de vianants, així com la instal·lació d’elements reductors de velocitat que també impedeixen l’estacionament indegut. El regidor va explicar que aquestes actuacions responen directament a les peticions traslladades pel veïnat en reunions anteriors, posant en valor el seguiment i la resposta municipal a les demandes plantejades.

Pel que fa a les noves aportacions, una de les qüestions que es va tornar a posar damunt la taula és la necessitat de millorar el civisme en espais públics. En concret, es va incidir en la problemàtica dels excrements d’animals i altres conductes incíviques. En aquest sentit, des de l’Ajuntament es treballa en la posada en marxa d’una campanya de conscienciació conjunta amb la Policia Local per fomentar el respecte i la convivència.

Altres preocupacions manifestades pels assistents van ser els sorolls nocturns, especialment derivats de motocicletes, qüestions que també es volen abordar mitjançant campanyes específiques i accions de control policial. La trobada va servir, en definitiva, per continuar arreplegant suggeriments, queixes i propostes del veïnat, consolidant les reunions de barri com un instrument útil de participació ciutadana i de millora contínua.

Finalment, el regidor de barri va avançar que la previsió és continuar amb aquesta dinàmica de reunions, amb noves convocatòries aproximadament cada dos o tres mesos, per tal de fer seguiment de les actuacions i continuar escoltant el veïnat.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha valorat molt positivament la participació registrada i s’ha reafirmat l’aposta per continuar impulsant aquests espais de diàleg per seguir construint, entre totes i tots, un municipi millor.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA LA REUNIÓ DE LES PARTIDES RURALS EL DIVENDRES 22 DE MAIG

La trobada permetrà fer seguiment de les actuacions realitzades i continuar treballant en qüestions com la seguretat als camins i el manteniment del terme

Ondara, 21.05.26. L’Ajuntament d’Ondara continua amb la ronda de reunions de barri del mes de maig amb la convocatòria de la reunió de les partides rurals, que tindrà lloc aquest divendres 22 de maig a les 20:00 hores al Centre Social, i que estarà presidida pel regidor de barri, Miguel Gomis. Aquesta trobada s’emmarca dins de l’aposta municipal per reforçar la proximitat amb la ciutadania, oferint un espai obert de participació en què el veïnat de les zones disseminades podrà traslladar directament les seues inquietuds, propostes i necessitats.

La reunió permetrà, a més, fer seguiment de les qüestions abordades en les trobades anteriors, com ara les actuacions de neteja intensiva en diferents partides, la millora del manteniment dels camins i la problemàtica de la seguretat viària, una de les principals preocupacions del veïnat a causa de la velocitat excessiva d’alguns vehicles. També es valorarà l’estat d’altres mesures plantejades, com la possible instal·lació de reductors de velocitat en punts consensuats, la col·locació de papereres en zones concretes del terme o les actuacions puntuals en camins afectats per les pluges.

Un altre dels temes que previsiblement tornarà a estar damunt de la taula és la presència de fauna salvatge, especialment porcs senglars, així com les línies de treball que s’estan duent a terme per al control de la població en coordinació amb altres municipis i col·lectius.

El regidor Miguel Gomis ha animat a la participació de tots els veïns i veïnes de les partides rurals, destacant que “aquestes reunions són fonamentals per conèixer de primera mà les necessitats reals de cada zona i poder avançar en solucions consensuades”.

Les Regidories de Barri continuen consolidant-se com una eina clau de participació ciutadana, que permet treballar de manera directa amb el veïnat i millorar progressivament la qualitat de vida en tots els punts del terme municipal.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA AVANÇA EN LES ACTUACIONS DEL CASC ANTIC AMB UNA NOVA REUNIÓ PARTICIPATIVA I RESULTATS CONCRETS

El veïnat fa seguiment de millores ja executades i planteja noves mesures en mobilitat, enllumenat i convivència per a continuar transformant el barri

Ondara, 21.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir, 20 de maig, una nova reunió de barri amb el veïnat del Casc Antic, dins del calendari d’encontres participatius per a reforçar la comunicació directa i fer seguiment de les actuacions municipals. La sessió, que va tindre lloc a l’edifici El Prado i va estar presidida per la regidora del barri, Rosa Ana Marí, va permetre comprovar l’estat real de moltes de les demandes traslladades en reunions anteriors i avançar en noves propostes.

