ONDARA IMPULSA DIVERSES ACTUACIONS DE MANTENIMENT EN INFRAESTRUCTURES MUNICIPALS I CAMINS RURALS

Ondara, 16.09.26. L’Ajuntament d’Ondara, a través de la Regidoria de Manteniment i Medi Ambient dirigida per Miguel Gomis, continua executant diferents actuacions de millora i conservació tant en instal·lacions municipals com en espais públics del terme. Segons ha explicat el regidor, els treballs se centren actualment en la neteja de camins rurals, la millora d’infraestructures municipals i diverses obres de manteniment repartides pel nucli urbà.

Pel que fa als camins rurals, aquesta setmana han començat les tasques de neteja de diversos vials del terme municipal, entre els quals figuren el Camí de Vinyals, el Camí de la Llosa, el Camí Mollons, el Camí de Xàbia i les dos zones d’Alfatares. L’actuació respon a l’important creixement de la vegetació registrat durant els darrers mesos, que en alguns trams havia arribat a envair els marges dels camins i dificultar el pas de vehicles. Els treballs inclouen la retirada i posterior reciclatge de les restes vegetals per part de l’empresa adjudicatària. El regidor ha destacat que aquesta és una actuació molt demandada pels usuaris dels camins i pels propietaris de terrenys de la zona, incidint en la necessitat de mantindre en condicions adequades la xarxa de camins del municipi.

Entre les actuacions de manteniment més recents també destaca la renovació d’un equip d’aire condicionat del Centre Social d’Ondara. L’anterior sistema presentava nombroses dificultats de reparació a causa de la seua antiguitat, motiu pel qual s’ha optat per la seua substitució completa. Els treballs han sigut executats per empreses locals i ja han finalitzat.

D’altra banda, s’han iniciat les obres de reconstrucció del marge situat a la part posterior de l’escoleta de Pamis. Segons ha explicat Miguel Gomis, l’estructura existent presentava un estat molt deteriorat i mancava de fonamentació adequada, fet que representava un risc per a la seua estabilitat. Després de la seua demolició, es construirà un nou mur amb fonamentació i materials que garantisquen una major seguretat i durabilitat. El regidor ha volgut agrair especialment la col·laboració dels veïns de la zona, que han facilitat l’accés de la maquinària i dels operaris a través de les seues parcel·les, permetent agilitzar considerablement l’execució dels treballs.

A més, continuen avançant altres projectes municipals ja en marxa. És el cas dels nous lavabos del Poliesportiu Municipal, que es troben en la fase final d’execució i estaran operatius pròximament. També progressen les obres de remodelació de l’entorn del parc de la Caixa d’Estalvis, on actualment s’estan executant les infraestructures subterrànies necessàries abans de les actuacions d’urbanització definitives.

Finalment, prossegueixen les obres de millora al carrer Roser, amb l’ampliació de les voreres per a afavorir una circulació més còmoda i segura dels vianants al casc històric, mantenint al mateix temps el trànsit necessari per als vehicles autoritzats.

Des de la Regidoria de Manteniment s’ha remarcat la importància de combinar aquestes actuacions amb les intervencions quotidianes que es realitzen en la via pública, atenent incidències i demandes veïnals relacionades amb voreres, senyalització o altres elements urbans, amb l’objectiu de continuar millorant el dia a dia del municipi.

REGIDORIA DE MANTENIMENT * AJUNTAMENT D’ONDARA

Publicado en Actualitat, Ajuntament.