ONDARA CELEBRARÀ UNES MAGNÍFIQUES FESTES EN HONOR A LA SOLEDAT DEL 9 AL 13 DE JULIOL 2026

Destaquen la Coronació de les Regines Major i Infantil, Zaira Quintanar Rodríguez i Aivee Zaragoza Schmitz; la gran desfilada de carrosses; el “cara a cara” d’orquestres, l’Ofrena de flors i la solemne Processó amb castell de focs artificials

Ondara, 30.06.26. Les Festes patronals en honor a la Mare de Déu de la Soledat tornaran a omplir de devoció, tradició, música i diversió els carrers d’Ondara del 9 al 13 de juliol de 2026, amb un complet programa d’actes per a tots els públics. Les Festes de la Soledat 2026 estan organitzades per la Comissió Soledat 2026 amb la col·laboració de la Regidoria de Festes i Tradicions de l’Ajuntament d’Ondara. La Comissió ha treballat intensament durant tot l’any per a preparar unes festes que tornen a posar en valor les tradicions i la participació del poble, havent realitzat un gran esforç durant tot l’any. El seu esforç ha sigut agraït per l’Alcalde d’Ondara, José Ramiro; i pel Regidor de Festes i Tradicions, Miguel Gomis, els quals han aprofitat per a demanar la màxima participació i convidar a tot el poble a gaudir de les festes i a participar en tots els actes programats.

La Comissió Soledat 2026 està encapçalada per la Regina Major, Zaira Quintanar Rodríguez, i la Regina Infantil, Aivee Zaragoza Schmitz, acompanyades per les seues corts d’honor. La Cort Major està integrada per Vanessa Lozano Barber, Bernat Cortés Bisbal, Àngela Gil Crespo, Júlia Perona Sanchis, Naiara Jareño Fornes, Maria Pérez Rodríguez i Rafa Cardona Martínez; amb Irene Rivera Sotos com a segona dama d’honor i Zoe Barber Garrocho com a primera dama d’honor, i com a acompanyant de la regina major Hugo Marí Carrión. La Cort Infantil està formada per Héctor Briz Almero i Aleix Piera Rodríguez; amb Ainara Moncho Rivera com a dameta d’honor i Izan Rodríguez Pedrosa com a acompanyant de la regina infantil.

La Comissió està presidida per Leticia Fornés Ballester i Javier Semitiel Molina, i compta amb la participació de Rosa Tere Bañuls Cervera i Estanis Ballester Noguera; Richard Puigcerver Aranda i Rafa Alarcón Sánchez; Sandra Marrades Doménech i Josep Rovira Soler; Esther Gomis Zamora i Franc Llull Giner; Susana Ortolà Fornés i Jaume Blasco Cervera; Àngela Zaragoza Gómez i Toni Álvarez Torrent; Soledad Sabater Portolés i Juan Roberto Gámez Gisbert; Ana Belén Arenas Blanco i Kiko Perona Pérez; Laura Pedrosa Torres i Fran Rodríguez Salva; Eva Maria Ginestar Cervera i Jacobo Fornés Ivars. Com a Festers d’honor figuren Mari Tere Lull Bordes i Juan Antonio Pérez Roig.

Les festes arrancaran el dijous 9 de juliol amb el tradicional Cant d’Albaes, l’encesa de llums, el volteig de campanes i el concert de la Unió Musical d’Ondara. Un dels actes centrals serà el divendres 10 de juliol, amb la Coronació de les Regines Major i Infantil i l’exaltació de les corts d’honor a la Plaça de Bous, seguida d’un espectacle de focs artificials i actuació musical amb tribut a Nino Bravo i discomòbil.

El dissabte 11 de juliol destacarà per la gran participació popular amb el parc infantil aquàtic, la paella gegant, la gran desfilada de carrosses, comparses i cavalcadures amb premis, el sopar popular i el “cara a cara” d’orquestres amb Titanic i No Comment.

El diumenge 12 de juliol tindrà lloc un dels actes més emotius, l’Ofrena de flors a la Mare de Déu de la Soledat, seguida de focs artificials, el trasllat de la imatge i revetla nocturna.

