EL JUTGE JOAQUIM BOSCH ALERTA DE LES ACTUALS AMENACES A LA DEMOCRÀCIA EN LA SEUA CONCORREGUDA PRESENTACIÓ A ONDARA

«Jaque a la democracia» és el títol del treball que el popular i mediàtic jutge valencià presentà a la Casa de Cultura ondarenca el passat dijous en el marc dels actes del 50é aniversari de l’Associació Cultural Ocell

Ondara, 22.09.25. Mediàtic com pocs, popular per la seua activa participació als mitjans de comunicació estatals, el jutge Joaquim Bosch fou acollit el passat dijous a un Saló d’Actes de la Casa de Cultura d’Ondara de gom a gom amb motiu de la presentació del seu darrer assaig, el volum «Jaque a la democracia», el qual ja ha assolit la quarta edició, a més de l’impacte i difusió en tot l’estat espanyol. Una cita organitzada per l’Associació Cultural Ocell amb el suport i col·laboració de la Regidoria de Cultura d’Ondara.

Introduït pel company i historiador Toni Gisbert, el qual traçà una panoràmica general del jutge convidat, Bosch presentà el seu assaig per mitjà d’una amena ponència on subratllà la vulnerabilitat de la democràcia atesa la consolidació dels governs autoritaris en aquest punt del mil·lenni. L’autor abordà conflictes actuals com el del genocidi a Gaza o la invasió d’Ucraïna per part de Rússia abans de delimitar com l’augment de poder de la ultradreta facilita l’erosió dels valors i avanços democràtics arreu del món.

Així mateix, cal esmentar que l’encarregat d’obrir l’acte va ser Vicent Ortuño, de l’Associació Cultural Ocell, el qual aprofità l’avinentesa per anunciar la resta d’actes que el col·lectiu ha preparat amb motiu del cinquanté aniversari de l’associació: presentacions i conferències amb lletraferits i estudiosos de gran vàlua i projecció. Entre els imminents, la presentació de l’esperat volum «Els morts de Mazón» realitzat per la periodista i escriptora Esperança Camps, el qual serà presentat el proper dissabte 18 d’octubre a la seu d’Ocell: el nou emplaçament i espai cultural amb què compta l’associació al carrer Roser número 42, també conegut com Cal Galliner.

Publicado en Actualitat, Associacions.