Comunicat Associació Cultural Ocell EL PERIODISTA VICENT PARTAL TESTIMONIA LA GLOBALITZACIÓ DE LA LLENGUA CATALANA EN EL CICLE DIVULGATIU D’OCELL A ONDARA

**Comunicat Associació Cultural Ocell**

Prop d’un centenar de persones acudiren aquest passat divendres a la nova convocatòria de l’Associació Cultural Ocell en la conferència i sopar a l’Hotel Ramis ondarenc

Ondara, 02.09.24. Tal com ve sent tradició dins del programa anual d’activitats de l’Associació Cultural Ocell, en aquest mes d’agost s’ha vist consolidat el cicle divulgatiu amb què l’entitat ondarenca amenitza estiu rere estiu l’agenda dels seus socis i sòcies, així com de totes aquelles persones interessades en les convocatòries de l’associació. No debades, vora un centenar de persones acudiren divendres passat 30 d’agost a la nova xerrada de Vicent Partal, vell conegut del cicle d’Ocell, que tingué lloc a l’Hotel Ramis d’Ondara en el marc del sopar de germanor amb què sol concloure l’encontre i que en aquesta ocasió reuní novament veïns i veïnes d’Ondara i també del conjunt de la Marina Alta i de comarques veïnes.

Nascut a Bétera el 1960, Vicent Partal i Montesinos és un dels més prestigiosos periodistes valencians, així com director del veterà portal VilaWeb. De llarga trajectòria professional, ha treballat a El Temps, El Punt, Diari de Barcelona, Catalunya Ràdio, La Vanguardia i TVE, entre altres. És considerat un dels pioners del periodisme a Internet tant al País Valencià com al conjunt dels Països Catalans i, de fet, la seua ponència d’anit girava al voltant d’aquest assumpte, però des d’una perspectiva més esperançadora. Sota el títol «El català, de llengua minoritzada a llengua global», Partal enumerà les lluminoses estadístiques que situen a dia de hui la llengua catalana com a la dotzena a nivell mundial dins la producció de continguts a les xarxes i assenyalà que aquest fet és especialment extraordinari tenint en compte que actualment hi ha vora 6.000 llengües al món. Partal abordà la transcendència de nous mitjans com TikTok i el seu potencial comunicatiu, tot destacant el creixent nombre de creadors i creadores de continguts en llengua catalana (també residint a altres punts del globus) que han acabat empoderant l’abast mediàtic d’un idioma originàriament minoritzat i sense estat.

Una conferència didàctica i positiva que suposava així mateix el quart encontre entre Partal i Ocell: un vincle ja tradicional que posà de manifest l’interés de l’associació i els seus membres pel que fa a la nostra llengua i el seu ús en el segle XXI.

**Comunicat Associació Cultural Ocell**