Ja el dilluns 13 de juliol, dia de la Patrona, se celebraran els actes religiosos principals amb la Missa Solemne, mascletà i vi d’honor. A la vesprada, la tradicional Processó en honor a la Mare de Déu de la Soledat, que culminarà amb el cant de l’Ave Maria, el nomenament de la nova comissió i un gran castell de focs artificials.

Des de la Comissió de Festes Soledat 2026 s’ha volgut convidar a tot el poble d’Ondara i visitants a participar en unes festes preparades amb gran il·lusió, reforçant els valors de la tradició, la convivència i la devoció a la patrona. Segons han indicat, «volem expressar el nostre més sincer agraïment a l’associació de la Mare de Déu per la seua ajuda i els seus valuosos consells. També volem donar les gràcies al nostre rector de la parròquia d’Ondara, als membres del nostre Ajuntament, als festers de 2025 i a tot l’equip de neteja i conserges de l’Ajuntament, per la seua col·laboració, dedicació i suport. Moltes gràcies a tots.» Des de la Comissió 2026 també han aprofitat per informar que caldrà adquirir els tiquets per als sopars, igual que els tiquets per a la paella, de manera anticipada el dimecres 1 de juliol al Saló Parroquial, en horari de 19h a 21h.

PROGRAMA DE FESTES SOLEDAT 2026

DEL 9 AL 13 JULIOL 2026

DIJOUS 9 JULIOL

21.15 h CANT D’ALBAES a la Mare de Déu de la Soledat. Cantadors: Gerard Tomàs i Marian Salido. Versador: Juan Llopis. Grup dolçaina i tabal: Tocant i rodant.

22.00 h Concentració de les Regines, Corts d’Honor, Comissió de festes i autoritats a l’edifici de l’Ajuntament per a procedir a l’ENCESA DE LLUMS I VOLTEIG DE LES CAMPANES DEL CONVENT, donant així inici a les festes. A continuació, llançament de FOCS ARTIFICIALS a càrrec de Pirotècnia Zaragozana.

22.30 h CONCERT de festes a càrrec de la Unió Musical d’Ondara a la Plaça Major. La Regina Major farà lliurament d’un corbatí a la bandera de la Unió Musical. En acabar, la Comissió de la Soledat 2026 oferirà un refrigeri als assistents.

DIVENDRES 10 JULIOL

12.00 h TOC DE L’ÀNGELUS I VOLTEIG GENERAL DE TOTES LES CAMPANES DE LA VILA D’ONDARA. A continuació llançament de 21 Salves en honor a la Nostra Patrona la Mare de Déu de la Soledat.

En acabar, eixida de la Comissió de la Soledat 2026 des de l’Ajuntament fins al CEMENTERI PARROQUIAL, acompanyada per d’Ondara Colla de Dolçaines i Tabals. En arribar, pregària en memòria de tots els difunts d’Ondara i ofrena d’una CORONA DE LLORER.

19.00 h RECOLLIDA de les Regines Major i Infantil 2026 junt amb les seues corts d’honor, festers i festeres de la Soledat 2026 i les Regines i dames d’honor de la Soledat 2025, acompanyades per la Unió Musical d’Ondara.

21.30 h RECEPCIÓ de les Regines Major i Infantil, corts d’honor, festers i festeres 2026, Regines i Dames d’Honor 2025, rector, autoritats locals, associacions, regines i autoritats d’altres pobles a l’edifici de l’Ajuntament. En acabar, CERCAVILA fins la Plaça de Bous acompanyats per la Unió Musical d’Ondara.

22.30 h ACTE DE CORONACIÓ de les Regines Major i Infantil de la Soledat 2026 i exaltació de les Corts d’Honor Major i Infantil a la Plaça de Bous d’Ondara. A continuació, llançament de FOCS ARTIFICIALS a càrrec de Pirotecnia Zaragozana.

En acabar TRIBUT A NINO BRAVO amb FRAN VIANA i posteriorment DISCOMÒBIL al rogle de la Plaça de bous amb el DJ Sergio Pérez del GRUP TITÀNIC.

