**Comunicat Associació Ocell ***
- Per segona vegada a la nova seu d’Ocell va tenir lloc la presentació d’un llibre, ara va ser el darrer treball d’Aleix Sarri “Ànima de república”
Tot i que encara no ha tingut lloc la inauguració “oficial” del nou local d’Ocell, continuem amb la programació del cinquanté aniversari de l’associació i amb la satisfacció de poder oferir al poble d’Ondara un espai obert on tindran lloc les nombroses activitats de l’associació i que comptarà amb un fons arxivístic i bibliogràfic molt interessant.
La segona activitat que va tenir lloc el divendres passat va ser la presentació del darrer treball del jove Aleix Sarri (1985), llicenciat en Biotecnologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Relacions Internacionals per l’IBEI (Institut Barcelona d’Estudis Internacionals). Aleix va presentar el seu llibre Ànima de república, fruit de més de huit anys de treball amb multitud de lectures i converses. El llibre repassa amb un estil narratiu distés i distanciat conscientment del treballs d’història més academicistes, els grans episodis i els protagonistes de la crònica política catalana des de la mort de Martí l’Humà en 1410 fins la derrota en la guerra de successió a mans de Felip V de Borbó tres segles més tard.
Introduït per Ricard Chulià, filòleg, professor, columnista i analista polític valencià, l’acte va congregar molts dels socis i sòcies de l’entitat i un bon nombre d’assistents vinguts d’arreu de la comarca. Ricard ens va comentar allò que li havia atret del llibre establint alguns paral·lelismes amb la situació valenciana i en recomanava ferventment la lectura. Una mostra evident de l’interés que va despertar la presentació del llibre va ser la gran quantitat de llibres que la llibreria Dilatando Mentes d’Ondara va vendre.
Ara, les properes activitats organitzades per la gent d’Ocell que tindran lloc a la seu seran el taller de balls tradicionals, europeus i de parella el 22 de novembre i la presentació del nou assaig del sociòleg i escriptor Vicent Flor, Contra la llengua dels valencians. Una batalla per la cultura: un treball que ja ha alçat gran expectació i el recolzament unànime de la crítica d’ençà la seua recent publicació.




**Comunicat Associació Ocell ***

