- Les negociacions tenen com objectius aconseguir millores tant laborals com retributives per a tots els treballadors de l’empresa, a la mateixa vegada que SINMA aconseguisca millorar la seua productivitat, competitivitat i retenció de talent
- José Ramiro, Alcalde i alhora president de SINMA, ha expressat la seua satisfacció i orgull del treball realitzat, tant per la part social com per la gerència, i ha recolzat aquesta tasca per aconseguint millores substancials tan laborals com salarials
Ondara, 02.04.25. L’empresa municipal SINMA Ondara continua avançant en el procés negociador engegat a principis de l’any per a comptar amb un conveni col·lectiu propi, fruit de la negociació entre l’empresa i els treballadors. Les negociacions, segons s’ha confirmat tant des de la Gerència de pròpia empresa com des del Comitè d’Empresa de SINMA, van a bon ritme, amb uns objectius molt definits: aconseguir millores laborals i millores retributives per a tots els treballadors i treballadores de l’empresa municipal. Ahir dimarts 1 d’abril va tindre lloc a l’Ajuntament d’Ondara el Consell d’Administració de l’empresa municipal SINMA; on des de la gerència es va informar als integrants del Consell sobre els avanços en les negociacions.




Cal recordar que el conveni col·lectiu objecte de negociació regularà les relacions de treball de tot el personal contractat per a prestar els serveis que s’arrepleguen en les encomandes de gestió de l’Ajuntament d’Ondara a l’empresa municipal SINMA, com són la Recollida de residus sòlids urbans, neteja viària, neteja d’edificis, brigada d’obres, consergeria d’edificis municipals, Piscina municipal, Escola Infantil Municipal, Comunicació institucional i emissora de ràdio municipal, i Servei d’abastiment d’Aigua Potable. Fins ara, cadascun dels encàrrecs disposava del seu propi conveni sectorial, i amb la negociació, es pretén unificar els convenis i aconseguir millores de manera col·lectiva tant salarials com laborals, a la mateixa vegada que la pròpia empresa municipal SINMA aconseguisca millorar la seua productivitat, competitivitat i retenció de talent.
Respecte a les millores retributives, segons es va detallar en el Consell d’Administració, s’està treballant amb un escenari d’una pujada total valorada en 206.000 euros, fruit de l’acord arribat en el Pressupost Municipal de l’Ajuntament d’Ondara de 2025 per incloure millores en les condicions laborals del personal de l’empresa municipal SINMA, dins del marc de la negociació del conveni col·lectiu, tal i com es va comprometre al ple l’Alcalde, José Ramiro. Les negociacions estan sent satisfactòries tant per als agents socials, representants de personal i sindicats, com per a la gerència i direcció de l’empresa municipal. Cal recordar que pel que fa als recursos humans de l’empresa pública, dins del Pressupost Municipal 2025 aprovat per unanimitat al ple de l’Ajuntament d’Ondara en febrer de 2025 es va contemplar un increment de 106.000 euros, que van a càrrec de l’aportació municipal a l’entitat dins del capítol II per tal de millorar les condicions econòmiques dels treballadors/es, i dins del fons de contingència es va dotar de 100.000 euros més per a garantir el possible resultat de la negociació col·lectiva que s’està duent actualment entre la part social i la gerència de l’empresa.
D’aquesta manera, s’està fent una negociació amb una pujada total de 206.000 euros, que es traduiria en un augment total del 16% de mitjana dels salaris bruts de tot el personal de l’empresa, segons s’està negociant i es va donar compte ahir. Entre les millores retributives, s’està plantejant una pujada de salaris, complements i aplicació de plusos i incentius (incloent plusos per responsabilitat, assistència al treball, disponibilitat…). L’objectiu principal es la disminució de la bretxa salarial entre els treballadors de SINMA, a la vegada que incentivar i bonificar als treballadors. Concretament, s’està negociant una proposta salarial en la qual la bretxa per sector desapareix totalment; i la bretxa general de l’empresa és redueix un 7%. Una altra qüestió destacada en la que s’està treballant, és en la reducció de l’absentisme laboral; una cosa molt important per a la direcció de l’empresa, i per això, s’està negociant un reglament i una bonificació econòmica per reduir l’absentisme en l’empresa municipal, i aconseguir així major implicació i productivitat de la plantilla en general.
Quant a les millores laborals extra-salarials objecte de negociació dins del conveni, es troba l’aplicació de la jornada de 37,5 hores (que ja s’està aplicant en l’empresa des de l’1 de març); l’augment de dies assumptes propis i vacances (s’igualen per a tots els sectors de l’empresa), i la possibilitat del desenvolupament o carrera professional. També s’està elaborant un reglament de règim intern i una valoració dels llocs de treball.
Tot això està suposant un treball molt intens de negociació col·lectiva i de treball, tant per part de la gerència de l’empresa com dels representants dels treballadors, que han manifestat la seua predisposició i interès en arribar a un acord satisfactori per a totes les parts en el més curt termini possible, per poder aplicar les millores quant abans millor, com és la voluntat de totes les parts implicades.
Al respecte, José Ramiro, com a president de la empresa municipal SINMA, va manifestar en la reunió del Consell d’Administració la seua satisfacció i orgull del treball realitzat, tant per la part social (representants dels treballadors i treballadores), com per la gerència (en les seues noves competències que se li van atribuir a principis d’any en la modificació estatutària). L’Alcalde i alhora president de SINMA ha indicat que «la modificació estatutària ha servit per a professionalitzar més l’empresa pública» i que «els fruits ja estan veient-se, al cap de només 3 mesos, on s’han establit els criteris tècnics per tal de millorar tant l’eficiència de la empresa pública, com de tot el que són els processos i sistemes dels serveis que està oferint SINMA», destacant que, per a la part social, s’estan aconseguint millores substancials tan laborals com salarials. Ramiro ha volgut agrair tot el treball tant de la part social (sindicats, representants dels treballadors i treballadores) com de la pròpia gerència de SINMA, afegint que «està sent un treball molt intens, s’han tirat moltes hores i hi ha molt de treball darrere», concloent que ell, com Alcalde i president de SINMA «recolze tot aquest treball que estan fent els tècnics, la direcció de l’empresa i la part representant dels treballadors».
** AJUNTAMENT D’ONDARA **