ELS PREMIS OCELL DE 2025/26 GUARDONEN L’IECMA, LA RESIDÈNCIA D’ONDARA, EL PROFESSOR JOSEP PUIG RAMISI EL CUINER PEP ROMANY

** Nota Premsa Associació Cultural Ocell **

  • L’Auditori Municipal d’Ondara acollí ahir diumenge la vint-i-cinquena i alhora vint-i-sisena edició dels seus guardons en una gala que comptà amb el concert del cantautor valencià Tomàs de los Santos
  • L’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta i la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara foren els guardonats del present any mentre que el cuiner Pep Romany i el professor de música Josep Puig Ramis foren els premis corresponents de l’exercici de 2025

Ondara, 11.05.26. Amb un discurs de reivindicació cívica i social també de recordatori del que ha suposat l’agenda d’actes de l’Associació Cultural Ocell durant aquest 2026, any del 50é aniversari del col·lectiu, obria anit Anna Mestre com a mantenidora de l’acte la XXV i alhora la XVI gala de lliurament dels Premis Ocell, l’últim lliurament dels quals es va ajornar el passat desembre per motius climatològics. Una doble cita per a l’anualitat de 2026 que, tal com cada any, guardona aquelles personalitats que els membres de l’associació proposen i voten tant en l’àmbit local com comarcal.

Cal recordar que els guardons compten amb el recolzament de l’Ajuntament d’Ondara i que els encarregats de lliurar els premis foren l’alcalde José Ramiro i la regidora de Cultura, Rosa Ana Marí. No debades, la gala començà amb els guardons de 2025. El primer dels premis de la nit va ser el d’àmbit comarcal, el qual recaigué en el visionari i conegut cuiner Pep Romany, responsable d’El Pont Sec a Dénia, i «un dels màxims responsables de la dignificació i valoració de la cuina tradicional per mitjà de la potenciació de la tradició des dels productes de proximitat», tal com s’introduí en una acta que tot seguit reconegué la trajectòria del professor de música ondarenc Josep Puig Ramis. Conegut al poble com Pep el de la Fonda, el docent agraí el guardó en un emotiu discurs on destacà la vàlua de la seua família i on apel·là a la preservació dels Dolors i a l’important llegat patrimonial del compositor ondarenc Gonzalo Ortolà.

A continuació, pel que fa als reconeixements de 2026, el premi comarcal va ser atorgat a l’IECMA, l’Institut d’Estudis Comarcals de la Marina Alta, entitat en representació de la qual parlà la seua presidenta, Rosa Seser, per ressenyar la transcendència i llarga trajectòria d’una organització «que probablement siga una de les que compta amb més socis i sòcies dins del context del País Valencià». Així mateix, la distinció local de 2026 va ser per a la Residència Mare de Déu de la Soledat d’Ondara en representació de la qual recollí el premi la seua directora Paqui Ferrando, la qual ressaltà el caràcter solemne d’un reconeixement d’aquestes característiques a un organisme públic i fonamentat en les cures a la tercera edat.

Pel que fa a l’espectacle de gala d’enguany, aquesta culminà amb el concert del cantautor valencià Tomàs de los Santos. Conegut especialment per la dedicació als grans poetes en la nostra llengua que caracteritza la seua discografia, l’artista oferí un recital heterogeni on relluí la seua veterania i brillant posada en escena. Elegància i reivindicació lingüística que tancaren la doble gala d’enguany dels Premis Ocell i que marquen l’inici per al proper exercici de 2027.

** Nota Premsa Associació Cultural Ocell **

Publicado en Actualitat, Associacions, Cultura.