La trobada va destacar pel seu caràcter pràctic, amb un repàs detallat de mesures ja executades. Entre les actuacions concretes realitzades, s’ha completat la poda dels arbres del carrer La Pau (zona BBVA), millorant la visibilitat del mirall de trànsit, que a més ha sigut substituït. També s’ha actuat en la poda d’arbrat en el carrer Carlos Arniches i entorns de la passarel·la, així com en la millora de l’enllumenat, amb el canvi a llums LED al pont i la il·luminació inferior de la façana del Prado, incrementant notablement la visibilitat nocturna en aquests punts.

Altres actuacions ja iniciades o en procés inclouen la revisió de la il·luminació en carrers com Llimoner i Serra, on el veïnat havia detectat falta de lluminositat; la neteja periòdica dels punts de llum per a evitar l’acumulació de fulles; així com la intervenció en immobles en mal estat, amb treballs ja començats en una vivenda del carrer Roser per a garantir la seguretat.

En matèria de mobilitat i aparcament, es van abordar diverses problemàtiques concretes. En la plaça del Genovés, es manté oberta la gestió dels vehicles estacionats durant llarg temps, mentre que al carrer Carlos Arniches queda pendent la pintura de les places d’aparcament. A més, s’ha acordat reordenar una plaça d’estacionament en la zona de la carnisseria Picó, transformant-la en plaça per a persones amb diversitat funcional per a millorar la visibilitat en la cruïlla sense reduir l’espai disponible.

Respecte a la seguretat viària, el veïnat va insistir en la problemàtica del carrer Sant Domènec, amb excés de velocitat, vehicles mal estacionats sobre voreres i dificultats en els passos de vianants. L’Ajuntament estudiarà mesures com la instal·lació de semàfors pedagògics, la millora de la senyalització i el reforç de la vigilància policial. També es revisarà l’estat dels embornals en aquest carrer per a evitar problemes d’inundació en episodis de pluja.

Altres incidències detectades han sigut la circulació en direcció prohibida en carrers com Sant Joan de Déu, així com el pas indegut d’un autobús pel carrer Sant Domènec, qüestions que seran traslladades a la Policia Local per a la seua vigilància i control. En aquest sentit, el veïnat ha demanat també una major presència policial a peu pels carrers del Casc Antic.

Pel que fa a l’espai públic i la convivència, s’ha descartat definitivament la instal·lació de nous contenidors en la plaça del Genovés per a evitar problemes d’incivisme, i es mantindrà el sistema actual de recollida. A més, s’estudiarà la proposta veïnal de retirar un punt conflictiu d’estacionament de motos al carrer Sant Cristòfol i substituir-lo per jardineres, que serien mantingudes pel propi veïnat per a crear un espai més amable.

Entre altres demandes, també s’ha posat sobre la taula la necessitat de millorar la senyalística de carrers sense eixida, per a evitar incidències amb vehicles de repartiment, reforçar la neteja de jardineres i eliminar males herbes en zones com el Xopar.

La regidora Rosa Ana Marí ha valorat molt positivament la reunió, destacant que “són trobades molt necessàries, en les quals el veïnat participa activament, planteja problemes i també aporta solucions”. A més, ha subratllat que moltes de les actuacions requereixen terminis diferents, però que el veïnat “entén perfectament quines mesures poden executar-se de forma immediata i quines són a més llarg termini”.

La pròxima reunió del barri del Casc Antic es preveu per després de l’estiu, amb l’objectiu de poder informar de nous avanços en les actuacions i continuar treballant de manera conjunta en la millora del barri. Mentrestant, l’Ajuntament continuarà informant del progrés de les intervencions a través dels seus canals habituals.