DISSABTE 11 JULIOL

09.00 h FELICITACIÓ SABATINA I MISSA VOTIVA en Honor a la Mare de Déu de la Soledat en el seu antic convent.

11.30 h a 13.30 h PARC INFANTIL AQUÀTIC al voltant del Prado.

12.00 h VOLTEIG GENERAL DE TOTES LES CAMPANES DE LA VILA D’ONDARA I BAIXADA DE LA MARE DE DÉU DELS DESAMPARATS.

PASSACARRER de la Comissió, Regines, Corts d’Honor, acompanyants i festers i festeres de la Soledat 2026 pel casc antic fins al Prado acompanyats per la Xaranga TRMN2 BAND.

14.00 h PAELLA GEGANT, a càrrec de la Comissió Soledat 2026, elaborada per GALBIS. Compra anticipada de tiquets (1 de juliol, 19-21 h, Saló Parroquial).

La Comissió oferirà CERVESA A GOGÓ al voltant del Prado.

19.00 h GRAN DESFILADA de carrosses, comparses i cavalcadures, amb la banda juvenil de la U.M. d’Ondara, Xaranga Me’n Fot, Ondarattack Escola de Samba i Colla de Dolçaines i Tabals.

Premis:

Carrosses: 1r: 400 € 2n: 300 € 3r: 200 €

Comparses: 1r: 300 € 2n: 200 € 3r: 100 €

Cavalcadures: 1r: 200 € 2n: 125 € 3r: 75 €

El jurat es reserva el dret de deixar deserts els premis que crega oportuns.

Eixida des del Col·legi Sanchis Guarner i, seguint l’itinerari de costum, finalitzarà al Prado, on s’efectuarà el lliurament de premis.

22.00 h SOPAR POPULAR al Prado. La Comissió oferirà sopar, taules i cadires. Vi gentilesa de VINALIA Vinoteca. Venda anticipada de tiquets.

00.00 h CARA A CARA amb les orquestres TITANIC i NO COMMENT.

DIUMENGE 12 JULIOL

09.00 h SANTA MISSA a l’Església Parroquial Santa Anna.

10.30 h RECOLLIDA de les Regines, corts i festers a càrrec de la Xaranga TRMN2 BAND.

11.30 h ARRIBADA a la Residència Mare de Déu de la Soledat i recollida dels majors.

12.00 h MISSA DE MALALTS I IMPEDITS en honor a la Mare de Déu dels Desemparats cantada pel Cor Santa Anna.

Benedicció de la restauració de la RELÍQUIA i veneració.

Cercavila fins la residència i dinar oferit als majors.

18.30 h RECOLLIDA de Regines i Corts per la Xaranga ME’N FOT i de festers per la U.M. d’Ondara.

19.30 h Concentració a Santa Anna per a l’OFRENA fins al Convent.

20.00 h OFRENA DE FLORS al Moll del Prado. Llançament de 21 SALVES i focs artificials.

Trasllat solemne de la Mare de Déu a l’església i cant de l’HIMNE.

22.00 h SOPAR POPULAR al Prado (vi de Bodegas Aguilar).

00.00 h REVETLLA amb el grup LA TRIBU.

DILLUNS 13 JULIOL

08.00 h VOLTEIG GENERAL DE CAMPANES i bombardeig de trons.

09.00 h MISSA DE L’AURORA.

10.00 h RECOLLIDA de Regines, Corts, festers i autoritats.

12.00 h MISSA SOLEMNE presidida per Enrique Benavent Vidal.

Llançament de 21 SALVES en la consagració.

En acabar, MASCLETÀ i VI D’HONOR al Prado.

19.30 h RECOLLIDA de Regines, Corts i festers.

21.00 h PROCESSÓ SOLEMNE.

Cant de l’AVE MARIA al final i nomenament de la Comissió 2027.

CASTELL DE FOCS ARTIFICIALS.

DIMARTS 14 JULIOL

20.00 h MISSA DE RÈQUIEM al cementeri parroquial.

Notes: La Comissió es reserva modificacions. Prohibit ús de petards fora dels espais autoritzats. La Comissió no es fa responsable d’accidents. Bones festes!

Publicado en Actualitat, Ajuntament, Associacions.