Ondara, 30.09.25. El pròxim divendres 3 d’octubre a les 19:00h, Ondara viurà una vesprada d’art, moda i compromís amb el medi ambient amb la celebració del desfilada “Sorolla, moda i sostenibilitat”, que tindrà lloc al Prado d’Ondara. Aquest esdeveniment forma part de la programació «Arrels» de la Regidoria de Cultura d’Ondara per al mes d’octubre, i suposa una aposta per la cultura contemporània amb arrelament al territori i als valors de sostenibilitat.
La proposta, impulsada per la dissenyadora Alba García (CACHE CROCHE), fusiona la llum mediterrània del pintor Joaquim Sorolla amb les tendències actuals en moda ètica. La desfilada es realitzarà amb una passarel·la sobre catifa roja i models locals que lluiran vuit dissenys exclusius elaborats amb teixits sostenibles, tints naturals i processos responsables.
Les peces han estat pintades a mà per estudiants de les Escoles d’Artesans, Salesians Sant Joan Bosco, la Universitat Politècnica de València (UPV) i set artistes professionals. Els tocats i barrets han estat confeccionats per l’Escola Superior de Disseny de València (EASD), i la tintoreria Urban Clean ha col·laborat en el manteniment de les peces.
Com a cloenda, l’ escola de gimnàstica rítmica d’Ondara oferirà una actuació inspirada en el mar de Sorolla, posant el punt final a una vetlada que convertirà l’art en moda i la moda en missatge.
Els dissenys romandran exposats fins el 16 d’octubre al Prado d’Ondara, oferint una oportunitat única per gaudir d’aquesta fusió entre creativitat, sostenibilitat i patrimoni cultural.
REGIDORIA DE CULTURA * AJUNTAMENT D’ONDARA