AJUNTAMENT D’ONDARA

ONDARA AVANÇA AMB EL VEÏNAT DE PAMIS EN MESURES DE MOBILITAT I MILLORA D’ESPAIS PÚBLICS

La trobada ha permés fer seguiment de mesures ja executades i continuar treballant en les principals demandes del veïnat

Ondara, 20.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dimarts 19 de maig la reunió de barri de Pamis, que va tindre lloc a l’Església de la localitat i que va estar presidida pel regidor de barri, Miguel Gomis. La trobada va comptar amb la participació del veïnat i es va desenvolupar en un ambient “prou constructiu”, segons ha destacat el regidor. Miguel Gomis ha valorat molt positivament la implicació veïnal, assegurant que “la gent ve a aportar coses, ve a donar idees, i són els que realment utilitzen els carrers i coneixen les necessitats del dia a dia”.

Durant la reunió es va realitzar un repàs de les actuacions ja executades o en marxa arran de les reunions anteriors. Entre aquestes, destaca la nova senyalització per regular l’aparcament altern en els carrers, una demanda històrica del veïnat, així com la instal·lació i reubicació de papereres. A més, també s’ha impulsat la dinamització del nucli amb la celebració recent d’una festa aprofitant l’aniversari de la Raboseta de Pamis, una iniciativa que va tindre una gran acollida: “va ser una gran festa familiar, molt bonica”, ha indicat Gomis.

Pel que fa a les principals preocupacions, el veïnat continua incidint en dues qüestions clau: la reducció del trànsit de pas i la manca d’aparcament. En aquest sentit, l’Ajuntament està treballant en la modificació de la circulació per evitar el trànsit innecessari pel nucli urbà. S’implantaran direccions úniques i restriccions d’entrada en punts concrets, especialment en l’accés des del centre comercial i des de la carretera d’accés des de Pedreguer, amb l’objectiu de reduir el volum de vehicles que travessen el poble sense necessitat. “No es tracta de fer grans desviaments, sinó d’evitar un trànsit que passa per dins del poble quan realment només suposa un minut més anar per fora”, ha explicat.

Respecte a l’aparcament, Gomis ha reconegut la dificultat d’ampliar espais disponibles, tot i que s’han estudiat diverses opcions, com la possibilitat d’habilitar solars o aprofitar un aparcament privat actualment bloquejat per qüestions bancàries, que podria aportar unes 15 places si es resol la situació.

Una altra de les qüestions destacades és la millora de l’edifici de l’antiga escoleta, que el veïnat ha proposat convertir en un espai d’ús social i d’esbarjo. En aquest sentit, el regidor ha avançat que ja s’han iniciat els tràmits per actuar en l’estructura: “ja tenim empresa per a substituir el mur interior que està en mal estat i després s’actuarà en l’interior per adaptar-lo i fer-lo accessible, amb accés per a persones amb mobilitat reduïda”.

La reunió també va servir per continuar recollint propostes i inquietuds, en una dinàmica que Gomis ha defensat com a essencial: “és molt important escoltar directament els veïns i veïnes, perquè són els que millor coneixen les necessitats del seu barri”. Finalment, el regidor ha reiterat la voluntat de donar continuïtat a aquestes trobades, amb una nova reunió prevista aproximadament en dos mesos, amb l’objectiu de presentar nous avanços i continuar treballant conjuntament amb el veïnat.

Les reunions de barri es consoliden així com una eina fonamental per reforçar la participació ciutadana i la proximitat de la gestió municipal, permetent avançar de manera coordinada en la millora de cada nucli.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA LA REUNIÓ DE LA REGIDORIA DE BARRI DE LA ZONA NORD AQUEST DIJOUS 21 DE MAIG

La trobada servirà per continuar fent seguiment de les actuacions i recollir noves propostes del veïnat

Ondara, 20.05.26. L’Ajuntament d’Ondara celebrarà aquest dijous 21 de maig la reunió de la Regidoria de Barri de la Zona Nord, una nova trobada dins de la ronda de reunions de barri impulsades durant aquest mes amb l’objectiu de reforçar la participació ciutadana i el contacte directe amb el veïnat.

La reunió tindrà lloc a les 20 hores a la Casa de Cultura i estarà conduïda pel regidor de barri, Jordi Ruiz, qui atendrà de primera mà les inquietuds, suggeriments i necessitats de les persones residents en aquesta zona del municipi.

Aquesta trobada dona continuïtat al treball iniciat en les reunions anteriors, com la celebrada el passat mes de febrer, en què ja es van plantejar diverses millores i actuacions per a la Zona Nord. Entre aquestes, destaquen accions ja executades com millores en la senyalització viària, ampliació d’aparcaments o adequació de passos de vianants, així com altres actuacions que es troben en execució o en fase d’estudi.

L’objectiu d’aquesta nova reunió és fer seguiment de les actuacions realitzades i en marxa, informar del seu estat actual i continuar recollint noves aportacions del veïnat per a seguir millorant el barri.

Les reunions de barri s’han consolidat com una eina fonamental de participació, permetent un espai directe de diàleg entre la ciutadania i l’equip de govern municipal per detectar necessitats concretes i treballar de manera conjunta en la millora de la qualitat de vida.

Des de l’Ajuntament d’Ondara s’anima a tots els veïns i veïnes de la Zona Nord a participar en aquesta trobada i aportar les seues propostes, recordant que la seua implicació és clau per a construir un barri millor.

AJUNTAMENT D’ONDARA

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA EL VEÏNAT DEL CASC ANTIC A UNA NOVA REUNIÓ DE BARRI EL 20 DE MAIG

La trobada permetrà fer seguiment de les actuacions i continuar recollint propostes per a la millora del barri

Ondara, 19.05.26. L’Ajuntament d’Ondara continua amb el calendari de reunions de barri del mes de maig amb la convocatòria de la trobada corresponent al Casc Antic, que se celebrarà el dimecres 20 de maig, a les 20 hores, a l’edifici El Prado, i que estarà encapçalada per la regidora del barri, Rosa Ana Marí. Aquesta sessió s’emmarca dins de la ronda de reunions impulsada pel consistori per reforçar la proximitat amb la ciutadania i mantindre un canal directe de comunicació amb el veïnat, en un espai obert al diàleg, la participació i l’intercanvi d’idees per a continuar millorant cada barri.

La reunió donarà continuïtat a l’encontre celebrat el passat mes de febrer, en el qual es va destacar una alta participació i es van abordar diferents qüestions d’interès per al Casc Antic, com la regulació d’accessos mitjançant pilons, la reorganització de jardineres al carrer Major, la millora de la seguretat i la visibilitat en cruïlles, així com actuacions en enllumenat, poda d’arbrat i manteniment urbà. En aquella trobada també es van tractar temes com la mobilitat i l’aparcament, el control de la velocitat en determinats carrers o la recollida de residus porta a porta, així com diverses propostes relacionades amb el civisme i la convivència veïnal.

La sessió del 20 de maig servirà per a actualitzar l’estat d’aquestes actuacions, informar sobre els avanços realitzats en els últims mesos i continuar recollint noves inquietuds i propostes del veïnat del Casc Antic, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats reals i seguir avançant en la millora de la qualitat de vida al barri.

Des de l’Ajuntament d’Ondara es convida a totes les veïnes i veïns del Casc Antic a participar activament en aquesta reunió, recordant que les Regidories de Barri són una ferramenta fonamental per a construir una Ondara més pròxima, participativa i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA

DOCENTS EN VAGA TRASLLADEN LES SEUES REIVINDICACIONS A L’AJUNTAMENT D’ONDARA

Ondara, 18.05.26. Aquest matí, un grup de docents en vaga indefinida, iniciada el passat 11 de maig, s’ha concentrat davant de l’Ajuntament d’Ondara dins de la convocatòria “Docents als ajuntaments!”, una iniciativa impulsada arreu del territori per a portar les seues reivindicacions directament a les institucions locals. Una representació del col·lectiu ha sigut rebuda per l’alcalde d’Ondara, José Ramiro, amb qui han mantingut una reunió en la qual han traslladat les seues demandes en defensa de l’educació pública.

Aquesta vaga indefinida del professorat valencià es va convocar després de mesos de negociacions sense acord amb la Conselleria d’Educació, i afecta tot el sistema educatiu públic no universitari. Entre les principals reivindicacions del col·lectiu docent destaquen la reducció de les ràtios a les aules; l’increment de les plantilles docents; la millora salarial i la recuperació del poder adquisitiu; la disminució de la càrrega burocràtica; així com una major inversió en infraestructures, instal·lacions i recursos educatius. Els sindicats argumenten que aquestes mesures són necessàries per a millorar tant les condicions laborals del professorat com la qualitat del sistema educatiu públic.

En el transcurs de la reunió, les i els docents han sol·licitat expressament a l’alcaldia d’Ondara que traslladara a la corporació municipal la seua crida a desbloquejar la negociació i avançar cap a un acord que millore les condicions educatives. En aquest sentit, han incidit en aspectes com la baixada de ràtios, la millora d’instal·lacions i la climatització dels centres, el reforç de plantilles i recursos o l’agilització de les substitucions, així com millores laborals per al professorat, com ara l’augment salarial o la reducció de la burocràcia. Així mateix, han apel·lat especialment als representants polítics amb capacitat d’interlocució en l’àmbit autonòmic perquè contribuïsquen a facilitar un acord positiu per al conjunt de la comunitat educativa. Seguint aquesta petició, l’alcalde d’Ondara ha traslladat el missatge a tots els regidors i regidores de la corporació municipal.

La convocatòria d’aquestes concentracions respon al lema “Plantem cara poble a poble, alcaldia a alcaldia”, amb l’objectiu de donar visibilitat al conflicte i recavar el suport institucional dels ajuntaments. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha escoltat i recolzat al col·lectiu, i s’ha agraït que hagen traslladat les seues inquietuds i propostes en una trobada marcada pel diàleg institucional.

L’encontre ha conclòs amb una foto conjunta a les portes de l’Ajuntament, en una jornada que ha reunit docents i ciutadania en defensa de l’educació pública.

L’AJUNTAMENT D’ONDARA CONVOCA LA REUNIÓ DE BARRI DE PAMIS EL PRÒXIM 19 DE MAIG

La trobada servirà per fer seguiment de les mesures de trànsit proposades pel veïnat i recollir noves aportacions

Ondara, 18.05.26. L’Ajuntament d’Ondara continua amb la ronda de reunions de barri corresponent al mes de maig amb la convocatòria de la reunió de Pamis, que tindrà lloc el dimarts 19 de maig a les 20:00 hores a l’església de Pamis, i que estarà presidida pel regidor de barri, Miguel Gomis.

Aquesta trobada s’emmarca dins de l’aposta municipal per reforçar la proximitat amb la ciutadania i mantindre un canal directe de comunicació amb el veïnat, oferint un espai obert a la participació per a compartir inquietuds, suggeriments i propostes de millora del barri.

La reunió també permetrà fer seguiment dels assumptes tractats en la trobada anterior, celebrada el passat mes de febrer, en què el veïnat de Pamis va consensuar diverses mesures per millorar la mobilitat i reduir el trànsit innecessari. Entre les propostes destacades, figuraven la implantació de direccions úniques en determinats vials, amb l’objectiu d’evitar el trànsit de pas i incrementar la seguretat i la qualitat de vida en la zona.

El regidor Miguel Gomis ha animat tots els veïns i veïnes de Pamis a participar en aquesta reunió «per tal de continuar avançant de manera conjunta en la millora del barri i fer seguiment de les actuacions plantejades».

Les Regidories de Barri es consoliden així com una eina fonamental de participació ciutadana, que permet escoltar de primera mà les necessitats reals de cada zona i treballar col·lectivament en la construcció d’una Ondara més pròxima i cohesionada.

AJUNTAMENT D’ONDARA

LES DEMANDES VEÏNALS DEL BARRI DEL CRIST ES TRADUEIXEN EN ACTUACIONS REALS A ONDARA

El consistori fa balanç dels avanços, presenta projectes clau i arreplega noves propostes

Ondara, 15.05.26. L’Ajuntament d’Ondara va celebrar ahir dijous 14 de maig una nova reunió de barri, corresponent al Barri del Crist, que va tindre lloc a l’Aulari de la Música i que va estar encapçalada per l’alcalde d’Ondara i regidor del barri, José Ramiro. La trobada va servir per a fer seguiment de les actuacions exposades en la reunió anterior del mes de febrer, així com per a continuar fomentant la participació veïnal mitjançant un diàleg directe sobre les necessitats i propostes del barri.

Segons va valorar l’alcalde, “va ser una trobada molt positiva, en què vam poder explicar al veïnat tot el que s’ha anat avançant en les demandes que ens havien traslladat”. En aquest sentit, José Ramiro va destacar que s’estan materialitzant tant “xicotetes accions com grans actuacions”, incidint especialment en millores en la via pública, la senyalització o la mobilitat.

Durant la reunió es va repassar un ampli conjunt d’accions ja realitzades en els últims mesos, entre les quals destaquen la creació del pas de vianants a l’Aulari, l’eliminació de pins perillosos, la implantació de nous espais d’aparcament com el pàrquing en gir en la zona de Menéndez Pidal amb Joan Gil, la reorganització de jardineres a la plaça 9 d’Octubre o la reserva d’espais per a mobilitat en carrers com Pizarro. També s’han executat millores puntuals com actuacions en la zona de la capella o la reorganització de contenidors, una intervenció que, segons l’alcalde, “ja és una realitat, encara que les obres administrativament tarden més del que voldríem”.

A més, es va informar de les actuacions actualment en execució, centrades principalment en la millora de la mobilitat i l’estacionament del barri, en línia amb el nou esquema de circulació consensuat amb el veïnat en la reunió anterior, amb direccions úniques i reorganització de places d’aparcament.

Projecte de la rotonda del Llavador

Un dels projectes destacats és la futura rotonda del Llavador, amb una inversió aproximada de 300.000 euros, que permetrà millorar la connexió del Barri del Crist amb el nucli urbà i facilitar una mobilitat més segura i directa. L’actuació contempla habilitar una nova eixida pel camí Fondària cap al carrer Dolors, així com la creació d’un segon carril que connectarà directament amb la rotonda del Llavador i Doctor Fleming, evitant el pas pel centre urbà. A més, es preveu una rotonda-illeta que facilitarà els moviments dels vehicles i millorarà la seguretat viària. Tal com va avançar José Ramiro, el projecte “passarà dilluns per Junta de Govern per a la seua aprovació i iniciarà la fase de contractació”, després de la qual es procedirà a la seua execució.

Pel que fa a les qüestions en estudi, es van abordar diverses propostes relacionades amb la regulació de l’aparcament (limitació horària, reorganització de places), la millora de la seguretat en encreuaments i passos de vianants, la senyalització, la reducció de la velocitat o aspectes tècnics com la fibra òptica o la instal·lació de càmeres.

Igualment, es van detallar diferents actuacions en procés, com l’asfaltat de l’avinguda de l’Oest, la millora i adequació de parcs (amb ombra, neteja i jardineria), actuacions en la xarxa de sanejament, la comunitat energètica o iniciatives per a millorar la seguretat del riu i els seus entorns. També es va posar especial atenció en actuacions al voltant dels centres educatius, especialment al col·legi Marjals i l’entorn del carrer Gonzalo Ortolà, on s’estudien millores en la seguretat viària, la reubicació de passos de vianants i possibles canvis en l’estacionament per a guanyar places.

Noves propostes del veïnat

En el torn de paraula, el veïnat va plantejar noves inquietuds i propostes, destacant temes recurrents com la neteja viària, el manteniment urbà, l’estat de l’enllumenat o la gestió dels espais per a mascotes. En aquest sentit, l’alcalde va remarcar que des de l’Ajuntament “es traslladen aquestes demandes als serveis municipals, com SINMA, per a reforçar la neteja i donar resposta a les necessitats de la ciutadania”. Entre les propostes també es va abordar la necessitat de millorar la seguretat en zones de joc, com el parc de l’Aulari de la Música, on es planteja instal·lar elements de protecció per a evitar riscos derivats de la proximitat amb la calçada.

José Ramiro va concloure valorant molt positivament la participació ciutadana: “Estem molt contents, perquè això demostra que tenim un barri viu, amb veïns i veïnes implicats que volen millorar el seu entorn. L’Ajuntament està al seu costat per a fer realitat aquestes necessitats”. Des de l’Ajuntament d’Ondara s’ha destacat, una vegada més, la importància de les reunions de barri com a eina fonamental per a escoltar el veïnat, fer seguiment de les actuacions municipals i avançar cap a un municipi més pròxim, participatiu i cohesionat.

AJUNTAMENT D’ONDARA